Shoutbox 0 nowych PW 


302 Stron V  « < 299 300 301 302 >  
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Mis
post Wed, 15 Feb 2023 - 14:36
Post #6001


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Whiplash @ Mon, 13 Feb 2023 - 22:46) *
1. Jak mam wbudowany map sensor w det3 to nie musze podpinac seryjnego do deta?? tylko weżyk z det do kolektora??
2. seryjny map wylatuje czy zostaje wpiety w wiazke zeby dawal informacje do ECU ??
3. Podpiecie Afr (pin2) czy olac sprawe i wpiąc afr w Analog1 ktory mam pusty bo nie podpinam seryjnego MAPa

1) Tak, tylko wężyk.
2) Jeśli uturbiasz to fabryczny map sensor wpuść szeregowo w DET3 do analog in extra (pin2), a wypuść analog out (det3 będzie obcinał max sygnał, żeby ori ecu nie widziało nadciśnienia, a zamiast niego atmosferę na pełnym bucie).
3) AFR możesz wpiąć w analog in extra (pin2), ale to już masz zajęte przez map sensor fabryczny.

CYTAT(Fidek @ Wed, 15 Feb 2023 - 13:57) *
Jeszcze raz zadam pytanie. Det 3 będę miał fabryczny wtrysk (mono) + regulator ciśnienia paliwa. Chce podnieść ciśnienie paliwa, a detem ruszyć czas wtrysku oraz zapłon o ile to będzie potrzebne. W trybie świni to robić czy FIT?
Doładowanie będzie niewielkie 0.4 bara według wyliczeń.

A ten wtryskiwacz mono nie jest przypadkiem niskoomowy? Jeśli tak to DET3 go nie ugryzie bez resistorboxa (w tym przypadku pojedynczy nawet starczy rezystor mocy).

Najlepiej w trybie FIT, wtedy masz pełną kontrolę.

Pamiętaj, że podniesienie ciśnienia paliwa znacząco może spowodować problem z pracą wtryskiwacza mono.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 15 Feb 2023 - 14:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Fidek
post Fri, 17 Feb 2023 - 12:55
Post #6002


Rookie
Dołączył: Thu, 19 January 2023
Skąd: Choszczno





@Mis
Cześć, tak jest niskoomowy, dokładnie 1.3 Ohm, w instrukcji przeczytałem że należy zastosować rezystor 6Ohm 25W.
Właśnie chciałem w trybie Piggyback ponieważ do FIT potrzebuję sygnał z TPSu, a Golf 3 ma podwójny TPS jeden co podaje wartość tylko do 1/4 uchylenia przepustnicy i drugi który pracuje w pozostałym zakresie.
CYTAT
Urządzenie DET3 posiada 2 wyjścia mocy o obciążalności 5A każde. Dzięki temu do każdego z tych wyjść
mogą być podłączone 4 wtryskiwacze wysokoopornościowe lub po dwa wtryskiwacze niskoopornosciowe z
rezystorem ograniczającym prąd (6Ohm, 25W+).


Pytanie. Muszę podłączyć szeregowo rezystor jeśli podłącze 6Ohm to wraz z wtryskiwaczem osiągnę 7.3Ohm?
Wtedy pasuje mi do wzoru zasilanie wtrysku 13.5V/7.3Ohm= 1.85A czyli Det wytrzyma? (max 5A)

Jeszcze jedno pytanie jak już mam podłączyć szeregowo rezystor to na kablu plusowym czy minusowym? (stawiałbym na minusowy który idzie do deta)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fidek
post Thu, 16 Mar 2023 - 19:07
Post #6003


Rookie
Dołączył: Thu, 19 January 2023
Skąd: Choszczno





Podłączyłem Deta do monowtrysku, mimo że sam wtryskiwacz jest 1.5 Ohm to nie musiałem podłączać rezystora bo przy pełnym otwarciu jest max 2A, dla pewności założyłem jeszcze bezpiecznik 3A. Silnik pracuje ale nie można tego nazwać kulturalną pracą. Mój wtrysk ma wydajność 813ccm gdy tyle ustawię w FIT nie odpala albo pracuje bardzo źle. Jak ustawię że wtrysk jest 250ccm pracuje dużo lepiej. Jednak pojawia się problem sterowanie, wartości na mapie mam po 200 jednostek wtedy dopiero pracuje, wszędzie w internecie widziałem, że ludzie mają zakres od 25 do 120.
Jutro podłączę stag afr chociaż na słuch i zapach myślę że jest przelany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 16 Mar 2023 - 19:47
Post #6004


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Musisz mieć resistor box.

