JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
gość_namoamo_* |
Thu, 03 Jan 2008 - 12:57
Post
#201
|
|
CYTAT("jaro4444":2z5lsi9d) CYTAT("tomeQ":2z5lsi9d) Jak juz tak sobie gadamy o tych olejach to warto powiedziec, ze taki castrol, czyli np. EDGE SPORT to jest wysokorafinowany olej mineralny po hydrokrakingu, ktory tylko z marketingowego punktu firmy nazywaja olejem syntetycznym, bo tak naprawde to jest to ciagle pelny mineral, podobnie bylo z legendarnym juz RSem. Warto wiec przygladnac sie opakowaniu przed kupnem, czy nie ma tam magicznych literek XHQ, czy XHVI i miec swiadomosc tego co sie kupuje (nie mowie, ze jest to zle ale warto wiedziec gdy ktos nas chce wydymac ) O tym dokładnie napisałem i dlatego nie lubię Castrola - bo próbuje wydymac klienta sprzedając "prawie syntetyk" jako syntetyk O procesie jaki miał Castrol o opis "syntetyk" to wszyscy już chyba wiedzą. Więc mamy "hydrokrakowane syntetyki" i syntetyki (np. PAO, Estry, ...) Zalałem Edge Sport 10W40, był stosunkowo drogi wię pomyslalem że będzie dobry Jeśli jednak nie jest syntetykiem to ile mogę na nim bezpiecznie jeździć? W sensie czy mogę 15kkm czy po 10kkm wymienić? Jeżdżę tylko po mieście, nie katuję za bardzo chociaż ze względu na małą moc 1.4 muszę go przeciągać.. |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 03 Jan 2008 - 12:57
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 03 Jan 2008 - 13:01
Post
#202
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska |
CYTAT("pavel":2u0xn73t) Tymi ciśnieniami nie szokuj tych, którzy sie na tym znają. Kto i jak Ci to mierzył?? Norma dla tego silnika to 14-17bar. Mierzone po wymianie oleju, na rozgrzanym silniku, manometrem wciskanym w miejsce swiecy jak mozna sie domyslic. Pomiar robiony dwukrotnie, najpierw zaczynajac od pierwszego cylindra, potem od czwartego. Nikogo nie chce szokowac, tylko wole napisac, ze silnik trzyma fabryczne parametry, inaczej pewnie pojechalibyscie mnie za stwierdzenie, ze silnik sie dobrze trzyma. CYTAT("jaro4444":2u0xn73t) Rzadki Zwal jak zwal, chodzi mi zrywanie filmu olejowego pod wplywem zbyt wysokiej temperatury, no a teraz widze po tym co napisales, ze 5w50 zachowuje lepsza lepkosc od 10w40 w temp. roboczej silnika. Ogolnie chcialem poznac Wasze zdanie o ewentualnej zmianie na 5W50 ze wzgledu na wyczuwalny spadek jakosci oleju po stosunkowo niewielkim przebiegu. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Thu, 03 Jan 2008 - 13:19
Post
#203
|
|
5/50
Mobil1, Valvoline, Orlen Platinum |
|
|
Thu, 03 Jan 2008 - 16:27
Post
#204
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
CYTAT("tymon86":u38x3veo) Ogolnie chcialem poznac Wasze zdanie o ewentualnej zmianie na 5W50 ze wzgledu na wyczuwalny spadek jakosci oleju po stosunkowo niewielkim przebiegu. Spadek ten wynika najczęściej z szybkiego starzenia się kiepskiego oleju i dla przeciątnego użytkownika objawia się głównie głośniejszą pracą silnika. Wynika też może z przedostawania się paliwa do oleju podczas jazd na zimno na krótkich dystanach a tym samym rozcieńcznia oleju. Podobne zjawisko w Oplu Vecra 2000 150 KM (silnik C20XE) zauważałem już po 7-8 kkm. Dodatkowo połączone było ze spadkiem ciśnienia oleju podczas pracy na obrotach jałowych i mocno nagrzanym oleju (ok 100C) z poziomu 5 atm dla nowego oleju do poziomu 3 atm dla takiego z przebiegiem 