Shoutbox 0 nowych PW 


29 Stron V  « < 26 27 28 29 >  
Reply to this topicStart new topic
> 2.0 TFSI 200KM czy warto?
Lincoln e30ix
post Sun, 14 Aug 2022 - 22:19
Post #541


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Sorry ale pudrujesz trochę syfa. Taniość tych "operacji" wynika z tego, że nastukali tego w setkach tysięcy. Lubią się psuć, więc części są tanie - produkowane już zapewne w milionach biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 14 Aug 2022 - 22:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
As_
post Tue, 16 Aug 2022 - 08:32
Post #542


Forum Killer
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





nowe 2.0 robi się na 400KM programem i downpipem
A jak się wymieni turbinę to mamy 450 albo 500+ w zależności od suszarki

A Wy tu dywagujecie o wymianie odmy.


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 16 Aug 2022 - 09:53
Post #543


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





wyzszaa moc to wyzsze spalanie. wcale to nie obnizy kosztow eksploatacji.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 16 Aug 2022 - 21:27
Post #544


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(piwo @ Tue, 16 Aug 2022 - 09:53) *
wyzszaa moc to wyzsze spalanie. wcale to nie obnizy kosztow eksploatacji.

Jeździłeś EA888gen3 na Continentalu (czyli s3/mk7r/cupra/superb 280hp/a4 b9 252/itd)?
Obawiam się, że nie, bo wiedziałbyś, że te silniki komicznie mało palą przy pyrkaniu, na bucie też nie ma źle. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sarna1
post Tue, 16 Aug 2022 - 22:28
Post #545


Super User
Dołączył: Sat, 23 November 2002
Skąd: Słupsk





Daj spokój, on jeżdzil tylko Mazdą 3 i wirtualnie niedoścignionym wzorcem czyli Camry.
Reszta opinii to YouTube smile.gif


--------------------
S3,
A4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nba
post Wed, 17 Aug 2022 - 00:32
Post #546


Frequent User
Dołączył: Sat, 25 February 2017
Skąd: SWD/SR





CYTAT(piwo @ Tue, 16 Aug 2022 - 09:53) *
wyzszaa moc to wyzsze spalanie. wcale to nie obnizy kosztow eksploatacji.

Jaki cudem ma więcej palić przy normalnej jeździe? Przecież logiczne jest, że wyższa moc jest używana tylko pod pełnym butem, więc jak ma ci wzrosnąć spalanie gdy z niej nie korzystasz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 17 Aug 2022 - 06:25
Post #547


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





a dlaczego masz niekorzystac skoro ja masz. zwiekszaanie mocy by z niej nie korzystac jest imbecylizmem.
po drugie wyzsze doladowanie to wyzsze temperatury powietrza w dolocie i gorszy zaplon i duzo wieksze podlewanie paliwa. czyli juz nie zaplon na 28stopni i afr 13 tylko nagle afr leci pod 10 czy zaplon pod 10 co przelozy sie na zwiekszone spalanie. oleju tez. no chyba ze 2,0 tfsi jest tak wspanialy ze przyjmuje wiekszego boosta przy tym samym zaplonie i afrze. i nie wplywa to na spalanie oleju. wtedy chyle czola.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Wed, 17 Aug 2022 - 08:14
Post #548


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(Mis @ Tue, 16 Aug 2022 - 21:27) *
Jeździłeś EA888gen3 na Continentalu (czyli s3/mk7r/cupra/superb 280hp/a4 b9 252/itd)?
Obawiam się, że nie, bo wiedziałbyś, że te silniki komicznie mało palą przy pyrkaniu, na bucie też nie ma źle. smile.gif

Osobiście jak pojeździłem golfem 7R to byłem w szoku - zwykłe kulanie się po wioskach, przepisowe, a ten mi pokazuje 7-7.5L/100km


CYTAT(piwo @ Wed, 17 Aug 2022 - 06:25) *
a dlaczego masz niekorzystac skoro ja masz. zwiekszaanie mocy by z niej nie korzystac jest imbecylizmem.

A jak nazwiesz jeżdżenie po mieście i ciągłe klepanie odcinki? Jak rozumiem (dalej) wg. Ciebie sensownie użytkowanie samochodu to targanie pełnego obrotomierza od światełdo świateł?


