Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Airbox do ITB
srbenda
post Fri, 06 Oct 2006 - 14:20
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





witam!
jest moze jakis wzor na obliczanie objetosci airbox-u zakladanego na ITB?

BTW szukalem!


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 06 Oct 2006 - 14:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kubek
post Fri, 06 Oct 2006 - 14:29
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Masz turbo? Jesli nie to airbox jest Ci zbedny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Fri, 06 Oct 2006 - 14:51
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





nie, jest to N/A.
swoja droga - jezely bedzie bez niego to silnik bedzie zaciagal powietrze spod maski. a jest tam goraco...


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Fri, 06 Oct 2006 - 15:02
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





u Xawerego był zrobiony do ITB taki nadmuch zimnego powietrza - ale racej nie był to jakiś wyliczony airbox, tylko cos na kształt rynny rozszerzającej się w okolicach przepustnic.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tramall
post Sat, 07 Oct 2006 - 16:29
Post #5


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Rzeszów





Widziałem parę trąbek i nigdzie nie widziałem żadbych airboxów , wystarczały jedynie "heat shield"y czyli zwykłe kawałki blachy by trąbki nie zaciągały gorącego powietrza , poza tym odsłonięte trąbki lepiej wyglądają
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Sat, 07 Oct 2006 - 16:33
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Jedynie co sie zaklada to jeden filtr, albo oddzielne filtry. Airbox wprowadzilby opory przeplywu, co podwarza cel stosowania ITB w pierwszym miejscu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krystiancrx
post Sat, 07 Oct 2006 - 21:01
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 February 2003
Skąd: lublin





CYTAT("Kubek":2oa8k96j)
Jedynie co sie zaklada to jeden filtr, albo oddzielne filtry. Airbox wprowadzilby opory przeplywu, co podwarza cel stosowania ITB w pierwszym miejscu.

testowałem ITB bez air boxu i z air boxem
Duzy PLUS na rzecz air box

O to moj w CRX

[url=http://img110.imageshack.us/my.php?image=p10602421rjti4.jpg:2oa8k96j][/url:2oa8k96j]

Druga sprawa ze przez to wytwarzamy doładowanie dynamiczne..


--------------------
10 second FWD N/A Honda CRX (10.9@210.5km/h)!!!Tokol 16.05.2009
2004-->ET:14.208,2005-->ET:13.47,2006-->ET 13.01 2007-->Najlepszy czas ET 11.56:):):) WĘGRY
EAST EUROPEAN CHAMPIONCHIP FWD N/A 1st place 2007
Szukam Sponsora
_http://WWW.HONDATECH.PL,WWW.RACEHONDA.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Sat, 07 Oct 2006 - 22:51
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





CYTAT("krystiancrx":2egl6zc3)
Druga sprawa ze przez to wytwarzamy doładowanie dynamiczne..


wlasnie o to mi chodzilo
ale nadal nie wiem czy jest jakis sposob na obliczenie objetosci...gdzies czytalem ze puszka powinna miec V = 1/2 V silnika , ale jakos mi to za malo wyglada


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krystiancrx
post Sun, 08 Oct 2006 - 15:18
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 February 2003
Skąd: lublin





CYTAT("srbenda":2ko9m6cm)
CYTAT("krystiancrx":2ko9m6cm)
Druga sprawa ze przez to wytwarzamy doładowanie dynamiczne..


wlasnie o to mi chodzilo
ale nadal nie wiem czy jest jakis sposob na obliczenie objetosci...gdzies czytalem ze puszka powinna miec V = 1/2 V silnika , ale jakos mi to za malo wyglada

Podaj moc i pojemnosc auta..


--------------------
10 second FWD N/A Honda CRX (10.9@210.5km/h)!!!Tokol 16.05.2009
2004-->ET:14.208,2005-->ET:13.47,2006-->ET 13.01 2007-->Najlepszy czas ET 11.56:):):) WĘGRY
EAST EUROPEAN CHAMPIONCHIP FWD N/A 1st place 2007
Szukam Sponsora
_http://WWW.HONDATECH.PL,WWW.RACEHONDA.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
author
post Wed, 11 Oct 2006 - 10:05
Post #10


User
Dołączył: Thu, 08 June 2006
Skąd: wawa





wiem ze jestem głupi od urodzenia ale co to jest ITB ?? to chodzi o oddzielne przepustnice w dolocie i trąbki ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 11 Oct 2006 - 10:24
Post #11


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT("author":3bt6n269)
wiem ze jestem głupi od urodzenia ale co to jest ITB ?? to chodzi o oddzielne przepustnice w dolocie i trąbki ??


Tak. ITB = individual throttle bodies.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 11 Oct 2006 - 10:34
Post #12


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





przykład z wczoraj:
Sei 1.1 N/A , na ITB plus na każdym stożek - 101 KM , zdjęte stożki z ITB i nic więcej - 110 KM.... Daje do myślenia co?


