JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Mon, 08 Apr 2019 - 10:22
Post
#6821
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
to zróbcie jestem szczerze zainteresowany tym bo leję ten olej do wszystkiego i katuję ile się da póki co nie zauważyłem żadnych negatywnych efektów , trochę mnie tylko zastanawia auto 2.0 300+ km po 10 tys olej zrobił się czarny jak smoła i dosyć gęsty i zaczął klepać popychacz na innych autach tego nie miałem, po wymianie oleju wszystko ucichło, tyle że auto nie ma lekko cały czas pedał w podłodze i 200+ na niemieckich autostradach ;-) powolne jazdy praktycznie się nie zdarzają To już niestety olej się skończył i to niestety sporo wcześniej - tak przynajmniej wnioskuje po tym co piszesz. Specol gold 5W40 to dobry olej a biorąc pod uwagę cenę to jest to b. dobry wybór ale na takie traktowanie widocznie jest za słaby - przynajmniej na 10 tys. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 08 Apr 2019 - 10:22
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 08 Apr 2019 - 10:48
Post
#6822
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
pierścienie muszą się dotrzeć to gładzi więc wtedy najtańsze nawet 15w-40 z małą ilością dodatków, 10x redline po ułożeniu pierścienie i zlać olej i nalać następny ale też nie wyżej niż 10w-40 z małą ilością dodatków. I pamiętaj żeby wymyć gładź ciepłą wodą ze środkiem myjącym najlepiej miękką szczotką. Tak - tego w zakładzie szlifierskim nie robią, mechanicy też tego nie robią i Twoja w tym głowa żeby to zrobić. Ale tak na zimnym silniku zaraz po złożeniu to redline ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Mon, 08 Apr 2019 - 10:49
Post
#6823
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 |
panowie czy zdarzają się podróbki millersów 10w60 nt+ ? jeśli tak to jak poznać, że olej może być podróbką?
|
|
|
Mon, 08 Apr 2019 - 10:54
Post
#6824
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
pierścienie muszą się dotrzeć to gładzi więc wtedy najtańsze nawet 15w-40 z małą ilością dodatków, 10x redline po ułożeniu pierścienie i zlać olej i nalać następny ale też nie wyżej niż 10w-40 z małą ilością dodatków. I pamiętaj żeby wymyć gładź ciepłą wodą ze środkiem myjącym najlepiej miękką szczotką. Tak - tego w zakładzie szlifierskim nie robią, mechanicy też tego nie robią i Twoja w tym głowa żeby to zrobić. Po złożeniu mam go nagrzać i zajeb... w palnik do oporu ? na postoju? Musze właśnie chłopakom natłuc do głowy żeby mi na jałowo nie doceirali bo z tego co wiem to właśnie tak robią zanim na ulice wyjadą - w sensie stawiają go na jałowo. Co do mycia to przy składaniu normalnie go wymyć ludwikiem ? |
|
|
Mon, 08 Apr 2019 - 12:27
Post
#6825
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
ja tak robię zmieniam dwa razy raz po 300 km potem 500-1000 w zależności od przeznaczenia auta potem normalny olej. Oczywiście mowa o aucie po szlifie cylindra. I obowiązkowo po odpaleniu 10-20x redline ;-) Kurcze trochę hardkorowo to brzmi , no i dopilnować wkładających silnik do auta (bo sam nie robię tego) pewnie trudno, bo znając życie pochodzi trochę na jałowych. Ale faktycznie z takim artykułem gościa który motocyklowe silniki dociera sie spotkałem. Żeby dość szybko po uruchomieniu wysokie obroty dawać, ale chyba zalecał aż tyle razy i aż do limitu obrotów . Ale zasada podobna, i też o pierścienie chodziło. A piszesz że zależny od przeznaczenia - auto na tor tylko. Silnik po składaniu na nowo/remoncie. Jakieś istotne różnice co do tego procesu ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Mon, 08 Apr 2019 - 12:57
Post
#6826
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
no na takim zimnym to nie bo jednak jak odpalę pierwszy raz to chwilę pochodzę poniucham czy nic nei leci czy wszystko jest ok i wtedy dopiero wsiadadam i 10-20x redline.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Mon, 08 Apr 2019 - 12:58
Post
#6827
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Po złożeniu mam go nagrzać i zajeb... w palnik do oporu ? na postoju? Musze właśnie chłopakom natłuc do głowy żeby mi na jałowo nie doceirali bo z tego co wiem to właśnie tak robią zanim na ulice wyjadą - w sensie stawiają go na jałowo. Co do mycia to przy składaniu normalnie go wymyć ludwikiem ? przysłowiowym Ludwikiem ale potem po wymyciu i wytarciu do sucha odrazu wszystko spsikać WD40 bo korozja wchodzi niemal natychmiast. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Mon, 08 Apr 2019 - 13:31
Post
#6828
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
panowie czy zdarzają się podróbki millersów 10w60 nt+ ? jeśli tak to jak poznać, że olej może być podróbką? Nigdy się z tym nie spotkałem ani nie słyszałem. Ale Millers jest w PL sprzedawany nie tylko z oficjalnej sieci dystrybucji i tamten olej z poza oficjalnej sieci jest jakby poza kontrolą. Polecam wybrać sprzedawców sprzedających towar z oficjalnej sieci dystrybucji wtedy mamy gwarancję pochodzenia towaru. Nie piszę absolutnie, że "tamten inny" jest podrabiany bo zapewne nie ale lepiej jest zawsze kupić od "zweryfikowanego " sprzedawcy. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Mon, 08 Apr 2019 - 16:38