CYTAT(piwo @ Wed, 17 Aug 2022 - 06:25) *
po drugie wyzsze doladowanie to wyzsze temperatury powietrza w dolocie i gorszy zaplon i duzo wieksze podlewanie paliwa. czyli juz nie zaplon na 28stopni i afr 13 tylko nagle afr leci pod 10 czy zaplon pod 10 co przelozy sie na zwiekszone spalanie. oleju tez. no chyba ze 2,0 tfsi jest tak wspanialy ze przyjmuje wiekszego boosta przy tym samym zaplonie i afrze. i nie wplywa to na spalanie oleju. wtedy chyle czola.

Mówisz znowu o "torowym klepaniu odcinki" i nie odróżniasz tego od normalnej jazdy po mieście.


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 17 Aug 2022 - 08:16
Post #549


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Wed, 17 Aug 2022 - 06:25) *
a dlaczego masz niekorzystac skoro ja masz. zwiekszaanie mocy by z niej nie korzystac jest imbecylizmem.

raczej przejawem "Miecia" - żeby mieć. I żeby było jak akurat będziesz potrzebować czy to do wyprzedzenia TIRa czy też przestraszenia teściowej laugh.gif.
No chyba że jazda torowa tam częściej korzystasz. Nie zmienia to faktu że nowe silniki mają dużo wyższą sprawność sięgającą 42% niż stare kapcie często oscylujące wokół 35% a każdy procent to konkretne litry - poczytaj ile ludziom palą właśnie Golfy R, Seaty Cupra czy tam AMG A45 - nawet tu na forum gość od A45 jazda tor Poznań podawał naprawdę niskie zużycie jak na moc i czasy które kręcił.
F1 ze sprawnością sięgającą bodajże 51% było kiedyś liczone potrafi palić okolice 30-35/100km litrów, na którymś torze wyszła średnia 33 litry. Zważywszy na osiągi bolidu ilość przyśpieszeń i masę na dzień dzisiejszy sięgającą 800kg jest to wynik masakratycznie dobry


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 17 Aug 2022 - 09:07
Post #550


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





No tak. F1 i tfsi ta sama technologia. Idealne porownanie. pogadamy jak pod boostem 1,5 bara tfsi bedzie mialo afr 14,7 wtedy pogadamy o tym ze poszli na przod.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Wed, 17 Aug 2022 - 10:34
Post #551


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





To już wiadomo czemu Ci tak te silniki padają, jak je stroicie pod afr 14.7 na 1.5 bara biggrin.gif


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 17 Aug 2022 - 11:08
Post #552


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Wed, 17 Aug 2022 - 09:07) *
No tak. F1 i tfsi ta sama technologia. Idealne porownanie. pogadamy jak pod boostem 1,5 bara tfsi bedzie mialo afr 14,7 wtedy pogadamy o tym ze poszli na przod.

a bo widzisz jednak jest to labolatorium z którego wyników korzysta potem cały świat cywilnego motorsportu. Dziwnym trafem era oszczędnych a mocnych silników turbo pokrywa się z przejściem F1 na turbo od 2014r. Offsety wałów korbowych, pokrywanie wszystkiego co się da DLC, ultralekkie tłoki mechanizmy korbowe, wysokie ciśnienia wtrysku to wszystko przekłada się na to że tą samą moc dziś możesz zrobić dmuchając np. 1,2 zamiast kiedyś 1.5. Kiedyś grzałeś wodę w chłodnicy i rurę wydechu dziś tymi "stratami" napędzisz wał korbowy. Nadal tego nie czujesz ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 17 Aug 2022 - 11:14
Post #553


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(drag_op @ Wed, 17 Aug 2022 - 10:34) *
To już wiadomo czemu Ci tak te silniki padają, jak je stroicie pod afr 14.7 na 1.5 bara biggrin.gif

Nie strimy pod 14,7 stad wiem ze turbo nie bedzie oszczedne zwlaszcza pod duzym boostem


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 17 Aug 2022 - 11:21
Post #554


