Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Prawo jazdy na lawetę (B+E)
Sosen
post Mon, 18 Feb 2008 - 10:23
Post #61


Super User
Dołączył: Mon, 22 May 2006
Skąd: Szczecinek





Mój tranzystor jest z 94-ego i ma 1050kg, ale możliwe że poprzedni właściciel coś kombinował. Aktualnie ma 2000kg czyli tyle ile trzeba biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 18 Feb 2008 - 10:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
scorpio_24
post Tue, 19 Feb 2008 - 09:54
Post #62


Super User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





poszukałem dyrektywy UE z 91r.
i wygląda tak:
Kategoria B

- pojazdy silnikowe o maksymalnej dopuszczalnej masie nieprzekraczającej 3500 kilogramów i mające nie więcej niż osiem miejsc siedzących oprócz miejsca kierowcy, pojazdy silnikowe w tej kategorii mogą być połączone z przyczepą, której dopuszczalna masa nie przekracza 750 kilogramów;

- zespół pojazdu ciągnącego w kategorii B i przyczepy, w którym maksymalna dopuszczalna masa nie przekracza 3500 kilogramów, a maksymalna dopuszczalna masa przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnącego bez ładunku;

Kategoria B + E

- zespół pojazdów składający się z pojazdu ciągnącego w kategorii B i przyczepy, jeżeli zespół nie mieści się w kategorii B

ale jest jeszcze taki dokument, który jest dokumentem nadrzędnym w stosunku do przepisów krajowych, a jest to Konwencja wiedeńska z 1968r.o ruchu drogowym, (Dz. U. z dnia 24 lutego 1988 r.)
sporządzona w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r i rozdział IV mówi:

4. Przy stosowaniu postanowień ustępu 1 i ustępu 2 litera c) niniejszego artykułu:
a)do pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa; może do nich być także dołączona przyczepa, której największa dopuszczalna masa przekracza 750 kg (1650 funtów), ale nie przekracza ona masy własnej pojazdu samochodowego, oraz jeżeli największa dopuszczalna masa pojazdów połączonych w ten sposób nie przekracza 3500 kg (7700 funtów);
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kivik
post Tue, 19 Feb 2008 - 13:36
Post #63


Forum Killer
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





ta czysto formalnie,
dyrektywa EU musi byc implementowana do prawa polskiego bo inaczej nie obowiazuje w PL.
warto wiec przytac rozporzadzenia UE lub prawo polskie. Rozporządzenia EU sa ważniejsze niz prawo polskie


--------------------
Tor Poznan w 1:53.04 Integrą R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scorpio_24
post Tue, 19 Feb 2008 - 14:20
Post #64


Super User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





przed wejściem do UE Polska miała obowiązek uchwalone dyrektywy przyjąć.

Hierarchia prawa wygląda następująco:
1.Ratyfikowane umowy międzynarodowe
2.Konstytucja
3. Ustawy
....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kivik
post Tue, 19 Feb 2008 - 14:25
Post #65


Forum Killer
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(scorpio_24 @ Tue, 19 Feb 2008 - 14:20) *
przed wejściem do UE Polska miała obowiązek uchwalone dyrektywy przyjąć.

Hierarchia prawa wygląda następująco:
1.Ratyfikowane umowy międzynarodowe
2.Konstytucja
3. Ustawy
....

Czasami jest pewnien okres na implementowanie dyrektywy do prawa polskiego...


--------------------
Tor Poznan w 1:53.04 Integrą R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sosen
post Tue, 19 Feb 2008 - 17:34
Post #66


Super User
Dołączył: Mon, 22 May 2006
Skąd: Szczecinek





Ja się nie znam na prawie, ale zdarza mi się latać z lawetą i bywam kontrolowany, więc mówię to co wynika z mojego doświadczenia, to tyle.
pozdrawiam
Sosen


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fer
post Wed, 20 Feb 2008 - 17:26
Post #67


Rookie
Dołączył: Sat, 22 December 2007
Skąd: Gliwice





Czytam ten temat i powoli już nic nie wiem.

