Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Tesla okiem kierowcy wyścigowego, bardzo ciekawy materiał
Maciek1234
post Wed, 12 Jan 2022 - 10:30
Post #61


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





Jak jesteś na poziomie ekonomicznym Niemiec, Belgii, czy Holandii, to oczywiście, dźwięk diesla o poranku irytuje, dlatego wyrzucasz dodatkowe 15k EUR i kupujesz elektryka, który nie denerwuje tym dźwiękiem. Chociaż nawet i bogaci Europejczycy nie przekonali się z własnej woli do elektryków - dopiero drakońskie kary dla spaliniaków (20-30 tysięcy pln do kar do spaliniaków), dopłaty wszystkich Europejczyków do aut elektrycznych (nawet ubodzy mieszkańcy Europy B składają się na unijne dopłaty do elektryków), no i strategia koncernów motoryzacyjnych (na spaliniaka z "10 półprzewodnikami" trzeba czekać 12 miesięcy, ale elektryk z "1000 półprzewodników" jest dostępny od ręki).

Elektryki mają mnóstwo zalet, ale dwie najważniejsze wady dyskwalifikują je jako auto dla mas:

- bardzo wysoka cena - auto za 150-250 tysięcy pln nie jest w zasięgu przeciętnego Europejczyka, zwłaszcza z Europy B.
- bardzo długi czas uzupełniania zasięgu - jeśli auto ma zarabiać na siebie, to podczas kilkugodzinnego postoju przy gniazdku w szczerym polu, nie zarabia.


Europa nie chciała elektryków, 10 lat temu Leafy nie zachwyciły nabywców. Na te auta sztucznie wykreowano popyt, teraz prasa motoryzacyjna musi przekonać klientów, że to są dobre samochody. Bo urzędnicy już przekonali biggrin.gif


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 12 Jan 2022 - 10:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kontrolm
post Wed, 12 Jan 2022 - 10:40
Post #62


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Leaf ani nie miał osiągów ani wyglądu. SsangYong jest spalinowy i patrz - w UE też się nie sprzedaje.
Tesla nadal wygląda hmmmm jak koreańskie auta z lat 90/2000 ale JEŹDZI. Poza tym Musk bez dopat zadbał szczególnie w USA żeby auto sprzedawało się jak ciepłe bułeczki.
Na unijne dopłaty składamy się cały czas i to się nigdy nie skończy. Od zarania dziejów system jest nastawiony na dojenie Kowalskiego. Czemu nie wspomnisz o dopłatach do nowych "zwykłych" samochodów które przecież przez długi czas obowiązywały w Unii ?
Dlatego też napisałem o PHEV które są rozsądną alternatywą w okresie przejściowym. Oczywiście te dobre mądrze zaprojektowane PHEV a nie pokraki w stylu Outlandera albo udawane PHEVy w kosmicznie wielkich SUVach. SPrawiają że nie musisz mieć jak to określiłeś pozomu ekonomicznego żeby diesel zaczął irytować o poranku. Bo byłem młody biedny i już mnie wkurwiał niezależnie od tego jak się cieszyłem że spalił mi 5/100. Co z tego że był bezawaryjny i oszczędny jak dawał tyle radości podczas jazdy ile daje seks anestezjologowi...


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kylo
post Wed, 12 Jan 2022 - 11:06
Post #63


Super User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





A które to są te dobre phev?
Pytam poważnie bo może warto zmienić przekonania
Do tej pory jakoś mnie nie przekonywały. Jeżdżą gorzej niż spalinowe. Zbiorniczki małe bo baterie gdzieś trzeba wsadzić. Żeby to miało sens to trzeba pamiętać żeby i tankować i ładować. Do tego bardziej skomplikowane i od spalinowych i od elektryków.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 12 Jan 2022 - 11:13
Post #64


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Kuźwa..dzięki Wam utwierdzam się w przekonaniu że wizja z Wall-e Nadchodzi. Ludzie marudzący że muszą wtyczkę podłączyć odłączyć.. że zbiornik mały bo starczy na 500 a nie na 1000. A ja jeżdżę na LPG i musze co 300 zatankować i nie marudzę bo to zawsze okazja żeby kości rozruszać, ruszyć dupę choć na 5 minut, hotdoga zjeść wysikać się co tam sobie chcecie...
Że Wam się wogóle pistolet od tankowania chce wkładać i wyjmować i klapkę otwierać....

