JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Fri, 25 Jan 2008 - 18:23
Post
#241
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
Bardziej sensownym rozwiązaniem jest w przypadku silnika TDI wymienić filtr oleju po 7,5k a olej co 15k TDI jak TDI ale w 1,9 DCI to na pewno Kurde co za kiep zaprojektował filtr wielkości pudełka papierosów do silnika Diesla o interwałach międzyobsługowych 30 kkm??? -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 25 Jan 2008 - 18:23
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Fri, 25 Jan 2008 - 18:26
Post
#242
|
|
Pewnie ten, co nie uwzględnił, że istnieje coś takiego jak..... polski ON
|
|
|
gość_k-meal_* |
Fri, 25 Jan 2008 - 19:40
Post
#243
|
|
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Fri, 25 Jan 2008 - 21:45
Post
#244
|
|
Piszę poważnie.
Jak pokazują badania oleju (a tych sporo zlecałem) największą bolączką jest zanieczyszczenie oleju.... W 90% sytuacji jest to powód do tego by wymienić olej na nowy. Dam może przykład (fakt, że nie streetracingowy) Olej Statoil RoyalWay 15/40 i silnik w autobusie. Próbki były pobierane co 5k km i wysyłane do badania (szanujące sie firmy dają taką możliwość). Na podstawie takich badań dotyczących składu, jego zużycia i zanieczyszczenia... (olej mineralny) laboratorim zaleciło zmieniony cykl wymiany co 22k km a filtr oleju co 7k. Fabrycznie olej powinien być wymieniany co 15k km.... czyli został wydłużony o 50% Tak samo robi sie w przypadku dużych układów hydraulicznych... gdzie wchodzi np. 6-10 tys litrów oleju. Olej nie wymienia się co dany okres a na podstawie badań jego zużycia i zanieczyszczenia.... Terminy wymiany muszą być znany przynajmniej 60 dni wcześniej (w zależności od umowy). Przykładowy koszt przestoju linii do produkcji tektury to bagatela.... 22.000 pln netto To tak w skrócie. |
|
|
Tue, 05 Feb 2008 - 18:36
Post
#245
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 February 2008 |
Mam Vectre z 97 zalalem ja Motulem 15W50 wczesniej tez jezdzil na polsyntetyku ale ale wlasnie mam problem jak go odpale mruga do mnie ze nie ma oleju na chwile gasnie kontrolka pozniej znow zapala i gasnie przy 85 stopniach i zastanawiam sie czy to wina oleju ?? i jeszcze jedno sprawdzalem i ma cisnienie oleju w porzadku czujnik tez jest wymieniony
|
|
|
Tue, 05 Feb 2008 - 19:45
Post
#246
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
Mam Vectre z 97 zalalem ja Motulem 15W50 wczesniej tez jezdzil na polsyntetyku ale ale wlasnie mam problem jak go odpale mruga do mnie ze nie ma oleju na chwile gasnie kontrolka pozniej znow zapala i gasnie przy 85 stopniach i zastanawiam sie czy to wina oleju ?? i jeszcze jedno sprawdzalem i ma cisnienie oleju w porzadku czujnik tez jest wymieniony 15W50 Co Ty tą Vectrą jeździśz w Egipcie i cały czas dajesz w palnik? Człowieku po co Ci taki olej w naszych warunkach? Optymalny będzie 5W40, no jak chcesz go bardziej skatować to 5W50. Jaki masz filtr oleju? Objawy wskazują, że masz ewidentnie za gęsty olej i nie przechodzi Ci on na zimno przez filtr oleju. Wyobraź sobie co się dzieje wówczas z silnikiem do momentu nagrzania.... Zlej to czym prędzej i zalej sobie MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40 albo lepiej 8100 X-Cess jak chcesz pozostać przy Motulu. Nie przejmuj się tym, że 8100 to full - jak wcześniej był jeżdzony na dobrym semismyntetyku to spoko możesz go lać, tak samo jak każdy inny markowy i dobry semisyntetyk lub fullsyntetyk klas lepkości 10W40, 5W40 lub 5W50. Poza Motulem można polecić Valvoline lub Texaco, Quaker State, ... Dobrym rozwiązaniem wydaje się byc dla Ciebie półsyntetyczny Quaker State De Luxe Synthetic 5W-40 SEA (nie sugeruj się nazwą to semisyntetyk) -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_bezduszny_* |
Tue, 05 Feb 2008 - 19:56
Post
#247
|
|
|
|
|
