ecumaster - zrob to sam |
ecumaster - zrob to sam |
Thu, 20 Mar 2008 - 20:46
Post
#161
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
kto jezdzi z DET w M50B25 vanos ?
moze ktos wrzuci schematy podlaczen i podzieli sie doswiadczeniami w temacie PS. Mega dzieki dla Colin i Jadzwin za profi obsluge i sprawnie dzialajacy suport ! -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 20 Mar 2008 - 20:46
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 21 Mar 2008 - 09:32
Post
#162
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2005 Skąd: Kielce |
Ja mam DETII u siebie w M50B25 Vanos, ale ciężko powiedzieć, że jeździ - cały czas mam jakieś problemy z elektryką w autku (w zeszły piątek jeździło, ale padał deszcz, więc miałem stroić w sobotę - a w sobotę już nie odpalił, a we wtorek miałem już martwy aku).
Co do schematu podłączenia, to otrzymałem instrukcję od Jadźwina - i tak podłączyłem. Ecumaster działa, paliwo reguluje, zapłonu nie ruszałem jeszcze, bo nie było kiedy. Na wejściu Analog IN #3 mam podpięty sygnał z LM-1 - loguje prawidłowo. Na schemacie brakuje jeszcze podpięcia Analog IN#2 do masy. Jak dojdę do ładu z elektryką to będę mógł powiedzieć coś więcej. -------------------- Było: BMW E36 325i TURBO
Jest kilka innych mniej pasjonujących... Buduje się replika Lotusa Seven - ZX9R Haynes Roadster - będzie się działo ;) |
|
|
Fri, 21 Mar 2008 - 10:08
Post
#163
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow |
Witam,
Nie trzeba juz podlaczac wejsc analogowych do masy. Od firmwareu 1.51 (czyli wszytskie DET2) nie wymagaja podlaczania wolnych wejsc analogowych do masy. Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Fri, 21 Mar 2008 - 10:09
Post
#164
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
ok dzieki
mam dwa MAP-y , jeden z wbudowana temp drugi bez i zastanawiam sie jakiego uzyc podczas zmiany z MAF na MAP -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Fri, 21 Mar 2008 - 10:12
Post
#165
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
Ja mam DETII u siebie w M50B25 Vanos, ale ciężko powiedzieć, że jeździ - cały czas mam jakieś problemy z elektryką w autku (w zeszły piątek jeździło, ale padał deszcz, więc miałem stroić w sobotę - a w sobotę już nie odpalił, a we wtorek miałem już martwy aku). Co do schematu podłączenia, to otrzymałem instrukcję od Jadźwina - i tak podłączyłem. Ecumaster działa, paliwo reguluje, zapłonu nie ruszałem jeszcze, bo nie było kiedy. Na wejściu Analog IN #3 mam podpięty sygnał z LM-1 - loguje prawidłowo. Na schemacie brakuje jeszcze podpięcia Analog IN#2 do masy. Jak dojdę do ładu z elektryką to będę mógł powiedzieć coś więcej. sorry ze ide na latwizne ale masz moze dane E36 coupe dotyczace oporu powietrza i powierzchni czolowej , te ktore wpisuje sie w hamownie -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Fri, 21 Mar 2008 - 10:46
Post
#166
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań |
Coefficient of drag: 0.330
Frontal area (m2): 1.975 -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
Fri, 21 Mar 2008 - 12:32
Post
#167
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
dzieki mr .M
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Sat, 22 Mar 2008 - 00:04
Post
#168
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin |
w dokumentacji znalazlem cos takiego, jesli do analog in 3 podlaczymy szerokopasmowa sonde lambda[0-5v], umozliwi nam nalozenie na mapy srednich wartosci afr..
hmm , czyli jak podlacze wyjscie sygnalowe z boscha z 1.8t [0-5v] do analog in 3 - to powinno dzialac/ |
|
|
Sat, 22 Mar 2008 - 00:15
Post
#169
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 |
jesli jest szerokopasmowa z odpowiednim sterownikiem to jasne ze tak ;-)
|
|
|
Tue, 25 Mar 2008 - 16:36
Post
#170
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
Dzis wyciaglem wiazke aby sie podlaczyc DETem i mala niespodzianka A wiec pin 16 z DME idzie na CAMSHAFT SENSOR a nie na CRANKSHAFT jak podane w opisie powyzej ... ???? Druga sprawa ze moje przewody z przeplywki maja inne kolory niz pokazuje to schemat z ksiazki Chiltons . To niejest problemem lecz troche dziwne . Czy ktos to moze zweryfikowac , przewod do MAF 41 z DME mam szaro/zolty -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Tue, 25 Mar 2008 - 17:31
Post
#171
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow |
Najprosciej, podepnij analog #1 in do tego przewodu i zobacz na logu jak sie zmienia sygnal w funkcji obrotow.