7-8 kkm. "Leczyłem" to wymianą oleju co 8-10 kkm i stosowaniem oleju Quaker State - w 1997-8 r. zdecydowanie lepiej trzymał on parametry lepkościowe jak polskie oleje klasy 10W40. Pierwsza seria półsyntetyka Rafinerii Gdańskiej traciła pełne ciśnienie po niecałych 5 kkm. Ale to były dawne czasy... Wszystkie oleje 5W50, które wymienił Bezduszny to pełne syntetyki. Mają one bazy najczęściej PAO. Nie będzie to zbyt dobre dla Twojego silnika, którego uszczelnienia "nawykły" do bazy częściowo mineralnej. Słyszałem (ale nigdy nie widziałem tego na własne oczy), że VR1 5W50 występuje też jako Semi Synthetic. To by było by może dobre rozwiązanie dla Ciebie. Jak nie Valvoline 10W40 bo u Ciebie szybko traci parametry to spróbuj może, jak już pisałem: Texaco Extra 10W40, Motula Synergie + 10W40, Quaker State Higher Mileage Engine Slick 50 API SM 10W-40 lub co z serii De Luxe Synthetic 5W-40 (10W40). -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Thu, 03 Jan 2008 - 17:06
Post
#205
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa |
Problem zuzywania oleju to tak jak napisal "jaro4444" skutek rozcienczania benzyna, teraz dochodzi pochlanianie wody, ale najwazniejsze to niszczenie, scinanie sie wiskozatorow i na to rady nie ma, w jednym silniku szybciej sie to stanie w drugim wolniej. Jesli chcesz przedluzyc zycie oleju w tej kwestii to przy tych 8-10kkm wlac wiskozator np. visco stabil i do 15kkm spokojnie przejezdzisz. Osobiscie przy tych 10kkm dolalbym litr, czy ile tam potrzeba, swiezego oleju (jesli ubywa starego) i tez bym do 15kkm jezdzil majac wszystko gdzies.
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
Sun, 06 Jan 2008 - 12:14
Post
#206
|
|
User Dołączył: Mon, 30 January 2006 Skąd: Krk |
Panowie co proponujecie wlać do 1.4 TDI (AMF) przelatane 115tys?
ból polega na tym, że nie wiem jaki olej tam był wcześniej... |
|
|
gość_bezduszny_* |
Sun, 06 Jan 2008 - 12:16
Post
#207
|
|
olej 5/40 z aprobatą 505.01 i obserwować co będzie sie działo
|
|
|
Sun, 06 Jan 2008 - 12:41
Post
#208
|
|
User Dołączył: Mon, 30 January 2006 Skąd: Krk |
CYTAT("bezduszny":1i9p4f9b) olej 5/40 z aprobatą 505.01 i obserwować co będzie sie działo MOBIL 1 5W40 SPECJAL V będzie OK ? btw co ew. może się dziać? |
|
|
gość_bezduszny_* |
Sun, 06 Jan 2008 - 12:50
Post
#209
|
|
CYTAT("NoFear":3zt0yu7t) MOBIL 1 5W40 SPECJAL V będzie OK ? Jak 5/40 to na pewno nie Mobil1 a Mobil to taka "druga liga" wśród Mobili Jak masz taki pod ręką i jest z pewnego źródła to zalej |
|
|
Tue, 08 Jan 2008 - 02:51
Post
#210
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław |
do silnikow 1,4 TDI przewidziana jest niby norma 501.01 (ale w serwisach leja albo 505.01 polsyntetyk lub syntetyk albo 504.00/507.00 syntetyk)
-------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
Tue, 22 Jan 2008 - 20:57
Post
#211
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska |
Jakis czas temu - pare postow wyzej pytalem o ewentualne przejscie na inny olej z obecnego Valvoline 10w40 MaxLife, ale jednak odpuszcze ten temat i pozostane przy nim. Jesli chodzi o starzenie sie oleju, ze wzgl. na krotkie przebiegi i niedogrzanie silnika to raczej ta kwestia odpada w moim przypadku, bo przewaznie samochod po rozruchu pokonuje 25km lub wiecej. Jednak na ten temat nie oczekuje kolejnych informacji od Was bo sporo sie juz dowiedzialem.
