Nie ładuj elektryka bo grozi blackout w USA, Czyżby nadchodziło otrzeźwienie i używają na powrót kalkulatora |
Nie ładuj elektryka bo grozi blackout w USA, Czyżby nadchodziło otrzeźwienie i używają na powrót kalkulatora |
Thu, 01 Sep 2022 - 08:50
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 01 Sep 2022 - 08:50
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 01 Sep 2022 - 10:52
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
https://forsal.pl/motoforsal/aktualnosci/ar...porownanie.html
Ostatnio czytałem, że w Belgii pojawiają się miejsca, gdzie można maksymalne ładować auto 30 minut. Ile na tym przejedziesz? Nikt się normalnie nie spodziewał, no nikt |
|
|
Thu, 01 Sep 2022 - 11:12
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
Rozwiązanie jest proste - kupujesz agregat prądotwórczy, lejesz z 50 litrów diesla i na nocne ładowanie powinno wystarczyć
Ciekawe, czy przed 2035 rokiem, rządzący UE dojdą do wniosku, że elektromobilność to ślepa uliczka... -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Thu, 01 Sep 2022 - 12:14
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Nikt się normalnie nie spodziewał, no nikt No nikt, dosłownie nikt -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Thu, 01 Sep 2022 - 13:07
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava |
"Szok i niedowierzanie"
-------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
Thu, 01 Sep 2022 - 13:12
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Kto wie moze rozum i madrosc wroci do lask. Ja dzien dobry do skasowania sa te idiotyczne progi zwalniajace i nieekologiczne ronda
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Thu, 01 Sep 2022 - 14:14
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 |
Sprzedam Teslę 3. Kolor biały, rocznik 2020, pierwsza rejestracja 2021, bezwypadkowy, zadbany. Ekologiczny samochód o sportowych osiągach, oferuje wyjątkowe doznania z jazdy. Cena do uzgodnienia. Lub zamienię na samochód z silnikiem spalinowym, model i rocznik obojętny, tylko żeby był sprawny. W gratisie dorzucam BMW i3 rocznik 2015.
|
|
|
Thu, 01 Sep 2022 - 15:13
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 05 September 2021 |
Rozwiązanie jest proste - kupujesz agregat prądotwórczy, lejesz z 50 litrów diesla i na nocne ładowanie powinno wystarczyć Zamiast agregatu zrób sobie to: Od zawsze powtarzałem że rozwiązaniem na chwilę obecną nie jest poszukiwanie czy produkcja alternatywnego paliwa a silnik potrafiący spalić każdy rodzaj paliwa, będąc przy tym wydajnym, bezawaryjnym, prostym w budowie, niepaliwożernym , nieolejożernym, ekologicznym i ekonomicznym. Ten przełom dokonał się już dawno w latach 60-tych wraz z niedoszłą produkcją Chryslera Turbine, lecz niestety gdzieś przespaliśmy rozwój turbin powietrznych i tak obecnie mamy to co mamy. Dzisiaj stalibyśmy w zupełnie innym miejscu postępu technicznego, a tak wciąż musimy borykać się z inflacją na stacjach benzynowych. Nie trzeba było nic kombinować, wystarczyło zrobić to samo co już dawno zrobiono w lotnictwie i kosmonautyce. Silnik turbowentylatorowy to wyżyny wyżyn ery spalinowej, nic lepszego dotąd nie wymyślono. |
|
|
Sat, 03 Sep 2022 - 06:53
Post
#9
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Rozwiązanie jest proste - kupujesz agregat prądotwórczy, lejesz z 50 litrów diesla i na nocne ładowanie powinno wystarczyć Ciekawe, czy przed 2035 rokiem, rządzący UE dojdą do wniosku, że elektromobilność to ślepa uliczka... Oczywiscie ten agregat z adblue filtrem czastek stalych i katalizatorem by byc w zgodzie z byciem eko. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 03 Sep 2022 - 07:36
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
Ciekawe co powiedzą zieloni zwolennicy elektryków jak przyjdzie im zapłacić za ładowanie elelktryków już jesienią (chyba nie każdy kto ma elektryka ma swoją instalację PV). W Polsce prądu z fotowoltaiki (przyjmijmy że to czyste źródło energii) mamy okolo 2% ogólnego zapotrzebowania. Cała ta nagonka zielonych nie jest po to żeby "ratować planetę" tylko po to żeby nas pozbawić transportu indywidualnego. To tylko kroczek w kierunku totalitaryzmu jakiego historia nie znała (cbdc, system oceny społecznej, paszporty zdrowotne...).
