Bioetanol z allegro |
Bioetanol z allegro |
Thu, 05 Mar 2015 - 16:27
Post
#21
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik |
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 05 Mar 2015 - 16:27
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 05 Mar 2015 - 17:19
Post
#22
|
|
User Dołączył: Fri, 21 September 2012 Skąd: Opole/OKR |
Dzwoniłem do typa i jest skażone żrącą substancją metyloetyloketonem. I według niego do samochodu nie, bo żre przewody itp. Dziwne, u mnie metyloetyloketon stoi ponad rok w plastikowej butelce po wodzie mineralnej.... Używamy w firmie tego produktu do drukarek. Za to klar ze śrubek trzyczęsciowych felg usunął lepiej niż paint remover |
|
|
Thu, 05 Mar 2015 - 17:45
Post
#23
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) |
Jaki związek ma rodzaj paliwa z tym że nie ma siły kręcić rozrusznik? Jak mocno doprężony i benzynka "słaba" oktanowo to będzie jak w dieslu. Kto odpalał diesla z korby - jakąś zagęszczarkę na przykład, ten wie jak odbija, gdy nie podniesie się odprężnika. Tak samo i tutaj - ciekawe co by było gdyby w przytoczonym silniku był odprężnik i odpaliłby na pb95 - stuk stuk i chrzęst chrzęst Na mocniejszym paliwie, widocznie, nazwijmy to prężność gazów nad tłokiem zrobiła się na tyle niska że rozrusznik dał radę odpalić silnik bez problemu. Ale to tylko mój punkt widzenia na tę sprawę. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
Thu, 05 Mar 2015 - 17:51
Post
#24
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 February 2015 Skąd: Lublin |
Jaki związek ma rodzaj paliwa z tym że nie ma siły kręcić rozrusznik? Nie rodzaj paliwa tylko jego liczba oktanowa (AV ma od 100 do 120) i ma zwiazek. Praw fizyki się nie da oszukać. Jeżeli sprężona mieszanka zamierza dokonać zapłonu przed GMP to co się stanie w takim wypadku z rozusznikiem który kręci??? W moim motorze był taki efekt i miał miejsce jakieś 0,5 st przed GMP na rozgrzanym motorze oczywiście o tyle o ile przcyzyjny był pomiar strobolem. Po zalaniu paliwa z wyższą liczbą oktanową (zakładam, że minimum było koło setki, pewnie więcej) problem przestał występować. |
|
|
Thu, 05 Mar 2015 - 18:42
Post
#25
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik |
Ok dzięki za wyjaśnienie. Nie sądziłem, że przy rozruchu jest taka możliwość. Przepustnica jest zamknięta, napełnianie małe i mieszanka bogata.
|
|
|
Sat, 07 Mar 2015 - 22:09
Post
#26
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów |
ale nie ma resztek spalin w cylindrze, wszystko dzieje się dużo wolniej ,pewnie dlatego łatwiej o samozapłon, to tak na szybko
-------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
Tue, 10 Mar 2015 - 21:40
Post
#27
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Jarosław |
|
|
|
Tue, 10 Mar 2015 - 22:05
Post
#28
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 |
Kilka pomysłów na szybko:
1) http://www.summitracing.com/int/parts/qft-36-e85/overview/ taki ładny, hamerykański http://archiwum.allegro.pl/oferta/alkoholo...2929702262.html taki swojski, nie wiem czy na 100% skala zadziała przy E85 jak przy alko sporzywczym. Może ktoś próbował? 2) Rozdestylowanie przy uzyciu kolumny rektyfikacynej na frakcje. 3) Degustacja? |
|
|
Mon, 13 Jul 2015 - 07:51
Post
#29
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Odkopię temat. Ma ktoś jakieś nowe doświadczenia z paliwem do biokominków. Warto na nim jeździć?
