Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Tue, 13 Oct 2020 - 17:26
Post
#5141
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 |
Jakie opony w rozmiarze r16 byście polecili na obecną i nadchodzącą aurę, czyli nie za ciepło, przeważnie deszczowo, ale czasem też sucho? Auto to e36 compact 1.8is, typowa zabawka na tor i do driftu (ale do driftu mam inny zestaw gum).
Zimówki mają sens? Może lepiej extreme vr1? |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 13 Oct 2020 - 17:26
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 13 Oct 2020 - 18:45
Post
#5142
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
VR1 zdecydowanie
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
Tue, 13 Oct 2020 - 20:29
Post
#5143
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
Są gdzieś teraz takie vr1 dostępne od ręki w 15 calach?
Bo ostatnio szukałem czegoś ma mokre i na sklepie extreme brak w magazynie. Są dostępne race gc wet. Jakieś opinie na ich temat? |
|
|
Tue, 13 Oct 2020 - 21:55
Post
#5144
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
Co do RGC Wet miałem przez chwilę - łatwo je przegrzać. Opona wyłącznie na deszcz i to spory.
A co do VR1 - no niestety, pisz do Extreme kiedy będą mieli dostawę. O ile wiem nigdzie indziej ich nie sprzedają. Ostatnio jakieś problemy u nich z 15-calowymi. Ja swoje VR1 kupiłem latem, i wychodzi, że wziąłem jeden z ostatnich kompletów póki co -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
Wed, 14 Oct 2020 - 09:57
Post
#5145
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
No to chyba odpuszcze sobie Kielce w sobote. Bo nic innego w tym czasie nie załatwie, a w sobote ma padać, więc na łysym semislicku raczej przyjemności z jazdy nie bedzie.
|
|
|
Thu, 15 Oct 2020 - 20:58
Post
#5146
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 |
VR1 na razie nie dostępne.. Jakaś alternatywa? Zimówki mają jakikolwiek sens?
|
|
|
Thu, 15 Oct 2020 - 21:25
Post
#5147
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
jak nie ma stojącej wody to VR2 w najbardziej miękkiej mieszance powinno sobie radzić. Na 99% lepiej niż zimówka. Ponoć Kumho TM02 są całkiem dobre na deszczu. Mam takie, ale na mokrym jeszcze z nich nie korzystałem
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
Fri, 16 Oct 2020 - 01:55
Post
#5148
|
|
User Dołączył: Wed, 05 July 2017 Skąd: Warszawa |
Owszem EX Vr1 W3 (miękkie wety) fajnie (nawet bardzo) dadzą radę na drodze, jednak na mokrym torze jest tak sobie ... leipiej mieć full raina (np od Race GC ... ostatnio ścigałem się z taką Fiestą turbo która miała raina Race GC, a ja właśnie weta EX W3 ... nie miałem absolutnie podejścia ... ponadto na przesychającym Torze Jastrząb zrobiłem 5s gorzej niż na EX Vr2 trochę szerszym R7 + R5 ... także opona VR1 taka sobie)
znam kilka osób które jeżdżą swoimi torówkami/rajdówkami w trakcie jesieni/zimy właśnie na EX Vr1 na daily setupie -------------------- Sikor#44 - Trener motocyklowy
_https://www.facebook.com/Sikor44/ _https://www.instagram.com/sikor44 |
|
|
Fri, 16 Oct 2020 - 06:03
Post
#5149
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
A ja mam dokładnie odwrotne odczucia - w ulewie, z dużą ilością stojącej wody bez problemu pokonywałem na VR1 W3 zawodników jadących na RGC Wet. O tych na zwykłych semi i zimówkach nie wspominając: https://youtu.be/LIfmS74cUa8 - w tych zawodach drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Szybszy był tylko zawodnik również jadący na VR1. A bmw z filmu jechało na federalu rsr.
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
Fri, 16 Oct 2020 - 12:14
Post
#5150
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków |
A jak się ma taki semi wet (VR1 czy Race GC Wet) do Uniroyala Rainsporta? Bo czytałem też opinie (nie tutaj na forum akurat), że sporo osób jeździ na Rainsportach w KJSach i sobie mocno chwalą.
|
|
|
Fri, 16 Oct 2020 - 12:58
Post
#5151
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
Jeżdżą, chwalą, ale osobiście nie widziałem, żeby ktoś na tym coś wygrał albo chociaż był blisko
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
Fri, 16 Oct 2020 - 20:55
Post
#5152
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 |
Sliki czy semi sliki deszczowe to zupełnie inna liga niż zwykła opona drogowa jaką jest uniroyal rainsport.
Uniroyal ma tak miękkie ścianki boczne że nie widzę sensu ścigania się na tej oponie gdziekolwiek. . |
|
|
Sat, 17 Oct 2020 - 07:48
Post
#5153
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Mam parę par różnych opon drogowych kupionych jako nowe w tamtym roku. M.in przez wszeobecny marketing skusiłem się na Rainsport 3 i niestety w zachowaniu na deszczu, suchym , mokrym nie dorównują uniwersalnym Goodyear 4Seassion Gen2. Coś w podobie zimowych Nokianów - lepszy marekting niż opona.
