JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Wed, 23 Jan 2008 - 23:15
Post
#221
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 18 January 2007 Skąd: Kraków |
Jakis czas temu - pare postow wyzej pytalem o ewentualne przejscie na inny olej z obecnego Valvoline 10w40 MaxLife, ale jednak odpuszcze ten temat i pozostane przy nim. Jesli chodzi o starzenie sie oleju, ze wzgl. na krotkie przebiegi i niedogrzanie silnika to raczej ta kwestia odpada w moim przypadku, bo przewaznie samochod po rozruchu pokonuje 25km lub wiecej. Jednak na ten temat nie oczekuje kolejnych informacji od Was bo sporo sie juz dowiedzialem. Teraz chcialem zapytac o olej do 1,9TDi 110KM ASV. Na poczatku w serwisie lano Castrola 0W30, potem 5W30. Jednak jest to olej do PD i raczej nie ma koniecznosci uzywania takiego w przypadku tego silnika. Zbliza sie wymiana przy 75 000km i zastanawiam sie nad przejsciem na Mobil 5w50. Na poczatku tematu pare osob chwalilo ten olej. Co Wy na to? Samochod uzytkowany raczej spokojnie, czasem tylko butowany. ten silnik nie jest na pompowtrysku wiec dlatego MOTUL X-CESS 5W-40....Norma 505.01 to podstawowa norma do pompowrytsków!wiec do silnika na tradycyjnej pompie z przebiegiem 75tyś śmiało lać Xcessa!!! |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 23 Jan 2008 - 23:15
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 24 Jan 2008 - 00:17
Post
#222
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska |
CYTAT(jaro4444) A my na to, że należy czytac ze zrozumieniem i słuchac kolegów. tongue.gif "Pompy" czyli są to "pompe duse"= PD = pompowtryski, bo jakiś genialny tłumacz to przełożył z francuskiego na polski bez pojęcia tematu. Normalnie "pompa" oznacza motor VP ale nie dla geniusza tłumaczącego te PDF laugh.gif Więc bez dowcipów i konkretnie - do silnika ASV możesz stosowac oba te Motule, czyli 505.01 i 8100 ponieważ oba spełniają wymaganą przez niego klasę 505.00. Przy czym lepszym olejem do silnika VP będzie 8100 X-Cess 5W40. I ten własnie olej mogę Ci szczerze polecic (byle z pewnego źródła a nie od gości z Allegro sprzedających taniej niż Niemcy od których kupują ten olej). Z Allegro pewny jest golf tuner, Mammuth, elmentaur. W Niemczech 5L 8100 X-Cess kosztuje 40E. Ja osobiście kupuję Motula z Inter Carsu lub Inter Team (po zniżkach warsztatowych wychodzi ok 210-215 zł za 5l) lub u Nexusa9 z OCP (też ma olej od polskiego dystrybutora i pewny na 200%). No fakt... jesli mialoby chodzic o VP w cytatach, ktore przytoczylem powinno pisac "silniki zawierajace pompe wtryskowa", a nie "pompy" Poza tym tak jak napisales do VP jest specyfikacja 505.00, a do PD 505.01. Dzieki Jesli chodzi o zrodlo to myslalem wlasnie o IC, ale nie chcialem robic reklamy chociaz wlasciwie tutaj mozna. Tylko podane przez Ciebie ceny troche mnie dziwia poniewaz w sklepie internetowym opakowanie 5l kosztuje ~215zl, a po znizkach warsztatowych byloby okolo ~150zl, jeszcze zalezy kto ma jakie znizki, ja slyszalem o takich -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
Thu, 24 Jan 2008 - 07:50
Post
#223
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk |
Odpowiedz sobie na pytanie, po co Ci Motul ?
