Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Fri, 26 Nov 2021 - 19:14
Post
#5681
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
akurat w Słomczynie ani nie było syfu ani deszczu. Natomiast zauważyłem że im słabsze auto tym lepsze opinie na temat tej opony. Ja mam słabe auto i też w sumie dobrze mi się na race gc jeździ. Ktoś tam wyżej pisał że się grzały szybko i ciśnienie na ciepło rosło gigantycznie, a u mnie tego nie widzę. W tym roku na używkach miękkich i średnich jeździłem próby po 8km na Ułężu przy 30 stopniach i nie czułem żeby płynęły. Tylko u mnie to raptem może ze 140 koni, więc może nie było czym ich zgrzać. Jeszcze sobie przypominam że kiedyś przy podobnej pogodzie jechałem 16km praktycznie ciągiem też ma Ułężu, to dopiero tak mniej więcej po połowie drugiej pętli czuć było że te miękkie mają już dość, ale wtedy jeszcze mniej mocy mialem. |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 26 Nov 2021 - 19:14
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 26 Nov 2021 - 19:18
Post
#5682
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 |
No pewnie na gpsie z telefonu. A taki moze i 10G zarejestrowac co jest bujda na kolach. Tu masz odczyty G dla auta wazacego 820kg na sliku ze sporym dociskiem na przyczepnym torze poznan. Tyle ze gps porzadny zewnetrzny 10 hz bez jakichs przeklaman. Race gc jak zrobi 1,2G dobrym autem na przyczepnym torze w sloneczny cieply dzien to wszystko. Hmmm następnym razem wezmę racelogic, zobaczymy co pokaże, ale 1,2g (wg. racelogic) to robiłem autem ważącym 1600kg na zwykłej drogowej oponie. Czy racelogic też może przekłamywać sporo? |
|
|
Fri, 26 Nov 2021 - 20:15
Post
#5683
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Jak ma wbudowany 10hz gps powinno byc w miare dokladnie.
Tu masz rekord toru lodz (sliki sporo docisku) -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Fri, 26 Nov 2021 - 20:28
Post
#5684
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
RaceLogic to padlina. Też na torze mi łapał jakieś niewyobrażalne piki przeciążeń. To samo zresztą na drodze. Nie ma podejścia żadnego do odbiornika GPS produkowanego przez jackpl, który nie tylko ma 10Hz, ale korzysta z wielu konstelacji, czyli GPS Glonass Galileo i coś tam jeszcze i 'widzi' zwykle 2x więcej satelit niż rynkowi maruderzy.
Nawiasem mówiąc 2.5g no tak, że ten to tam. Jak piwo napisał. Ziemia, tu ziemia. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Sat, 27 Nov 2021 - 07:20
Post
#5685
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Radom |
przeciązaenia w audi ttrs 800KM+
opona yoko advan AD052 podczas testów na drodze https://www.dropbox.com/s/34z8jk7fx43h2oj/P...854449.jpg?dl=0 -------------------- Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm) |
|
|
Sat, 27 Nov 2021 - 07:32
Post
#5686
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
aż ciężko uwierzyć że na semislicku masz 1.5g. A jakie wymiary tego kapcia ?
Auto ma jakieś rozbudowane aero ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sat, 27 Nov 2021 - 07:47
Post
#5687
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
No wlasnie racelogic pokazuje takie kwiatki.
https://www.darksidedevelopments.co.uk/Blog...r-tyre-testing/ Ja na a052 mam maks 1,3G poki co na Jackowym gpsie i nie wierze by cywilna fura mogla dojsc wyzej na semislicku. Porobiona ostro z duzym aero tak ale nie cywil skoro ja cywilne (bez odelzania, seryjny zawias, bez aero i innych przerobek) m3 competition na zakretach wyprzedzam, ale powiedzmy ze wszystko do 1,5G na semi jest jeszcze rozsadne i jestem w stanie uwierzyc w takie wartosci. 2,5G to juz formuly i zabawkom typu radical bardzo daleko do takich wartosci. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 27 Nov 2021 - 07:53
Post
#5688
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
