Shoutbox 0 nowych PW 


367 Stron V  « < 340 341 342 343 344 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
tomek evo
post Mon, 08 Apr 2019 - 10:22
Post #6821


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(kontrolm @ Mon, 08 Apr 2019 - 06:24) *
to zróbcie jestem szczerze zainteresowany tym bo leję ten olej do wszystkiego i katuję ile się da póki co nie zauważyłem żadnych negatywnych efektów , trochę mnie tylko zastanawia auto 2.0 300+ km po 10 tys olej zrobił się czarny jak smoła i dosyć gęsty i zaczął klepać popychacz na innych autach tego nie miałem, po wymianie oleju wszystko ucichło, tyle że auto nie ma lekko cały czas pedał w podłodze i 200+ na niemieckich autostradach ;-) powolne jazdy praktycznie się nie zdarzają


To już niestety olej się skończył i to niestety sporo wcześniej - tak przynajmniej wnioskuje po tym co piszesz. Specol gold 5W40 to dobry olej a biorąc pod uwagę cenę to jest to b. dobry wybór ale na takie traktowanie widocznie jest za słaby - przynajmniej na 10 tys.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 08 Apr 2019 - 10:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 08 Apr 2019 - 10:48
Post #6822


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(kontrolm @ Mon, 08 Apr 2019 - 10:02) *
pierścienie muszą się dotrzeć to gładzi więc wtedy najtańsze nawet 15w-40 z małą ilością dodatków, 10x redline po ułożeniu pierścienie i zlać olej i nalać następny ale też nie wyżej niż 10w-40 z małą ilością dodatków. I pamiętaj żeby wymyć gładź ciepłą wodą ze środkiem myjącym najlepiej miękką szczotką. Tak - tego w zakładzie szlifierskim nie robią, mechanicy też tego nie robią i Twoja w tym głowa żeby to zrobić.


Ale tak na zimnym silniku zaraz po złożeniu to redline ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejbadgirl
post Mon, 08 Apr 2019 - 10:49
Post #6823


Super User
Dołączył: Sun, 10 February 2008





panowie czy zdarzają się podróbki millersów 10w60 nt+ ? jeśli tak to jak poznać, że olej może być podróbką?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Mon, 08 Apr 2019 - 10:54
Post #6824


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(kontrolm @ Mon, 08 Apr 2019 - 10:02) *
pierścienie muszą się dotrzeć to gładzi więc wtedy najtańsze nawet 15w-40 z małą ilością dodatków, 10x redline po ułożeniu pierścienie i zlać olej i nalać następny ale też nie wyżej niż 10w-40 z małą ilością dodatków. I pamiętaj żeby wymyć gładź ciepłą wodą ze środkiem myjącym najlepiej miękką szczotką. Tak - tego w zakładzie szlifierskim nie robią, mechanicy też tego nie robią i Twoja w tym głowa żeby to zrobić.

Po złożeniu mam go nagrzać i zajeb... w palnik do oporu ? na postoju? Musze właśnie chłopakom natłuc do głowy żeby mi na jałowo nie doceirali bo z tego co wiem to właśnie tak robią zanim na ulice wyjadą - w sensie stawiają go na jałowo. Co do mycia to przy składaniu normalnie go wymyć ludwikiem ? tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 08 Apr 2019 - 12:27
Post #6825


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(kontrolm @ Mon, 08 Apr 2019 - 09:54) *
ja tak robię zmieniam dwa razy raz po 300 km potem 500-1000 w zależności od przeznaczenia auta potem normalny olej. Oczywiście mowa o aucie po szlifie cylindra.
I obowiązkowo po odpaleniu 10-20x redline ;-)


Kurcze trochę hardkorowo to brzmi , no i dopilnować wkładających silnik do auta (bo sam nie robię tego) pewnie trudno, bo znając życie pochodzi trochę na jałowych.
Ale faktycznie z takim artykułem gościa który motocyklowe silniki dociera sie spotkałem. Żeby dość szybko po uruchomieniu wysokie obroty dawać, ale chyba zalecał aż tyle razy i aż do limitu obrotów . Ale zasada podobna, i też o pierścienie chodziło.

A piszesz że zależny od przeznaczenia - auto na tor tylko. Silnik po składaniu na nowo/remoncie. Jakieś istotne różnice co do tego procesu ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 08 Apr 2019 - 12:57
Post #6826


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



no na takim zimnym to nie bo jednak jak odpalę pierwszy raz to chwilę pochodzę poniucham czy nic nei leci czy wszystko jest ok i wtedy dopiero wsiadadam i 10-20x redline.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 08 Apr 2019 - 12:58
Post #6827


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(MisioLBN @ Mon, 08 Apr 2019 - 10:54) *
Po złożeniu mam go nagrzać i zajeb... w palnik do oporu ? na postoju? Musze właśnie chłopakom natłuc do głowy żeby mi na jałowo nie doceirali bo z tego co wiem to właśnie tak robią zanim na ulice wyjadą - w sensie stawiają go na jałowo. Co do mycia to przy składaniu normalnie go wymyć ludwikiem ? tongue.gif


przysłowiowym Ludwikiem ale potem po wymyciu i wytarciu do sucha odrazu wszystko spsikać WD40 bo korozja wchodzi niemal natychmiast.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 08 Apr 2019 - 13:31
Post #6828


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(andrzejbadgirl @ Mon, 08 Apr 2019 - 10:49) *
panowie czy zdarzają się podróbki millersów 10w60 nt+ ? jeśli tak to jak poznać, że olej może być podróbką?


