Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Uturbienie auta z automatem na ECU Masterze, Czy skrzynia nie będzie wariować i zrzucać biegu przy booście ?
kontrolm
post Mon, 02 Dec 2019 - 13:05
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Pytam jako laik w tym temacie nigdy nie uturbiałem automatu i wogóle nie korzystałem jeszcze ze świnki zawsze wstawiam SA.

Pacjent to przykładowo Volvo xc90 V8 ale temat ogólnie tyczy się aut z ASB
Zależy mi na ECUMasterze żeby zachować seryjne ECU z całą funkcjonalność auta z działającą skrzynią biegów tempomatem zegarami itd a takie Volvo jest podobno szczególnie wyczulone na wszelkie odstępstwa od normy w konfiguracji.
CHodzi o to że te Volvo w automacie jak wykrywa obciążenie silnika powyżej 95% to zrzuca bieg na niższy niezależnie od tego czy wciśniemy pedał do końca czy nie (tak się dzieje np, przy podjezdzie pod górkę) . Nie jest to trudno osiągnąć bo przepustnica jest duża a zapotrzebowanie na powietrze przy niższych obrotach stosunkowo małe więc silnik szybko łapie atmosferę w dolocie. I teraz dorzucam turbo które jak tylko zacznie pompować to nawet przy małym uchyleniu gazu będzie potrafiło robić nadciśnienie w dolocie. No i boję się że non stop będzie mi redukował bieg po wejściu w boost.

Mam rację czy nie ?
A jeżeli tak to czy są sposoby na oszukanie tego ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 02 Dec 2019 - 13:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Mon, 02 Dec 2019 - 13:15
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Możesz za pomocą det3 limitować sygnał potencjometra pedału gazu, by mniej chętnie zrzucał.

Ogólnie tam jest ecu denso, które da Ci sporo wrażeń przy modzeniu, a z det3 jeszcze będzie weselej, ale jest to do zrobienia.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 02 Dec 2019 - 14:55
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Mis @ Mon, 02 Dec 2019 - 13:15) *
Ogólnie tam jest ecu denso, które da Ci sporo wrażeń przy modzeniu, a z det3 jeszcze będzie weselej, ale jest to do zrobienia.

Możesz coś więcej powiedzieć ? Denso lubi cofanie zapłonu przez DETa ?
Tak ogólnie to póki co to Denso jest póki co bardzo wyrozumiałe bo ja już nie mam pojemności 4.4 tylko 4.6 i radzi sobie z tym nadzwyczaj dobrze.
Tak patrzyłem trochę na możliwość pomieszania w mapach i mam wrażenie że jest ono dosyć podobne do ECU Denso stosowanego w Mitsu EVO nie pamiętam teraz który model. Mis Ty widzę że mocno się orientujesz w tych sprawach to prośba do CIebie żebyś mnie wyprowadził z błędu jeżeli masz taką wiedzę.
Bo mapy z EVO i narzędzia do tego są dosyć mocno rozpykane w necie.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 02 Dec 2019 - 16:35
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Po pierwsze pasuje żebyś zrozumiał logikę ecu oraz to co to ecu używa map, maf czy obu i w jaki sposób steruje stukiem, paliwem, ile ma banków, jaki typ sond, kiedy jest w CL, jak steruje zmiennymi fazami mając je lub nie.
Jak to będziesz wiedział to może coś pomogę.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 02 Dec 2019 - 16:44
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Mis @ Mon, 02 Dec 2019 - 16:35) *
Po pierwsze pasuje żebyś zrozumiał logikę ecu oraz to co to ecu używa map, maf czy obu i w jaki sposób steruje stukiem, paliwem, ile ma banków, jaki typ sond, kiedy jest w CL, jak steruje zmiennymi fazami mając je lub nie.
Jak to będziesz wiedział to może coś pomogę.

ogólnie logikę ECU trochę znam bo stroję VEMSy i EMU zarówno po MAP jak i po TPS również w mixie, grzebałem kiedyś trochę w starych Motronicach i poprawiałem mapy w ME 7.5 w A3 1.8T żeby mieć więcej mocy w serii. Natomiast fakt - nie mam pojęcia jak to wszystko funkcjonuje w Denso. WIem ile ma banków wiem ile ma sond i jakie i to chyba tyle. Jeżeli miałbyś chwilę żeby podrzucić jakieś sensowne źródło z którego mógłbym się dowiedzieć trochę więcej o Denso to poprosiłbym nieśmiało.

Albo podpowiedz proszę czy ogólna logika tego mojego Denso jest podobna do Denso z Mitsu to już będę wiedział gdzie tego szukać.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 02 Dec 2019 - 22:56
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





No to ściągnij jakąś serwisówkę do tego silnika i wrzuć tutaj info czy ma maf, jaki typ, map, jaki zakres, zmienne fazy, jakie sondy. To pozwoli obrać strategię podpinania det3.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Wed, 04 Dec 2019 - 18:10
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





@kontrolm
Nie wiem jak w Volvo to mogloby dzialac bo nie znam tego ECU, ale robilem kiedys taki myk w Hondzie CRV.
ECU Master modyfikowal sygnal z TPSa (zwykly 3piny) i podawal go na ECU, bo tam skrzynia sterowal sygnal z TPSa i obroty(bylo to dobrze opisane w serwisowce). O ile dobrze pamietam to TPS podlaczylem pod analogIN i pod Deflection.Podlaczylem tez potencjometr zdaje sie pod wejscie korekcyjne, ktorym regulowalem prog przelacznia biegow a komorki w mapie ustawilem tak zeby sygnal z TPSa byl obcinany w zaleznosci od polozenia potencjometru. Mozna sprobowac tez uzyc do tego celu sygnal z MAPa czy przepywki.
Dzialalo bosko! Jak ustawilem potencjometr na max to nawet na WOT nie zrzucal, jak pomiedzy to zrzucal pozniej a jak na min to dzialal jak w serii. Moze mam gdzies jakies pozostalosci po tym projekcie, w wolnej chwili poszukam, w razie gdybym zapomnial to mi przypomnijj smile.gif
Zalezy tez jak ta krzywa zmiany biegow wyglada, no i z czego sterownik skrzyni czyta obciazenie, bo napewno na jednej osi sa obroty, a na drugiej obciazenie z TPSa, MAPa lub przeplywki albo mieszane, ale jak napisales o tym, ze zrzuca bieg przy obciazeniu to prawdopodobnie nie bierze pod uwage TPSa tylko przeplywke....albo obydwa na raz -loteria. Musialbys potestowac jak to sie spisuje w Volvo, albo moze cos w serwisowkach mozna znalezc na ten temat.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 04 Dec 2019 - 20:50
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



dzięki Pablo...będę testować...i szukać więcej informacji żeby z Misiem pogadać


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 04:21