Teraz chcialem zapytac o olej do 1,9TDi 110KM ASV. Na poczatku w serwisie lano Castrola 0W30, potem 5W30. Jednak jest to olej do PD i raczej nie ma koniecznosci uzywania takiego w przypadku tego silnika. Zbliza sie wymiana przy 75 000km i zastanawiam sie nad przejsciem na Mobil 5w50. Na poczatku tematu pare osob chwalilo ten olej. Co Wy na to? Samochod uzytkowany raczej spokojnie, czasem tylko butowany. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Wed, 23 Jan 2008 - 15:22
Post
#212
|
|
Teraz chcialem zapytac o olej do 1,9TDi 110KM ASV. Na poczatku w serwisie lano Castrola 0W30, potem 5W30. Jednak jest to olej do PD i raczej nie ma koniecznosci uzywania takiego w przypadku tego silnika. Zbliza sie wymiana przy 75 000km i zastanawiam sie nad przejsciem na Mobil 5w50. Na poczatku tematu pare osob chwalilo ten olej. Co Wy na to? Samochod uzytkowany raczej spokojnie, czasem tylko butowany. 0/30 i 5/30 niezależnie jakiego producenta nie są olejami do silników 1.9TDI i na pewno ŻADEN z niech nie jest do silników PD... ASO które serwisowało i zalewało takimi olejami silnik PD powinno ponieść jakieś konsekwencje swojej głupoty. Jest to flagowy przykład jak wali sie klienta w rogi... bo są targety do wylania na jakiś drogi i mało chodliwy olej. Do silników PD jest olej 5/40 z aprobatą 505.01 lub ewentualnie inny olej w ale tylko w pełni syntetyczny 5/40 |
|
|
Wed, 23 Jan 2008 - 17:46
Post
#213
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 18 January 2007 Skąd: Kraków |
Teraz chcialem zapytac o olej do 1,9TDi 110KM ASV. Na poczatku w serwisie lano Castrola 0W30, potem 5W30. Jednak jest to olej do PD i raczej nie ma koniecznosci uzywania takiego w przypadku tego silnika. Zbliza sie wymiana przy 75 000km i zastanawiam sie nad przejsciem na Mobil 5w50. Na poczatku tematu pare osob chwalilo ten olej. Co Wy na to? Samochod uzytkowany raczej spokojnie, czasem tylko butowany.
[/quote] Ja osobiście zalałbym Motula X-Cess 5W-40, doskonale sie sprawdza w tych motorach.Do tego ma wyższe parametry pracy, ale to dotyczy już ekstremum jazdy.Do tego przemawia za nim opakowanie 5L. A wybór i tak zależy od Ciebie. |
|
|
Wed, 23 Jan 2008 - 18:16
Post
#214
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
Bezduszny czas chyba troszkę poduczyc się a nie walic sztampowo do wszystkich TDI 5W40
To pierwszysch TDI 1,9 PD - czyli np. 101, 105, 115, 130, 150, 163 KM przewidziano olej klasy 5W40 505.01 dla wymian co 15 kkm, Do tych samych silników PD w wymianach wg. cylku zmiennego WIV - czyli co ok. 25-30 kkm obowiązuje klasa 506.01 i lepkośc 5w30, 0W30. Nie wspomnę już o TDI 2.0 z PD DPF, motorach 2.7, 3.0, 4.0, 4.2 TDI bo rozmowa dotyczyła 1,9 TDI PD -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Wed, 23 Jan 2008 - 18:21
Post
#215
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska |
CYTAT(bezduszny) 0/30 i 5/30 niezależnie jakiego producenta nie są olejami do silników 1.9TDI i na pewno ŻADEN z niech nie jest do silników PD... ASO które serwisowało i zalewało takimi olejami silnik PD powinno ponieść jakieś konsekwencje swojej głupoty Tak jak napisalem silnik w samochodzie, o ktorym mowa to TDi na VP, a nie PD. Olej obecnie zalany to Castrol SLX 5w30, ale nie mam pewnosci czy to SLX longtec czy longlife. Nie wiem, co te ASO leje do PD. Swoj samochod serwisuje we wlasnym zakresie i nie musze sie zastanawiac co wleja w ASO CYTAT(wilczur) Ja osobiście zalałbym Motula X-Cess 5W-40, doskonale sie sprawdza w tych motorach.Do tego ma wyższe parametry pracy, ale to dotyczy już ekstremum jazdy.Do tego przemawia za nim opakowanie 5L. A wybór i tak zależy od Ciebie. Faktycznie dobra propozycja ten olej i wcale nie jest jakos specjalnie drogi, wyjdzie i tak taniej niz, wspomniany wczesniej Castrol w ASO, a napewno bedzie lepiej sie spisywal skoro wszyscy zgodnie tak zachwalaja produkty Motula. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Wed, 23 Jan 2008 - 18:23
Post
#216
|
|