Ma wydajność 813ccm, ale dla 4cyl, więc wpisać powinieneś 204ccm. wink.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fidek
post Fri, 17 Mar 2023 - 09:41
Post #6005


Rookie
Dołączył: Thu, 19 January 2023
Skąd: Choszczno





Ale to mogę wpiąć szeregowo rezystor czy resistor box jest bardziej skomplikowany? Taki co znazalem na sieci np. od Hondy ma tylko szeregowo rezystory po jednym do każdego wtrysku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fidek
post Sat, 18 Mar 2023 - 11:21
Post #6006


Rookie
Dołączył: Thu, 19 January 2023
Skąd: Choszczno





Aktualizacja, poprawiłem parametr i ustawiłem 1 wtrysk na 1 obrót wału, jeszcze muszę powalczyć z fuel cut w general stetup. Bo na wolnych mam 800-900 rpm ale gdy tylko dodam gazu wkręca się na 2000 i je cały czas trzyma.
A i jak wpinam rezystor w szereg to wtrysk się nie otwiera, bez rezystora działa więc podejrzewam że rezystor jest już wbudowany. Chociaż na schemacie z mk3 go nie ma, a w mk2 jest przy przekaźniku pompy paliwa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 18 Mar 2023 - 23:44
Post #6007


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Jak zawiesza się na 2000rpm to nie kwestia fuel cut tylko sterowania silnikiem krokowym w ori ecu (lub samym krokowcem) lub dziurą w kolektorze ssącym. tongue.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Sun, 19 Mar 2023 - 16:45
Post #6008


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





Albo przepustnica się przycina i nie zawsze się domyka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fidek
post Mon, 20 Mar 2023 - 14:21
Post #6009


Rookie
Dołączył: Thu, 19 January 2023
Skąd: Choszczno





Już ustawiłem, za pomocą potencjometru przepustnicy i teraz schodzi ładnie z obrotów. Jestem w trakcie tworzenia mapy i już auto jest jezdne tylko czasami mam problem z odpaleniem ciepłego. Chyba muszę zwiększyć dawki w afterstart co?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fidek
post Thu, 23 Mar 2023 - 18:32
Post #6010


Rookie
Dołączył: Thu, 19 January 2023
Skąd: Choszczno





Kilka kolejnych problemów, raz pali od strzała, a raz trzeba kręcić i kręcić, a czasami wystarczy wyłączyć zapłon na kilka sekund i zapali od strzała, a innym razem kręci zapala gaśnie, zapala, gaśnie (rozrusznik cały czas kręci). Próbowałem z dawkami w afterstart ale nie zaobserwowałem różnicy. Kolejna sprawa to przy nagłym wciśnięciu gazu mam afr wysoki, niezależnie od obrotów. Próbowałem przez wzbogacenie po TPS i podlewałem w mapie. Jakieś rady czy tak już ma być, że po gwałtownym otwarciu przepustnicy robi się dużo powietrza w komorze zanim wtrysk zacznie lać?
Coraz bardziej myślę jednak zrobić krok w tył i przejść z FIT na świnkę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 24 Mar 2023 - 08:26
Post #6011


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Ale tu chyba zawodzi nie sterownik tylko operator. biggrin.gif

Odpalanie robi się w ten sposób, że jeśli dodanie gazu pomaga odpalić to znaczy, że dawki rozruchowe są za bogate, a jeśli dodanie gazu nic nie zmienia/przeszkadza to za ubogie dawki rozruchowe. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Whiplash
post Wed, 29 Mar 2023 - 00:11
Post #6012