Nigdy się z tym nie spotkałem ani nie słyszałem. Ale Millers jest w PL sprzedawany nie tylko z oficjalnej sieci dystrybucji i tamten olej z poza oficjalnej sieci jest jakby poza kontrolą. Polecam wybrać sprzedawców sprzedających towar z oficjalnej sieci dystrybucji wtedy mamy gwarancję pochodzenia towaru. Nie piszę absolutnie, że "tamten inny" jest podrabiany bo zapewne nie ale lepiej jest zawsze kupić od "zweryfikowanego " sprzedawcy.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Minesr33
post Mon, 08 Apr 2019 - 16:38
Post #6829


User
Dołączył: Fri, 18 July 2014





CYTAT(tomek evo @ Mon, 08 Apr 2019 - 10:13) *
No to proszę najpierw o Twoje dane - może być na priv. Przemyślę temat.

Nie rozśmieszaj mnie handlarzyno,wynajmij papuge i działaj,tylko nagraj jego reakcje bo chętnie się pośmieje.Ewentualnie sprawe zgłoś na policje,zadzwoń czy coś,macie chyba telefony w sosnowcu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_mat13por_*
post Mon, 08 Apr 2019 - 22:36
Post #6830









CYTAT(mat13por @ Thu, 04 Apr 2019 - 09:11) *
Panowie, zakuty silnik 2.0 F4R renault, 360KM na td04. Jaki olej zalać? Auto używane caly rok. Chlodnica oleju z termostatem na 75-80st.



CYTAT(tomek evo @ Thu, 04 Apr 2019 - 11:49) *
Mocne 0W40 lub 5W40 da radę.


A konkretniej? Nie lepoej 5w50?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 09 Apr 2019 - 08:49
Post #6831


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(Minesr33 @ Mon, 08 Apr 2019 - 16:38) *
Nie rozśmieszaj mnie handlarzyno,wynajmij papuge i działaj,tylko nagraj jego reakcje bo chętnie się pośmieje.Ewentualnie sprawe zgłoś na policje,zadzwoń czy coś,macie chyba telefony w sosnowcu?


Czyli mocny zza klawiatury bo anonimowy. Można się było tego spodziewać.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 09 Apr 2019 - 08:56
Post #6832


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(mat13por @ Mon, 08 Apr 2019 - 22:36) *
A konkretniej? Nie lepoej 5w50?


5W50 też można ale to już bardziej zależy od warunków eksploatacji. Poszukaj na oil-club.pl Kolegę Pływak on ma ten silnik z mocą 300 KM+ i dobrze ogarnia temat.
Tutaj analiza z jego silnika na Ravenolu VST 5W40 + Archoil AR9100 :
http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=73&t=196


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samsung89
post Tue, 09 Apr 2019 - 10:21
Post #6833


User
Dołączył: Wed, 20 June 2018





CYTAT(mat13por @ Mon, 08 Apr 2019 - 22:36) *
A konkretniej? Nie lepoej 5w50?


Tez osobiscie widze SAE 40 np.

http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=81&p=4041#p3796

http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&t=39
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 09 Apr 2019 - 16:48
Post #6834


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Taka uwaga odnośnie lepkości olejów i wyścigów. Czytałem jakiś artykuł i tłumaczyli, że jak są ciasne pasowania, to stosuje się oleje mniej lepkie i tyle.
Większe pasowania, potrzeba grubszego filmu, więc bardziej lepki olej.
Mniejsze pasowania, potrzeba mniejszego filmu, można stosować mniej lepki olej.

Mniej lepki olej, mniejsze straty na pompowaniu oleju i mniejsze straty na tarciu, stąd więcej mocy silnik wypluje. To samo jest z nowymi silnikami, gdzie na ciasnych pasowaniach i mało lepkim oleju straty są mniejsze, a tym samym można się pochwalić niższym spalaniem.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Minesr33
post Tue, 09 Apr 2019 - 17:01
Post #6835


User
Dołączył: Fri, 18 July 2014





CYTAT(tomek evo @ Tue, 09 Apr 2019 - 08:49) *
Czyli mocny zza klawiatury bo anonimowy. Można się było tego spodziewać.