Do tych samych silników PD w wymianach wg. cylku zmiennego WIV - czyli co ok. 25-30 kkm obowiązuje klasa 506.01 i lepkośc 5w30, 0W30. Spotkałeś się z WIV w silniku 1.9TDI ? Ja nigdy... ... ale spotkałem się z celowym laniem 5/30 do silników PD do "takie naciski z góry". Leli te oleje Castrol'a do wszystkiego co mieli w serwisie. Tak było u Ś.P. lubelskiego dealera Skoda "TwojeAuto" Sp z o.o. Do VP też najlepiej 5/40 z wymiana co 15k km |
|
|
Wed, 23 Jan 2008 - 18:26
Post
#217
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
Ja osobiście zalałbym Motula X-Cess 5W-40, doskonale sie sprawdza w tych motorach.Do tego ma wyższe parametry pracy, ale to dotyczy już ekstremum jazdy.Do tego przemawia za nim opakowanie 5L. A wybór i tak zależy od Ciebie. Motul jest bardzo OK, ale można śmiało dawac inne oleje klasy 505.00 np. 5W40 Texaco, Valvoline, 5W50 Mobila lub Valvo. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Wed, 23 Jan 2008 - 18:51
Post
#218
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
Spotkałeś się z WIV w silniku 1.9TDI ? Ja nigdy... Do VP też najlepiej 5/40 z wymiana co 15k km Spotkałem ale nie na naszym rynku (paliwo zasiarczone?) Żeby było jasne - nie polecam do VP wymian WIV ani stosowania "zupy" 0W30. Tak jak napisał Bezduszny 5W40 pełny syntetyk będzie OK. Ważne by spełniał normę B4 i 505.00 oraz miał TBN powyżej 10 mg KOH oraz HTHS powyżej 3,5. Osobiście polecam Motula 8100 X-cess 5W40 lub Texaco Havoline Synthetic 5W40. Na obu jeżdziłem, oba są ok. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Wed, 23 Jan 2008 - 19:11
Post
#219
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska |
W ksiazce serwisowej dolaczonej do auta producent wspomina o wydluzonych "przegladach olejowych" i wtedy nalezy stosowac oleje ze specyfikacja VW 506.00 dla VP i 506.01 dla PD, ale w omawianym przypadku nie zachodzi taka potrzeba, bo przeglady sa robione i tak co 15 000km.
Czyli podsumowujac najlepiej wlac Motula tylko na stronie producenta znalazlem takie info: CYTAT Do samochodów VW, Audi, Skoda, Seat z silnikami Turbodiesel z pompami wtryskowymi i wymagajacymi wymiany oleju co 15000 km nale&y stosowac olej MOTUL SPECIFIC 505.01 5W-40. oraz CYTAT Norma ACEA B4 wymaga doskonałych własciwosci czyszczacych i rozpuszczajacych oraz lepszej lepkosci odpornej na powstawanie sadzy by zapewnic idealne smarowanie ostatniej generacji silników Diesla z bezposrednim wtryskiem. (Z wyjatkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagajacymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40) wiec z tego wynika, ze przy tym silniku nie nalezy stosowac MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 tylko MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40. Co Wy na to? (Ten drugi cytat znalazlem w PDFie z X-CESS ) -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
Wed, 23 Jan 2008 - 20:05
Post
#220
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
wiec z tego wynika, ze przy tym silniku nie nalezy stosowac MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 tylko MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40. Co Wy na to? (Ten drugi cytat znalazlem w PDFie z X-CESS ) A my na to, że należy czytac ze zrozumieniem i słuchac kolegów. "Pompy" czyli są to "pompe duse"= PD = pompowtryski, bo jakiś genialny tłumacz to przełożył z francuskiego na polski bez pojęcia tematu. Normalnie "pompa" oznacza motor VP ale nie dla geniusza tłumaczącego te PDF Więc bez dowcipów i konkretnie - do silnika ASV możesz stosowac oba te Motule, czyli 505.01 i 8100 ponieważ oba spełniają wymaganą przez niego klasę 505.00. Przy czym lepszym olejem do silnika VP będzie 8100 X-Cess 5W40. I ten własnie olej mogę Ci szczerze polecic (byle z pewnego źródła a nie od gości z Allegro sprzedających taniej niż Niemcy od których kupują ten olej). Z Allegro pewny jest golf tuner, Mammuth, elmentaur. W Niemczech 5L 8100 X-Cess kosztuje 40E. Ja osobiście kupuję Motula z Inter Carsu lub Inter Team (po zniżkach warsztatowych wychodzi ok 210-215 zł za 5l) lub u Nexusa9 z OCP (też ma olej od polskiego dystrybutora i pewny na 200%). -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 08:22 |