Tue, 05 Feb 2008 - 21:11
Post
#248
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
Pewnie naczytał sie o motulu i jego cudownych właściwościach..... Bezduszny czytać też trza umić -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Tue, 05 Feb 2008 - 22:28
Post
#249
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 February 2008 |
w sumie to nie tak ze sie naczytalem polsyntetyk motula zaproponowal mi moj mechanik. Vectra na początku brała troszke oleju teraz jest spoko no ale jak twierdzicie ze zaraz zabije swoj silnik to pewnie wiecie lepiej. Jak jest zimny jest cisnienie oleju spoko jak sie troszke nagrzeje tez jak podepne miernik pokazuje ze wszystko jest ok tylko czujnik wewnetrzny wskazuje brak cisnienia. A teraz a propos syntetyku wczesniej jezdzil na syntetyku mobil 1. W zwiazku z tym ze zaszal brac olej to 2002 zmieniony zostal na polsyntetyk chyba tez mobila i boje sie ze ma jakis tam nagar dlatego czy jak zmienie na syntetyk to mi nagarmorze rozpieprzyc silnik nie ?
|
|
|
Wed, 06 Feb 2008 - 02:03
Post
#250
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
w sumie to nie tak ze sie naczytalem polsyntetyk motula zaproponowal mi moj mechanik. Vectra na początku brała troszke oleju teraz jest spoko no ale jak twierdzicie ze zaraz zabije swoj silnik to pewnie wiecie lepiej. Jak jest zimny jest cisnienie oleju spoko jak sie troszke nagrzeje tez jak podepne miernik pokazuje ze wszystko jest ok tylko czujnik wewnetrzny wskazuje brak cisnienia. A teraz a propos syntetyku wczesniej jezdzil na syntetyku mobil 1. W zwiazku z tym ze zaszal brac olej to 2002 zmieniony zostal na polsyntetyk chyba tez mobila i boje sie ze ma jakis tam nagar dlatego czy jak zmienie na syntetyk to mi nagarmorze rozpieprzyc silnik nie ? Zacznij od sprawdzenia wszystkich czujników oleju - możesz mieć wiecej niż jeden - np. jeden w obudowie filtra oleju a drugi gdzieś w bloku lub w dalekim punkcie układu smarownia. Czegoś nie rozumiem - skoro cisnienie niby jest ok to dlaczego kontrolka się świeci na zimno? Czasem szwankują zawory przelewowe lub wkłady oleju (ostatnio trafiłem całkiem niedrożny filtr oleju do golfa III - hałas popychaczy po wymianie natychmiast dał mi znac, że coś nie tak jest - inaczej mogloby by być po motorze) i same zegary na desce potrafią się pieprzyć. Osady to się tworzą jak olej jest kijowej klasy jakości i nie ma na to wiekszego wpływu rodzaj bazy a pakiet dodatków na to wpływa. Więc możesz lać śmiało syntetyka. Cechą charakterystyczną Ecoteców jest to, że wpieprzają olej i to w dużej ilości. Ten typ tak ma i nic nie poradzisz zbytnio na to. Zalej ten motor 5W50 Mobilem 1 lub Valvoline VR1 5W50 - mają dobrą płynność na zimno i wyższą lepkość w 100C - nie powinien go silnik tyle zużywac co 5W40. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Wed, 06 Feb 2008 - 03:32
Post
#251
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 February 2008 |
Dzieki wielkie zaleje go w takim razie nowym olejem albo Valvoline VR1 5W50 albo Motulem 8100 x-cess 5W40 w zaleznosci od tego co mi sie uda zdobyc i zobacze co sie stanie mam nadzieje ze obiawy znikna ale watpie zeby pracowal bez oleju silnik bo juz miesiac tak jezdze myslalem ze mi poprostu komputer zglupial po mierzeniu cisnienia okazalo sie ze jest wszystko ok wiec mysle ze juz bym mial zatarty silnik gdyby tak nie bylo a i chyba warto zminic filtr oleju mimo ze ma 400 km prawda ?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Wed, 06 Feb 2008 - 09:28
Post
#252
|
|
Ewentualnie.... Orlen Platinium 5/50
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Wed, 06 Feb 2008 - 09:29
Post
#253
|
|
|
|
|
Wed, 06 Feb 2008 - 10:03
Post
#254
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: 71 |
Jaro coś wspomniał o Texaco. Czy Texaco Havoline 5W40 da rade do AFN po przelocie 110tyś km? Grzebnięty na 160KM.
