Westfield SEiW Aerorace Ford Zetec 2.0, ( i czasem trochę o Alfa 156 Cup ) |
Westfield SEiW Aerorace Ford Zetec 2.0, ( i czasem trochę o Alfa 156 Cup ) |
Mon, 18 Oct 2021 - 11:25
Post
#61
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Po tym filmie widzę jak dużo brakuje mojemu repciowi szpery i opon miększych do takich warunków jak w sobotę. Niby o tym wiedziałem, ale tu dobitnie się to potwierdziło. A czym jeździłeś w sobotę? Te opony miękkie na tyle w aucie lekko-tyłowym faktycznie robią różnicę. Jeszcze przed tym 3-letnim odstawieniem doszedłem do tego że na tył deszcze zakładałem wobec braku miękkich mieszanek (używek) 15". Ale przód te Extremy to tak sobie hamowały. Bałem się przed szykanami i z zapasem dużym hamowałem. Co do szpery to ja z tym mam pewien problem - śmiać się można lub nie ale pojęcia nie mam kiedy ona coś tak naprawdę daje (w teorii wiem ale nie widzę tego na torze). Nie jeździłem nigdy po torze bez szpery. Cywilna 156 V6 ma Quaifie-Torsen, Pucharówka miała najpierw wisokozę, później płytkową, teraz Torsen i prawdę mówiąc poza upierdliwością płytkowej (w wolnej jeździe czy parkingu, czy całym tym jej docieraniu i pewnie później serwisowaniu gdyby dłużej jeździła) to w już szybkiej jeździe po gładkim (może na rajdach jest inaczej) nie wiem kiedy działały . Ograniczeniem i tak jest przyczepność opony. Ludzie piszą o zacieśnianiu zaktrętu, ale jakie zacieśnianie jak opona jest na swojej granicy to żeby nie wiem co nie zacieśni tylko wylatuje przez siłę odśrodkową, zacieśniam odejmowaniem gazu - rotuje tył. NA wyjściach oba koła mają kontakt z asfaltem, poza pojedynczymi nierównościami jakichś wielkich podskoków nie ma żeby unosiło wewnętrzne koło. Tu ten Q2 jest głównie dla wytrzymałości - zwykły dyfer w czasach tej wiskozy zmieliłem -w TS-ie poniżej 150 koni co się nigdy w tych autach nie dzieje , tu myślę robota jazdy na slickach. To zupełnie inne obciążenia dla napędów w aucie. Potwierdza się to zresztą co (z tego zachodu znów ) amerykanie pisali w książkach z lat 70tych jakoś - że w słabym aucie na głądkie nawierzchnie to niekoniecznie zaleta (szpera) - Torsen waży i generuje opory, płytkowa wymaga serwisowania. Wiskoza chyba najlepsza. Albo otwarty dyferencjał o ile dość wytrzymały. Co do zachodu , off niekończący się to może się coś pozmieniało, ale kilka lat temu rozmawiałem ze studentami prezentującymi ich bolid Formuły Student, mówili że na te ich konkursy/zawody te uczelnie zachodnie przyjeżdżają z potężnymi ciężarówkami wyposażenia, narzędzi itp, nie wiem czy to legalne, czy tak opowaidali , ale że szkopów wspiera np Audi, wyłapując najlepszych i oferując później pracę. Czemu mieliby kłamać. No jesli tak, to co kto naszych wyłapuje i gdzie im oferuje pracę i rozwój ? pewnie zachód na zachodzie zresztą to się dzieje ze specjalistami w wielu dziedzinach. Nie wiem czemu w inżynierii miałoby być inaczej niż np w medycynie. A jak jest widać po średniej życia na przykład. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 18 Oct 2021 - 11:25
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 11:29
Post
#62
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Naszych tak samo zwijają na zachód, w profi świecie motorsportu ale i u producentów aut co chwilę przewijają się polskie nazwiska.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 12:13
Post
#63
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
Jeździłem takim compactem w kolorze brudnych majtek.