Dobre PHEVy robią Koreańce czyli Kia Niro, Kia Optima i wszystko co tam mają w ofercie. Diesle ich zresztą tez jakoś lepiej jeżdżą niż zachodnie i japońskie odpowiedniki. I nie - nie jestem fanbojem i nigdy nie miałem ale czasem jeżdżę i ze zdziwieniem obserwuję jak dobrze sobie radzi 1.6D 105 KM z 5 osobami i bagąznikiem do pełna zapakowanym na tle konkurencji..
Elektryki ich także potrzebują najmnej prądu żeby przejechać 100km...do tego stylistyka poszła mocno na plus i nagle z brzydkiego kaczątka zrobił się całkiem niezły łąbędź (łabądź? laugh.gif)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Wed, 12 Jan 2022 - 11:45
Post #65


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(kylo @ Wed, 12 Jan 2022 - 12:06) *
Do tego bardziej skomplikowane i od spalinowych i od elektryków.
dobre spostrzeżenie - mamy wszystkie bebechy spalinowca i wszystkie bebechy elektryka. W dodatku to wszystko jest połączone ze sobą laugh.gif

CYTAT(kontrolm @ Wed, 12 Jan 2022 - 12:13) *
Kuźwa..dzięki Wam utwierdzam się w przekonaniu że wizja z Wall-e Nadchodzi. Ludzie marudzący że muszą wtyczkę podłączyć odłączyć.. że zbiornik mały bo starczy na 500 a nie na 1000. A ja jeżdżę na LPG i musze co 300 zatankować i nie marudzę bo to zawsze okazja żeby kości rozruszać, ruszyć dupę choć na 5 minut, hotdoga zjeść wysikać się co tam sobie chcecie...
no fajnie - tylko, jak tankujesz co 300km gaz, to taki hotdog w 5 minut dobrze zrobi. Kierowca elektryka, co 300km to musi planować obiadokolację z noclegiem biggrin.gif I te 300km to ma, jak się obchodzi z gazem jak z jajkiem, bo jak go trochę poniesie, to nawet połowy tego nie przejedzie.

No, ale nie mówmy od długości ładowania, to bardzo drażliwy temat. Jak pominąć ten jeden, maciupeńki minusik to elektryk jest świetnym wozem. Bo cenę można przecież przeboleć - zamiast kupować spalinowca za 80k, można przecież wziąć najem 36m z ratą 5 tysięcy pln laugh.gif Na Enjaqa 4x4 wystarczy smile.gif



--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 12 Jan 2022 - 11:46
Post #66


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(kontrolm @ Wed, 12 Jan 2022 - 11:13) *
Kuźwa..dzięki Wam utwierdzam się w przekonaniu że wizja z Wall-e Nadchodzi. Ludzie marudzący że muszą wtyczkę podłączyć odłączyć.. że zbiornik mały bo starczy na 500 a nie na 1000. A ja jeżdżę na LPG i musze co 300 zatankować i nie marudzę bo to zawsze okazja żeby kości rozruszać, ruszyć dupę choć na 5 minut, hotdoga zjeść wysikać się co tam sobie chcecie...
Że Wam się wogóle pistolet od tankowania chce wkładać i wyjmować i klapkę otwierać....

