Shoutbox 0 nowych PW 


367 Stron V  « < 344 345 346 347 348 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
tomek evo
post Wed, 12 Jun 2019 - 11:10
Post #6901


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Z mojego rozeznania wynika, ze nic szczególnego. Przynajmniej ja nic szczególnego nie zauważyłem w nich przeglądając karty i parametry (ale tak na szybko kiedyś). Z tego co pamiętam to parametry dość "standardowe" i bazowo raczej wszystko na HC a cena nie mała. Ale pewnie lepsze od większości tego co mamy na rynku i jako alternatywa dla "popularnych marek" jak najbardziej tylko trzeba ceny porównać z innymi.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 12 Jun 2019 - 11:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tom-Lee
post Wed, 12 Jun 2019 - 20:51
Post #6902


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





Panowie, jaki najlepszy olej do TypeR X 2.0 - jazda na co dzien z wykorzystaniem mozliwosci samochodu, czasami ogniem, tor rzadko. Co polecacie, zeby wymieniac raz w roku, czyli tak kolo 10-12kkm?

Dzieki.


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 13 Jun 2019 - 11:05
Post #6903


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





W teorii to tam chyba jest A5/B5 i 5W30 ale ja bym osobiście poszedł w kierunku dobrego 0W40, ewentualnie 0W30 z wysoką wartością przy 100 stopniach (pow. 11,5). Z 0W40 było już dużo propozycji : Millers, Eurol, Amsoil to pewniaki. Jak korzystasz z osiągów to tylko olej na lepszej bazie bo zwykłego HC-ka ugotujesz i spalisz w warunkach bojowych bardzo szybko. Jak ma być tor i często ogień to lepiej 10 tys. przyjmij jako górną granicę. Nawet najlepszy olej po pewnym czasie przestaje trzymać parametry a oleje stricte sportowe na estrach są na krótsze przebiegi (6-8 tys.) wiec w tym wypadku olej powinien być bardziej uniwersalny i dobre 0W40 takie jest.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Fri, 14 Jun 2019 - 08:10
Post #6904


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





A moglbys cos konkretnie podrzucic Tomek?


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samsung89
post Mon, 17 Jun 2019 - 07:04
Post #6905


User
Dołączył: Wed, 20 June 2018





Przyznaje, warto zastosowac olej pelno syntetyczny, bazujacy tylko na PAO np.: https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-449...er-0W40-5L.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Tue, 18 Jun 2019 - 14:50
Post #6906


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Co lać do Masterów 2.5DCi 1.9DCi
I do wszelakich 2.3 i 3.0 JTD?
Jak dotąd lałem DELVAC 5W30 do JTD i 5W40 do DCi. Dobry wybór?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiLopez
post Fri, 21 Jun 2019 - 11:31
Post #6907


Rookie
Dołączył: Wed, 13 February 2013





Panowie co polecicie do Mercedesa Vito W639 110 cdi, 2014 rok, 95KM ? Bodajże ostatnio w serwisie zalali jakiś olej do aut dostawczych/ciężarowych 5W30 o wydłużonym okresie między wymianami ale autko będzie miało robiony programik niedługo więc wymiany max co 15.000km i zalezy mi na jakimś wmiare dobrym oleju i nie drogim. Zastanawiam się czy to nie przerost formy nad treścią zalewać taki olej jak oni w serwisie bodajże 228.51LT ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siwy_
post Fri, 21 Jun 2019 - 22:22
Post #6908


User
Dołączył: Fri, 09 March 2007





Nie chcę zakładać nowego wątku dla takiej błahostki więc skorzystam z okazji, że kilka postów wyżej pojawił się temat uniwersalności oleju 0w40. Zalałem do Kugi 2.0 EcoBoost ( USA z 17' roku) Millersa 0w40 i wszystko było ok dopóki głównym kierowcą była kobieta wink.gif. Niestety mój samochód został uziemiony w warsztacie i musiałem wybrać się Kugą do Niemiec i z powrotem jakieś 1200km. Trasa w Polsce to DK10 do Szczecina dalej trochę autobany i landowka - dosyć dynamicznie ale bez przesady. Parę mocnych przyspieszeń przy wyprzedzaniu kolumny ale generalnie przelotowa 140-150 km/h. Z powrotem jazda nocą, więc drogi puste to było kilka dłuższych odcinków w okolicy V-max (185km/h bo blokada nie zdjęta). Dodam, że obroty przy tej prędkości śmieszne ~ 3300/min jeśli dobrze pamiętam. No i w drodze powrotnej wyświetlil się komunikat o konieczności wymiany oleju.
No i po tym przydlugim wstępie pytanie - czy Kuga ma jakiś czujnik jakościowy oleju? Czy wylicza to na podstawie jakiegoś algorytmu? Jeżeli pierwsza wersja to raczej mało uniwersalne te oleje bo jak wyjeżdżalem z Polski to olej miał ~ 6-7tys km w 95% przejechanych bardzo spokojnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Sat, 22 Jun 2019 - 18:53
Post #6909


