Airbox do ITB |
Airbox do ITB |
Fri, 06 Oct 2006 - 14:20
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka |
witam!
jest moze jakis wzor na obliczanie objetosci airbox-u zakladanego na ITB? BTW szukalem! -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 06 Oct 2006 - 14:20
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 06 Oct 2006 - 14:29
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 |
Masz turbo? Jesli nie to airbox jest Ci zbedny.
|
|
|
Fri, 06 Oct 2006 - 14:51
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka |
nie, jest to N/A.
swoja droga - jezely bedzie bez niego to silnik bedzie zaciagal powietrze spod maski. a jest tam goraco... -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
Fri, 06 Oct 2006 - 15:02
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin |
u Xawerego był zrobiony do ITB taki nadmuch zimnego powietrza - ale racej nie był to jakiś wyliczony airbox, tylko cos na kształt rynny rozszerzającej się w okolicach przepustnic.
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
Sat, 07 Oct 2006 - 16:29
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Rzeszów |
Widziałem parę trąbek i nigdzie nie widziałem żadbych airboxów , wystarczały jedynie "heat shield"y czyli zwykłe kawałki blachy by trąbki nie zaciągały gorącego powietrza , poza tym odsłonięte trąbki lepiej wyglądają
|
|
|
Sat, 07 Oct 2006 - 16:33
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 |
Jedynie co sie zaklada to jeden filtr, albo oddzielne filtry. Airbox wprowadzilby opory przeplywu, co podwarza cel stosowania ITB w pierwszym miejscu.
|
|
|
Sat, 07 Oct 2006 - 21:01
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 04 February 2003 Skąd: lublin |
CYTAT("Kubek":2oa8k96j) Jedynie co sie zaklada to jeden filtr, albo oddzielne filtry. Airbox wprowadzilby opory przeplywu, co podwarza cel stosowania ITB w pierwszym miejscu.
testowałem ITB bez air boxu i z air boxem Duzy PLUS na rzecz air box O to moj w CRX [url=http://img110.imageshack.us/my.php?image=p10602421rjti4.jpg:2oa8k96j][/url:2oa8k96j] Druga sprawa ze przez to wytwarzamy doładowanie dynamiczne.. -------------------- 10 second FWD N/A Honda CRX (10.9@210.5km/h)!!!Tokol 16.05.2009
2004-->ET:14.208,2005-->ET:13.47,2006-->ET 13.01 2007-->Najlepszy czas ET 11.56:):):) WĘGRY EAST EUROPEAN CHAMPIONCHIP FWD N/A 1st place 2007 Szukam Sponsora _http://WWW.HONDATECH.PL,WWW.RACEHONDA.PL |
|
|
Sat, 07 Oct 2006 - 22:51
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka |
CYTAT("krystiancrx":2egl6zc3) Druga sprawa ze przez to wytwarzamy doładowanie dynamiczne..
wlasnie o to mi chodzilo ale nadal nie wiem czy jest jakis sposob na obliczenie objetosci...gdzies czytalem ze puszka powinna miec V = 1/2 V silnika , ale jakos mi to za malo wyglada -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
Sun, 08 Oct 2006 - 15:18
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 04 February 2003 Skąd: lublin |
CYTAT("srbenda":2ko9m6cm) CYTAT("krystiancrx":2ko9m6cm) Druga sprawa ze przez to wytwarzamy doładowanie dynamiczne.. wlasnie o to mi chodzilo ale nadal nie wiem czy jest jakis sposob na obliczenie objetosci...gdzies czytalem ze puszka powinna miec V = 1/2 V silnika , ale jakos mi to za malo wyglada Podaj moc i pojemnosc auta.. -------------------- 10 second FWD N/A Honda CRX (10.9@210.5km/h)!!!Tokol 16.05.2009
2004-->ET:14.208,2005-->ET:13.47,2006-->ET 13.01 2007-->Najlepszy czas ET 11.56:):):) WĘGRY EAST EUROPEAN CHAMPIONCHIP FWD N/A 1st place 2007 Szukam Sponsora _http://WWW.HONDATECH.PL,WWW.RACEHONDA.PL |
|
|
Wed, 11 Oct 2006 - 10:05
Post
#10
|
|
User Dołączył: Thu, 08 June 2006 Skąd: wawa |
wiem ze jestem głupi od urodzenia ale co to jest ITB ?? to chodzi o oddzielne przepustnice w dolocie i trąbki ??
|
|
|
Wed, 11 Oct 2006 - 10:24
Post
#11
|
|
I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) |
CYTAT("author":3bt6n269) wiem ze jestem głupi od urodzenia ale co to jest ITB ?? to chodzi o oddzielne przepustnice w dolocie i trąbki ??
Tak. ITB = individual throttle bodies. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
Wed, 11 Oct 2006 - 10:34
Post
#12
|
|
Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica |
przykład z wczoraj:
Sei 1.1 N/A , na ITB plus na każdym stożek - 101 KM , zdjęte stożki z ITB i nic więcej - 110 KM.... Daje do myślenia co? -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
Wed, 11 Oct 2006 - 10:39
Post
#13
|
|
I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) |
Napewno daje do myślenia, ale to raczej nie jest taka prosta sprawa, bo inaczej to każdy by sobie wymontowywał cały dolot zakładał przepustnice od motocykli i cieszył się ogromną mocą. Silnik musi pracować jako "całość" i długość i rodzaj dolotu musi być dopasowany do charakterystyki wałka (czy wałków), głowica musi być przygotowania, stopień sprężania, wydech musi być dopasowany, wszystko dobrze wystrojone i zmontowane z głową, wtedy rzeczywiście działa i efekty są spektakularne . Widziałem już auta które były zbieraniną różnych części (nawet bardzo drogich z najwyższej półki) i niekoniecznie jeździły tak jak możnaby się spodziewać.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
Wed, 11 Oct 2006 - 10:41
Post
#14
|
|
Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica |
prawda, bo często panuje błędne przekonanie, że to składanie klocków
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
gość_natenczas_* |
Wed, 11 Oct 2006 - 12:57
Post
#15
|
|
CYTAT("srbenda":66sh4jox) witam!