W lutym chciałem sobie cały samochód przytargać na lawecie w połowie wybebeszony (1.4t seryjnie), ale bez silnika, skrzyni i paru częsci, gdzie silnik waży ponad 200 kilo, więc ok 1.1t by było, do tego laweta z 400kg - w sumie 1.5 tony, czyli tyle ile mam na haku wypisane + DMC samochodu 1875kg. Byłem w pobliskiem PZM'ocie zapytać się czy mogę.
Dostałem krótką odpowiedź - laweta jest przyczepą specjalistyczną i nawet pustej lawety nie mogę sobie od tak ciągnąć - potrzebne jest B+E. No i nie komentowałem tego, przyjąłem do serca i nie kupiłem całego samochodu, ale wypożyczyłem przyczepę towarową 2 osiową na podwoziu lawety, 4m długa, 1.6m szeroka i z 2m wysoka, w dowodzie miała wbite DMC 1.1tony, pytałem w wypożyczalni czy nie będe miał problemów z policją, wszystko ok.


Pytanie, co z taką przyczepą - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T535489, http://moto.allegro.pl/item311661511_przyczepo_laweta.html Nie jest to laweta, a spokojnie jakiś driftowóz wejdzie i będzie komfortowo pod plandeką jechał ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr328
post Wed, 20 Feb 2008 - 18:01
Post #68


Super User
Dołączył: Wed, 28 March 2007
Skąd: Poznań





fajne te przyczepki smile.gif
Mysle, ze sa traktowane tak samo jak lawety.


--------------------
MAZDA RX8 1JZ GTE HX35/HX40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Keepsake
post Thu, 21 Feb 2008 - 07:42
Post #69


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: zza winkla





CYTAT(Fer @ Wed, 20 Feb 2008 - 17:26) *
No i nie komentowałem tego, przyjąłem do serca i nie kupiłem całego samochodu, ale wypożyczyłem przyczepę towarową 2 osiową na podwoziu lawety, 4m długa, 1.6m szeroka i z 2m wysoka, w dowodzie miała wbite DMC 1.1tony, pytałem w wypożyczalni czy nie będe miał problemów z policją, wszystko ok.


Masz prawo jazdy? Obejrzyj je od tyłu. Widzisz ikonki? Widzisz przyczepę za autem przy kat. B? No właśnie. Mnie zatrzymała policja z pustą lawetą i skończyło się na stówce bez pisania, ale oczywiście zaczęło się od sholowania, uniemożliwienia dalszej jazdy i 500.

Po drugie jakbyś miał wypadek czymś takim to by Ci ubezpieczalnia zaraz wyciągnęła że przekraczałeś jej DMC i z odszkodowania nici. A chyba mała część driftowozów faktycznie waży mniej niż 1.1tony (no, mój na pewno się nie łapie, niestety).


--------------------
Nie jestem pilotem Kubicy więc się nie lansuję że go znam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fer
post Thu, 21 Feb 2008 - 09:35
Post #70


Rookie
Dołączył: Sat, 22 December 2007
Skąd: Gliwice





CYTAT(Keepsake @ Thu, 21 Feb 2008 - 07:42) *
Masz prawo jazdy? Obejrzyj je od tyłu. Widzisz ikonki? Widzisz przyczepę za autem przy kat. B? No właśnie. Mnie zatrzymała policja z pustą lawetą i skończyło się na stówce bez pisania, ale oczywiście zaczęło się od sholowania, uniemożliwienia dalszej jazdy i 500.

Po drugie jakbyś miał wypadek czymś takim to by Ci ubezpieczalnia zaraz wyciągnęła że przekraczałeś jej DMC i z odszkodowania nici. A chyba mała część driftowozów faktycznie waży mniej niż 1.1tony (no, mój na pewno się nie łapie, niestety).

Ok, nie komentuje i nie próbuje targać lawety na kat. B i zgodze się z tym jak spowoduje wypadek to straszne kłopoty z tym są.