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(siwy_ @ Fri, 21 Jun 2019 - 22:22) *
Nie chcę zakładać nowego wątku dla takiej błahostki więc skorzystam z okazji, że kilka postów wyżej pojawił się temat uniwersalności oleju 0w40. Zalałem do Kugi 2.0 EcoBoost ( USA z 17' roku) Millersa 0w40 i wszystko było ok dopóki głównym kierowcą była kobieta wink.gif. Niestety mój samochód został uziemiony w warsztacie i musiałem wybrać się Kugą do Niemiec i z powrotem jakieś 1200km. Trasa w Polsce to DK10 do Szczecina dalej trochę autobany i landowka - dosyć dynamicznie ale bez przesady. Parę mocnych przyspieszeń przy wyprzedzaniu kolumny ale generalnie przelotowa 140-150 km/h. Z powrotem jazda nocą, więc drogi puste to było kilka dłuższych odcinków w okolicy V-max (185km/h bo blokada nie zdjęta). Dodam, że obroty przy tej prędkości śmieszne ~ 3300/min jeśli dobrze pamiętam. No i w drodze powrotnej wyświetlil się komunikat o konieczności wymiany oleju.
No i po tym przydlugim wstępie pytanie - czy Kuga ma jakiś czujnik jakościowy oleju? Czy wylicza to na podstawie jakiegoś algorytmu? Jeżeli pierwsza wersja to raczej mało uniwersalne te oleje bo jak wyjeżdżalem z Polski to olej miał ~ 6-7tys km w 95% przejechanych bardzo spokojnie.


Może po prostu nie miałeś podczas wymiany skasowanej inspekcji.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siwy_
post Sat, 22 Jun 2019 - 20:05
Post #6910


User
Dołączył: Fri, 09 March 2007





Miałem na pewno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pbubnowski
post Mon, 24 Jun 2019 - 09:05
Post #6911


Rookie
Dołączył: Fri, 03 August 2018
Skąd: Wrocław





Witam,
Czy ktoś jest w stanie dobrać dla mnie dobry olej, proszę.
mam świeżo zakupioną lancie 3.6 pentastar i chcę coś porządnego zalać. Ostatnio w tdi jeździłem na amsoil. Czy coś tej marki znajdzie się do benzyny?
dzięki za szybką pomoc bo czas nagli a trzeba zamówić i wymienić.
Może ktoś ze zorientowanych w temacie ma zdanie na ten temat...
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xpl1337
post Wed, 26 Jun 2019 - 18:58
Post #6912


Frequent User
Dołączył: Wed, 08 April 2015





CYTAT(siwy_ @ Fri, 21 Jun 2019 - 22:22) *
Nie chcę zakładać nowego wątku dla takiej błahostki więc skorzystam z okazji, że kilka postów wyżej pojawił się temat uniwersalności oleju 0w40. Zalałem do Kugi 2.0 EcoBoost ( USA z 17' roku) Millersa 0w40 i wszystko było ok dopóki głównym kierowcą była kobieta wink.gif. Niestety mój samochód został uziemiony w warsztacie i musiałem wybrać się Kugą do Niemiec i z powrotem jakieś 1200km. Trasa w Polsce to DK10 do Szczecina dalej trochę autobany i landowka - dosyć dynamicznie ale bez przesady. Parę mocnych przyspieszeń przy wyprzedzaniu kolumny ale generalnie przelotowa 140-150 km/h. Z powrotem jazda nocą, więc drogi puste to było kilka dłuższych odcinków w okolicy V-max (185km/h bo blokada nie zdjęta). Dodam, że obroty przy tej prędkości śmieszne ~ 3300/min jeśli dobrze pamiętam. No i w drodze powrotnej wyświetlil się komunikat o konieczności wymiany oleju.
No i po tym przydlugim wstępie pytanie - czy Kuga ma jakiś czujnik jakościowy oleju? Czy wylicza to na podstawie jakiegoś algorytmu? Jeżeli pierwsza wersja to raczej mało uniwersalne te oleje bo jak wyjeżdżalem z Polski to olej miał ~ 6-7tys km w 95% przejechanych bardzo spokojnie.

