Nowa Tesla Roadster 2020, 0-100 1,96s, 1/4mili 8.9s v-max 400 km/h |
Nowa Tesla Roadster 2020, 0-100 1,96s, 1/4mili 8.9s v-max 400 km/h |
Wed, 24 Apr 2019 - 13:32
Post
#561
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Nie bo energia z elektrowni węglowej o sprawności 20% i potem kolejne straty przesyłowe, transformatorowe, w akumulatorach na ciepło to już są ok.
Elektryki będą fajne jak dorównają lub przegonią benzynowe. Czyli jak silnik z przekładnia z Aku osiągnie 200 KM z 200kg przy zasiegu 500km i czasie tankowania wymiany 5min to wtedy będzie mozna czymś takim się zainteresować. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 24 Apr 2019 - 13:32
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 24 Apr 2019 - 13:50
Post
#562
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Nie bo energia z elektrowni węglowej o sprawności 20% i potem kolejne straty przesyłowe, transformatorowe, w akumulatorach na ciepło to już są ok cały czas myślisz narzuconymi starymi kategoriami, poza tym ta sprawność która podałeś to chyba na początku poprzedniego wieku. Dla przykładu: 17 czerwca w miejscowości Bouchain we Francji General Electric uruchomiło nową elektrownię z układem gazowo-parowym, której budowa zaczęła się w 2012 r. Jest to pierwsza jednostka wyposażona w nową turbinę parową HA zaprojektowaną przez GE. Szczytowa sprawność elektrowni wynosi 62.22% a średnia 55% czyli nadal lepiej niż najlepsze silniki spalinowe obecnie używane w F1 o sprawności ok 51% (oczywiście dzięki hybrydzie bo z samej benzyny ledwo wyciągają 40%) lub dwusuwowe doładowane diesle z czasów drugiej wojny światowej o sprawności nawet 48% (oczywiście TDI nawet nie jest w stanie zbliżyć się do tej wartości ot ewolucja ale chyba wsteczna, najlepsze silniki ciężarówek z zawansowanym układem turbo-compound przebiły ten wynik o cały 1% - śmiechu warte)). Przyszłość produkcji energii to mikrogeneracja czyli sam sobie każdy zrobi prąd w domu za pomocą począwszy od np. mikroturbiny gazowej bez strat przesyłu po kablach, poprzez rozbudowane instalacje eko czyli wiatr słońce woda a kończywszy na mikroreaktorach atomowych. Czy wiesz że atomowa amerykańska łódź podwodna przez wszystkie lata swojej eksploatacji zużyła materiału aktywnego o pojemności zbliżonej do sześcianu o boku 10cm która nawet jak stoi w porcie to zużywa tyle prądu co małe miasteczko ? Pomyśl o tym jak po raz kolejny zalewasz 50 litrów paliwa żeby przejechać 500 km ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wed, 24 Apr 2019 - 17:00
Post
#563
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Oblicz sobie ile z tej energii zostanie po transporcie na ileś set kilometrów i dwa razy po transformowania napięcia.
A mówienie o przyszłości jest trochę śmieszne. Najpierw trzeba przerobić parę elektrowni zainwestować w sieci tak z 200mld zł to może coś się zmieni. Czyli za 20lat może sytuacja będzie inna. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wed, 24 Apr 2019 - 20:17
Post
#564
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Sprawność transformatora jest znacznie powyżej 90%, straty przesyłu do niedawna w Polsce wynosiły nawet 12% ale cały czas trwa modernizacja linii przesyłowych i wtedy straty spadną do poziomu unijnego czyli okolice 6%.
Równie dobrze mogę sobie policzyć ile kosztuje energii wyprodukowanie jednego litra ropy wraz z jej transportem od szybu aż po dystrybutor i teraz do tego dodaj jeszcze niską sprawność energetyczną silnika spalinowego, obniżaną jeszcze przez coraz to bardziej wyśrubowane normy emisji spalin. I tu różnica może być wręcz miażdżąca bo jest więcej niż prawdopodobne że żaden proces (a jest ich wiele) nie generuje tak niskich strat jakie masz przy transformacji lub przesyle prądu. Mikrogeneracja i paliwa odnawialne to już nie śpiewka s-f a przyszłość która zapukała do wielu drzwi lub niedługo tam będzie. Tesla w wielu krajach radzi sobie i tak inaczej bo jako właściciel fabryki produkującej jedne z najsprawiejszych paneli słonecznych budują własne stacje ładowarek solarnych tym samym uniezależniając się od gigantów energetycznych. Marzeniem Muska jest zacząć samemu dostarczać energię dla odbiorców korzystając z energii słonecznej a jak każdy wie u niego marzenia bardzo szybko zamieniają się w czyn, więc może się okazać w wielu krajach skostniałym gigantom energetycznym wyrośnie poważny konkurent z korzyścią dla globalnej ekologii - czyli dla Nas. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wed, 24 Apr 2019 - 20:37
Post
#565
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
To pomnóż sobie te swoje 55% (ha) x 0.95 ( trafo niskie wysokie) x 0.95 (trafo wysokie niskie) x 0.9 ( straty przesyłowe) x 0.95 (straty ładowarki auta) i co wychodzi? Wychodzi że do auta trafia raptem 42 % a 58 to ciepło.