-------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
Sat, 03 Sep 2022 - 07:57
Post
#11
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Jak czytam cos takiego
https://www.wnp.pl/hutnictwo/zbankrutuja-pr...edy,618276.html To jak nie mowic o planie totalnego ubozenia spoleczenstwa i zamykania na sile zakladow i zwijaniu pkb europy? Europejczycy maja byc biedni, w europie ma panowac glod, brak pracy, prak produkcji. Nie wiem kto tym zarzadza ale poki co robia swoje. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 03 Sep 2022 - 13:24
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
Jak czytam cos takiego https://www.wnp.pl/hutnictwo/zbankrutuja-pr...edy,618276.html To jak nie mowic o planie totalnego ubozenia spoleczenstwa i zamykania na sile zakladow i zwijaniu pkb europy? Europejczycy maja byc biedni, w europie ma panowac glod, brak pracy, prak produkcji. Nie wiem kto tym zarzadza ale poki co robia swoje. Bieda w Europie ocali świat - wyemitujemy ciut mniej zabójczego CO2 i uratujemy planetę. Prąd 10 razy droższy dla firm a są prognozy że w Europie w 2023 może być i 30x droższy. -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
Sat, 03 Sep 2022 - 13:38
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
Koniec jest bliski. Wszyscy zginiemy albo umrzemy i pluskwa milenijna zadziała w 23...
Elektryki per kilometr z tymi wzrostami cen i tak pewnie będą bardziej atrakcyjne. Jeśli nie będą to wrócą spalinowe na piedestał. |
|
|
Sat, 03 Sep 2022 - 15:06
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sun, 05 September 2021 |
12 lat temu zrobiło się głośno w sprawie zeroemisyjnych autkek pneumatycznych na sprężone powietrze produkowanych przez koncern Tata rozwijających maksymalne prędkości rzędu 50-70km/h i zasięgu 150km, wypisz wymaluj typowo miejskie autko. Jednak urzędnicy w Brukseli powiedzieli temu rozwiązaniu NIE bo powietrza ni jak opodatkować. Mają być EV, ewentualnie H2.
Z takiej jednej strony: CYTAT Czy samochody napędzane sprężonym powietrzem są efektywne i proekologiczne? Efektywność energetyczna takich samochodów, a także ocena szkodliwości dla środowiska samego procesu uprzedniego sprężania gazu, zależą od przyjmowanych modeli obliczeniowych i założeń upraszczających. Wyniki takich obliczeń można interpretować różnie. Znana jest ostra polemika na ten temat, jaka miała miejsce między zespołem autorów z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley [10] a konstruktorami z firmy MDI [3].