Dobre PHEVy robią Koreańce czyli Kia Niro, Kia Optima i wszystko co tam mają w ofercie. Diesle ich zresztą tez jakoś lepiej jeżdżą niż zachodnie i japońskie odpowiedniki. I nie - nie jestem fanbojem i nigdy nie miałem ale czasem jeżdżę i ze zdziwieniem obserwuję jak dobrze sobie radzi 1.6D 105 KM z 5 osobami i bagąznikiem do pełna zapakowanym na tle konkurencji..
Elektryki ich także potrzebują najmnej prądu żeby przejechać 100KM...do tego stylistyka poszła mocno na plus i nagle z brzydkiego kaczątka zrobił się całkiem niezły łąbędź (łabądź? laugh.gif)


Dla mnie to częste tankowanie było najistotniejszym czynnikiem aby nigdzie nie zakładać LPG , plus w sumie równie istotne nie do zaakceptowania minusy - zmniejszenie bagażnika i czas tankowania/kolejka do jedynego na stacji dystrybutora - więc wszystko to samo co dotyczy elektryka smile.gif

A wizia z Wall'e to autonomiczne "samochody" i to akurat niegłupie.

Ta Optima phev to może faktycznie, coś tam jeszcze bagażnika i baku zostanie, ale też to turbo ta benzyna, dmc spore...


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 12 Jan 2022 - 12:09
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 12 Jan 2022 - 11:45) *
dobre spostrzeżenie - mamy wszystkie bebechy spalinowca i wszystkie bebechy elektryka. W dodatku to wszystko jest połączone ze sobą laugh.gif

no fajnie - tylko, jak tankujesz co 300km gaz, to taki hotdog w 5 minut dobrze zrobi. Kierowca elektryka, co 300km to musi planować obiadokolację z noclegiem biggrin.gif I te 300km to ma, jak się obchodzi z gazem jak z jajkiem, bo jak go trochę poniesie, to nawet połowy tego nie przejedzie.

No, ale nie mówmy od długości ładowania, to bardzo drażliwy temat. Jak pominąć ten jeden, maciupeńki minusik to elektryk jest świetnym wozem. Bo cenę można przecież przeboleć - zamiast kupować spalinowca za 80k, można przecież wziąć najem 36m z ratą 5 tysięcy pln laugh.gif Na Enjaqa 4x4 wystarczy smile.gif

sądzę że po 30 stronie gdzie juz nie piszemy o elektrykach zdążysz to zauważyć laugh.gif

zwykłe auto teraz wogóle nie jest skomplikowane prawda ? te światłowody magistrale elektronicznie sterowane wtryski bezpośrednie 50 sond lambda milion katalizatorów, automatyczne -biegowe skrzynie z mega rozbudowanymi sterownikami albo dwusprzęgłówki, napędy 4x4 ze zmiennym rozdziałem momentu.... Normalnie Ford T..
Jakby stało takie proste w salonie dziś jak było 30 lat temu to nawet byś na niego nie spojrzał. Rajcuje Cię technologia rodem z Audi naszpikowanego od podłogi po dach przy którym koreański PHEV to Dacia Logan ale nie....PHEV to już za dużo laugh.gif

CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 12 Jan 2022 - 11:46) *
Dla mnie to częste tankowanie było najistotniejszym czynnikiem aby nigdzie nie zakładać LPG , plus w sumie równie istotne nie do zaakceptowania minusy - zmniejszenie bagażnika i czas tankowania/kolejka do jedynego na stacji dystrybutora - więc wszystko to samo co dotyczy elektryka smile.gif

jeżdżę na LPG od 18 lat. Kolejki do gazu na palcjach jednej ręki (no może dwóch) mogę policzyć plus dwa razy w życiu nie mogłem zatankować bo raz - była burza i nie wolno wtedy i dwa było -28 i gaz nie leciał. Ile razy stałem w kolejkach po ON Pb95 - nie zliczę.

CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 12 Jan 2022 - 11:46) *
A wizia z Wall'e to autonomiczne "samochody" i to akurat niegłupie.

i ludzie bez mięśni prawie bez rączek i bez nóżek nie będący w stanie iść o własnych siłach.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Wed, 12 Jan 2022 - 12:37
Post #68


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Podobno rozmowa jak z Covidem. Na poczatku nie bylo. Potem
Nie byl taki zajadly. A na koniec i tak wszyscy wiemy ze jest problem. Elektryki stana sie rzeczywistoscia czy tego chcecie czy nie. A to ze nie chcecie uczestniczyc w tym to
Juz inna kwestia. A co do PHev to tez uwazam ze to
Dobry kierunek na ten moment. Da sie wyprzedzic ta Niro tira normalnie? Przymierzam sie do niej po
Obejrzeniu otomoto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kylo
post Wed, 12 Jan 2022 - 13:10
Post #69


