JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Wed, 15 May 2019 - 14:14
Post
#6881
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
a wiesz jaką konstystencje ma olej pracujący w takich warunkach ?? jakiś czas tamu wymieniałem olej u mamy (miasto, krótkie odcinki) 5w30 czy 0w30 po 3tys km, woooooda, po dwóch obrotach korka spustowego już leciało, co nie jest normalne... krótkie odcinki poskutkowały znacznym dowaleniem benzyny do oleju Napraw auto jak Ci tak rozciencza olej... 0w na zimno czyli wieksza czesc czasu pracy motoru na krotkich odcinkach jest latwiej pompowalny i przynajmniej smaruje. Producenci od 0w20 w fordach musza sie mylic i mecza miejskie auta takim olejem:) a ja durny mecze 0w40 upalajac |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 15 May 2019 - 14:14
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 16 May 2019 - 12:22
Post
#6882
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 September 2005 Skąd: WB |
Jest sens kobiecie (spokojnie jeździ) zalewać Orlena Max Expert 5w30 do Octavii 2.0 TDI BKD 140hp ? Robi mniej niż 10k km przebiegu rocznie a olej jej zmieniam regularnie co roku (ostatnio nawet częściej przy okazji innych prac).
Norm niby ten olej jakieś tam spełnia - VW Standard 504 00/ VW Standard 507 00 Mercedes-Benz 229.51 BMW Longlife-04 Porsche C30 |
|
|
Thu, 16 May 2019 - 12:57
Post
#6883
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Napraw auto jak Ci tak rozciencza olej... 0w na zimno czyli wieksza czesc czasu pracy motoru na krotkich odcinkach jest latwiej pompowalny i przynajmniej smaruje. Producenci od 0w20 w fordach musza sie mylic i mecza miejskie auta takim olejem:) a ja durny mecze 0w40 upalajac W Fordach jest inne pasowanie w tłokach, stąd taki olej przechodzi, a nawet jest wskazany, także troszkę teza nietrafiona |
|
|
Thu, 16 May 2019 - 22:53
Post
#6884
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Jest sens kobiecie (spokojnie jeździ) zalewać Orlena Max Expert 5w30 do Octavii 2.0 TDI BKD 140hp ? Robi mniej niż 10k km przebiegu rocznie a olej jej zmieniam regularnie co roku (ostatnio nawet częściej przy okazji innych prac). Norm niby ten olej jakieś tam spełnia - VW Standard 504 00/ VW Standard 507 00 Mercedes-Benz 229.51 BMW Longlife-04 Porsche C30 Bardzo dobry i względnie tani jest Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 17 May 2019 - 15:37
Post
#6885
|
|
User Dołączył: Tue, 03 November 2015 |
A co byście polecili do n63b44 zrobionego na 500 hp ?
|
|
|
Wed, 22 May 2019 - 17:06
Post
#6886
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Czy olej 10W60 o temp 75-85st C to olej niedogrzany ?
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Thu, 23 May 2019 - 23:08
Post
#6887
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
75 stopni to bym powiedział, ze raczej niedogrzany. 85 stopni już lepiej ale w większości przypadków to też nie będzie optimum. Tak naprawdę wiele zależy od konkretnego silnika bo są silniki, które nawet po modyfikacjach ciężko zmusić do zagrzania oliwy powyżej 105 stopni a w innym przypadku lekkie upalanie i już 120-130 stopni a nawet więcej. Oleje o wyższych lepkościach wbrew pozorom najczęściej łapią wyższe temperatury.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 24 May 2019 - 10:01
Post
#6888
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 September 2005 Skąd: WB |
Bardzo dobry i względnie tani jest Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30. Świetna sprawa! Dzięki - będę go stosował. Cena do jakości to rewelka w tym oleju. Chyba i do Toyoty go będę sam sobie zalewał. Cena taka że można i co 5-8 tys km go sobie wymieniać. |
|
|
Fri, 24 May 2019 - 10:27
Post
#6889
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 |
Czy olej 10W60 o temp 75-85st C to olej niedogrzany ? podczas jazdy spokojnej czy ciśniecia? tak czy inaczej z moich obserwacji to trochę nisko jak na oleje 10W60 patrząc przez pryzmat temperatur w różnych moich autach. w M5 E39 podczas cruisingu temp utrzymuje się na poziomie 85-90 a podczas szybszej jazdy szczególnie w ciepłe dni idzie na 100-103C (LM 10W60) w SBC chevroleta na VR1 10W60 miałem ~85 podczas cruusingu a podczas szybszej jazdy kolo 100, teraz na Millers CFS NT+ 10W60 mam podobnie podczas cruisingu ale przy ciśnieciu wychodzi nawet na 105C. |
|
|
Fri, 24 May 2019 - 11:01
Post
#6890
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
W miescie jest 85st. Ale juz poza miastem na przelotach w trasie schodzi do okolicy 72. Żeby zagrzać go do tych 100st to muszę się naprawdę postarać, jakas ostrzejsza jazda czy z wysokimi predkosciami to 90-95st. Znaczącą ilość czasu jest o pare stopni chłodniejszy od wody.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Fri, 24 May 2019 - 14:40
Post
#6891
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Jaki silnik?