Po przeprowadzeniu odpowiednich obliczeń autorzy [10] sformułowali wniosek, że samochód na sprężone powietrze jest znacznie mniej efektywny i produkuje więcej gazów cieplarnianych niż konwencjonalny samochód zasilany gazem LPG. Drugi wniosek jest bardziej pomyślny: napęd hybrydowy pneumatyczno-spalinowy byłby obecne wykonalny i opłacalny – mógłby konkurować ze współczesnymi hybrydami elektryczno-spalinowymi. Konstruktorzy z firmy MDI nie zgadzają się jednak z tymi wnioskami [3], twierdząc, że na Uniwersytecie Kalifornijskim uczeni porównują obiekty nieporównywalne. |
|
|
Sat, 03 Sep 2022 - 17:05
Post
#15
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
12 lat temu zrobiło się głośno w sprawie zeroemisyjnych autkek pneumatycznych na sprężone powietrze produkowanych przez koncern Tata rozwijających maksymalne prędkości rzędu 50-70km/h i zasięgu 150km, wypisz wymaluj typowo miejskie autko. Jednak urzędnicy w Brukseli powiedzieli temu rozwiązaniu NIE bo powietrza ni jak opodatkować. Mają być EV, ewentualnie H2. Z takiej jednej strony: Oby przetasowanie elit , które nas czeka w Europie było na lepsze. Bo jak trafia się jeszcze więksi idioci, to czas szukać nowego miejsca do mieszkania . -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Sat, 03 Sep 2022 - 17:09
Post
#16
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Argentyna to dobre miejsce. Raczej wolne od mozliwych atakow nuklearnych. Kraj rolniczy z sporymi zasobami wody slodkiej
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 03 Sep 2022 - 19:04
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sun, 05 September 2021 |
Osobiście obstawiałbym Nową Zelandię
Kalifornia to królestwo Muska więc nic dziwnego że torpedowane będzie każde inne rozwiązanie niż EV. Pytanie co w nomenklaturze aktywistów znaczy produkcja gazu cieplarnianego, bo do tej pory mówiono wyłącznie o CO2 a jeśli samochód na sprężone powietrze takowego nie wydala to jakie inne? Chyba że chodzi o to że kompresując powietrze do zbiornika przy okazji zaciąga CO2 z atmosfery które później wydala. |
|
|
Tue, 06 Sep 2022 - 16:08
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sun, 05 September 2021 |
Największą hipokryzją eurobiurokratów jest że patrzą wyłącznie przez pryzmat zielonej produkcji ogniwa jak jego zeroemisyjnego spalaniu, natomiast całkowicie olewają kwestię jakich materiałów/substancji użyto do technologii niezbędnej do wyprodukowania tego ogniwa czy jego zmagazynowania (panele fotowoltaiczne, akumulator)
|
|
|
Tue, 06 Sep 2022 - 19:02
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
Największą hipokryzją eurobiurokratów jest że patrzą wyłącznie przez pryzmat zielonej produkcji ogniwa jak jego zeroemisyjnego spalaniu, natomiast całkowicie olewają kwestię jakich materiałów/substancji użyto do technologii niezbędnej do wyprodukowania tego ogniwa czy jego zmagazynowania (panele fotowoltaiczne, akumulator) Eurobiurpokraci patrzą na źródło kasy i co od nich to źródło wymaga. Nikt tam nie zastanawia się jakie prawo napisać - przychodzą gotowce i nikt tego nawet dokładnie nie czyta. Polecam filmik "Tam, gdzie rosną dyrektywy". Nikt w europarlamencie nawet nie liczy głosów - prowadzący głosowania ocenia na oko. Jak ktoś się łudzi że tam siedzą ludzie, którzy chcą dobrze dla zwykłych ludzi - to jest bardzo naiwny. W Europie mamy być biedni, nie mieć samochodów (poza nielicznymi bardzo bogatymi albo uprzywilejowanymi) i mamy być trzymani za mordę na krótkiej smyczy. Cbdc, cyfrowe ID, system oceny społecznej i paszporty zdrowotne - dopną system totalitarnej kontroli w porównaniu do której 1984 to letnie kolonie... Co do samochodów - to zanim zabronią spalinowych to już kraje europejskie zgodziły się wprowadzać dodatkowe opodatkowanie aut spalinowych. Dowalą kilkaset PLN do kilku tyś na auto (zależnie pewnie od normy Euro, które auto spełniało przy wyjeździe z fabryki)... Co do tańszego ładowania elektryków nawet przy 6x droższym prądzie to nie bardzo. Najoszczędniejsze elektryki ładowane na trasie to już dziś koszt od ok. 30zł/100km przy w miarę szybkiej ładowarce... -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