W autach z usa sa krótsze interwały. Nie ma zadnego czujnika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Loobo
post Fri, 28 Jun 2019 - 07:31
Post #6913


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 September 2005
Skąd: WB





CYTAT(siwy_ @ Fri, 21 Jun 2019 - 22:22) *
Nie chcę zakładać nowego wątku dla takiej błahostki więc skorzystam z okazji, że kilka postów wyżej pojawił się temat uniwersalności oleju 0w40. Zalałem do Kugi 2.0 EcoBoost ( USA z 17' roku) Millersa 0w40 i wszystko było ok dopóki głównym kierowcą była kobieta wink.gif. Niestety mój samochód został uziemiony w warsztacie i musiałem wybrać się Kugą do Niemiec i z powrotem jakieś 1200km. Trasa w Polsce to DK10 do Szczecina dalej trochę autobany i landowka - dosyć dynamicznie ale bez przesady. Parę mocnych przyspieszeń przy wyprzedzaniu kolumny ale generalnie przelotowa 140-150 km/h. Z powrotem jazda nocą, więc drogi puste to było kilka dłuższych odcinków w okolicy V-max (185km/h bo blokada nie zdjęta). Dodam, że obroty przy tej prędkości śmieszne ~ 3300/min jeśli dobrze pamiętam. No i w drodze powrotnej wyświetlil się komunikat o konieczności wymiany oleju.
No i po tym przydlugim wstępie pytanie - czy Kuga ma jakiś czujnik jakościowy oleju? Czy wylicza to na podstawie jakiegoś algorytmu? Jeżeli pierwsza wersja to raczej mało uniwersalne te oleje bo jak wyjeżdżalem z Polski to olej miał ~ 6-7tys km w 95% przejechanych bardzo spokojnie.

Na pewno nowe auta ostro skracają interwały wymiany oleju jeśli silnik jest bardziej obciążany. Znajomemu ostatnio po trasie w dwuletnim BMW 316d skróciło interwał parę tys km po trasie Warszawa <-> Zakopane <-> Warszawa . Też trochę pałował, ale na pewno auto było obciążane o wiele mniej niż Twoja Kuga.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lopez20
post Sun, 14 Jul 2019 - 15:59
Post #6914


Rookie
Dołączył: Sun, 14 July 2019
Skąd: WWL





Cześć, czy może zaproponować olej do volvo S60 2012 T6 3.0 304KM? Auto pochodzi z rynku amerykańskiego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiLopez
post Tue, 23 Jul 2019 - 15:58
Post #6915


Rookie
Dołączył: Wed, 13 February 2013





Czy można zamienić olej 228.51 na 229.51 w Mercu VITO W639? Jeśli tak to co polecacie dobrego i nie drogiego?

Ps. wymiany co 15kkm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dominikh86
post Thu, 01 Aug 2019 - 14:55
Post #6916


User
Dołączył: Tue, 29 March 2011





czesc,

jaki najlepszy olej do BMW 750 z silnikiem n63b44 (biturbo), poprzedni wlasciciel lał 5w30, silnik ma niecałe 40 tys km, byl wymieniony w aso, bo się zatarł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter250
post Thu, 01 Aug 2019 - 20:41
Post #6917


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 November 2005
Skąd: Wawa





Witam,
mam prośbę o pomoc w doborze oleju do corolli 1.4 D4D 90KM 2006r (głównie chodzi o specyfikacje). Ponoć zalecany jest 5W30 A1/B1 - A5/B5? Na tą chwilę zalany shell AML 5w30 C3 (taki jest zalecany na stronie shella do tego silnika). Mogę na tym latać czy lepiej przy następnej zmianie zrobić przesiadkę na A5/B5?


--------------------
XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 01 Aug 2019 - 22:50
Post #6918


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(lopez20 @ Sun, 14 Jul 2019 - 15:59) *
Cześć, czy może zaproponować olej do volvo S60 2012 T6 3.0 304KM? Auto pochodzi z rynku amerykańskiego.


Wg.mnie pełnosyntetyczne (PAO-syntetyk) 0W30 lub 0W40.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 01 Aug 2019 - 22:52
Post #6919


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(peter250 @ Thu, 01 Aug 2019 - 20:41) *
Witam,
mam prośbę o pomoc w doborze oleju do corolli 1.4 D4D 90KM 2006r (głównie chodzi o specyfikacje). Ponoć zalecany jest 5W30 A1/B1 - A5/B5? Na tą chwilę zalany shell AML 5w30 C3 (taki jest zalecany na stronie shella do tego silnika). Mogę na tym latać czy lepiej przy następnej zmianie zrobić przesiadkę na A5/B5?


Możesz zostać przy tym oleju ale też możesz zmienić na A5/B5.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 01 Aug 2019 - 22:54
Post #6920


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(Dominikh86 @ Thu, 01 Aug 2019 - 14:55) *
czesc,

jaki najlepszy olej do BMW 750 z silnikiem n63b44 (biturbo), poprzedni wlasciciel lał 5w30, silnik ma niecałe 40 tys km, byl wymieniony w aso, bo się zatarł


Wlej dobre 0W40 np. Eurol Synergy 0W40, Penrite 10tenths Premium 0W40 czy Amsoil 0W40 i powinno być w porządku.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post

367 Stron V  « < 344 345 346 347 348 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 01:23