U mnie brak szpery objawia się tym że mimo małej mocy kompletnie nie ma jak odjechać z zakrętu. Dodajesz kapkę gazu i silnik od razu wchodzi na obroty,a koło mieli. O ile na krótszych zakrętach i na większej przyczepności typu Ułęż nie ma aż takiej tragedii, to tutaj myślę że sporo na tym traciłem. Pewnie lepsze (świeższe czy bardziej miękkie) opony by tu znacząco pomogły, ale myślę że nawet z tym co miałem szpera by dużo pomogła. Z resztą mógłbym i film z przejazdu wrzucić, żeby ktoś coś podpowiedział ale w sumie nie wiem w jakim wątku. Może zrobić nowy gdzie ludzie by wrzucali onboardy a inni by im błędy wytykali? |
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 12:17
Post
#64
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Załóż szperę płytkową z bmw ori, dobre gumy, a potem będziemy doradzać.
Tutaj widzisz inne fury i inny poziom jest. Fajnie, że Alfa wróciła do łask. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 12:19
Post
#65
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Jeździłem takim compactem w kolorze brudnych majtek. U mnie brak szpery objawia się tym że mimo małej mocy kompletnie nie ma jak odjechać z zakrętu. Dodajesz kapkę gazu i silnik od razu wchodzi na obroty,a koło mieli. O ile na krótszych zakrętach i na większej przyczepności typu Ułęż nie ma aż takiej tragedii, to tutaj myślę że sporo na tym traciłem. Pewnie lepsze (świeższe czy bardziej miękkie) opony by tu znacząco pomogły, ale myślę że nawet z tym co miałem szpera by dużo pomogła. Z resztą mógłbym i film z przejazdu wrzucić, żeby ktoś coś podpowiedział ale w sumie nie wiem w jakim wątku. Może zrobić nowy gdzie ludzie by wrzucali onboardy a inni by im błędy wytykali? Wrzucasz w Technika jazdy i prosisz o ocenę Ze szperą a raczej jej brakiem miałem to samo u mnie w FWD i dużo modyfikacji się zeszło żeby auto przestało mielić wewnętrznym kołem jak głupie -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 12:25
Post
#66
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer |
Co do zachodu , off niekończący się to może się coś pozmieniało, ale kilka lat temu rozmawiałem ze studentami prezentującymi ich bolid Formuły Student, mówili że na te ich konkursy/zawody te uczelnie zachodnie przyjeżdżają z potężnymi ciężarówkami wyposażenia, narzędzi itp, nie wiem czy to legalne, czy tak opowaidali , ale że szkopów wspiera np Audi, wyłapując najlepszych i oferując później pracę. Czemu mieliby kłamać. No jesli tak, to co kto naszych wyłapuje i gdzie im oferuje pracę i rozwój ? pewnie zachód na zachodzie zresztą to się dzieje ze specjalistami w wielu dziedzinach. Nie wiem czemu w inżynierii miałoby być inaczej niż np w medycynie. A jak jest widać po średniej życia na przykład. To akurat racja. W 2012 byłem na Silverstone z Formułą, to zespół ze szwecji przyjechał autokarem i ciężarówką - tokarka, frezarka, stół spawalniczy, od grona części zamiennych itp. Wrażenie robiło to bardzo fajne, a głównym sponsorem było Volvo. Zespoły niemieckie i Austriackie były wspierane przez producentów samochodów i cześci (np. Fag, Bosch, Siemens, BMW...) i jak z chłopakami gadałem, to znaczna część już miało podpisane umowy pracy w tych firmach. U nas było cienko, ale czasu i budżet się zmieniły. Wtedy sukcesem był wyjazd, a teraz nasi są w czołówce w wielu konkurencjach. Ale pracy dla nich u sponsorów dużo niestety nie ma -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 12:31
Post
#67
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
Poziom fur na pewno inny niż moja ,nie przeczę. Mój złomek to taka w sumie lekko poprawiona seria i nie wiem czy dalej w niego inwestować czy próbować spieniężyć i szukać czegoś lepszego. Jeśli chodzi o opony to faktycznie trzeba by zmienić na świeższe bo te moje po 2 Ułężach i jakimś tam treningu w Biłgoraju najlepsze mają już dawno za sobą. Choć z drugiej strony ostatni nie byłem, jakiś flakon z plastiku też dali to co ja narzekam.