Super User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Z tymi kolejkami to się akurat kompletnie nie zgadzam. Zwłaszcza jak przed jakimś poruszeniem narodowym w stylu święta podjeżdam zatankować to do lpg wianek samochodów bo jeden czy dwa dystrybutory a i tankowanie dłużej trwa podczas gdy do benzyny czy diesla może z jedna osoba przede tankuje.
Z elektrykami jak się upowszechnią może być podobnie właśnie w okolicach gdy wszyscy jadą gdzieś dalej i zbraknie tego co się naładowało w domu. Za to przynajmniej na co dzień mając dostęp do gniazdka nigdzie nie trzeba jechać specjalnie żeby zalać fure.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 12 Jan 2022 - 13:13
Post #70


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Gusiew @ Wed, 12 Jan 2022 - 12:37) *
Podobno rozmowa jak z Covidem. Na poczatku nie bylo. Potem
Nie byl taki zajadly. A na koniec i tak wszyscy wiemy ze jest problem. Elektryki stana sie rzeczywistoscia czy tego chcecie czy nie. A to ze nie chcecie uczestniczyc w tym to
Juz inna kwestia. A co do PHev to tez uwazam ze to
Dobry kierunek na ten moment. Da sie wyprzedzic ta Niro tira normalnie? Przymierzam sie do niej po
Obejrzeniu otomoto.

nie jest to demon prędkości ale elektryk przyjemnie potrafi popchnąć to auto do przodu. W granicach tego co jest rozsądne przy nowych mandatach jest OK. Wszystko powyżej - nie.
Chcesz szybciej ? Trzeba wziąć Optimę.
Albo nową Corolkę w 2.0 Hybrydzie. Nie ma plugina ale bardzo przyjemnie się zbiera i spalanie jest super. Po Warszawie na krótkich dystansach można spokojnie w 6 się zmieścić. 8.2 do setki i to nie takie zwykłe 8.2 tylko solidne jebnięcie bez żadnej zwłoki. Silnik nie działa a klima działa. W korku jedziesz w absolutnej ciszy na elektryku. Nie martwisz się wyłączaniem Start-Stopa..
Co do "skomplikowania" systemu jak to obecnie wygląda w Toyocie - masz automat który nigdy sie nie psuje bo....nie jest automatem...to nawet nie jest skrzynia biegówn a działa natychmiastowo nie tak jak w zwykłym automacie wrzucasz D i wszystko musi zatrybić.. Nie ma tam sprzęgła które jest w stanie kiedykolwiek się popsuć. Nie ma alternatora nie ma rozrusznika. Nie ma ANI JEDNEGO paska osprzętu ani jednej rolki. I co ciekawe jest tam rozrząd który w przeciwieństwie do innych modeli Toyoty jest trwały.
Jest jeszcze Camry - bardzo przyjemne auto i jak znajdziecie diesla co pali tak mało w aucie tych gabarytów to piszcie


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Wed, 12 Jan 2022 - 15:02
Post #71


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(kontrolm @ Wed, 12 Jan 2022 - 13:09) *
sądzę że po 30 stronie gdzie juz nie piszemy o elektrykach zdążysz to zauważyć laugh.gif

zwykłe auto teraz wogóle nie jest skomplikowane prawda ?
Absolutnie mi to dymi, czy auto jest skomplikowane, czy proste jak budowa cepu. Auto ma być w moim zasięgu finansowym i dowieźć mnie tam, gdzie sobie tylko zamarzę. To są dwie podstawowe cechy, bez których nawet nie oglądam auta.



Jeśli auto kosztuje 3 paczki i wymaga kilkugodzinnego ładowania po każdych 200-300km na autostradzie, to sorry, nie jest to auto dla mnie. I naprawdę mało mnie interesują jego zalety, skoro ma takie wady.