Czyli mirek handlarz nachalnie promujący pewne produkty i nie mający nic na swoją obronę.Trzymaj się ciepło walu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Tue, 09 Apr 2019 - 21:46
Post #6836


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





CYTAT(jackkpl @ Tue, 09 Apr 2019 - 16:48) *
Taka uwaga odnośnie lepkości olejów i wyścigów. Czytałem jakiś artykuł i tłumaczyli, że jak są ciasne pasowania, to stosuje się oleje mniej lepkie i tyle.
Większe pasowania, potrzeba grubszego filmu, więc bardziej lepki olej.
Mniejsze pasowania, potrzeba mniejszego filmu, można stosować mniej lepki olej.

Mniej lepki olej, mniejsze straty na pompowaniu oleju i mniejsze straty na tarciu, stąd więcej mocy silnik wypluje. To samo jest z nowymi silnikami, gdzie na ciasnych pasowaniach i mało lepkim oleju straty są mniejsze, a tym samym można się pochwalić niższym spalaniem.

"Lżejszy" olej=>mniejszy opór przy jego pompowaniu=>lepszy przepływ=>lepsze odbieranie ciepła z silnika wink.gif Potwierdzone info, no ale oczywiście nie ma co przeginać w drugą stronę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Borek123
post Tue, 09 Apr 2019 - 22:14
Post #6837


Frequent User
Dołączył: Tue, 10 January 2012





CYTAT(tomek evo @ Thu, 04 Apr 2019 - 11:48) *
Zdecydowanie za wysoka lepkość moim zdaniem. Jaki to jest dokładnie silnik?

2.5 TDI V6, z seryjnych 150KM zrobione aktualnie 231. Mocno użytkowane na mieście i na trasie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 09 Apr 2019 - 22:14
Post #6838


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(Minesr33 @ Tue, 09 Apr 2019 - 17:01) *
Czyli mirek handlarz nachalnie promujący pewne produkty i nie mający nic na swoją obronę.Trzymaj się ciepło walu.


Nie znasz mnie ale odnosisz się do mnie z pogardą. Taką sobie narracje przyjąłeś. Obelgi i kłamstwa jakie wypisujesz pod moim adresem świadczą nie o mnie tylko o tobie. Za tym co pisze stoi doświadczenie i nauka i ani nie zamierzam się bronić ani z tobą dalej dyskutować.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 09 Apr 2019 - 22:40
Post #6839


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(jackkpl @ Tue, 09 Apr 2019 - 16:48) *
Taka uwaga odnośnie lepkości olejów i wyścigów. Czytałem jakiś artykuł i tłumaczyli, że jak są ciasne pasowania, to stosuje się oleje mniej lepkie i tyle.
Większe pasowania, potrzeba grubszego filmu, więc bardziej lepki olej.
Mniejsze pasowania, potrzeba mniejszego filmu, można stosować mniej lepki olej.

Mniej lepki olej, mniejsze straty na pompowaniu oleju i mniejsze straty na tarciu, stąd więcej mocy silnik wypluje. To samo jest z nowymi silnikami, gdzie na ciasnych pasowaniach i mało lepkim oleju straty są mniejsze, a tym samym można się pochwalić niższym spalaniem.


Tak to dokładnie wygląda i dlatego są zarówno oleje przeznaczone do sportu przez duże S o lepkości 0W20 jak i 20W60. Tam gdzie się da należy stosować stosunkowo niska lepkość właśnie ze względu na niższe opory i bardziej efektywny obieg oleju w silniku i jego chłodzenie. Są oleje racingowe (takie prawdziwe a nie z nazwy) w lepkości 10W40 i to są zupełnie inne oleje niż cywilne 10W40, które pomimo identycznej lepkości kompletnie nie nadają się do zastosowań w profesjonalnym sporcie.
W cywilnych silnikach niższe lepkości stosuje się przede wszystkim aby obniżyć spalanie (przy okazji poprawiając nieco moc) co jest w dużej mierze wypadkową eko-norm co nie znaczy, że te oleje są do niczego. Producenci dbając przede wszystkim o swój interes muszą zadbać o to aby silnik wytrzymał w okresie gwarancji i to przy wymianach co 30 tys. Jak to będzie w praktyce wyglądało to dopiero się okaże ale np. w przypadku normy VW 508/509 wymagania stawiane przed olejem są naprawdę bardzo wysokie i na podstawie dotychczasowych doświadczeń i badań można wnioskować, że oleje z oficjalna aprobatą 508/509 są na PAO-syntetycznych bazach. Oczywiście PAO nie jest antidotum na wszystko ale to pokazuje, że wymagania stawiane przez normę są b. wysokie i to na pewno dobra wiadomość.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 09 Apr 2019 - 22:44
Post #6840


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(Borek123 @ Tue, 09 Apr 2019 - 22:14) *
2.5 TDI V6, z seryjnych 150KM zrobione aktualnie 231. Mocno użytkowane na mieście i na trasie.

Mocne 5W40 i regularna wymiana aby nie dopuścić do spadku parametrów. Na zimę można i 0W40 spróbować. W lecie na 5W50 też w ostateczności można jeździć ale wg. mnie to nie ma sensu. Zależy do jakich temperatur jesteś w stanie zagrzać olej.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post

367 Stron V  « < 340 341 342 343 344 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 03:02