Lexus SC300 Neverending Story, 2JZ VVTi GT35r 6spd |
Lexus SC300 Neverending Story, 2JZ VVTi GT35r 6spd |
Tue, 04 Jun 2019 - 13:25
Post
#341
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Jaki rozmiar? 600x300x100? Jaki koszt? 600x300x90 wejscie 76mm wyjscie 80mm. około 3500pln brutto Wywala mi ciągle foty z hostingu. Jaki hosting warto używać ? -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 04 Jun 2019 - 13:25
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 20:06
Post
#342
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 |
Jak składałem swoje auto to wyciąłem wylot i wspawałem 89mm (zew) a do wlotu wspawałem kierownicę powietrza. Czy to cos dało to nie wiem, wiem natomiast, że IAT zawsze mam około 25-35C ponad temp powietrza obecnie 50C to normalna temperatura w moim dolocie na chińskim IC ale moim zdaniem to nie do końca jego wina, bardziej sama budowa auta, komora silnika i kolektor. Ile u Jakie u Ciebie były temperatury w dolocie i czy coś się zmieniło po zmianie IC?
|
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 20:58
Post
#343
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź |
50*C to ciągle jeździ na wycofanym zapłonie, dużo za dużo, chyba że mówimy o końcu 5 biegu
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 08:38
Post
#344
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
50c to miałem przy jeździe w korkach po mieście. Poza miastem było zazwyczaj 5-10st więcej niż temp otoczenia. Oczywiście przy obciążeniu czyli dokręcenie 4, 5 biegu do końca leciał 20-30 więcej jak otoczenia, lawinowo. Ale jak w kolektorze miałem 1.5b a przed IC pewnie (jeszcze nie sprawdzone, ale tak było u kumpla) 2.0-2.1bar to turbo już pewnie było poza mapą. Montaż możliwe ze w przyszłym tyg, od razu wleci na rolki. Szukam póki co kolanek 80mm z mierdzewki ze ścianka mniejsza jak 2mm
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
gość_mat13por_* |
Wed, 05 Jun 2019 - 22:29
Post
#345
|
|
Rób dolot z ALU... u mnie sama zmiana dolotu poprawiła temp a szczególnie wychładzanie po postoju.
Fmic 600x300x100. 2.0 ~500KM |
|
|
Thu, 06 Jun 2019 - 07:46
Post
#346
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 June 2016 Skąd: Gdańsk |
Ciężko Ci będzie znaleźć kolanka o takim przekroju i ściance poniżej 2mm. Obok mnie jest sklep z kolosalnym wyborem i nawet oni nie mają więc będzie ciężko.
|
|
|
Sun, 09 Jun 2019 - 17:40
Post
#347
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Porównywanie wielu różnych aut pod względem IAT nie ma sensu dopóki każdy ma czujnik w innym miejscu.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Sun, 09 Jun 2019 - 19:55
Post
#348
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Rura 80mm juz kupiona ale jednak faktycznie zrobie to z aluminium. Chyba całe orurowanie będzie z alu, bo jednak zmieniam poduszki silnika na OEM i silnik może sie podnieść, poli przenosza zbyt dużo wibracji. Problemem jest kolektor dolotowy który jest bardzo blisko kielicha, ale najwyzej sfabrykujemy jakis dampener.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Sun, 09 Jun 2019 - 19:58
Post
#349
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 |
Może trochę OT ale czy idealnym miejscem na czujnik iat nie byłoby plenum kolektora ssącego?
|
|
|
Sun, 09 Jun 2019 - 23:04
Post
#350
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp |
W większości wypadków to OEM iat jest właśnie w kolektorze ssącym, a niektórzy tunerzy robią w dolocie przed przepustnicą. Dlaczego? Jaki ma to wpływ?
|
|
|
Mon, 10 Jun 2019 - 00:25
Post
#351
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 |
Przerzucenie czujnika w "chłodniejsze" miejsce sprawia, że mieszanka jest bogatsza - tak bardzo skrótowo i teoretycznie.
https://www.google.com/search?ei=q479XM6YBu...i19.tjIlnPQ1qQY |
|
|
Mon, 10 Jun 2019 - 08:07
Post
#352
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Przerzucenie czujnika w "chłodniejsze" miejsce sprawia, że mieszanka jest bogatsza - tak bardzo skrótowo i teoretycznie. https://www.google.com/search?ei=q479XM6YBu...i19.tjIlnPQ1qQY Wiekszosc aut ma szerokopasmowke, mieszanka jest taka, jaka sobie.ustawimy . -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Mon, 10 Jun 2019 - 10:18
Post
#353
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa |
W większości wypadków to OEM iat jest właśnie w kolektorze ssącym, a niektórzy tunerzy robią w dolocie przed przepustnicą. Dlaczego? Jaki ma to wpływ? Być może dlatego, ze głowica grzeje kolektor, a ten z kolei grzeje sam czujnik fałszując wskazania. -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Wed, 12 Jun 2019 - 08:13
Post
#354
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź |
nowe auta mają czujnik za coolerem i przed przepustnicą, w kolektorze to lata 90
|
|
|
Wed, 12 Jun 2019 - 08:22
Post
#355
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
nowe auta mają czujnik za coolerem i przed przepustnicą, w kolektorze to lata 90 Są nowe auta z czujnikiem w kolektorze, bo maja cooler zintegrowany z kolektorem . -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Sun, 16 Jun 2019 - 20:19
Post
#356
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin |
|
|
|
Mon, 17 Jun 2019 - 12:19
Post
#357
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Korekta po IAT tez ma wplyw na mieszankę chyba? Przy sterowaniu MAP potrzebny jest IAT (chociaż stroiłem wolnossaka na MAP bez IAT i ma się dobrze). Przy MAFie nie wpływa on na skład mieszanki. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Mon, 17 Jun 2019 - 14:07
Post
#358
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Seryjne sterowniki silnika pomimo MAF mają korekty po IAT i mają one wpływ na mieszankę.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Mon, 17 Jun 2019 - 14:25
Post
#359
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Seryjne sterowniki silnika pomimo MAF mają korekty po IAT i mają one wpływ na mieszankę. Masz mapę korekcji , która bezpośrednio wpływa na mieszankę? Czyli po IAT robi korekcje tak, żeby uzyskać lambdę 1? MAF z definicji mierzy przepływ masowy, a masa sama w sobie jest już zależna od gęstości (temperatury, ciśnienia). Po IAT widziałem korekcje boostu, korekcje zapłonu, ale nie paliwa. Może mówimy o innych rzeczach, tzn przy MAF czujnik IAT ma wpływ na docelową lambdę (wzbogacenie przy wysokim IAT), ale nie na fizyczne liczenie ilości powietrza w cylindrze. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Mon, 17 Jun 2019 - 14:57
Post
#360
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Tak, zgodnie ze schematem blokowym logiki sterownika i wartościami w macierzy sterowania korekcyjnej ma wpływ mimo wszystko.
Jest kilka tematów, których MAF niestety nie załatwi sam. Pomijam już to, że jeden MAF ma IAT wbudowane, a drugi nie ma. Pasuje wziąć pod uwagę, że za MAFem już dostają się opary paliwa z EVAP, opary olejowo-powietrze z odmy, umiejscowienie IAT jest zdecydowanie bliżej głowicy względem MAF (szczególnie w doładowanych), a IAT ma spory wpływ na pracę rozgrzanego silnika w trybie afterstart. W tym temacie, który jest oparty o EMU i speed density ta rozmowa to mocny offtopic. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 13:52 |