Żeby po 10 kkm mieć w silniku siki ? To jest olej, który powinno się zmieniać co 7-8 kkm Lotos da radę w tym silniku, a co dopiero bardziej znane marki |
|
|
Thu, 24 Jan 2008 - 10:10
Post
#224
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 18 January 2007 Skąd: Kraków |
Odpowiedz sobie na pytanie, po co Ci Motul ? Żeby po 10 kkm mieć w silniku siki ? To jest olej, który powinno się zmieniać co 7-8 kkm Lotos da radę w tym silniku, a co dopiero bardziej znane marki Skad maz takie informacje ze to oliwa na 7-5 kkm??? Spełania aprobaty producentów, jest ceniony i poprostu dobry. Generalnie każdy olej da rade, tylko z jakimi efektami. |
|
|
Thu, 24 Jan 2008 - 12:00
Post
#225
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska |
CYTAT(Zoltar) Odpowiedz sobie na pytanie, po co Ci Motul ? Żeby po 10 kkm mieć w silniku siki ? To jest olej, który powinno się zmieniać co 7-8 kkm Lotos da radę w tym silniku, a co dopiero bardziej znane marki wink.gif To nie moj samochod, ale auto jest w rodzinie i zalatwiam wszystkie "sprawy techniczne" z nim zwiazane. Napisalem wczesniej, ze taki Motul i tak wyjdzie taniej od Castrola, ktory leja w ASO, nie dostane SLXa poza ASO, bo teraz wszedzie sprzedawane sa juz Edge. Ten konkretny olej wychodzi 20zl drozej niz przykladowo Mobil 5w50 czyli to nie jest majatek raz na 15tys km. Skoro wszyscy zgodnie chwala Motula, bo jeszcze nie spotkalem sie z negatywnymi opiniami to mysle, ze warto sprobowac. Co do szybkiego zuzycia takiego oleju Motul przewiduje wymiane wg. zalecen producenta lub wg wlasnego uznania, wiec nie widze problemu, a jak bedzie to sie okaze. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
Thu, 24 Jan 2008 - 13:45
Post
#226
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
Odpowiedz sobie na pytanie, po co Ci Motul ? Żeby po 10 kkm mieć w silniku siki ? To jest olej, który powinno się zmieniać co 7-8 kkm Zoltar najpierw nauka potem pierdzielenie farmazonów. Zobacz jaką normę spełnia między innymi Motul 8100 X-Cess - GM LL B-25 (czyli interwały międzyobsługowe nawet do 50 kkm w przypadku niektórych diesli GM) Pewnie naczytałeś się o Motulu serii V300 i przenosisz to bez pojęcia na inne produkty tego producena. Albo tak sobie chciałeś poteoretyzować. Ja mam w domu 2 samochody zalewane Motulem 8100 X-Cees i trzeci w rodzinie Golf ASV szwagra też na nim jeździ. I nigdy nie stwierdziełem, żeby po 7-8 kkm robiła się z Motula woda Owszem wymieniam oliwę co ok 8-10 kkm ale dlatego, że uważam iż to nie zaszkodzi silnikowi a także dlatego, że np. mój diesel VP ma 100 KM/l i często jeździ po mieście -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Thu, 24 Jan 2008 - 15:55
Post
#227
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 18 January 2007 Skąd: Kraków |
W 100 % popieram Jara, w naszych warunkach jazdy, zapylenia itd. itd. 10 kkm to w sam raz, a co do jakości produktów Motul to można sie rozpisywać do woli....
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Thu, 24 Jan 2008 - 16:07
Post
#228
|
|
Chłopaki...
..a jak zerwany łańcuch w rowerze posmaruję Motulem to się sam naprawi ? |
|
|
Thu, 24 Jan 2008 - 16:12
Post
#229
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
Chłopaki... ..a jak zerwany łańcuch w rowerze posmaruję Motulem to się sam naprawi ? Bezduszny nie zaczynaj Przeca napisano wcześniej - każdy uczciwy 505.00 da radę i można stosowac. Choc Texaco i Motula na własnej skórze przetestowałem i mogę polecic. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Thu, 24 Jan 2008 - 18:33
Post
#230
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk |
Jaro
Ja Ciebie rozumiem, też bym tak w Twoim przypadku robił Ale przy seryjnej mocy, czy chipie i wymianie co 15 kkm to śmiem twierdzić, że Motul nie będzie niczym lepszym od innych tańszych olejów Pozdro |
|
|
gość_bezduszny_* |
Thu, 24 Jan 2008 - 19:21
Post
#231
|
|
|
|
|
gość_k-meal_* |
Thu, 24 Jan 2008 - 20:38
Post
#232
|
|
ale tu jest forum o streetracingu i malo kto jezdzi seryjnym dieslem.