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Wed, 17 Aug 2022 - 11:14) *
Nie strimy pod 14,7 stad wiem ze turbo nie bedzie oszczedne zwlaszcza pod duzym boostem

a co ci przeszkodzi stroić na 14.7 przy 1.5 bara jak masz dobre chłodzenie tłoka i dodatkowo wtrysk bezpośredni który dokłada kolejne 5 groszy do chłodzenia ?
W starej wolnossącej F1 jest ok 15 dysz natryskujących olej na denko tłoka dzięki czemu jest on tak schłodzony że pierścienie nie odprowadzają już tam ciepła a tylko uszczelniają. W F1 Turbo napewno gorzej nie jest. Podobnie w nowym Jarku GR masz trzy duże dysze spełniające to samo zadanie. I wtedy nie ma obaw o bara z + i 14.7


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 17 Aug 2022 - 12:01
Post #555


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





pewnie dlatego jarek pali od 9litrow w gore


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 17 Aug 2022 - 12:11
Post #556


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Wed, 17 Aug 2022 - 12:01) *
pewnie dlatego jarek pali od 9litrow w gore

jak na 270KM auto to wynik jest lepiej niż dobry.
I pytanie gdzie tyle pali komu pali itp. Bo ja słyszałem że na trasie potrafi spalić dużo mniej.
A nawet kulanie się po mieście proszę 6,7 według kompa

https://www.youtube.com/watch?v=sgcq95590R8


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 17 Aug 2022 - 14:37
Post #557


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Przestan. A mi punto 1,4 palilo 12l/100 i to jest srednia ze 150tys km gdzie jezdzilem sam bez zadnego obciazenia


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Wed, 17 Aug 2022 - 14:40
Post #558


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(piwo @ Wed, 17 Aug 2022 - 14:37) *
Przestan. A mi punto 1,4 palilo 12l/100 i to jest srednia ze 150tys km gdzie jezdzilem sam bez zadnego obciazenia

Hmmm może coś nie tak z kierowcą jest ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 17 Aug 2022 - 14:41
Post #559


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Wed, 17 Aug 2022 - 14:37) *
Przestan. A mi punto 1,4 palilo 12l/100 i to jest srednia ze 150tys km gdzie jezdzilem sam bez zadnego obciazenia

no widzisz to stary kapeć był. Jeździłem DS3 1.6 THP 156KM butowany po mieście i trasie i ciężko było więcej niż 10l spalić. A mój personal record eco drivingu to 3.7. Właściciel który nim teraz śmiga 6.5 - 7 nie przekracza.
A miałem Peugeota 205 1.0 45KM jarał 10 gazu choć nigdy osiągami do DS3 się nie zbliżył nawet mimo że pedał w podłodze non stop laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nba
post Wed, 17 Aug 2022 - 15:13
Post #560


Frequent User
Dołączył: Sat, 25 February 2017
Skąd: SWD/SR





CYTAT(piwo @ Wed, 17 Aug 2022 - 06:25) *
a dlaczego masz niekorzystac skoro ja masz. zwiekszaanie mocy by z niej nie korzystac jest imbecylizmem.
po drugie wyzsze doladowanie to wyzsze temperatury powietrza w dolocie i gorszy zaplon i duzo wieksze podlewanie paliwa. czyli juz nie zaplon na 28stopni i afr 13 tylko nagle afr leci pod 10 czy zaplon pod 10 co przelozy sie na zwiekszone spalanie. oleju tez. no chyba ze 2,0 tfsi jest tak wspanialy ze przyjmuje wiekszego boosta przy tym samym zaplonie i afrze. i nie wplywa to na spalanie oleju. wtedy chyle czola.

Sorry, ale do mnie to kompletnie nie przemawia to co piszesz. Musiałbym non stop łamać ograniczenia prędkości i zakazy wyprzedzania + pruć auto do odciny jak jade do biedronki.

Zwiększona temperatura dolotu, gorszy zapłon i podlewanie bogaciej niż ori też masz ustawione tylko powyżej wartości fabrycznych. Jak auto jedzie fabrycznie np. do loadu 150, po chipie masz load 220 to do 150 load AFR, zapłon i IAT masz takie jak było fabryczne. Masz wybór przecież odpowiednio wciskając pedał gazu jakie chcesz mieć driver wish i jaki load ma być zadany przez sterownik.

CYTAT(Bio @ Wed, 17 Aug 2022 - 08:14) *
Mówisz znowu o "torowym klepaniu odcinki" i nie odróżniasz tego od normalnej jazdy po mieście.

Dokładnie, ku### czy wyjeżdżając na zawody ktokolwiek spuszcza sie nad czym auto spali 30 czy 40l?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

29 Stron V  « < 26 27 28 29 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 15:31