ecumaster - zrob to sam |
ecumaster - zrob to sam |
Fri, 08 May 2020 - 21:07
Post
#5441
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 April 2020 |
3+ RACZEJ też, dalej wygląda jak pudełko po cukierkach xD
|
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 08 May 2020 - 21:07
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
gość_mat13por_* |
Sat, 09 May 2020 - 11:45
Post
#5442
|
|
Da się w det sprawdzic rzeczywisty kąt zapłonu? Jaki ustawia ori ecu?
|
|
|
Sat, 09 May 2020 - 12:29
Post
#5443
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 |
Nie, trzeba zlogowac ecu
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
Sat, 09 May 2020 - 15:26
Post
#5444
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 |
3+ RACZEJ też, dalej wygląda jak pudełko po cukierkach xD Przyjrzałem się i od wtyczki molex wygląda jeszcze ok. ale od wtyczki usb widać bebechy. Przeniosłem w najwyższy punkt w podszybiu ponad ECU, ale chyba trzeba pomyśleć o jakimś hermetycznym opakowaniu. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
Sun, 10 May 2020 - 02:52
Post
#5445
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
bez przesady , trochę to śmieszne skoro w specyfikacji jest złącze MOLEX , to niestety ale nigdy nie było , nie jest i nie będzie hermetyczne , bo jedyne co spełnia to może ip60 , jak można myśleć ze złącze bez uszczelnień zaadaptowane z PEceta , nagle będzie hermetyczne
Zdarza się, wg elektronika który 2 dety mi naprawiał podzespoły są podłej jakości. Po wymianie na porządne tranzystory problem znika. Masy są ok to ciekawe , zacytujesz może tego elektronika , niech powie który parametr tego tranzystora był podłej jakość ? bo odkąd pamiętam , to te tranzystory miały jednej z najmniejszych RDS(on) , a pewnie ten elektronik wymienił te tranzystory na irfz44n , są one pożądane , ale stworzone do innych zadań , bardziej sie nagrzewają , a przewagę daje im max prąd nieosiągalny nawet kilkukrotnie dla złacza w det3 co innego jest widzieć gotowy układ i go poprawiać , a co innego projektować i puścić w obieg 15lat temu , widziałeś jakieś piggyback z czasów gdy do sprzedaży trafił det3 ? , nawet nie miały porównania w hardware i software , bardzo chciałbym poznać opinie tego elektronika , gdzie det3 jest jedną z najlepszych świnek na świecie a EMU przewyższa możliwościami np dwukrotnie droższego AEM EMS, chętnie dowiem sie co tam nie gra |
|
|
Sun, 10 May 2020 - 09:55
Post
#5446
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
Ten człowiek specjalizuje się w naprawach sterowników silnika, więc przelutował tranzystory z jakiegoś uszkodzonego sterownika, nie mam pojęcia jakie. Nie rozwijał też myśli odnośnie podłej jakości podzespołów, bo nie jestem dla niego partnerem do dyskusji na tematy elektroniczne i pewnie niewiele bym zrozumiał. Znam możliwości det'a i emu i często z nich korzystam (to drugie jest nawet dardzo idiotoodporne) więc nie musisz mnie uświadamiać
bez przesady , trochę to śmieszne skoro w specyfikacji jest złącze MOLEX , to niestety ale nigdy nie było , nie jest i nie będzie hermetyczne , bo jedyne co spełnia to może ip60 , jak można myśleć ze złącze bez uszczelnień zaadaptowane z PEceta , nagle będzie hermetyczne to ciekawe , zacytujesz może tego elektronika , niech powie który parametr tego tranzystora był podłej jakość ? bo odkąd pamiętam , to te tranzystory miały jednej z najmniejszych RDS(on) , a pewnie ten elektronik wymienił te tranzystory na irfz44n , są one pożądane , ale stworzone do innych zadań , bardziej sie nagrzewają , a przewagę daje im max prąd nieosiągalny nawet kilkukrotnie dla złacza w det3 co innego jest widzieć gotowy układ i go poprawiać , a co innego projektować i puścić w obieg 15lat temu , widziałeś jakieś piggyback z czasów gdy do sprzedaży trafił det3 ? , nawet nie miały porównania w hardware i software , bardzo chciałbym poznać opinie tego elektronika , gdzie det3 jest jedną z najlepszych świnek na świecie a EMU przewyższa możliwościami np dwukrotnie droższego AEM EMS, chętnie dowiem sie co tam nie gra -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
Sun, 10 May 2020 - 10:55
Post
#5447
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
wiec skoro coś stwierdzasz to chyba wypadało by podać dlaczego ? , a nie pisać że podzespoły są podłej jakości ale "nie wiem które i dlaczego"
Det 3+ w Fuel implant na zapłonie Edis Wtryskiwacze 12.8Ohma połączone w bank fire divaider 2 Tak więc 6,4ohma na końcówkę co daje 1,99A i 26, 8W obciazenia na kanał (13,5V zasilania ) Auto podczas strojenia przejechało z 70kilometrow bez najmniejszych problemów, na parkingu kilka przygazowek i przy schodzeniu z obrotów silnik gaśnie, świece zalane wtryskiwacze ciągle otwarte po włączeniu zapłonu PIN 20 i 18 zwarte do masy (na odłączonym decie pin 20 ma 68 Ohm do masy na pinie 19 zaś pin 18 ma 200 Ohm do pinu 19) Ktoś podpowie co się mogło stało bo w końcu DETa nie przeciazylem, za ciepło też nie miał bo był w kabinie, wiązka też niema zwarcia to ciekawe , wystroiłem już kilka det3+ i nie było problemów , teraz robię na nim 6cyl ciekawe czy tranzystory pociągną 3 wtryski na raz , ze wcześniejszym det3 nie był problemów |
|
|
Sun, 10 May 2020 - 11:20
Post
#5448
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
Przepraszam że wybrałem inną drogę życiową niż lutowanie układów i nie potrafię uargumentować nie swojej opinii. Powtórzyłem tylko słowa człowieka, który zjadł zęby na zdecydowanie bardziej zaawansowanych sterownikach czołowych światowych producentów, no ale może dlatego ma nieco wypaczone pojęcie odnośnie jakości podzespołów. Z mojej strony eot.