5l motula mozna miec za 150zl, wiec chyba nie tak drogo... |
|
|
gość_bezduszny_* |
Thu, 24 Jan 2008 - 20:44
Post
#233
|
|
Założenie czipa też niewiele zmienia jeżeli chodzi o smarowanie silnika....
|
|
|
gość_k-meal_* |
Thu, 24 Jan 2008 - 21:01
Post
#234
|
|
moze to naiwne, ale jako, ze jezdze jak jezdze i mam takie modyfikacje jakie mam, to chce miec pewnosc, ze moj silnik jest chronieony najlepiej jak to mozliwe.
i wole miec raz na 10tys. km 20 czy 30zl mniej w portfelu, za to spokojna glowe i czyste sumienie, ze zrobiem wsio co w mojej mocy, by zapewnic silnikowi najlepsze smarowanie. kolejna wojenka motul vs reszta swiata jest bez sensu, ale ja ufam forumowym autorytetom i da kazdego autka bede lal motula. pozdrawiam i to tyle z mojej strony w tym temacie. |
|
|
gość_bezduszny_* |
Thu, 24 Jan 2008 - 21:14
Post
#235
|
|
Jak zauważyłem prawie na każdym forum motoryzacyjnym jest jakiś tzw. "autorytet"... który przy okazji sprzedaje ten produkt.
Jeżeli lanie do silnika który jest używany do Sportu oleju który nie ma żadnych popularnych aprobat (jak kilka produktów motul'a) ma swoje uzasadnienie.. o tyle lanie dla samej satysfakcji posiadania zalanej tej marki oleju (który spełnia określone aprobaty) jest moim zdaniem czysta fanaberią... bez żadnego logicznego uzasadnienia. Motul z 505.01 nie jest w niczym lepszy od innych szanujących się producentów 505.01... a powiem nawet że jest w pewnym aspekcie nawet gorszy. Nie posiada znaczników chemicznych... a takie są stosowane u kilku producentów. Mając taki olej bez znacznika nie masz żadnych szans na określenie co jest w butelce (po za słowem honoru sprzedającego)... Równie dobrze może być to Lotos z dodatkową porcją np. stabilizatora lepkości (co by ładnie silnik pracował). Osobiście ufam w to co sam przetestuję lub w to co jest w jakiś sposób do zweryfikowania. Silnik 1.9dCi (Renault) 82KM i przebieg 300k km na jednym oleju (jedna marka) .... pełny syntetyk 5/40 + MoS2, wymieniany co 15k... Efekt ? Nie trzeba nic dolewać między wymianami, turbo oryginalne. |
|
|
Fri, 25 Jan 2008 - 12:31
Post
#236
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
Założenie czipa też niewiele zmienia jeżeli chodzi o smarowanie silnika.... Ano zmienia i to dużo. Przede wszystkim obciążenie mechaniczne czyli pośrednio też naciski jednostkowe w smarowanych węzłach. Ma to wpływ na grubość warstwy olejowej i rodzaj smarowania (płynne lub półsuche jak olej nie spełnia wymaganych parametrów). Dwa obciążenie termiczne - rośnie średnia temperatura pracy co pośrednio wpływa na lepkość dynamiczną. Czyli znów ma wpływ na grubość warstwy smarnej. Dodatkow wyższa temperatura zwiększa parowanie oleju, degradację termiczną, powstawanie laków i osadów. Przy kiepskim chipie więcej sadzy przedostaje się też do oleju i musi zostać rozbita na mniejsze cząstki i rozpuszczona... To takie bardzo małe różnice Co do olejów które polecałem - 8100 X-Cess ma dobrą bazę estrową, dobre parametry lepkościowe, spełnia wiele rożnych norm, ma wysoką wartość rezerwy alkalicznej i przy cenie w Polsce ok 185-200 zł/5l z pewnych źródeł, jest akceptowalny do normanej eksploatacji. Jak go ktoś sprzedaje po 150 zł/5l to niech sobie na nim placki smaży Co do Texaco jest podobnie i z czystym sumieniem mogę polecić ten olej, szczególnie, że bańka 5l 5W40 kosztuje w detalu ok 145 zł z oficjalnej sieci dystrybucyjnej Chevron Polska. P.S. Nie handluję olejami ani żadnymi innymi produktami motoryzacyjnym -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_k-meal_* |
Fri, 25 Jan 2008 - 14:41
Post
#237
|
|
jest chlopak na leonclubie i seat-racing co sprzedaje z pewnego zrodla za 150zeta 5l.