Tue, 06 Sep 2022 - 23:02
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 |
Największą hipokryzją eurobiurokratów jest Raczej to że latają 200toma prywatnymi odrzutowcami na szczyt klimatyczny, gdzie będą mówić nam że niszczymy planetę, bo nie odłączyliśmy z gniazdka zasilacza do laptopa. Ciekawe, czy przed 2035 rokiem, rządzący UE dojdą do wniosku, że elektromobilność to ślepa uliczka... W niemczech już są wątpliwości i plany przesunięcia terminu. Ślepa uliczka to nie jest, tylko po prostu nie da się z luksusu dla elit zrobić rozwiązania dla mas w kilka lat. Sprzedam Teslę 3. Kolor biały, rocznik 2020, pierwsza rejestracja 2021, bezwypadkowy, zadbany. Ekologiczny samochód o sportowych osiągach, oferuje wyjątkowe doznania z jazdy. Cena do uzgodnienia. Lub zamienię na samochód z silnikiem spalinowym, model i rocznik obojętny, tylko żeby był sprawny. W gratisie dorzucam BMW i3 rocznik 2015. To nie jest dział giełda, poza tym każdy widzi że to scam, a nie prawdziwe ogłoszenie. Od zawsze powtarzałem że rozwiązaniem na chwilę obecną nie jest poszukiwanie czy produkcja alternatywnego paliwa a silnik potrafiący spalić każdy rodzaj paliwa, będąc przy tym wydajnym, bezawaryjnym, prostym w budowie, niepaliwożernym , nieolejożernym, ekologicznym i ekonomicznym. Ten przełom dokonał się już dawno w latach 60-tych wraz z niedoszłą produkcją Chryslera Turbine, lecz niestety gdzieś przespaliśmy rozwój turbin powietrznych i tak obecnie mamy to co mamy. Dzisiaj stalibyśmy w zupełnie innym miejscu postępu technicznego, a tak wciąż musimy borykać się z inflacją na stacjach benzynowych. Nie trzeba było nic kombinować, wystarczyło zrobić to samo co już dawno zrobiono w lotnictwie i kosmonautyce. Silnik turbowentylatorowy to wyżyny wyżyn ery spalinowej, nic lepszego dotąd nie wymyślono. No nie bardzo, bo taki silnik właśnie nie jest prosty, wydajny ani tym bardziej oszczędny. Do tego jest mega drogi i trudny w eksploatacji(chociażby odpalenie, kontrola parametrów i wyłączenie), nie ma żadnej elastyczności, zerową akcelerację, dużą przekładnię, duży hałas, już nie wspominając o jakości spalin, które wychodziły słabo nawet wg standardów z przed ponad pół wieku. 12 lat temu zrobiło się głośno w sprawie zeroemisyjnych autkek pneumatycznych na sprężone powietrze produkowanych przez koncern Tata rozwijających maksymalne prędkości rzędu 50-70km/h i zasięgu 150km, wypisz wymaluj typowo miejskie autko. Jednak urzędnicy w Brukseli powiedzieli temu rozwiązaniu NIE bo powietrza ni jak opodatkować. Mają być EV, ewentualnie H2. Spaliniarze uważają, że zasięg 400km to max tyle co na zakupy i z powrotem, a gdzie tu 150km? Ten napęd łączy wady elektryka z wadami spalinowego i jeszcze dokłada kilka swoich jak moc spadająca razem z ilością "paliwa" albo temperaturą, brak ogrzewania, duże spalanie(bo czymś trzeba napędzić kompresor, a sprawnośc całości bardzo mała), duży i pancerny zbiornik i kto wie co jeszcze. do tej pory mówiono wyłącznie o CO2 a jeśli samochód na sprężone powietrze takowego nie wydala to jakie inne? Chyba że chodzi o to że kompresując powietrze do zbiornika przy okazji zaciąga CO2 z atmosfery które później wydala. Żeby sprężyć powietrze musisz wziąć skądś energię, np. ze spalania węgla albo lpg. Nawet jak byś zrobił kompresor napędzany ludźmi chodzącymi w kieracie to oni też przy pracy produkują gazy cieplarniane. Można korzystać np z paneli pv żeby nie spalać, ale taki panel ma ograniczoną żywotność, a jego produkcja kosztuje jakiś tam ślad węglowy i późniejszą utylizację/produkcję odpadów, więc można z tego wyliczyć +- ile "zanieczyszczeń" kosztuje jakaś tam ilość energii z takiego panelu. Co do tańszego ładowania elektryków nawet przy 6x droższym prądzie to nie bardzo. Najoszczędniejsze elektryki ładowane na trasie to już dziś koszt od ok. 30zł/100km przy w miarę szybkiej ładowarce... Czyli tyle co mały samochód na lpg przy spokojnej jeździe. I to tylko ten raz w roku kiedy jedziesz w trasę, w pozostałe dni prąd z gniazdka kilka razy taniej. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:47 |