To tak, jakbyś nosił garnitur za naście tysięcy, z najlepszego materiału, świetnie byś w nim wyglądał, tylko miałbyś dziurę na kolanie. Wszystko super, ale ten jeden malutki szczególik powoduje, że garniak jest mniej użyteczny (a w zasadzie to jest bezużyteczny) od najtańszego garnitury kupionego za 500pln na miejskim targu, bez wspomnianej "cechy" (czyli dziury na kolanie).

Póki co, elektryk jest właśnie takimi dziurawymi spodniami. Załatają dziurę, auto będzie się ładować 1 minutę do pełnego zasięgu, auto stanieje do normalnych poziomów, wtedy będziemy się mogli nim zachwycać.

No chyba, że wykreują modę na dziury w kolanie i spędzanie godzin przy ładowarkach stanie się trendy. Coś jak karczmy w dawnych czasach, gdzie kwitło życie towarzyskie, a strudzeni podróżą wędrowcy mogli odpocząć. Zobaczymy, wszystko przed nami biggrin.gif


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 12 Jan 2022 - 15:21
Post #72


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 12 Jan 2022 - 15:02) *
Absolutnie mi to dymi, czy auto jest skomplikowane, czy proste jak budowa cepu. Auto ma być w moim zasięgu finansowym i dowieźć mnie tam, gdzie sobie tylko zamarzę. To są dwie podstawowe cechy, bez których nawet nie oglądam auta.



Jeśli auto kosztuje 3 paczki i wymaga kilkugodzinnego ładowania po każdych 200-300km na autostradzie, to sorry, nie jest to auto dla mnie. I naprawdę mało mnie interesują jego zalety, skoro ma takie wady.

To tak, jakbyś nosił garnitur za naście tysięcy, z najlepszego materiału, świetnie byś w nim wyglądał, tylko miałbyś dziurę na kolanie. Wszystko super, ale ten jeden malutki szczególik powoduje, że garniak jest mniej użyteczny (a w zasadzie to jest bezużyteczny) od najtańszego garnitury kupionego za 500pln na miejskim targu, bez wspomnianej "cechy" (czyli dziury na kolanie).

Póki co, elektryk jest właśnie takimi dziurawymi spodniami. Załatają dziurę, auto będzie się ładować 1 minutę do pełnego zasięgu, auto stanieje do normalnych poziomów, wtedy będziemy się mogli nim zachwycać.

No chyba, że wykreują modę na dziury w kolanie i spędzanie godzin przy ładowarkach stanie się trendy. Coś jak karczmy w dawnych czasach, gdzie kwitło życie towarzyskie, a strudzeni podróżą wędrowcy mogli odpocząć. Zobaczymy, wszystko przed nami biggrin.gif

Przepraszam że Cię nie stać. I na fajnego elektryka i na ładowanie go ze swojego PV i pozwolenie sobie na taki kaprys że dziś jedziesz nim a jutro czymś innym. I że nie możesz sobie pozwolić na stratę czasu podczas ładowania. Jednocześnie przykro mi że musisz nadal jeździć takim spalinowym parchem.
Ale ma być lepiej....może i Tobie się poszczęści.

I tak odpiszesz że wolisz tego swojego parcha niż te elektryczne gówno i że na brak kasy nie narzekasz więc może zamknijmy już ten offtop..


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 12 Jan 2022 - 15:49
Post #73


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(kontrolm @ Wed, 12 Jan 2022 - 13:13) *
8.2 do setki i to nie takie zwykłe 8.2 tylko solidne jebnięcie bez żadnej zwłoki.


moim zdaniem jak jest zwłoka np 1 sek i to samo 8.2 w innym aucie to jebniecie musi być wieksze wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 12 Jan 2022 - 15:59
Post #74


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



i tak jest w istocie - teoretycznie laugh.gif Toyota rozpęda się natychmiast po wciśnięciu gazu i to przyśpieszenie jest zdecydowane czuć że tu do akcji włącza się silnik elektryczny praktycznie bezzwłocznie.
Spalinowiec jak spojrzymy na czas 8.2 to nie będzie żaden potwór tylko relatywnie szybkie auto o niezbyt dużej pojemności. I on po ruszeniu zaczyna rozpędzać się powoli potem wraz z nabieraniem obrotów albo ciśnienia od turbo jak jest turbo zacznie przyśpieszać szybciej. Czyli masz rację - finalnie powinien w pewnym momencie przyśpieszać lepiej żeby nadrobić stratę z początku. Tylko to jest odczucie przyśpieszenia ale nie jebnięcia.
Coś jak diesel z początku jebnięcie boostem potem woooolniej...laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 12 Jan 2022 - 16:00
Post #75