RaceLogic to padlina. Też na torze mi łapał jakieś niewyobrażalne piki przeciążeń. To samo zresztą na drodze. Nie ma podejścia żadnego do odbiornika GPS produkowanego przez jackpl, który nie tylko ma 10Hz, ale korzysta z wielu konstelacji, czyli GPS Glonass Galileo i coś tam jeszcze i 'widzi' zwykle 2x więcej satelit niż rynkowi maruderzy. Nawiasem mówiąc 2.5g no tak, że ten to tam. Jak piwo napisał. Ziemia, tu ziemia. No ja też miałem takie optymistyczne wartości jak jeździłem na 1Hz GPSie. Potem przestawiłem go na 10Hz i z pomocą Jacka poodcinałem mu niepotrzebne ramki i teraz mam full stabilny sygnał 10Hz tylko że g mi spadło -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sat, 27 Nov 2021 - 15:34
Post
#5689
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Czy wieksza srednica felg da lepsze czasy? Porownanie
https://grassrootsmotorsports.com/articles/...heel-and-tire-/ Czy lzejsze felgi dadza lepsze czasy? https://grassrootsmotorsports.com/articles/...-really-better/ I porownanie yoko a052 z nankangiem cr-1 ktory ma wejsc dopiero do europy od nowego roku i falkenem azenis rt660 https://grassrootsmotorsports.com/articles/200tw-showdown/ -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 27 Nov 2021 - 19:23
Post
#5690
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
ja poproszę takie zestawienie 13 na slicku kontra 15 bo mocno się zastanawiam czy slicki z szuflady o jednak wysokim boku są na tyle sztywne żeby się sprawdzać w autach 750kg i dużo więcej patrz Hondy. Sam chcę sobie sprawić parę slicków na 15 żeby się o tym przekonać.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sat, 27 Nov 2021 - 23:14
Post
#5691
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
ja poproszę takie zestawienie 13 na slicku kontra 15 bo mocno się zastanawiam czy slicki z szuflady o jednak wysokim boku są na tyle sztywne żeby się sprawdzać w autach 750kg i dużo więcej patrz Hondy. Sam chcę sobie sprawić parę slicków na 15 żeby się o tym przekonać. Z 15 miękkimi to spory problem. Chyba że nowe . Ale ile będą nowe, na testy nie starczy. Te 13tki dostępne po stówce uzywki są pod formuły z aero więc nie tylko pod masę auta projektowane. Do tego różnią się wagowo Pirelli dm wyraźnie lżejsze niż Michelin s412. Ścianki i cała bardziej miękka ale to ok. Na Silesii jak ostatnio byłem był radical hayabusa przez hamulce zmuszony do 15tek ciągle niedogrzane mimo że deszczowe kombinacje itp. Te hondy i Clio na 13 nie bez powodu są szybkie. I ekonomiczne -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Sun, 28 Nov 2021 - 07:41
Post
#5692
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Z 15 miękkimi to spory problem. Chyba że nowe . Ale ile będą nowe, na testy nie starczy. Te 13tki dostępne po stówce uzywki są pod formuły z aero więc nie tylko pod masę auta projektowane. Do tego różnią się wagowo Pirelli dm wyraźnie lżejsze niż Michelin s412. Ścianki i cała bardziej miękka ale to ok. Na Silesii jak ostatnio byłem był radical hayabusa przez hamulce zmuszony do 15tek ciągle niedogrzane mimo że deszczowe kombinacje itp. Te hondy i Clio na 13 nie bez powodu są szybkie. I ekonomiczne A jak wedug Ciebie przyczepność Pirelli vs Michelin ? Słyszałem opinie że na Michała nie ma mocnych, ja zawsze na pirelkach dziś dopiero po raz pierwszy będę jechał deszczowe Michały ale już zauważłem że guma bardziej miękka mimo że to stare opony vs prawie nowe pirelki. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sun, 28 Nov 2021 - 10:38
Post
#5693
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Jedne i drugie używane więc .. (Michelin s412, Pirelli DM)
I te hamowania na Silesii wcześniejsze na Pirelli. Tylko że zimniej i klocki cieńsze. Pirelli szybciej się dogrzewają i są wyraźnie lżejsze. Jakoś je wolę. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Sun, 28 Nov 2021 - 14:20
Post
#5694
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
Co do slickow 15 vs 13 cali. Na Dunlopach 15 (mieszanka średnia) miałem czasy niewiele lepsze niż na Federalach 595 RS--R. Na 13 zaś jest przepaść jeśli chodzi o przyczepność i osiągane czasy. A także łatwość znalezienia i koszt zakupu .