Autko słabe profil wysoki ale ja jeżdżę mocno agresywnie. A - do profi deszczowego Pirelli full WET żadna z tych opon nawet się nie zbliża. Na Pirelli na mokro jeżdżę szybciej w zakrętach niż na drogowych na sucho. Co do slicków w tamtym roku kupiłem moje pierwsze od kogoś slicki Pirelli prawie jak nowe mieszanka podobno bardzo miękka działanie 0-10 stopni i to nigdy nie kleiło tak jak tego oczekiwałem po slickach. Wręcz byłem zawiedziony. Ale zajechałem je żywcem i w tym roku za nawet niższą sumę od ODS kupiłem Dunlopy mieszanka średnia i pojechałem na ostatni Słomczyn gdzie nie było szczególnie z rana zbyt ciepło. I normalnie SZOK - te opony kleją masakratycznie i to prawie że od strzała. Auto wcześniej bardzo mocno podsterowne nagle zaczęło tak kleić przodem że nonstop odjeżdża mi tył i w zakrętach notorycznie idzie na 2 koła. A jako że nie mam szpery to musiałem zacząć te zakręty jeździć wolniej żeby być szybszym ;-) Natrzaskałem takie czasy że wbiłem się w dużo mocniejsze ode mnie auta. No to takie opinie laika.. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sat, 17 Oct 2020 - 10:45
Post
#5154
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków |
Ok, czyli muszę kupić 2 felgi 16tki . Bo póki co skłaniałem się do setupu ekonomicznego, tj 15/15 i przód 195 opona Rainsport i tył 205 Rainsport (na 15 jest słaby wybór). Teraz widzę, że chyba jednak trzeba będzie kupić 2 felgi 16tki i kupić przód coś ODS/Extreme i tył to samo. Generalnei na pewno potrzebuję 2 różne szerokości opo.
|
|
|
Sat, 17 Oct 2020 - 11:42
Post
#5155
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Ok, czyli muszę kupić 2 felgi 16tki . Bo póki co skłaniałem się do setupu ekonomicznego, tj 15/15 i przód 195 opona Rainsport i tył 205 Rainsport (na 15 jest słaby wybór). Teraz widzę, że chyba jednak trzeba będzie kupić 2 felgi 16tki i kupić przód coś ODS/Extreme i tył to samo. Generalnei na pewno potrzebuję 2 różne szerokości opo. a jakie auto ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sat, 17 Oct 2020 - 17:04
Post
#5156
|
|
User Dołączył: Wed, 05 July 2017 Skąd: Warszawa |
Nie można brać KJS-ów czy innych "akrobacji" po ciasnych i wolnych odcinkach za wykładnię bo to kiepski wyznacznik dla opony. Dość dobrze daje do myślenia choćby argument o ściankach bocznych ...
-------------------- Sikor#44 - Trener motocyklowy
_https://www.facebook.com/Sikor44/ _https://www.instagram.com/sikor44 |
|
|
Sat, 17 Oct 2020 - 19:44
Post
#5157
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Ale ze miękkie to zle czy dobre?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 18 Oct 2020 - 11:55
Post
#5158
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Yoko a052 potaniały. Chyba dobry okres do zakupów
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/yoko...IBoCrCsQAvD_BwE -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 18 Oct 2020 - 12:04
Post
#5159
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
Trochę zmienię temat.
Od kilku sezonów zima jest jaka jest, zwłaszcza od centralnej Polski na północ. Nawet jak spadnie śnieg na 3 dni w roku to w miastach i na autostradach jest odśnieżone. De facto mamy ciągłą jesień z deszczem i okazjonalnym mrozem. Wiadomo, że w takich warunkach opona zimowa nie jest idealnym wyborem. Do dupowozów odpowiedź jest prosta, założyć całoroczną która nie stwardnieje jak letnia poniżej tych 5st i problem z głowy. Można to Waszym zdaniem odnieść do segmentu UHP i szybszej jazdy po zakrętach? Czy dalej wielosezonówki (np. Michelin Crossclimate czy Conti Allseason) to jednak opony tylko do spokojnej jazdy? PS. O lecie nie dyskutujmy, tutaj wiadomo że opona nawet klasy PS4 zniszczy każdą wielosezonową |
|
|
Sun, 18 Oct 2020 - 14:15
Post
#5160
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Jakby ta zima była jak zeszła czyli 90 zimy temperatury rzędu 0-5stopni to nie wahałbym się zakładać wielosezonowe k bo to byłby najszybszy wybór. Ale jednak ja osobiście się zawsze obawiam błota pośniegowego czy po prostu śniegu egu na autostradach więc ja chyba jednak wybiorę zimówki. Trochę się traci na suchym i deszczu do wielosezonu ale na śniegu ma się przewagę. Kwestia wyboru i szczęścia. Dowiemy się na wiosnę kto mądrzej wybrał i kto auta nie rozbił.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 20 April 2024 - 06:09 |