jest moze jakis wzor na obliczanie objetosci airbox-u zakladanego na ITB? BTW szukalem! ;) Oczywiście, że jest. Pojemność airbox-u, to wyliczona pojemność całego układu ssącego minus całkowita pojemność kanałów ssących, czyli kanałów od zaworów ssących do wlotu. Pojemność pojedycznego kanału mierzysz następująco. Spiętą głowcę z istniejącymi już przykręconymi kanałami ssącymi ( ITB ) ustawiasz kanałami pionowo do góry i każdy kanał ssący zalewasz do pełna np. olejem napędowym z odpowiednio dużej menzurki. Otrzymane wyniki sumujesz w wyniku czego otrzymujesz całkowitą pojemność kanałów ssących . Zaś pojemność całego układu obliczysz ze wzoru, który prawdopodobnie będzie już dzisiaj wieczorem na stronie http://www.grabowski.com.pl w odnośniku "układy ssące". Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest ITB o obliczonych również długościach kanałów ssących i ich średnicy, ponieważ tylko wtedy układ będzie optymalny i długość kanałów będzie "stroiła" z pojemnością airbox-a. |
|
|
Wed, 11 Oct 2006 - 15:05
Post
#16
|
|
User Dołączył: Thu, 08 June 2006 Skąd: wawa |
a co z pojemnoscia rury doprowadzajacej powietrze do air box'u ?? gdzies sie ja dodaje albo odejmuje. wiem ze w motocyklach czym wiekszy air box tym leppiej. tak przynajmniej mówią
|
|
|
gość_natenczas_* |
Wed, 11 Oct 2006 - 22:05
Post
#17
|
|
CYTAT("Kubek":2pwci5q0) Jedynie co sie zaklada to jeden filtr, albo oddzielne filtry. Airbox wprowadzilby opory przeplywu, co podwarza cel stosowania ITB w pierwszym miejscu.
ITB, to rozwiązanie wymyślone do wyczynowych, bardzo wysoko kręconych silników N/A. I w takich silnikach nie musi być airbox-a, ponieważ same rury ssące z ITB już tworzą odpowiednią pojemność układu. A sama rura ssąca z ITB ( bez airbox-a ) ma odpowiednią pojemność, gdy przy właściwej średnicy, ma długość obliczoną dla pierwszego odbicia fali. Wzór na długość rury ssacej "L" dla pierwszego odbicia fali, to L=K/n*2833,33 cm. gdzie K=kąt między osiami krzywek mierzony na wale korbowym, n=maksymalne obroty dla działania falowego ssania Wzór ten po przekształceniu dla obliczania "n" wygląda n=K/L*2833,33 A teraz wykonajmy ćwiczebne obliczenia maksymalnych obrotów silnika odpowiednich dla samych rur ssących z ITB, bez airbox-a. Do obliczeń przyjmijmy kąt między osiami krzywek 210 stopni i długość rur ssących z ITB 40 cm ( od zaworów do wlotu ). Kąt 210 stopni, to w miarę typowy kąt między osiami krzywek w silnikach sportowych, natomiast 40 cm, to w miare typowa długość rur ssących z ITB. n=210/40*2833,33=14874,98 obr/min, czyli niemal 15000 obr/min Wydłużmy więc rury z ITB do 59,5 cm, a wtedy n=210/59,5*2833,33 cm=9999,99 obr/min Z wyliczanki wynika, że same rury z ITB, o długości 59,5 cm, przy kącie między osiami krzywek 210 stopni nie będą musiały mieć airbox-a, jeżeli maksymalne użytkowe obroty silnika będą wynosiły 10000 obr/min. Natomiast dla rur z ITB o długości 40 cm, nie będzie potrzebny airbox, jeżeli maksymalne użytkowe obroty silnika będą wynosiły 15000 obr/min. Jeżeli jednak stosuje się ITB do niemal dupowozów, czyli do silników kręconych do ok. 6000 obr/min, a nawet 8000 obr/min, to airbox-y są niezbędne, ponieważ bez nich silnik stosunkowo niewiele traci na mocy maksymalnej, ale ogromnie dużo traci na momencie obrotowym. . |
|
|
Wed, 11 Oct 2006 - 22:27
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka |
dzieki wielkie! o to mi chodzilo.
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
Wed, 11 Oct 2006 - 23:02
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa |
to przy okazji - jaki sens jest stosowania ITB w silnikach doładowanych (np. rb26dett)? chodzi tylko o zniesienie restrykcji w dolocie jaką jest średnica przepustnicy?
-------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
Wed, 11 Oct 2006 - 23:34
Post
#20
|
|
Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica |
jest bardzo duży sens, ponieważ ITB potrafi wyrównać nierówności w napełnieniu cylindrów i przez to w AFR (plus sondy na każdy wydech osobno). Ileż to walki Audi poświęciło konstrukcji kolektora dolotowego w 2.2Turbo chociażby w spec. IMSA lub pikes peak (dwukomorowy ze szczeliną pomiedzy) aby zapewnić równomierny poziom napełnienia.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 02:08 |