Tak przy okazji: "Bioetanol - odwodniony alkohol etylowy otrzymywany z produktów roślinnych (zboża, ziemniak, burak cukrowy itp.), a w klimacie ciepłym produkowany głównie z trzciny cukrowej. Bioetanol może być stosowany jako paliwo samochodowe samo w sobie w specjalnie przystosowanych silnikach lub mieszany z benzyną. Dodatkowy tlen występujący w alkoholu zwiększa liczbę oktanową paliwa oraz obniża (o 20-30%) stężenie tlenku węgla i węglowodorów (do 10%) w gazach spalinowych, w stosunku do składu spalin z benzyn nie zawierających etanolu. Alkohol etylowy może być również przetwarzany na ETEB (eter etylo-ter-butylowy), który stanowi dodatek do benzyny. W Polsce w 1997 r. wprowadzono niższy podatek akcyzowy na benzynę z dodatkiem etanolu i wówczas zużyto na cele energetyczne około 100 mln litrów spirytusu, co stanowiło ponad 50% krajowej jego produkcji. W następnych latach jednak, wskutek niższej opłacalności tego rozwiązania dla przemysłu petrochemicznego, zużycie alkoholu na cel paliwowe było już znacznie mniejsze. Z ziarna podstawowych gatunków zbóż zebranego z 1 ha, z uwagi na małe ich plony, można uzyskać jedynie od około 800 (żyto) do 1400 l/ha etanolu (pszenica). W przypadku ziemniaka lub kukurydzy ilość ta wynosi 2,0 -2,5 tys. litrów, a buraka cukrowego przekracza 3,5 tys. litrów. Należy również podkreślić, że do produkcji bioetanolu mogą być również wykorzystane ziemiopłody o gorszej jakości, które nie spełniają norm dla żywności lub pasz. Kolejnym czynnikiem umożliwiającym szybkie zwiększenie produkcji alkoholu na cele energetyczne jest liczna sieć gorzelni rolniczych (około 1000) i niski stopień ich wykorzystania, z powodu bardzo ograniczonych możliwości zbytu alkoholu. Zgodnie z założeniami Komisji Europejskiej w 2010 r. w transporcie europejskim powinno zostać wykorzystane o 10-11 mld litrów bioetanolu więcej. Analitycy szacują że produkcja bioetanolu w UE w 2010 roku wyniesie 6,3 mld litrów. Najbardziej dynamicznie rozwija się rynek bioetanolu w USA, gdzie do baku wlewany jest co piąty litr światowej produkcji biopaliw. Do tej pory biopaliwa produkowano głównie na bazie roślin jadalnych, jak np. zboża, trzcina cukrowa, kukurydza, buraki cukrowe, oraz inne rośliny zawierające cukry podatne na fermentacje. Wytwarzanie bietanolu z produtów roślinnych wiąże się z dużymi kosztami, które wynikają głownie z cen surowca. Z tego powodu obecnie prowadzone badania koncentrują się na możliwości wykorzystania do produkcji bioetanolu materiałów lignocelulozowych. Jedna z najbardziej obiecujących technologii biopaliw drugiej generacji – przetwarzanie ligninowo-celulozowe – jest już wysoce zaawansowana, a dalsze prace badawczo rozwojowe wciąż trwają. Jak podaje World Watch Institute, emisja gazów cieplarnianych podczas produkcji i w wyniku spalania biopaliw drugiej generacji jest o 91 % mniejsza niż w przypadku benzyny. Uzysk energetyczny w przypadku etanolu celulozopodobnego w zależności od metody wytwarzania może wynieść od 2 do 36 więcej na jednostkę wsadu. Bioetanol stosowany jest w następujących paliwach: E10 Jest biopaliwem zawierającym 10% obj. bioetanolu i 90% obj. benzyny. Paliwo to oferowane jest m.in. w USA jako alternatywa dla konwencjonalnej benzyny. Może być stosowane zarówno w amerykańskich FFV (z ang. Flexible Fuel Vehicles) oraz w standardowych pojazdach wyposażonych w silniki benzynowe, które uzyskały