Jak założyłem pierwszy raz te Dunlopy 15 to było takie "eee, przereklamowane te full slicki chyba" A jak założyłem pierwszy raz 13stki to było "o ja p******e jak to trzyma!!!" Nie ma co się bać tych dużych boków bo one wcale jakoś bardzo miękkie nie są, przynajmniej w Michelinach i Hankookach na których śmigam. Pirelli jeszcze nie sprawdzałem. Z 15stek to Avony ponoć bardzo dobrze działają. Tak przynajmniej mówił jeden z rywali na Race Day. No ale tego praktycznie nie widać na sprzedaż, a jak jest to drogo, nawet jako używane. -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
Sun, 28 Nov 2021 - 14:52
Post
#5695
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
15tki używane dunlopa niby średnie to twarde są w praktyce , bez porównania do tych 13tek na których owe Hondy i Clio felgi obrywają
Mam felgi 15 do Westfielda ale nawet nie mam zamiaru próbować Dunlopów na nich, nie ma sensu choc nagromadziłem ich kilkadziesiąt widząc że znikają z ryunku z myślą o Alfie. W w cięższej Alfie znacznie dłużej musiałem je grzać niż w podobnych temperaturach w Westfieldzie zagrzewają się 13tki (*te Micheliny s412 i Pirelli DM to nie są wcale jeszcze miękkie mieszanki, to są średnie ) i to na przodzie, na tył deszcze najlepiej się spisywały w niej - fwd, lekki tył. Ostatnio jak byłem na Silesii Radical z Hayabusą był na 15tkach (niestety musi przez hamulce) i męczył się na nich ewidentnie, te same Dunlopy . Co do tej miekkiej ścianki to nie jest takie złę wydaje mi się - jest jakby więcej czasu na reakcję, choć równolegle z Pirelli trochę zmian w zawieszeniu zrobiłem to na ile sama opona nie wiem . Michelin ma twardszą znacznie i pewnie po części stąd różnica w wadze - znalazłęm kartkę z tymi wagami Pirelli DM 250/57/13 : 7,4kg Michelin s412 240/57/14 : 8,85kg 200 akurat gdy ważyłem nie miałem luzem i tylko z kołami , ale też lżejsze Pirelli od Michelin. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Sun, 28 Nov 2021 - 19:56
Post
#5696
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 |
|
|
|
Sun, 28 Nov 2021 - 20:02
Post
#5697
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
No i widzisz sam. I nie ze bije piane ale wysokosc G swiadczy o szybkosci auta i jak u mnie pokazuje na semi 1,3 G i wiem ze ktos kto opieprza mnie o 5s na torze robi 1,5g na slikach a przychodzi ktos i pisze ze on robi 2,5 G to w czlowieku sie cos przewraca.
Ogolnie: Cywilne auta na deszczu 0,8G ( dla przykladu na zakrecie 80km/h) Cywilne auta na suchym na zwyklej oponie 1G (100km/h) Cywilne auta na dobrym semi 1,1-1,2G (110-120km/h) Porobione auta bez docisku na dobrym semi 1,2-1,3G (120-130km/h) Grube auta z dociskiem na sliku 1,5-1,7G (150-170km/h na tym samym zakrecie) i tak mniej wiecej sie przeklada np na wyjscie na prosta startowa na torze poznan. auta slabe wjezdzaja tam z predkoscia minimalna rzedu 120km/h i kierowcom wydaje sie ze to juz strach w oczach i wiecej sie nie da, a auta dobrze przygotowane wchodza tam z minimalna predkoscia 160km/h. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Mon, 29 Nov 2021 - 12:09
Post
#5698
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 01 April 2009 Skąd: Łódź |
Wiecie, na jakiej oponie jechał Miko Marczyk na modlinie? (który wygrał ponad 40 s przed kolejnym zawodnikiem )?
Było plus 1 wilgotno, czasem błoto, czasem placki suchego... Już Wam pisze... Na zwykłej zimówce :Michelin pa05... W skodzie Fabii r5 Konkurencja stosowała rajdowe slicki w różnych mieszankach |
|
|
Mon, 29 Nov 2021 - 12:49
Post
#5699
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Wiecie, na jakiej oponie jechał Miko Marczyk na modlinie? (który wygrał ponad 40 s przed kolejnym zawodnikiem )? Było plus 1 wilgotno, czasem błoto, czasem placki suchego... Już Wam pisze... Na zwykłej zimówce :Michelin pa05... W skodzie Fabii r5 Konkurencja stosowała rajdowe slicki w różnych mieszankach no to ja CI powiem że kolega który wczoraj na Modlinie swoją zwykła praktycznie wogóle nie poprzerabianą 106 1.4 po małych modach 90KM na zwykłym RaceGC zrobił czas lepszy niż wszystkie Hondy 1.6.. Celica Turbo 4WD też ładne czasy tłukła i też RaceGC. W seju jechał kolega na pizdowatych Uniroyalach Rainsportach 3 szerokość 155 i robił bardzo ładne czasy. To wszystko pokazuje że technika technika i jeszcze raz technika (plus jaja bo trzeba było je wczoraj mieć wiadomo jak to w Modlinie oponki krawężniki zapraszają ) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Mon, 29 Nov 2021 - 13:27
Post
#5700
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
przede wszystkim warunki. snieg, wilgoc i zimno. tu tylko mega mega miekkie zimowki i nie dziwie sie ze Miko jechal na zimowkach.
boizu a tak nawiasem mowiac raptem 2016 rok http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0 i ludzie Mikowi rady udzielaja jak ma jezdzic. co to sie porobilo -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 23 April 2024 - 21:03 |