Rookie
Dołączył: Mon, 05 March 2012





Następny problem się pojawił, dałem przewód w ekranie bo det zbierał zakłócenia i teraz nie chce synchronizować. Na wale 6 wypustow co 60st. Obroty widzi prawidłowo a synchronizuje tylko w trybie "opóźnij sygnał pojedynczy" jak dam opóźnij/przyspiesz sygnał wielozabkowy nie ma synchronizacji choć obroty pokazuje prawidłowo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Wed, 29 Mar 2023 - 15:55
Post #6013


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Whiplash @ Wed, 29 Mar 2023 - 01:11) *
Następny problem się pojawił, dałem przewód w ekranie bo det zbierał zakłócenia i teraz nie chce synchronizować. Na wale 6 wypustow co 60st. Obroty widzi prawidłowo a synchronizuje tylko w trybie "opóźnij sygnał pojedynczy" jak dam opóźnij/przyspiesz sygnał wielozabkowy nie ma synchronizacji choć obroty pokazuje prawidłowo.


A odpala? Zmiana polaryzacji kabli czujnika oraz zmiana typu czujnika w Decie coś zmienia?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Fri, 31 Mar 2023 - 08:04
Post #6014


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(Fidek @ Thu, 23 Mar 2023 - 18:32) *
Kilka kolejnych problemów, raz pali od strzała, a raz trzeba kręcić i kręcić, a czasami wystarczy wyłączyć zapłon na kilka sekund i zapali od strzała, a innym razem kręci zapala gaśnie, zapala, gaśnie (rozrusznik cały czas kręci). Próbowałem z dawkami w afterstart ale nie zaobserwowałem różnicy. Kolejna sprawa to przy nagłym wciśnięciu gazu mam afr wysoki, niezależnie od obrotów. Próbowałem przez wzbogacenie po TPS i podlewałem w mapie. Jakieś rady czy tak już ma być, że po gwałtownym otwarciu przepustnicy robi się dużo powietrza w komorze zanim wtrysk zacznie lać?
Coraz bardziej myślę jednak zrobić krok w tył i przejść z FIT na świnkę.

Przerabiałem temat mono na det3 fi. Co do zubożenia się afr przy szybkim otwarciu przepustnicy to przy mono trzeba bardzo solidnie podlać w acceleration enrichment. Druga sprawa co to za monowtrysk. Jak Bosch z podwójnym TPS to zapomnij o dobrym wystrojeniu na fuel implant. No chyba że dołożysz jeszcze jeden tps tylko dla det3 który ogarnie cały zakres. W tym przypadku wróć do trybu piggyback i wykorzystaj opcję bezpośrednio sterowania wtryskiem (instrukcja str 34).


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo
Peugeot 205 1.1 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fidek
post Sat, 01 Apr 2023 - 12:45
Post #6015


Rookie
Dołączył: Thu, 19 January 2023
Skąd: Choszczno





CYTAT(MArcin91 @ Fri, 31 Mar 2023 - 08:04) *
Przerabiałem temat mono na det3 fi. Co do zubożenia się afr przy szybkim otwarciu przepustnicy to przy mono trzeba bardzo solidnie podlać w acceleration enrichment. Druga sprawa co to za monowtrysk. Jak Bosch z podwójnym TPS to zapomnij o dobrym wystrojeniu na fuel implant. No chyba że dołożysz jeszcze jeden tps tylko dla det3 który ogarnie cały zakres. W tym przypadku wróć do trybu piggyback i wykorzystaj opcję bezpośrednio sterowania wtryskiem (instrukcja str 34).

Tak do mono od Boscha w Golfie 3 z podwójnym TPS. Wybrałem ścieżkę która działa od 1/4 do końca otwarcia i ustawiłem tak aby jak najszybciej pojawiał się sygnał mimo to raz że mam bardzo ubogo przy nagłym otwarciu to oryginalne ecu mi szaleje z silnikiem krokowym bo wydaje mu się że samochód hamuje silnikiem.