Oczywiście wytworzenie benzyny też jest energochłonne, ale wykopanie węgla z ziemi również i późniejsze odsiarczanie. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Thu, 25 Apr 2019 - 16:11
Post
#566
|
|
User Dołączył: Fri, 20 June 2014 |
Pierwsze smartfony też były okrojone wobec najlepszych klasycznych telefonów. I czy ktoś wprowadzał przepisy, żeby to zmienić? Nie. Obie formy współistniały jeszcze kilka dobrych lat, aż smartfony faktycznie przegoniły "cegły". Zresztą wiele osób do dziś woli pozostać przy klasycznym rozwiązaniu, bo ma swoje zalety.
Jeżeli coś jest lepsze to się samo obroni, a jak jest gorsze to żadne nagrody i kary nie pomogą, bo ludzie będą kombinować, żeby mieć to stare. |
|
|
Thu, 25 Apr 2019 - 19:15
Post
#567
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 |
...Trafo??? - a co to jest?
|
|
|
Fri, 26 Apr 2019 - 21:03
Post
#568
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
a co to jest aku ?
-------------------- |
|
|
Wed, 08 May 2019 - 20:16
Post
#569
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ |
to są tylko kwestie techniczne które są do ominięcia w przyszłości i to pewnie niedalekiej np. za pomocą wymiennych pakietów akumulatorów lub zastosowania alternatywnych źródeł energii. Nie zmienia faktu że auto to góruje osiągami nad jakimkolwiek innym spalinowcem którego można kupić w salonie. 1000km to można cisnąć ale jadąc 100 kmh bo przy 400 takie Bugatti potrzebuje 12 minut by wypalić cały bak. No i odrazu nasuwa się myśl że tylko kretyn kupi bugatti skoro finalnie na miejscie i tak szybciej dojedziesz zmodzonym Paskiem w tedeju. W tej chwili każda szanująca się marka premium przygotowuje lub przygotowała już swojego elektryka, każde ASO już dostało wytyczne do zabudowy stanowiska obsługi hybryd i elektryków. Wyścig zbrojeń już się rozpoczął i nic go nie zatrzyma a tłoki umrą śmiercią naturalną w muzeum bo tam ich miejsce od parudziesięciu lat. Chwała Tesli za to że na przekór wszystkim niedowiarkom udowodniła że da się takie auto skonstruować, że będzie bardzo szybko i przejedzie więcej niż 50 kilometrów na jednym ładowaniu i że ludzie poznają się na tym co dobre i będą to chcieli kupić na przekór reklamom w tv że jedyne słuszne rozwiązanie to parę tłoków pod maską ze sprawnością poniżej 40% jak to w większości osobówek z rozwiązaniami które nic a nic nie zmieniły się od czasów drugiej wojny światowej a cała nowoczesność tego auta to automatyczne parkowanie dla lebieg co koperty na placu zdać nie potrafią. Popatrzyłem ostatnio po ulicach Oslo, oprócz tesli to po kolei, meredes, audi, bmw, vw, hyundai, kia, citroen, toyota, fiat, renault, ford, peugeot, mitsubishi, opel, nissan, maja elektryki. Rewolucja się powoli odbywa. -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
Wed, 08 May 2019 - 21:43
Post
#570
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 |
Toyota jeszcze nie
-------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
Wed, 08 May 2019 - 22:50
Post
#571
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ |
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
Fri, 10 May 2019 - 16:44
Post
#572
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 |
faktycznie , chociaz to historia juz
-------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
Fri, 10 May 2019 - 19:16
Post
#573
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ |
Jako ze dyskusja zeszła z trochę na bok dodam jeszcze ze na świecie rozwija się technologia wodorowa, nexo i mirai już jeździ i planowane jest wiecej modeli. Ale reszta tez coś tam testuje, jak kogoś interesuje można pogooglac - Honda Clarity fuel cell, Mercedes-Benz GLC F-Cell Plug-In, Audi h-tron quattro, Bmw 5 grand tourismo, Kia FCEV SUV, grupa PSA ma coś wypuścić, bentley. Do tego dostawczaki, ciężarówki i autobusy.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
Sat, 18 May 2019 - 19:35
Post
#574
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Tak tu tylko wrzucę filmik jak 300kg cięższa wysoka elektryczna krowa leje urodzonego sportowca czyli BMW M3 na jego terenie..