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(kontrolm @ Wed, 12 Jan 2022 - 12:09) *
...

jeżdżę na LPG od 18 lat. Kolejki do gazu na palcjach jednej ręki (no może dwóch) mogę policzyć plus dwa razy w życiu nie mogłem zatankować bo raz - była burza i nie wolno wtedy i dwa było -28 i gaz nie leciał. Ile razy stałem w kolejkach po ON Pb95 - nie zliczę.


i ludzie bez mięśni prawie bez rączek i bez nóżek nie będący w stanie iść o własnych siłach.


Nie no, kolejki są, tankowanie jest dłuższe, a całe lata trzeba było czekać na kogoś z obsługi.

Jeśli podpisujemy się pod tym jutuberem od Tesli , opowiadającym o oszczędności czasu przy wsiadaniu i odpalaniu to nie można tego nie zauważyć.

Może gdyby był bardziej obiektywny, a nie wyświechtrane pierdzenie , kominki przedstawiał i nie zakańczał taką bzdurą.. ale jak nic przypomina się wciskanie diesli bo są "elastyczne"... na 5tym biegu.


Co do Wally'ego - akurat teraz to kierowcy w korkach czy na autostradach to niby co - ćwiczą kręcąc kierownicą i dzięki temu są w super formie ? wink.gif

Tak po tym co wspominałeś z historii warsztatowych , te cieknące auta, z wariującą autodiagnostyką, sypiącymi się skrzyniami biegów, denerwującymi startstopami, gpf ami, dpf/ami itd . Są wśród nich jakieś Mazdy ? bo wydaje się że nie mają żadnych z wad o których pisałeś . No osiągów nie mają, ale w obecnych czasach to to już po nic i tak.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Wed, 12 Jan 2022 - 16:01
Post #76


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(kontrolm @ Wed, 12 Jan 2022 - 15:21) *
Przepraszam że Cię nie stać. I na fajnego elektryka i na ładowanie go ze swojego PV i pozwolenie sobie na taki kaprys że dziś jedziesz nim a jutro czymś innym. I że nie możesz sobie pozwolić na stratę czasu podczas ładowania. Jednocześnie przykro mi że musisz nadal jeździć takim spalinowym parchem.
Ale ma być lepiej....może i Tobie się poszczęści.

I tak odpiszesz że wolisz tego swojego parcha niż te elektryczne gówno i że na brak kasy nie narzekasz więc może zamknijmy już ten offtop..



Gościu, dostałeś jakiegoś amoku na punkcie tych tosterów.

Pożycz u rodziny, kup sobię tą wymarzoną używaną Teslę u Wicika, i ładuj ją kablem zwisającym z 8 pietra bloku, ale nie przekonuj wszystkich, jak to przegrali życie, bo nie chcą się przesiąść na elektryka. Który to elektryk w przypadku użytkowania innego niż jako miejski gadżet dla większości potencjalnych posiadaczy NIE MA ŻADNEGO SENSU.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 12 Jan 2022 - 16:14
Post #77


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





W przypadku takiego filmu jak z pocz. wątku to chyba tylko faktycznie ten sens handlowy, bo brak obiektywizmu i kopiuj wklej lista zalet , które już miliony innych kolorowych jutuberów "odkryły", bez wad, razi bardziej niż sama forma tego dzieła i jego montażu.
Kto lubi taką nachalność i robienie z oglądającego idioty poddawaniem mu (miało to chyba służyć temu, aby kupujący sobie łatwiej zracjonalizował wybór, ale jeśli tak to musi jeszcze poćwiczyć swoje handlowe know-how) , argumentu o oszczędnmości czasu produktem , ktróry wymaga właśnie tracenia na niego czasu?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 12 Jan 2022 - 16:20
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 12 Jan 2022 - 16:00) *
Nie no, kolejki są, tankowanie jest dłuższe, a całe lata trzeba było czekać na kogoś z obsługi.

