Shoutbox 0 nowych PW 


302 Stron V  « < 265 266 267 268 269 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
AT89S52
post Thu, 02 Apr 2020 - 12:05
Post #5321


Super User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





CYTAT(DriverMan @ Wed, 01 Apr 2020 - 15:33) *
Co to jest opcja static angle correction -> static ignition correction type ? (stała zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu ?)


Do czego służy w takim DET 3 FIT ? Do sprawdzania poprawności kąt zapłonu za pomocą lampy strobo ?


Średnio się do tego nadaje bo DET zmienia kąt względem tego co zadaje seryjny sterownik.

Można tego używać np w przypadku zmiany miejsca mocowania czujnika lub do cofania zapłonu sygnałem z knock-monitora.


--------------------
E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 02 Apr 2020 - 12:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_mat13por_*
post Thu, 02 Apr 2020 - 14:07
Post #5322









w stawiał ktoś z Was poczciwe 1.2 8v z fiata na decie ? Bez knocka.

Mam pewne obawy przed zabawą bez stukowca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Thu, 02 Apr 2020 - 16:19
Post #5323


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(mat13por @ Thu, 02 Apr 2020 - 14:07) *
w stawiał ktoś z Was poczciwe 1.2 8v z fiata na decie ? Bez knocka.

Mam pewne obawy przed zabawą bez stukowca.


Bez problemu, nawet schemat jest do tego:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 02 Apr 2020 - 18:21
Post #5324


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Stawiaj bez problemu tego Fiata.

Rekin528 masz za bogatą mieszankę, a nie za ubogą, ustaw warmup enrichment tak, by mieć rano po odpaleniu afr 11-12 i stopniowo, by przechodził w 13, 14, 14,5.
Bank fire lepsze.

Static angle correction przesuwa odczyt czujnika do kąta zapłonu o stałą wartość, na przykład jak masz czujnik przesunięty z ori mocowania.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DriverMan
post Thu, 02 Apr 2020 - 20:28
Post #5325


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 April 2013





Super, dzięki wink.gif

A te świece jakbyście oceniali jeżeli chodzi o skład mieszanki ?




Wystrojone na ile potrafiłem na pierwszy raz, zrobione ze starannością na ile mogłem w podciśnieniu (miedzy 14-15 AFR) choć strojenie na drodze do precyzyjnych nie należy, doładowanie strojone kolumna po kolumnie, załączona korekta po sondzie lambda w obszarze podciśnienia do 4000rpm. Jedynie wzbogacenie przy przyśpieszaniu nie ogarnięte i AFR 10.5 bo jakieś mam dziwne odczyty TPSrate na poziomie -9 +12%/s nawet przy przyśpieszaniu.. Nooo raz pokazało 25%/s a wartości podobno powinny być co najmniej powyżej 120. (odczyt TPS 100% przy WOT)
Crank, Warmup i afterstart na seryjnych nastawach bo nie mam zastrzeżeń co do odpalania czy nagrzewania motoru

Dobrze - ubogo - bogato ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_mat13por_*
post Thu, 02 Apr 2020 - 20:53
Post #5326









CYTAT(Ziuzio @ Thu, 02 Apr 2020 - 16:19) *
Bez problemu, nawet schemat jest do tego:-)


Gdzie? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 02 Apr 2020 - 22:06
Post #5327


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Wyglądają okej te świece, odnośnie tps rate to zmniejsza czułość jego minimalnym ruchem potrzebnym do uruchomienia tej funkcji.

Instrukcja jest w schematach det3 do fiacika.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AT89S52
post Thu, 02 Apr 2020 - 22:11
Post #5328


Super User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





CYTAT(DriverMan @ Thu, 02 Apr 2020 - 20:28) *
A te świece jakbyście oceniali jeżeli chodzi o skład mieszanki ?


Stroiłem w tym tygodniu auto z nowymi świecami, AFR w podciśnieniu 13,5-14,7 i wyglądały identycznie.





--------------------
E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DriverMan
post Thu, 02 Apr 2020 - 22:40
Post #5329


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 April 2013





CYTAT(Mis @ Thu, 02 Apr 2020 - 22:06) *
Wyglądają okej te świece, odnośnie tps rate to zmniejsza czułość jego minimalnym ruchem potrzebnym do uruchomienia tej funkcji.