Co do przyczepy którą ciągnąłem to nie załadowałem samochodu na niej, bo i tak była za mała, bo chciałem kupić pustą bude Laurela ... skończyło się na paru częściach zapasowych tylko rolleyes.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Mon, 25 Feb 2008 - 23:37
Post #71


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





CYTAT(kivik)
CYTAT(scorpio_24 @ Tue, 19 Feb 2008 - 14:20)
przed wejściem do UE Polska miała obowiązek uchwalone dyrektywy przyjąć.

Hierarchia prawa wygląda następująco:
1.Ratyfikowane umowy międzynarodowe
2.Konstytucja
3. Ustawy
....

Czasami jest pewnien okres na implementowanie dyrektywy do prawa polskiego...


Dokładnie to jest tak:

1. Konstytucja
2. Ustawy
3. Ratyfikowane umowy międzynarodowe
4. Rozporządzenia
5. Akty prawa miejscowego

W szczególnych przypadkach ratyfikowana umowa międzynarodowa ma pierwszeństwo przed ustawą, gdy zachodzi konflikt prawa stanowionego przez ustawę a prawa stanowionego przez umowę ratyfikowaną.

Prawo EU obowiązuję na całym terenie wspólnoty, jest to implementacja prawa wspólnotowego do prawa państwa członkowskiego, jednak nie ma czegoś takiego jak wspólna konstytucja dla wszystkich krajów UE. Owszem, traktat Nicejski zakłada wspólną konstytucję, jednak na razie jest zbyt wiele różnic w prawach państw członkowskich, by to ujednolicić.
I jak na razie w Konstytucji RP doszło do tylko JEDNEJ zmiany w związku z członkowstwem w UE, mianowicie zmiane uległ zapis o możliwości ekstradycji obywatela Polskiego na drodzę wymiany międzypaństwowej.

Dyrektywy unijne obowiązują w PL, aczkolwiek do tematu o DMC B+E lepszym źródłem informacji będzie Kodeks Drogowy wink.gif


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr328
post Tue, 26 Feb 2008 - 15:32
Post #72


Super User
Dołączył: Wed, 28 March 2007
Skąd: Poznań





Ja wlasnie jestem po egzaminie... Niestety w plecy i to przez moja glupote, przyznaje.
Podczas podhaczania zapomnialem zalozyc zabezpieczenie na hak (ta linke) i po egzaminie.
Poprawka juz za tydzien, wiec nie jest tak zle tongue.gif
U nas, tzn. w Wlkp. jezdzi sie ducato malym, przeszklonym z normalna laweta dwuosiowa. Przy podhaczaniu mozna wychodzic ile sie chce z auta, byleby nie uderzyc w dyszel, wiec tego nie ma co sie bac. Nastepnie trzeba podhaczyc lawete (mozna sobie ja podciagnac do 1 m) i zalozyc ta !@!@#$#$ linke zabezpieczajaca wink.gif . Póżniej podłączamy kostkę do gniazda prądowego (obowiązkowo na wyłączonym silniku!!) i musimy sprawdzic wszystkie światła. Pozniej to juz z gorki, czyli łuk i dwa wylosowane manewry. Nastepnie jest 20 min. jazdy po miescie i tyle. Wyglada prosto, ale jak sam egzaminator mi powiedzial, 93% osob zdajacych na B+E oblewa wlasnie przy podhaczaniu, bo zapominaja o szczegółach, a jest na to 10 minut, wiec nie ma co sie spieszyc tylko 10 razy wszystko przemyslec. Nastepnym razem tak mam zamiar zrobic laugh.gif tongue.gif


--------------------
MAZDA RX8 1JZ GTE HX35/HX40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jordi
post Thu, 28 Feb 2008 - 09:06
Post #73