dopuszczenie producenta do stosowania takiego paliwa. E20 Biopaliwo składające się z 20% obj. bioetanolu i 80% obj. benzyny oferowane jest głównie w Brazylii do silników niskoprężnych. E85 E85 jest biopaliwem do silników benzynowych składającym się z bioetanolu z 15-30% domieszką benzyny. Na świecie popularność paliwa E85 ciągle wzrasta. Stosowane jest na szeroką skalę m.in. w Brazylii oraz w USA. W Europie trwają prace nad jego większym upowszechnieniem, w czym duży udział ma Szwecja. E85 może być używane tylko w specjalnie przystosowanych do tego paliwa pojazdach tzw. FFV (z ang. Flexible Fuel Vehicles). W Brazylii około 80% wszystkich sprzedawanych samochodów to właśnie pojazdy typu FFV. W Europie tylko nieliczne firmy samochodowe oferują modele przystosowane do zasilania biopaliwem E85. E95 Jest to biopaliwo do silników z zapłonem samoczynnym, zawierające 95% bioetanolu oraz 5% benzyny przeznaczone dla silników z zapłonem samoczynnym. Ze względu na szczególnie niski poziom emisji spalin winno być stosowane w transporcie miejskim oraz w strefach szczególnie chronionych, Paliwo to jest produktem oferowanym na małą skalę. W Europie E95 stosowane jest w Szwecji. E100 E100 oferowane jest wyłącznie w Brazylii i Argentynie. Paliwo to składa się z samego bioetanolu o czystości 96% obj. bez domieszki benzyny. Pozostałą ilość 4% obj. stanowi woda, której całkowite wydzielenie w procesie destylacji nie jest możliwe. C. http://kib.pl/index.php/component/content/...a/147-bioetanol -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Tue, 14 Jul 2015 - 21:05
Post
#30
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa |
ja jeżdzę na E30
mam w samochodzie wskażnik zawartości alko w paliwie wiec dosc precyzyjnie E30 (trzeba pamietac ze paliwo ze stacji jest już E7) leję właśnie paliwo do kominków. z doświadczenia - za dużo nie zmienia dalasze dodawania alkoholu poza tym, że trzeba wiecej paliwa dostarczyc do silnika. wystarczający efekt na potrzeby zwiększenia osiągów daje e30. -------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
Thu, 16 Jul 2015 - 09:23
Post
#31
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
troszkę OT
Kozioł1, jaki masz czujnik flex fuel ? continental ? -------------------- |
|
|
Sat, 28 Nov 2015 - 23:13
Post
#32
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 July 2012 Skąd: Pomorze |
Od jakich sprzedawców zamawialiście bioetanol z allegro? Sporo tego teraz na allegro, a nie wiem czy każdy będzie taki sam.
-------------------- mk2 16vt
|
|
|
Mon, 06 Sep 2021 - 18:49
Post
#33
|
|
Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
Odkopuję. Jaki etanol na ten moment używacie, polecacie? Choćby na takim allegro wybór spory od denaturatów i ich wariacji poprzez bioetanol do kominków.
|
|
|
Mon, 06 Sep 2021 - 19:26
Post
#34
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Do kominków, bez zapachu, najlepiej jak najwyższy procent czystego etanolu.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Mon, 06 Sep 2021 - 20:20
Post
#35
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 |
Bioetanol trzeba wpisywać. Nie biopaliwo. w allegro i sortuj od najniższej ceny. Grupa elhand okazał się dobry on chyba nie jest polski. Polski jest z dużej gorzelni firmy na B, albo miejscowość na B. W petrostarze jest dobry jak na szybko w małych ilościach. W Leroy wwa kolega się ostatnio wrąbał na gówno.