|
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 13:14
Post
#68
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Poziom fur na pewno inny niż moja ,nie przeczę. Mój złomek to taka w sumie lekko poprawiona seria i nie wiem czy dalej w niego inwestować czy próbować spieniężyć i szukać czegoś lepszego. Jeśli chodzi o opony to faktycznie trzeba by zmienić na świeższe bo te moje po 2 Ułężach i jakimś tam treningu w Biłgoraju najlepsze mają już dawno za sobą. Choć z drugiej strony ostatni nie byłem, jakiś flakon z plastiku też dali to co ja narzekam. Dalej nie wiem któa bo beemek to dość sporo i mi się nawet generacje mylą, E30 rozróżniam To nie wiem co narzekasz:) Na pewno trzeba brać poprawkę na asfalt Kielecki zwłaszcza w zimno, dobrze że nie wilgotno choć było i ciasnotę tamtych "kartingowych zakrętów" , no nie może chyba nie mielić w takich warunkach ja też czułem jak mieliło, starałem siięwtedy odprostowywać koła czy odejmować gaz . Jak w cieplej Westfieldem jeździłem to też mieliło a tam szpera jest płytkowa, w FWD ta zaleta że pomieli ale nie wyrzuci, lekko się odejmie gazu / wyprostuje koła i łapie przyczepność znów i jedzie, w RWD trochę za dużo i wyrzuca tył i straty czasu duże bo odjąć trzeba jakby na dłużej, odprostować - kontra , i dopiero znów łagodnie gaz. Co do poziomu aut to akurat na Classicauto jest fajnie amatorski , nie ma tylu osób zawodowo związanych z motoryzacją , choć są i auta warsztatów itp, ale dużo po prostu osób czym innym się zajmujących i od czasu do czasu czymś co lubią przyjeżdżających, a że nie ma takiego łomotu dla auta jak na >100 kilometrowych ogniem trackdayach to i auta tak nie obrywają. Co do zmian to nie podpowiem, poza tym, że trzeba takim autem jeździć jakie się po prostu lubi, bo dla wyniku to tak po tych różnych imprezach jeżdżąc widzę, że w górę konca nie ma. Bo będą u nas stopniowo coraz bardziej te zachodnie rozwiązania kopiowane, więc można się domyślić jakie auta będą się pojawiać - tylko czekać na poważne "singlesitery" zaerodynamizowane max optymalnie i z potężnymi napędami na świetnych oponach, ustawiane z czasochłonnymi i angażującymi, setkami kilometrów testami na każde warunki / tory itp. Choć może się i w przyszłości jakaś bez-aero wolnossąca Honda pojawi co jakiś czas i podepcze po piętach tu i tam Patrzyłem ostatnio na wyniki Vtec Cup i z tej samej trasy Timeattacku : https://protimer.pl/bio/export/results_online/905/10026 https://protimer.pl/bio/export/results_online/905/10026 Honda 12.9 MEV Exocet 11.8 Opel Speedster 12.4 Swoją drogą jak on ten Sikora w Hondzie znalazł całą sekundę w porównaniu z TAP ? może ktoś był i wie ? - opony jakieś świeżutkie ? coś ? bo ja wiem że silnik od Grześka Kusmierza ma z mocą mogącą doładowane zaskoczyć, ale to miał chyba i na TAP. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 13:27
Post
#69
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Trasa trasie nie równa, wystarczy przesunąć jedno wygrodzenie ( to plastikowe) i już może być 0.5s zysku.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 13:34
Post
#70
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła |
Mały offtop, ale tak patrze na wyniki z generalki classicup, to widzę że nawet traktorkiem ktoś był. Więc faktycznie niema spiny z tempem .