aha, rowniez nie sprzedaje olejow i nie mam nic wspolnego z tamtym kolesiem. |
|
|
gość_bezduszny_* |
Fri, 25 Jan 2008 - 18:00
Post
#238
|
|
Ano zmienia i to dużo. Przede wszystkim obciążenie mechaniczne czyli pośrednio też naciski jednostkowe w smarowanych węzłach. Ma to wpływ na grubość warstwy olejowej i rodzaj smarowania (płynne lub półsuche jak olej nie spełnia wymaganych parametrów). Dwa obciążenie termiczne - rośnie średnia temperatura pracy co pośrednio wpływa na lepkość dynamiczną. Czyli znów ma wpływ na grubość warstwy smarnej. Dodatkow wyższa temperatura zwiększa parowanie oleju, degradację termiczną, powstawanie laków i osadów. Przy kiepskim chipie więcej sadzy przedostaje się też do oleju i musi zostać rozbita na mniejsze cząstki i rozpuszczona... To takie bardzo małe różnice Jaro.... nie przesadzaj. bo jeszcze ktoś uwierzy i będzie wymieniał olej co 5k. Dlaczego uważam, ze przesadzasz ? Octavia 1 AUQ + k04-01+FMIC+380cc = 220KM ..... olej 5/40 i wymiana co 15k. Badania oleju w laboratorium wykazały zużycie mniejsze niż 2%. W porównaniu do zużycia tego samego oleju (ta sama marka) w stosunku do seryjnego silnika bez modów wyniosła.... 0.2% |
|
|
Fri, 25 Jan 2008 - 18:08
Post
#239
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
Jaro.... nie przesadzaj. bo jeszcze ktoś uwierzy i będzie wymieniał olej co 5k. Bezduszny nie przesadzam i Ty to też wiesz Wymiana co 5 kkm to nie ale tak co 10-12 kkm zamiast 15kkm na pewno silnikowi nie zaszkodzi. Bezduszny to jednak Ty z OCP Pytałem już raz i nie odpowiedziałeś -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_bezduszny_* |
Fri, 25 Jan 2008 - 18:16
Post
#240
|
|
Wymiana co 5 kkm to nie ale tak co 10-12 kkm zamiast 15kkm na pewno silnikowi nie zaszkodzi. Owszem przesadzasz Zwykłe oleje mają sporo nazwijmy to "zapasu". Mając daaawno temu Octavię i możliwość robienia analiz oleju za free (produkty Statoil'a) wyszło, że olej 5/40 (LazerWay) w seryjnym silniku utrzyma swoje parametry do około 40k km. Jeżeli nawet po kuracji wzmacniającej ten okres skrócił by się o połowę to i tak daje to nam 20k km... Oczywiście nie należy tych danych uogólniać na inne produkty innych koncernów. Badanie dotyczyło tylko oleju Statoil LazerWay 5/40. Czy skrócenie okresu z 15k na 12k coś zmieni ? Moim zdaniem przy zdrowym silniku, który nie jest mocno modyfikowany.... bardzo niewiele i nie jest to warte zachodu. Bardziej sensownym rozwiązaniem jest w przypadku silnika TDI wymienić filtr oleju po 7,5k a olej co 15k |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 19:08 |