Super User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Poznań





No ja zdawalem w poznaniu w listopadzie 2007 i usilnie chcial mnie ulac na miescie. Egzaminator wybieral takie trasy gdzie jest najwiekszy balagan najwiecej aut i najgorsze skrzyzowania, na szczescie mu sie nie udalo wink.gif. Generalnie zalecam spokoj wlasnie przy podlaczaniu lawety jest naprawde duzo czasu na to i spokojnie sobie podlaczcie pamietajac oczywiscie o wszystkich drutach i wtyczkach itp. na placu to banal, ja wylosowalem luk do przodu i tylu, parkowanie 90stopni i podjazd z recznego pod gorke. Potem miasto, patrzec na znaki i uwazac na krawezniki i ciagle linie zeby laweta na skretach nie najechala. Takie moje spostrzezenia przynajmniej z wielkopolski.

pozdro


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr328
post Wed, 05 Mar 2008 - 13:55
Post #74


Super User
Dołączył: Wed, 28 March 2007
Skąd: Poznań





Wlasnie jestem po (kolejnym wink.gif ) egzaminie. Tym razem musze sam siebie pochwalic, bo opitoliłem ten egzamin na malinowo laugh.gif . Tak jak pisal Jordi, trzeba sie skupic i ze spokojem podejsc do tego podczepiania. Jeśli sie juz dobrze wszystko podczepi, podłączy itd.. to reszta (przynajmniej jak dla mnie) to banał. Ja trafiłem na ten gorszy zestaw, czyli garaz po skosie i parkowanie prostopadłe tylem, ale zrobilem to z palcem w ..... i to bez zadnej korekty smile.gif
Póżniej tylko miasto, gdzie zrobilismy sobie wycieczke 20-stominutowa i po robocie.
Wszystkim, ktorzy maja to jeszcze przed soba radze podejsc do tego ze spokojem (przede wszystkim to tego podczepiania), bo nie taki diabel straszny...
W razie jakby mial ktos jakies pytania, wątpliwosci to chetnie pomoge jesli bede mogl.
Pozdro.


--------------------
MAZDA RX8 1JZ GTE HX35/HX40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krolikson
post Wed, 05 Mar 2008 - 14:12
Post #75


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: W-wa





ja dzisiaj jade zapisac sie na egzamin


--------------------
Sponsored by : Drifters.pl

One Crazy Driver
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KikuT
post Fri, 07 Mar 2008 - 19:01
Post #76


Rookie
Dołączył: Mon, 30 July 2007
Skąd: Szczecin / Prawobrzeże





Witam.

Nie wiecie panowie przypadkiem jaki udźwig na haku ma Opel Frontera 2.5 TDS z ~98 roku?


--------------------
PL Dori/S14a FAN

http://www.v-drifting.vee.plhttp://www.v-drifting.vee.pl <- Wirtualnie też fajnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr328
post Sat, 08 Mar 2008 - 21:38
Post #77


Super User
Dołączył: Wed, 28 March 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(KikuT @ Fri, 07 Mar 2008 - 19:01) *
Witam.

Nie wiecie panowie przypadkiem jaki udźwig na haku ma Opel Frontera 2.5 TDS z ~98 roku?


Musi to byc w dowodzie rejestracyjnym.


--------------------
MAZDA RX8 1JZ GTE HX35/HX40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotr1969
post Sun, 09 Mar 2008 - 00:18
Post #78


Rookie
Dołączył: Sun, 09 March 2008





Mam E +B i jeżdze do Szwajcarii czasmi tam oczywiście kontrolują zawsze prawko jak jade busem z lawetą i jest oczywiscie wszystko ok. ale tak se myśle jak by to podczepić lawete taka większą na dwa auta (małe lekkie osobowe) ciekawe czy by się przyczepili czy nie - oczywiście wiem że laweta z samochodami (ciężar) nie może przekraczać ciężaru busa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prisoner
post Sun, 09 Mar 2008 - 11:28
Post #79


User
Dołączył: Sat, 20 October 2007
Skąd: Wawa





Mozesz podczepić lawetę na dwa auta ale tylko pod warunkiem, że czały zestaw nie przekracza 12 m.


--------------------
_ _http://www.spojler.pl

POLECAM!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Tue, 11 Mar 2008 - 01:13
Post #80


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





Jak wyglada hamulec w lawecie uruchamiany z miejsca kierowcy?


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 13:36