Jak tak jak z przeplywki to przeplywka Ewentualnie podepnij woltomierz i patrz jak sie zmienia napiecie Pozdr Jadzwin Dzis wyciaglem wiazke aby sie podlaczyc DETem i mala niespodzianka A wiec pin 16 z DME idzie na CAMSHAFT SENSOR a nie na CRANKSHAFT jak podane w opisie powyzej ... ???? Druga sprawa ze moje przewody z przeplywki maja inne kolory niz pokazuje to schemat z ksiazki Chiltons . To niejest problemem lecz troche dziwne . Czy ktos to moze zweryfikowac , przewod do MAF 41 z DME mam szaro/zolty -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Tue, 25 Mar 2008 - 17:43
Post
#172
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
Ok przeplywka to nie problem
Co zatem ze schematem i roznica miedzy CAM i CRANKshaft ? Blad w przepisywaniu podlaczen do DME ? -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Tue, 25 Mar 2008 - 20:18
Post
#173
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów |
Czy moze ktos ma juz jakies info (gdzies czytałem ze pracuja nad ogarnieciem silnika AAN/ABY za pomocą ECUmaster) nt. współpracy ww. "urządzen" (silnik-swinia)?
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
Tue, 25 Mar 2008 - 21:38
Post
#174
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2005 Skąd: Kielce |
Ok przeplywka to nie problem Co zatem ze schematem i różnica miedzy CAM i CRANKshaft ? Blad w przepisywaniu podlaczen do DME ? Nie wiem skąd się u Ciebie wziął camshaft - schemat przedstawiony przeze mnie bazuje na tym co podał mi Jadźwin - na podstawie wysłanych mu danych - schematu Haynes'a i AutoData, a tam ewidentnie jest "pin 16 - Crankshaft position sensor". Dla potwierdzenia poniżej "schemat" podłączenia SMT6 do BMW 325i Vanos: -------------------- Było: BMW E36 325i TURBO
Jest kilka innych mniej pasjonujących... Buduje się replika Lotusa Seven - ZX9R Haynes Roadster - będzie się działo ;) |
|
|
Tue, 25 Mar 2008 - 22:40
Post
#175
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
wynikalo by ze moja ksiazka jest jakas zjeb.....
jest tak pin 16 czrny i 44 zolty do camshaft pin 67 zolty i 68 czarny do crankshaft kolory do mafa w ksiazce sa inne niz w wiazce w aucie , wiec cos musi byc nie tak -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Tue, 25 Mar 2008 - 22:54
Post
#176
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin |
jeszcze jedno pytanie, czy ecumaster moze w jakis sposob sterowac iloscia no2 / - tzn. pelnic role sterowania progresywnego , z tego co sie dowiedzialem od kolegi quakiego solenoid no2 jest sterowany sygnalem pwm [pulse with modulation]a im wieksze wypelnienie sygnalu tym wiecej no2, chyba to nie ma znaczenia ale auto to mazda 1.8
z gory dzieki za odpowiedz |
|
|
Tue, 25 Mar 2008 - 23:58
Post
#177
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow |
Moze. Na drugieh mapie (injection) steruje sie wypelnieniem sygnalu koncowki mocy. Dodatkowo mozna tez ustawic czestotliwosc (0-150hz i od 100-15khz). Przy zaworze od no2 to czestotliwosc blizej 20Hz. Wazne zeby byl to zawor przystosowany do pracy z PWM inaczej moga pojawic sie problemy z poprawnym dawkowaniem)
jeszcze jedno pytanie, czy ecumaster moze w jakis sposob sterowac iloscia no2 / - tzn. pelnic role sterowania progresywnego , z tego co sie dowiedzialem od kolegi quakiego solenoid no2 jest sterowany sygnalem pwm [pulse with modulation]a im wieksze wypelnienie sygnalu tym wiecej no2, chyba to nie ma znaczenia ale auto to mazda 1.8 z gory dzieki za odpowiedz -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Sat, 05 Apr 2008 - 19:02
Post
#178
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
jak wyglada sprawa z EGT ?
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Sat, 05 Apr 2008 - 21:23
Post
#179
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow |
Co masz na mysli ?
Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Sun, 06 Apr 2008 - 09:23
Post
#180
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 |
A ja mam takie pytanko... pacjent to 1.8t AEB z k04 w obudowie k03. przepływka jest analogowa. wszystko podłączone poprawnie, deflection na mapie.
Problem polega na tym, że na seryjnych nastawach na 0,6bara afr był 14, trochę mało paliwa jak na turbo turbina grzała się do czerwoności, udało się zejść do AFR 12,5 powyżej 4,5tyś rpm. Lecz tym samym zamknęła się przepływka... powyżej 4,5tyś rpm ma constans 5V.... i nie można dolać więcej wachy... pierwsze co przyszło mi do głowy to regulator 4barowy i większe wtryski by dolać więcej wachy bez modyfikacji sygnału z przepływki przez co zystaky trochę zapasu regulacji. dobrze rozumuję ?? i dwa to powyżej 0,6bara łapie odcinkę jakąś, czyżby boostcut sterowany z przepływu ? -------------------- ...
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 08:20 |