Jeśli podpisujemy się pod tym jutuberem od Tesli , opowiadającym o oszczędności czasu przy wsiadaniu i odpalaniu to nie można tego nie zauważyć.

Może gdyby był bardziej obiektywny, a nie wyświechtrane pierdzenie , kominki przedstawiał i nie zakańczał taką bzdurą.. ale jak nic przypomina się wciskanie diesli bo są "elastyczne"... na 5tym biegu.


Co do Wally'ego - akurat teraz to kierowcy w korkach czy na autostradach to niby co - ćwiczą kręcąc kierownicą i dzięki temu są w super formie ? wink.gif

Tak po tym co wspominałeś z historii warsztatowych , te cieknące auta, z wariującą autodiagnostyką, sypiącymi się skrzyniami biegów, denerwującymi startstopami, gpf ami, dpf/ami itd . Są wśród nich jakieś Mazdy ? bo wydaje się że nie mają żadnych z wad o których pisałeś . No osiągów nie mają, ale w obecnych czasach to to już po nic i tak.


Dawno temu zanim jeszcze przepis wprowadzili kolega nauczył mnie że tankuje się samemu..więc ja nie czekałem tylko tankowałem.

Mazdy dzielimy najpierw na zardzewiałe i te jeszcze niezardzewiałe a potem na benzyny i diesle laugh.gif.
Zapominamy o Wanklach bo nikt normalny tym nie jeździ laugh.gif Benzyny praktycznie bezobsługowe mega trwałe. A diesle ....te stare z lat 80 początek 90 niezniszczalne miliony km bez remontu a te nowsze po 1998 bodajże trwałe ale jak się zepsują to anegdota głosi że jest w Polsce dwóch mechaników którzy umieją je naprawić. Jednemu się nie chce a drugi nigdy nie ma czasu.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 12 Jan 2022 - 16:22
Post #79


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Type-R @ Wed, 12 Jan 2022 - 16:01) *
Gościu, dostałeś jakiegoś amoku na punkcie tych tosterów.

Pożycz u rodziny, kup sobię tą wymarzoną używaną Teslę u Wicika, i ładuj ją kablem zwisającym z 8 pietra bloku, ale nie przekonuj wszystkich, jak to przegrali życie, bo nie chcą się przesiąść na elektryka. Który to elektryk w przypadku użytkowania innego niż jako miejski gadżet dla większości potencjalnych posiadaczy NIE MA ŻADNEGO SENSU.

sorry jak już pisałem jestem wsiokiem mam dom działkę własne gniazdko i mogę się ładować nawet za darmo. I u mnie na wsi 95% osób widzi w nim sens. A mieszczuchy...no cóż tam często nawet spalinowy ma coraz mniej sensu.

Kiedyś dawno temu auto spalinowe też nie miało sensu. Koń był praktycznie bezawaryjny a paliwo do niego rosło na polu.
Auta spalinowe były powolne głośne bardzo awaryjne a do tego stacji benzynowych jak na lekarstwo. I do tego przed autem musiał iść gość z kagankiem żeby oświetlić drogę.
Takich marud jak Wy uznających wyższość konia i szukających dziury w całym było pełno....i na tamtą chwilę mieli rację. Na tamtą chwilę...
Ale z czasem wszystko dopracowano.
A teraz mamy dokładnie taką samą zmianę jaka nastąpiła wtedy. I możecie pisać co chcecie ale sami wiecie że nie ma już odwrotu.
Kto z Was dziś przemieszcza sie konno w celu zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych ? Nikt...

I niedługo już nikt kto będzie chciał się ścigać obojętnie czy amatorsko czy na światowym poziomie nie wejdzie w auto spalinowe. Bo przegra.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Wed, 12 Jan 2022 - 16:47
Post #80


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





Cóż, dla mnie ma sens. I na razie tak pozostanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 09:41