Masz na myśli zmniejszenie wartości dTPS Threshold (%) w "Parameters => Acceleration enrichment" ? Obecnie mam ustawione na 10


A dałem 10 bo miałem losowe wtrącenia wzbogacenia podczas normalnej jazdy a nawet na biegu jałowym. Przeniosłem mase dla DET i wszystkie masy auta wyczyściłem do gołego
Problem zniknął ale nie wiem czy nie powróci jeżeli zmniejszę tą wartość. Jeżeli tak to pozostanie mi chyba przy "10" i wzbogacenie przy przyśpieszaniu na AFR 10.5


I jaki dopuszczalny zakres pracy stosujecie dla korekt sondy w "control range" ? wink.gif Ja akurat 10 wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 02 Apr 2020 - 23:01
Post #5330


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Hmm, 10% to spore ustawienie w pochodnej tps do włączenia funkcji, widocznie masz jakieś zakłócenia, możesz zawsze w pozostałych parametrach zmniejszyć wzbogacenie tak, by afr skakał na okolice 11,5-12,5 na dodanie gazu gwałtowne.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Thu, 02 Apr 2020 - 23:20
Post #5331


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





musisz zmniejszyć dTPS Threshold , bo wartość 10 to zdecydowanie za dużo , zazwyczaj mam ta wartość w okolicach 3-5 tak aby podczas jazdy nie występowały mimowolne wzbogacenia , zakłócenia najczęściej daje zła masa , ja mase 10 podpinam zawsze do wspólnej masy czujników (tps,clt,map,iat) , a masę power ground do karoserii i to w 99% eliminuje wszystkie zakłócenia , choć możesz mieć już wysłużony czujnik TPS i zwyczajnie od wibracji daje zaszumiony sygnał

a tak w ogóle co to za silnik ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DriverMan
post Fri, 03 Apr 2020 - 05:40
Post #5332


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 April 2013





CYTAT(przema72 @ Thu, 02 Apr 2020 - 23:20) *
musisz zmniejszyć dTPS Threshold , bo wartość 10 to zdecydowanie za dużo , zazwyczaj mam ta wartość w okolicach 3-5 tak aby podczas jazdy nie występowały mimowolne wzbogacenia , zakłócenia najczęściej daje zła masa , ja mase 10 podpinam zawsze do wspólnej masy czujników (tps,clt,map,iat) , a masę power ground do karoserii i to w 99% eliminuje wszystkie zakłócenia , choć możesz mieć już wysłużony czujnik TPS i zwyczajnie od wibracji daje zaszumiony sygnał

a tak w ogóle co to za silnik ?



D14.A2

Roznie przenosilem kasę od czujników po akumulator i OEM ECU. Wybrałem OEM ECU. Sprawdzalem sygnał z TPSu miernikiem i tam nic złego się nie dzieje - sygnał pełny w całym zakresie bez schodkow czy przerw.
Ogólnie jak miałem losowe wzbogacenia to bardzo zaszumine były sygnały teraz tak nie jest i wygląda to tak




Nie pamiętam gdzie mam zmasowane power ground ale jeśli instrukcja i inni radzą że do karoserii to zapewne tak mam. Jeszcze to sprawdze
Wymieniłem alternator bo też może powodować szumy w instalacji i miałem tak że napięcie potrafiło spadać o 0.5V w zależności od odpalenia. Po zmianie alternatora wszystko ok - musiała już jakąś dioda nie domagać.

Wiec jak widać można by pomyśleć że to jakieś pierdy a nie problemy a jak później istotne

Zmniejsze dTPS thershold do 5 i zobaczę co się będzie dziać podczas cruisingowej jazdy i biegu jalowym

Przema jak Ty te świece oceniasz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DriverMan
post Sat, 04 Apr 2020 - 07:34
Post #5333


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 April 2013





CYTAT(Mis @ Thu, 02 Apr 2020 - 23:01) *
Hmm, 10% to spore ustawienie w pochodnej tps do włączenia funkcji, widocznie masz jakieś zakłócenia, możesz zawsze w pozostałych parametrach zmniejszyć wzbogacenie tak, by afr skakał na okolice 11,5-12,5 na dodanie gazu gwałtowne.



Miś masz na myśli te tabele ?




Jak rozumiem to pozmniejszać wartości w tych tabelach. Tylko czy w obu czy tylko głównie w tej drugiej - "Acceleration enrichment TPS factor table" która odpowiada za wzbogacenie w zależności od kąta otwarcia przepustnicy ? wink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 04 Apr 2020 - 11:18
Post #5334


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Tym zmniejszaj:


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kondziaaa12
post Sat, 04 Apr 2020 - 19:46
Post #5335


User
Dołączył: Wed, 04 June 2014
Skąd: Tarnów





@mat13por jak chcesz to mam schemat podłączenia DET3 FIT z mapem do kompa IAW (1.1 spi, 1.2 8v 1.2 16v) poprawiony, a tak to schemat jest w Schematy

Pytanie odnośnie emulowania wtrysków w fiacie z kompem IAW 18FD tak żeby nie świecił check, orientuje się ktoś jakich rezystorów użyć?


--------------------
fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sun, 05 Apr 2020 - 01:31
Post #5336


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Wystarczą 2k.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kondziaaa12
post Sun, 05 Apr 2020 - 12:19
Post #5337


User
Dołączył: Wed, 04 June 2014
Skąd: Tarnów





jakiś konkretny typ potrzebuje? ilu watowy? jestem w tej kwestii zielony tongue.gif przewody od wtrysków mam podłączyć przez rezystor do plusa czy zmasować?