wiec skoro coś stwierdzasz to chyba wypadało by podać dlaczego ? , a nie pisać że podzespoły są podłej jakości ale "nie wiem które i dlaczego"
to ciekawe , wystroiłem już kilka det3+ i nie było problemów , teraz robię na nim 6cyl ciekawe czy tranzystory pociągną 3 wtryski na raz , ze wcześniejszym det3 nie był problemów -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
gość_mat13por_* |
Sun, 10 May 2020 - 11:27
Post
#5449
|
|
Przepraszam że wybrałem inną drogę życiową niż lutowanie układów i nie potrafię uargumentować nie swojej opinii. Powtórzyłem tylko słowa człowieka, który zjadł zęby na zdecydowanie bardziej zaawansowanych sterownikach czołowych światowych producentów, no ale może dlatego ma nieco wypaczone pojęcie odnośnie jakości podzespołów. Z mojej strony eot. Daj znaka co to za fachowiec :] może przyda się na przyszłość.. |
|
|
Sun, 10 May 2020 - 11:31
Post
#5450
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
Poszło na pw
Daj znaka co to za fachowiec :] może przyda się na przyszłość.. -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
Sun, 10 May 2020 - 19:07
Post
#5451
|
|
Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań |
Mam małą zagłostkę przy podłączaniu det3 w trybie FI do monowtrysku Boscha. Jest tam dwu ścieżkowy TPS. Jedna ścieżka mierzy 0-24 stopni otwarcia, druga 18-90 stopni. Którą ścieżkę powinienem podłączyć do deta i jak rozwiązać wzbogacenie po szybkości otwarcia przepustnicy (zrobić w tym przypadku po map sensorze?)?
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo Peugeot 205 1.1 Turbo |
|
|
Sun, 10 May 2020 - 20:00
Post
#5452
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 |
Założyć jakiś normalny tps.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
Thu, 14 May 2020 - 20:29
Post
#5453
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 |
Jak ustawić sygnał zapłonu do takiego kółeczka sygnałowego ? Kółko jest na wale korbowym. Ustawić to jako sygnał wieloząbkowy i 8 sygnałów na 720 stopni ?
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
Thu, 14 May 2020 - 21:56
Post
#5454
|
|
User Dołączył: Wed, 04 June 2014 Skąd: Tarnów |
EBC, wiem że do Deta można podłączyć zawór MAC do sterowania doładowania, czy jest coś jeszcze? jakaś tania alternatywa z fabrycznego pojazdu? mam ograniczony budżet a chciałbym przejechać sie jeszcze w tym roku
-------------------- fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo |
|
|
Thu, 14 May 2020 - 22:04
Post
#5455
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
N75 z 1.8t/volvo/opla używane.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Fri, 15 May 2020 - 20:50
Post
#5456
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
Kiedyś wysterowałem doładowanie za pomocą zaworka z systemu pochłaniania par paliwa, więc jest pełna dowolność
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
Fri, 15 May 2020 - 21:15
Post
#5457
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
nie tak do końca , bo niby budowa podobna ale większość z nich nie otwiera sie lub przepuszcza już przy 0.7bara doładowania , niestety zostały zaprojektowane do podciśnienia , a troche to bez sensu gdy wypalone paliwo na nieudane testy kosztuje tyle co n75
najlepsze efekty miałem gdy włożyłem zawór z diesla ( ten który ma 3 króćce po jednej stronie) , jest tak zbudowany ze kompensuje wzrost doładowania , czyli jeśli ustawimy sobie jakieś DC zaworu , to nagły wzrost boostu samoczynnie otworzy go więcej , w efekcie byłem w szoku jak stabilne może być doładowanie w porównaniu z seryjnym n75 w audi s3 , zawór MAC działa też w podobny sposób |
|
|
Fri, 15 May 2020 - 21:27
Post
#5458
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 April 2020 |
Z drugiej strony, MAC nie kosztuje zaraz tak duzo... A w razie owijki na drzewie, za 150zł ktoś na pewno kupi
|
|
|
Sat, 16 May 2020 - 10:20
Post
#5459
|
|
Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań |
Jak ustawić sygnał zapłonu do takiego kółeczka sygnałowego ? Kółko jest na wale korbowym. Ustawić to jako sygnał wieloząbkowy i 8 sygnałów na 720 stopni ? Z uwagi że jeden sygnał jest inny ustawił bym sygnał niesymetryczny czy tam asymetryczny i 8 sygnałów na 720 stopni. -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo Peugeot 205 1.1 Turbo |
|
|
Sat, 16 May 2020 - 20:07
Post
#5460
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
albo jeśli jest tam cewka zapłonowa to po prostu wysterować wyjście zapłonowe na moduł zapłonu
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 09:52 |