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 11 Oct 2006 - 10:39
Post #13


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Napewno daje do myślenia, ale to raczej nie jest taka prosta sprawa, bo inaczej to każdy by sobie wymontowywał cały dolot zakładał przepustnice od motocykli i cieszył się ogromną mocą. Silnik musi pracować jako "całość" i długość i rodzaj dolotu musi być dopasowany do charakterystyki wałka (czy wałków), głowica musi być przygotowania, stopień sprężania, wydech musi być dopasowany, wszystko dobrze wystrojone i zmontowane z głową, wtedy rzeczywiście działa i efekty są spektakularne . Widziałem już auta które były zbieraniną różnych części (nawet bardzo drogich z najwyższej półki) i niekoniecznie jeździły tak jak możnaby się spodziewać.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 11 Oct 2006 - 10:41
Post #14


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





prawda, bo często panuje błędne przekonanie, że to składanie klocków


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_natenczas_*
post Wed, 11 Oct 2006 - 12:57
Post #15









CYTAT("srbenda":66sh4jox)
witam!
jest moze jakis wzor na obliczanie objetosci airbox-u zakladanego na ITB?

BTW szukalem! ;)


Oczywiście, że jest. Pojemność airbox-u, to wyliczona pojemność całego układu ssącego minus całkowita pojemność kanałów ssących, czyli kanałów od zaworów ssących do wlotu.

Pojemność pojedycznego kanału mierzysz następująco. Spiętą głowcę z istniejącymi już przykręconymi kanałami ssącymi ( ITB ) ustawiasz kanałami pionowo do góry i każdy kanał ssący zalewasz do pełna np. olejem napędowym z odpowiednio dużej menzurki. Otrzymane wyniki sumujesz w wyniku czego otrzymujesz całkowitą pojemność kanałów ssących .

Zaś pojemność całego układu obliczysz ze wzoru, który prawdopodobnie będzie już dzisiaj wieczorem na stronie http://www.grabowski.com.pl w odnośniku "układy ssące".

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest ITB o obliczonych również długościach kanałów ssących i ich średnicy, ponieważ tylko wtedy układ będzie optymalny i długość kanałów będzie "stroiła" z pojemnością airbox-a.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
author
post Wed, 11 Oct 2006 - 15:05
Post #16


User
Dołączył: Thu, 08 June 2006
Skąd: wawa





a co z pojemnoscia rury doprowadzajacej powietrze do air box'u ?? gdzies sie ja dodaje albo odejmuje. wiem ze w motocyklach czym wiekszy air box tym leppiej. tak przynajmniej mówią
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_natenczas_*
post Wed, 11 Oct 2006 - 22:05
Post #17









CYTAT("Kubek":2pwci5q0)
Jedynie co sie zaklada to jeden filtr, albo oddzielne filtry. Airbox wprowadzilby opory przeplywu, co podwarza cel stosowania ITB w pierwszym miejscu.


ITB, to rozwiązanie wymyślone do wyczynowych, bardzo wysoko kręconych silników N/A. I w takich silnikach nie musi być airbox-a, ponieważ same rury ssące z ITB już tworzą odpowiednią pojemność układu. A sama rura ssąca z ITB ( bez airbox-a ) ma odpowiednią pojemność, gdy przy właściwej średnicy, ma długość obliczoną dla pierwszego odbicia fali.

Wzór na długość rury ssacej "L" dla pierwszego odbicia fali, to L=K/n*2833,33 cm. gdzie
K=kąt między osiami krzywek mierzony na wale korbowym, n=maksymalne obroty dla działania falowego ssania

Wzór ten po przekształceniu dla obliczania "n" wygląda n=K/L*2833,33

A teraz wykonajmy ćwiczebne obliczenia maksymalnych obrotów silnika odpowiednich dla samych rur ssących z ITB, bez airbox-a. Do obliczeń przyjmijmy kąt między osiami krzywek 210 stopni i długość rur ssących z ITB 40 cm ( od zaworów do wlotu ). Kąt 210 stopni, to w miarę typowy kąt między osiami krzywek w silnikach sportowych, natomiast 40 cm, to w miare typowa długość rur ssących z ITB.

n=210/40*2833,33=14874,98 obr/min, czyli niemal 15000 obr/min

Wydłużmy więc rury z ITB do 59,5 cm, a wtedy n=210/59,5*2833,33 cm=9999,99 obr/min

Z wyliczanki wynika, że same rury z ITB, o długości 59,5 cm, przy kącie między osiami krzywek 210 stopni nie będą musiały mieć airbox-a, jeżeli maksymalne użytkowe obroty silnika będą wynosiły 10000 obr/min. Natomiast dla rur z ITB o długości 40 cm, nie będzie potrzebny airbox, jeżeli maksymalne użytkowe obroty silnika będą wynosiły 15000 obr/min.

Jeżeli jednak stosuje się ITB do niemal dupowozów, czyli do silników kręconych do ok. 6000 obr/min, a nawet 8000 obr/min, to airbox-y są niezbędne, ponieważ bez nich silnik stosunkowo niewiele traci na mocy maksymalnej, ale ogromnie dużo traci na momencie obrotowym.
.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Wed, 11 Oct 2006 - 22:27
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





dzieki wielkie! o to mi chodzilo.


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Wed, 11 Oct 2006 - 23:02
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





to przy okazji - jaki sens jest stosowania ITB w silnikach doładowanych (np. rb26dett)? chodzi tylko o zniesienie restrykcji w dolocie jaką jest średnica przepustnicy?


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 11 Oct 2006 - 23:34
Post #20


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





jest bardzo duży sens, ponieważ ITB potrafi wyrównać nierówności w napełnieniu cylindrów i przez to w AFR (plus sondy na każdy wydech osobno). Ileż to walki Audi poświęciło konstrukcji kolektora dolotowego w 2.2Turbo chociażby w spec. IMSA lub pikes peak (dwukomorowy ze szczeliną pomiedzy) aby zapewnić równomierny poziom napełnienia.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 02:08