-------------------- c2c52b39e6]http://www.degeneracja.icx.pl/download/ban2.gif[/]
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Wed, 06 Feb 2008 - 10:05
Post
#255
|
|
Jaro coś wspomniał o Texaco. Czy Texaco Havoline 5W40 da rade do AFN po przelocie 110tyś km? Grzebnięty na 160KM. Nikt nie da ci jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego w jakiej kondycji masz silnik. Najlepiej zalej i obserwuj co się będzie działo.... bo teoretycznie powinno być OK |
|
|
Wed, 06 Feb 2008 - 11:07
Post
#256
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: 71 |
Nie no, to rozumiem. Bardziej chodziło mi o opinie typu "nie lej tego, bo ten olej to syf i źle działa na to i na tamto" i czy nie ma nikt jakichś zastrzeżeń do tej marki. Ale wnioskuje, że shitem to to nie jest. Dzięki.
-------------------- c2c52b39e6]http://www.degeneracja.icx.pl/download/ban2.gif[/]
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Wed, 06 Feb 2008 - 11:09
Post
#257
|
|
Texaco to jedna z tych firm.... która potrafi "rozpoznać" swój produkt (nie mam na myśli opakowania ale jego zawartość)
|
|
|
Wed, 06 Feb 2008 - 18:05
Post
#258
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
Jak do tej pory nie słyszałem negatywnych uwag na temat Texaco (oczywiście odpowiednio dobranego do silnika)
Bezduszny mimo, że nocą to wiem co piszę - bywają motory, które mają jeden czujnik w podstawie filtra oleju (obudowie) a drugi np w glowicy przy magistrali olejowej. Analizowane są dwa ciśnienia i spadek na którymś z czujników poniżej załozonego poziomu powoduje alarm. Np silnik TDI 1Z VW ma podwójną kontrolę ciśnienia oleju. Czujnik ciśnienia przy głowicy po uruchomieniu silnika ma rozwierać obwód przy 0.3 bara. Czujnik przy filtrze na ciśnienie 1,8 bara ma zwierać po uruchomieniu silnika. Jeśli Ecotec ma podobnie to może masz padniety drugi czujnik, wiązkę elektryczną, zegary albo problem z masą na motorze. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Wed, 06 Feb 2008 - 21:21
Post
#259
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska |
Jesli to jest x16xel czyli 1,6 16V 100KM to raczej zadne cuda nie pomoga na apetyt silnika na olej.
A teraz kolejne moje pytanie o olej. Co powiecie na Motula 10w40 6100 Synergie+ zamiast Valvoline 10w40 MaxLife. Motul wychodzi taniej o pare zl. Jak pisalem wczesniej jestem srednio zadowolony z Valvo. Probowalem doszukac sie jakichs norm, ale na stronie Valvo zero informacji. W niemieckiej instrukcji obslugi pisze, ze olej 10w40 powinien spelniac norme API-SG/CD, natomiast wspomniany Motul spelnia norme API SL/CF. Instrukcja jest z 95 roku, wiec moze z tego wynika ta roznica? Na stronie Valvoline wogole nie ma takich informacji. Jestescie biegli w tych normach, wiec czekam na kolejne oswiecenie mnie Pzdr. EDIT: Silnik, ktory ma byc zalany tym 10w40 to Ecotec Opla x20xev czyli 2.0 16V benzyna. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Wed, 06 Feb 2008 - 21:46
Post
#260
|
|
Co oznacza średnio zadowolony ? Co jest nie tak ?
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 15:28 |