|
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 13:39
Post
#71
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Trasa trasie nie równa, wystarczy przesunąć jedno wygrodzenie ( to plastikowe) i już może być 0.5s zysku. Takie przesunięcia są jednego dnia , wiem o tym i na każdej imprezie to widzę, czasem w naprawdę istotnym miejscu, czasem mniej. To wg mnie spory minus Timeattacków na trasach wyznaczanych słupkami i separatorami , z brakiem wystarczającej ilości sędziów i jednym czasem z całego dnia. Jednak ta Honda dla mnie jest ewenementem, żadnych skrzydeł, żadnego doładowania , nawet heel &toe przy redukcjach na onboardach nie robi o żadnym hamowaniu lewą nie mówiąc a w topie zawsze. Gdzie tam kruczek poza porządnym silnikiem . @pszczelaszkov - A co to jest 'traktorek' ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 13:44
Post
#72
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
Dalej nie wiem któa bo beemek to dość sporo i mi się nawet generacje mylą, E30 rozróżniam To nie wiem co narzekasz:) Na pewno trzeba brać poprawkę na asfalt Kielecki zwłaszcza w zimno, dobrze że nie wilgotno choć było i ciasnotę tamtych "kartingowych zakrętów" , no nie może chyba nie mielić w takich warunkach ja też czułem jak mieliło, starałem siięwtedy odprostowywać koła czy odejmować gaz . Jak w cieplej Westfieldem jeździłem to też mieliło a tam szpera jest płytkowa, w FWD ta zaleta że pomieli ale nie wyrzuci, lekko się odejmie gazu / wyprostuje koła i łapie przyczepność znów i jedzie, w RWD trochę za dużo i wyrzuca tył i straty czasu duże bo odjąć trzeba jakby na dłużej, odprostować - kontra , i dopiero znów łagodnie gaz. Co do poziomu aut to akurat na Classicauto jest fajnie amatorski , nie ma tylu osób zawodowo związanych z motoryzacją , choć są i auta warsztatów itp, ale dużo po prostu osób czym innym się zajmujących i od czasu do czasu czymś co lubią przyjeżdżających, a że nie ma takiego łomotu dla auta jak na >100 kilometrowych ogniem trackdayach to i auta tak nie obrywają. Co do zmian to nie podpowiem, poza tym, że trzeba takim autem jeździć jakie się po prostu lubi, bo dla wyniku to tak po tych różnych imprezach jeżdżąc widzę, że w górę konca nie ma. Bo będą u nas stopniowo coraz bardziej te zachodnie rozwiązania kopiowane, więc można się domyślić jakie auta będą się pojawiać - tylko czekać na poważne "singlesitery" zaerodynamizowane max optymalnie i z potężnymi napędami na świetnych oponach, ustawiane z czasochłonnymi i angażującymi, setkami kilometrów testami na każde warunki / tory itp. Choć może się i w przyszłości jakaś bez-aero wolnossąca Honda pojawi co jakiś czas i podepcze po piętach tu i tam Patrzyłem ostatnio na wyniki Vtec Cup i z tej samej trasy Timeattacku : https://protimer.pl/bio/export/results_online/905/10026 https://protimer.pl/bio/export/results_online/905/10026 Honda 12.9 MEV Exocet 11.8 Opel Speedster 12.4 Swoją drogą jak on ten Sikora w Hondzie znalazł całą sekundę w porównaniu z TAP ? może ktoś był i wie ? - opony jakieś świeżutkie ? coś ? bo ja wiem że silnik od Grześka Kusmierza ma z mocą mogącą doładowane zaskoczyć, ale to miał chyba i na TAP. Taki beżowy compact, wygląda jak pożyczony od rolnika co nim w pole dojeżdża czy tam na borówki do lasu. Z raz czy dwa chyba za tobą te zasrane ósemki kręciłem na placu bo parę aut później startowałem. Co nie miało i tak sensu bo zaraz i tak jakiś olej na trasie czy coś i 15 minut postoju do startu. |
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 13:45
Post
#73
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Takie przesunięcia są jednego dnia , wiem o tym i na każdej imprezie to widzę, czasem w naprawdę istotnym miejscu, czasem mniej. To wg mnie spory minus Timeattacków na trasach wyznaczanych słupkami i separatorami , z brakiem wystarczającej ilości sędziów i jednym czasem z całego dnia. Jednak ta Honda dla mnie jest ewenementem, żadnych skrzydeł, żadnego doładowania , nawet heel &toe przy redukcjach na onboardach nie robi o żadnym hamowaniu lewą nie mówiąc a w topie zawsze. Gdzie tam kruczek poza porządnym silnikiem . Honda ma tyle mocy/masy co Twoje auto, albo i lepiej . U Ciebie są skrzydła? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 14:07