|
|
|
Tue, 07 Sep 2021 - 10:05
Post
#36
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Bioetanol trzeba wpisywać. Nie biopaliwo. w allegro i sortuj od najniższej ceny. Grupa elhand okazał się dobry on chyba nie jest polski. Polski jest z dużej gorzelni firmy na B, albo miejscowość na B. W petrostarze jest dobry jak na szybko w małych ilościach. W Leroy wwa kolega się ostatnio wrąbał na gówno. A jakiś konkretny przetestowany masz? Ja używam w stężeniu raptem 20% w benzynie i na świecach nie widać żadnych oznak syfu. Ostatnio brałem ten : https://allegro.pl/oferta/bioetanol-biokomi...-15l-9953863323 -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 07 Sep 2021 - 14:26
Post
#37
|
|
Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
W Leroy wwa kolega się ostatnio wrąbał na gówno. Co było nie tak? Ogólnie już przejrzałem allegro i podostawałem karty charakterystyki. Wszytko poza etanolem ma butanon. Jak i praktycznie wszystkie odrobinę izopropanolu. Po prostu alkohol etylowy lub denaturaty i ich wariację mają benzoesan denatonium jedyna różnica. Poza etanolem odnosząc się do kart charakterystyki reszta składników poniżej 1-2,5%. Butanon nie licząc etanolu może najbardziej zaszkodzić uszczelkom, izopropanol plastikom ale składowo jest ich mało. Benzoesan denatonium nie znalazłem jego szkodliwości prócz tego że ma odrzucać od spożycia. Więc lepszy jest bioetanol od denaturatu? (Miałem wypatrzone 20l za 135zł bioetanolu. Dziś podnieśli o 2 dychy .) |
|
|
Wed, 08 Sep 2021 - 15:33
Post
#38
|
|
Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
Zakupione na miejscu. Jeden baniaczek od razu poszedł co dało 25-35%. Zależnie od ilości paliwa i etanolu w paliwie. Różnic jak na ten moment brak. Docelowo będzie E50 + hamownia.
|
|
|
Wed, 08 Sep 2021 - 22:11
Post
#39
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 |
Jak z 6,70 na 7,70 to dużo jak na cenę paliwa:( dzwoń dogaduj się;) Tak jak napisałem grupa elhand okazał się dobry. Natomiast większość bioetanolu na all chyba pochodzi z tej dużej polskiej fabryki na literę b. Ten z Leroy samochod przerywał, wypadały zapłony ale to kolegi nie mój. Ja sam dałem stężenie 89 procent żeby jak najdokładniej ustalic skalowanie ilości paliwa względem odczytu z czujnika ff, ale bardzo nie polubiła tego pompa i zaczęła rzezic. Końcówka wydechu przestała być czarna, a spaliny przestały śmierdzieć całkowicie. Juz wiem jak będę na skp jeździł;) Poza tym jak też zauważyles różnic brak. Ale 50 procent to też dużo. Juz nawet niewielkie ilości 20procent bardzo dużo dają możliwości dołożenia zapłonu i wykorzystania potencjału paliwa. I do takiego stężenia proponuje się ograniczyć jeśli to nie jest jakiś bardzo mocny wóz z dostosowana instalacja. Mam fajny artykuł o konwersji na e85 z turbobricks. Mogę wysłać na maila.
|
|
|
Wed, 08 Sep 2021 - 23:38
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
Ten no wyszło mniej niż na stacji. Kwestia wygląda tak że pojazd może jest przygotowany pod E85. Jeśli nie to E50 chwyta w serii. Stąd ta wartość. W tym widziałem wykresy z porównaniem 98 vs E50 i zależnie od modów było plus 10-15%. Więc czemu nie.
Zgodnie z kartami charakterystyki co otrzymałem ma być w bioetanolu 90-100% etanolu (realnie max 95,6% bo rektyfikacja) + ~1,4-10% wody i reszta składników. Dla wszelkich denaturatów i ich wariacji 75-95,6% etanolu. Jak się źle trafi możemy mieć te 22% wody. A jak dobre źródło to to samo nie licząc dodatku dla gorzkiego smaku. Stąd bioetanol w teorii lepszy ale jak się trafi: "Przy zbyt dużej zawartości w benzynie najlżejszej frakcji, składniki bardzo lotne przy ogrzewaniu paliwa w krótkim czasie odparują zajmując objętość znacznie przekraczającą objętość ciekłej benzyny (100 – 200 razy). Wówczas w układzie zasilania mamy do czynienia z ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną złożoną z ciekłego paliwa i jego par. Po szybkim spaleniu się utworzonych w powietrzu par i niedostatecznym dopływie dalszej porcji benzyny zaburzony zostaje proces spalania; silnik zaczyna się dławić i może przestać pracować." PW poszła. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 08:33 |