Aż strach pomyśleć gdyby to COŚ dostało speców od podwozia BMW i powstawało z równie bezkompromisowym nastawieniem jak M3...i jeszcze te dziesiątki lat tradycji w świecie motosportu...byłby wpierdol na miarę Redbulla i jego dmuchanego dyfuzora... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sat, 18 May 2019 - 20:45
Post
#575
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Przez ile czasu? Po jakim czasie wszystko się przegrzeje i straci energię? Już widzę jak elektryk upalasz cały dzień na torze Poznań kręcąc czasy 1m40. Jednego widziałem już płonącego na Modlinie. Normalnie przyszłość już tu jest. Płonące rydwany śmierci.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 18 May 2019 - 20:48
Post
#576
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Przez ile czasu? Po jakim czasie wszystko się przegrzeje i straci energię? Już widzę jak elektryk upalasz cały dzień na torze Poznań kręcąc czasy 1m40. Jednego widziałem już płonącego na Modlinie. Normalnie przyszłość już tu jest. Płonące rydwany śmierci. Ile trzeba Ci okrążeń żeby zdobyć pierwsze miejsce na pudle ? Ja ostatnio w Słomczynie widziałem palące się auto za pare stówek liczonych w tysiakach napędzane benzyną no i ?? to oznacza że moje też zaraz spłonie ? I dlaczego zawsze wyciągasz jakieś argumenty na ile przez ile ? Ważne że dopierdala ...jak ja nalewam paliwa za 150 i jadę na Modlin to też jakoś strasznie długo nie pojeżdżę... Jak miałem i3 do testów to przez 170km (od ładowania do ładowania a miałem go 4 dni) był cały czas nonstop but...i jakoś mi się nie spaliło -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sat, 18 May 2019 - 21:06
Post
#577
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
No jak jedzie się upałac na torze to nie dla 10 minut jazdy. 2-3godziny jazdy w dniu musi być upalania. Na amatorskie trackdaye nie jeździ się po jedno szybkie kółko tylko po to by pojeździć. A każde kółko to frajda z jazdy. Jak ktoś jedzie na narty to też nie po to by raz zjechać.
W benzyniaku jak skończy się paliwo to jedziesz zatankować i upalasz dalej. A mi bardziej chodziło ile taki szybki wóz elektryczny wytrzyma szybkiej jazdy zanim się nie ugotuje. I3 nie porównuj bo go to można porównać do Clio 1,6 a nie do sportowego auta na tor. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 18 May 2019 - 21:09
Post
#578
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
No jak jedzie się upałach na torze to nie dla 10 minut jazdy. O2-3godziny jazdy w dniu musi być upalanie. Na amatorskie trackdaye nie jeździ się po jedno szybkie kółko tylko po to by pojeździć. A każde kółko to frajda z jazdy. Jak ktoś jedzie na narty to też nie po to by raz zjechać. uparłeś się na te 10 minut a ja piszę że dawałem ognia przez 170km. A ciężko na jednym trackday zrobić 170 km a zazwyczaj jeżdżę bez przerwy cały czas a nie staję co 15 minut na pogawędki i fajeczkę -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sun, 19 May 2019 - 07:25
Post
#579
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
A ja ci pisze że i3 to żaden elektryk sportowy tylko toczydło.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 19 May 2019 - 10:10
Post
#580
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
dawanie ognia oraz i3 w jednym zdaniu troche słabo wygląda
porównajmy formule E oraz formule 1 - zeby miec jasny obraz co może obecnie wymyslec inzynieria formula E w tym sezonie osiąga chyba juz coś koło 250km/h i nie muszą przesiadać sie do nowych bolidów po skonczeniu baterii formule 1 jest sztucznie ograniczana a mimo to coraz szybsza to pokazuje potencjał technologii -------------------- |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 08:58 |