Post
#74
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Taki beżowy compact, wygląda jak pożyczony od rolnika co nim w pole dojeżdża czy tam na borówki do lasu. Z raz czy dwa chyba za tobą te zasrane ósemki kręciłem na placu bo parę aut później startowałem. Co nie miało i tak sensu bo zaraz i tak jakiś olej na trasie czy coś i 15 minut postoju do startu. Cośtam mają sens, grzeje się nie tylko powierzchnia opony ale felga trzyma coś tego ciepła, ale takie zatrzymania na starcie faktycznie niweczą wiele. I na tych osemkowaniach zawsze costam zużywa się opona zawieszenie cały czas pracuje itp., ja oglądam koce na Aliexpress póki co skoro już tu i ówdzie można stosować legalnie ,szkoda auta . Honda ma tyle mocy/masy co Twoje auto, albo i lepiej . U Ciebie są skrzydła? lepiej w sensie lepiej dla niej ? bo mocy to wiem że ma z jakieś 50 koni więcej, masy nie znam, gdzieś czytałem że około 800kg więc byłoby 100 kilo więcej (bo zakładam że to z kierowcą) . U mnie jest minimalnie angażujące w obsłudze aero - przedni splitter , trochę podłogi, zatkanie kokpitu pasażera i dyfuzor i brak szyby, ale chyba te rurki też coś oporu dają. Ja jestem od niej sporo wolniejszy, choć raz na Silesii mieliśmy podobne czasy ale na innnej odjechał kilka sek. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 14:10
Post
#75
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła |
@Andrzejsr
No właśnie nie wiem Próbuje rozkminić |
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 14:30
Post
#76
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
@Andrzejsr No właśnie nie wiem Próbuje rozkminić Aaaa, to dlatego nie wiem bo to jakieś archiwalne wyniki, kiedy nie byłem Obecne są tu: https://rajd.internetowy.pl/results/101 -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 14:56
Post
#77
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Swoją drogą jak on ten Sikora w Hondzie znalazł całą sekundę w porównaniu z TAP ? może ktoś był i wie ? - opony jakieś świeżutkie ? coś ? bo ja wiem że silnik od Grześka Kusmierza ma z mocą mogącą doładowane zaskoczyć, ale to miał chyba i na TAP. Bo to ON.... Ten ON który wsiada do Twojego auta i urywa jeszcze sekundę - dwie w Łodzi. Czasem 10 To ten ON który jedzie 140KM autem i wygrywa z dokoksowanym M2 mocniejszym tylko 2.5 raza ...oczywiście na torze na którym liczy się kierowca a nie głównie ile masz koni pod maską i spoilerów. https://youtu.be/Vy7RaQUmOzE?t=199 (3:30) Nabijam się - nie wiem czy to ten ON ale kto wie... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 14:57
Post
#78
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 March 2012 Skąd: Warszawa |
@Andrzejsr No właśnie nie wiem Próbuje rozkminić To jest Mini Classic w malowaniu John Deere https://scontent.fpoz4-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=6194BE3A -------------------- KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3 Vette C5 Silesia 1:54 |
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 15:11
Post
#79
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
To jest Mini Classic w malowaniu John Deere https://scontent.fpoz4-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=6194BE3A panowie od Mini przemieszczają się większą ilością tych Mini każdy w innym malowaniu, ten jest John Deere jest też bardzo szybkie Mini z bardzo szybkim kierowcą a'la Martini, jest jeszcze szybkie pomarańczowe coś a'la mini. Zawsze stają w grupie a ich autka robią ogromne wrażenie na każdym. https://photos.app.goo.gl/VkRBcPoMpaUS9pc8A https://photos.app.goo.gl/B4wH8TaorA5RM7t67 -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Mon, 18 Oct 2021 - 16:31
Post
#80
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła |
Eh, na jakimś nagraniu z hill climbów zachodnich widziałem jak ktoś wpadł kombajnem na zawody, to już myślałem że mamy ten sam poziom. Zawiodłem się
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 18:05 |