Właśnie takiej odpowiedzi potrzebowałem. Dobra ale wiązki raczej nie muszę przerabiać co? Jedynie sygnał wtrysku z ecu do det 3 muszę podpiąć. Te analogi co mam zajęte już zostawię bo tam mam podpięty IAT i CLT tylko teraz pytanie w FI wystarczyło podać rezystancję czujnika, a w piggy napięcie. Czyli co zmierzyć napięcie na wtyczce po wsadzeniu odpowiedniego rezystora i ułożyć do tego tablicę?

@Mis
Próbowałem różne wartości chociaż najlepiej startował na 0. Jednak mimo pełnej kontroli w FI przejdę na piggyback ze względu na podwójny TPS.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fidek
post Sun, 16 Apr 2023 - 12:05
Post #6016


Rookie
Dołączył: Thu, 19 January 2023
Skąd: Choszczno





Cześć zostawiam dla potomnych gdyby ktoś chciał podłączać DET'a do Golfa 3 z SPI (podwójny TPS). Zapłon to sygnał idący z ECU do cewki zapłonowej, można podłączyć się pod Halla w aparacie zapłonowym ale wtedy nie można sterować zapłonem, a tak można chociaż opóźniać zapłon (przydatne przy spalaniu stukowym), wtryski w full group i tryb piggyback. Analog 1 ja wykorzystałem pod sygnał z sondy AFR, a Analog 2 pod wbudowany w DET'a map. Przy takim podłączeniu nie ma problemu z ubogą mieszanką przy nagłym otwarciu przepustnicy oraz silnik prawidłowo reaguje na wciskanie gazu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AT89S52
post Tue, 18 Apr 2023 - 17:11
Post #6017


Super User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





CYTAT(Fidek @ Sun, 16 Apr 2023 - 12:05) *
Cześć zostawiam dla potomnych gdyby ktoś chciał podłączać DET'a do Golfa 3 z SPI (podwójny TPS). Zapłon to sygnał idący z ECU do cewki zapłonowej, można podłączyć się pod Halla w aparacie zapłonowym ale wtedy nie można sterować zapłonem, a tak można chociaż opóźniać zapłon (przydatne przy spalaniu stukowym), wtryski w full group i tryb piggyback. Analog 1 ja wykorzystałem pod sygnał z sondy AFR, a Analog 2 pod wbudowany w DET'a map. Przy takim podłączeniu nie ma problemu z ubogą mieszanką przy nagłym otwarciu przepustnicy oraz silnik prawidłowo reaguje na wciskanie gazu.


Podejrzewam że przy takim setupie i małym doładowaniu seryjny zapłon ogarnie to spokojnie.


--------------------
E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paczek07
post Sat, 06 May 2023 - 10:39
Post #6018


Rookie
Dołączył: Thu, 14 February 2013





cześć , pytanie co do usunięcia przepływomierza z silnika m42b18 i zastąpienia go MAP'em z deta. Jako ze oryginalnie IAT siedzi w przepływomierzu to jaki najlepiej IAT zamontować w nowym dolocie tak żeby osoba strojąca później auto miała jak najbardziej z górki ? Wiem ze niektórzy wydłubują IAT ze starej przepływki ale wolałbym kupić nowy IAT w pudelku bez rzeźbienia. Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 06 May 2023 - 17:14
Post #6019


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Takie zastąpienie nie działa poprawnie, od razu zrób to w FIT i daj IAT czujnik przed przepustnicę z M50B25/M50B25V Boschowskiego dla det3/ori ecu.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paczek07
post Sat, 06 May 2023 - 18:26
Post #6020


Rookie
Dołączył: Thu, 14 February 2013





CYTAT(Mis @ Sat, 06 May 2023 - 17:14) *
Takie zastąpienie nie działa poprawnie, od razu zrób to w FIT i daj IAT czujnik przed przepustnicę z M50B25/M50B25V Boschowskiego dla det3/ori ecu.

\
Super , dzieki za podpowiedz cool.gif
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

302 Stron V  « < 299 300 301 302 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 21:26