--------------------
fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AT89S52
post Sun, 05 Apr 2020 - 15:38
Post #5338


Super User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





CYTAT(kondziaaa12 @ Sun, 05 Apr 2020 - 12:19) *
jakiś konkretny typ potrzebuje? ilu watowy? jestem w tej kwestii zielony tongue.gif przewody od wtrysków mam podłączyć przez rezystor do plusa czy zmasować?


Jakiekolwiek, na rezystorze wydzieli się 0,1W max. W praktyce dużo mniej.

+12V > Rezystor > Sterownik.


--------------------
E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Sun, 05 Apr 2020 - 19:04
Post #5339


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





Witam na początek zaznacze ze jestem tu nowy (wiem ze tego nielubicie) na dodatek to chyba pierwsze forum na ktorym sie zarejestrowalem i szukam pomocy. Przepraszam ze pytam bo zapewne odpowiedz gdzies tu jest ale niechce mi sie przegladac az 267 stron wiec bylbym wdzieczny o wasza wyrozumialosc i odpowiedz tym bardziej ze dla wielu z was to bulka z maslem. A wiec wiadomo ze chodzi o ecu master det 3. Auto to Subaru Impreza 1,6i ej16 wolnossak, jezeli ktos jezdzil to wie ze to auto to żółw szczegulnie ze AWD. Postanowilem wstawic kompresor eaton z meśka i wysterowac go ecu masterem. Wszystko mam i jestem w trakcie montazu sprezarki. Dodam ze jestem wykwalifikowanym mechanikiem pracujacym w swoim zawodzie od 12 lat, ale naprawianie aut na codzien niema nic wspulnego z tuningiem. Pojecia tuningu i parametrow nie sa mi obce aczkolwiek dodam ze jestem w tym poczatkujacy.
PYTANIE o ktore mi chodzi to;
Podlaczenie ecu master det3 czytalem manuala i duzo wypowiedzi na forach i juz mam sporo info ale chcem je potwierdzic.
1.Chcem aby master wystroil mi tylko doladowanie i zeby auto chodzilo a wiec co dokladnie musze podpiac do det3 i tak malo jak to mozliwe a wiec TPS ? Crank sensor? ITS ? bo chyba niemusze podlaczac wtryskow skoro niechcem nic z nimi robic.
2. Czy mam sygnały z czujnikow przepuszczac przez det3 i z wyjscia do ECU czyli czy mam uciac kabel i strone wtyczki podpiac do wejscia det3 a strone kabla od ECU podpiac do wyjscia DET3 czy tylko sie wpiąć w kabel. Czytalem ze w przypadku przeplywki wpiac sie w kabel pojezdzic master sie douczy zrobi mape poprawie ja i wtedy mam całkiem odpiac wtyczke od przeplywki. Ale z crankiem juz tak niezrobie wiec dlatego pytam ciąć kable i w środek wpinac det3 czy tylko wlutowac sie w kabel sygnalowy
3. Japończyk nie ma MAF tylko oryginalnie MAP i czujnik temp. powietrza (ITS) wiec skoro go doładuje mysle ze okolo 0,6bar to za obciązenie bedzie MAP ale wykozystac ten oryginalny i podpiac sygnal do det3 czy poprostu wykozystac wbudowany MAP sensor w det3 ten przezroczysty wezyk i wpiać go w intek, jezeli tak to co wtedy z oryginalnym MAP odlączyc? Bo mysle ze bedzie mieszal np oryginalny bedzie czytal +0,6bar gddzie dla niego to bedzie nowe bo niegdy niebylo tam ciśnienia wiec bedzie szalal
4. Czy rzeczywiscie jak juz wszystko bedzie podpiete to auto da sie odpalic i pojezdzic zeby det3 sie douczyl i stworzyl jakas tam mape czy auto bedzie sie dlawic i nieruszy albo co gorsza nieodpali( pisza ze trzeba pojezdzic na kazdym biegu na różnych obciązeniach) wiec ciekawe jak to w praktyce. I czy det3 naprawde zrobi ta mape i wystarczy tylko poprawic wartosci np wolnych obrotow (napisalem TYLKO a dla mnie to AZ) biggrin.gif
To chyba tyle narazie w dalszej fazie projektu moze bede mial dalsze pytania.
Jezeli odp mi > facet wez daj to na hamownie do fachowca to moja odp jest > mieszkam za granica mamy tu tego pelno ale chcem zrobic to sam takie moje marzenie i nawet jezeli rozsypie silnik to nic nieszkodzi wrzuci sie drugi i wtedy bede mial nauczke.
Chcem was PRZEPROSIC jezeli naruszylem warunki kozystania z forum albo pisze nie tu gdzie trzeba prosze was o WYROZUMIALOSC. Dziekuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DriverMan
post Sun, 05 Apr 2020 - 20:02
Post #5340


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 April 2013





CYTAT(Mis @ Sat, 04 Apr 2020 - 11:18) *
Tym zmniejszaj:



A te 2 pozostałe mapy poddaje się jakieś korekcji w w zależności od czegoś ? Czy zazwyczaj pozostawia się domyślne ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

302 Stron V  « < 265 266 267 268 269 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 20:30