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 24 May 2019 - 16:32
Post
#6892
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Toyota 2JZ 700KM. Generalnie te silniki oddają bardzo dużo ciepła i wiekszosc ma z nimi problem z temperaturą. Dlatego też włożyłem chłodnicę 30 rzędową.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 08:58
Post
#6893
|
|
Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 |
W miescie jest 85st. Ale juz poza miastem na przelotach w trasie schodzi do okolicy 72. Żeby zagrzać go do tych 100st to muszę się naprawdę postarać, jakas ostrzejsza jazda czy z wysokimi predkosciami to 90-95st. Znaczącą ilość czasu jest o pare stopni chłodniejszy od wody. Nie ma prawa na trasie spadać temperatura oleju. (To 85 jest przy normalnej, spokojnej jeździe po mieście?) Ewidentnie masz zacięty termostat olejowy. W zimie załatwisz silnik.
|
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 14:28
Post
#6894
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Nie ma prawa na trasie spadać temperatura oleju. (To 85 jest przy normalnej, spokojnej jeździe po mieście?) Ewidentnie masz zacięty termostat olejowy. W zimie załatwisz silnik. Chłodnica zasilana z podstawki, bez termostatu -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 22:50
Post
#6895
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Nie ma prawa na trasie spadać temperatura oleju. (To 85 jest przy normalnej, spokojnej jeździe po mieście?) Ewidentnie masz zacięty termostat olejowy. W zimie załatwisz silnik. Czemu nie? To zależy jakie warunki jazdy w mieście i na trasie. Jak w mieście jazda stop&go a temperatury zewnętrzne wysokie to temp. oleju może być względnie wysoka a po wyjechaniu w trasę może spaść jak jazda jest spokojna/ płynna bez butowania i wysokich obrotów. Co innego jak spokojnie jeździmy po mieście a potem w trasie but. Dziś w korku miałem równe 100 stopni a jak wyjechałem z korka i jechałem spokojnie to temp spadał do 90 stopni. Co prawda TDI ale zasada działania z grubsza ta sama. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 00:22
Post
#6896
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 |
Panowie jaki olej 5W30 z normą BMW-LL04 polecacie? Chodzi o nowego diesla, chcę tak czy siak zmieniać olej co 10 tyś. km.
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 08:29
Post
#6897
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 |
u mnie podczas cruisingu lapie 98-100C i nie spada a w korku nawet lekko rosnie w gorace dni i sie zastanawiam czy nie dolozyc jakiejs zewnetrznej chlodnicy
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 09:53
Post
#6898
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Panowie jaki olej 5W30 z normą BMW-LL04 polecacie? Chodzi o nowego diesla, chcę tak czy siak zmieniać olej co 10 tyś. km. Tak na szybko to Millers EE longlife C3 5W30 przychodzi mi do głowy. W dieslach BMW generalnie dobre się sprawdza. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 09:57
Post
#6899
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
u mnie podczas cruisingu lapie 98-100C i nie spada a w korku nawet lekko rosnie w gorace dni i sie zastanawiam czy nie dołożyć jakiejś zewnętrznej chłodnicy Wszystko zależy jaką masz temperaturę jak ciśniesz konkretnie. 100 stopni podczas crusingu to nie mało (chociaż zależy od silnika)ale nie ma się czym przejmować bo oleju raczej tak nie ugotujesz. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 07 Jun 2019 - 23:05
Post
#6900
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 |
Miał ktoś do czynienia z olejami Mihel?
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 23 April 2024 - 23:18 |