Post
#6829
|
|
User Dołączył: Fri, 18 July 2014 |
No to proszę najpierw o Twoje dane - może być na priv. Przemyślę temat. Nie rozśmieszaj mnie handlarzyno,wynajmij papuge i działaj,tylko nagraj jego reakcje bo chętnie się pośmieje.Ewentualnie sprawe zgłoś na policje,zadzwoń czy coś,macie chyba telefony w sosnowcu? |
|
|
gość_mat13por_* |
Mon, 08 Apr 2019 - 22:36
Post
#6830
|
|
|
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 08:49
Post
#6831
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Nie rozśmieszaj mnie handlarzyno,wynajmij papuge i działaj,tylko nagraj jego reakcje bo chętnie się pośmieje.Ewentualnie sprawe zgłoś na policje,zadzwoń czy coś,macie chyba telefony w sosnowcu? Czyli mocny zza klawiatury bo anonimowy. Można się było tego spodziewać. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 08:56
Post
#6832
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
A konkretniej? Nie lepoej 5w50? 5W50 też można ale to już bardziej zależy od warunków eksploatacji. Poszukaj na oil-club.pl Kolegę Pływak on ma ten silnik z mocą 300 KM+ i dobrze ogarnia temat. Tutaj analiza z jego silnika na Ravenolu VST 5W40 + Archoil AR9100 : http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=73&t=196 -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 10:21
Post
#6833
|
|
User Dołączył: Wed, 20 June 2018 |
A konkretniej? Nie lepoej 5w50? Tez osobiscie widze SAE 40 np. http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=81&p=4041#p3796 http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&t=39 |
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 16:48
Post
#6834
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Taka uwaga odnośnie lepkości olejów i wyścigów. Czytałem jakiś artykuł i tłumaczyli, że jak są ciasne pasowania, to stosuje się oleje mniej lepkie i tyle.
Większe pasowania, potrzeba grubszego filmu, więc bardziej lepki olej. Mniejsze pasowania, potrzeba mniejszego filmu, można stosować mniej lepki olej. Mniej lepki olej, mniejsze straty na pompowaniu oleju i mniejsze straty na tarciu, stąd więcej mocy silnik wypluje. To samo jest z nowymi silnikami, gdzie na ciasnych pasowaniach i mało lepkim oleju straty są mniejsze, a tym samym można się pochwalić niższym spalaniem. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 17:01
Post
#6835
|
|
User Dołączył: Fri, 18 July 2014 |
|
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 21:46
Post
#6836
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 |
Taka uwaga odnośnie lepkości olejów i wyścigów. Czytałem jakiś artykuł i tłumaczyli, że jak są ciasne pasowania, to stosuje się oleje mniej lepkie i tyle. Większe pasowania, potrzeba grubszego filmu, więc bardziej lepki olej. Mniejsze pasowania, potrzeba mniejszego filmu, można stosować mniej lepki olej. Mniej lepki olej, mniejsze straty na pompowaniu oleju i mniejsze straty na tarciu, stąd więcej mocy silnik wypluje. To samo jest z nowymi silnikami, gdzie na ciasnych pasowaniach i mało lepkim oleju straty są mniejsze, a tym samym można się pochwalić niższym spalaniem. "Lżejszy" olej=>mniejszy opór przy jego pompowaniu=>lepszy przepływ=>lepsze odbieranie ciepła z silnika Potwierdzone info, no ale oczywiście nie ma co przeginać w drugą stronę. |
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 22:14
Post
#6837
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 |
|
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 22:14
Post
#6838
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Czyli mirek handlarz nachalnie promujący pewne produkty i nie mający nic na swoją obronę.Trzymaj się ciepło walu. Nie znasz mnie ale odnosisz się do mnie z pogardą. Taką sobie narracje przyjąłeś. Obelgi i kłamstwa jakie wypisujesz pod moim adresem świadczą nie o mnie tylko o tobie. Za tym co pisze stoi doświadczenie i nauka i ani nie zamierzam się bronić ani z tobą dalej dyskutować. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 22:40
Post
#6839
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Taka uwaga odnośnie lepkości olejów i wyścigów. Czytałem jakiś artykuł i tłumaczyli, że jak są ciasne pasowania, to stosuje się oleje mniej lepkie i tyle. Większe pasowania, potrzeba grubszego filmu, więc bardziej lepki olej. Mniejsze pasowania, potrzeba mniejszego filmu, można stosować mniej lepki olej. Mniej lepki olej, mniejsze straty na pompowaniu oleju i mniejsze straty na tarciu, stąd więcej mocy silnik wypluje. To samo jest z nowymi silnikami, gdzie na ciasnych pasowaniach i mało lepkim oleju straty są mniejsze, a tym samym można się pochwalić niższym spalaniem. Tak to dokładnie wygląda i dlatego są zarówno oleje przeznaczone do sportu przez duże S o lepkości 0W20 jak i 20W60. Tam gdzie się da należy stosować stosunkowo niska lepkość właśnie ze względu na niższe opory i bardziej efektywny obieg oleju w silniku i jego chłodzenie. Są oleje racingowe (takie prawdziwe a nie z nazwy) w lepkości 10W40 i to są zupełnie inne oleje niż cywilne 10W40, które pomimo identycznej lepkości kompletnie nie nadają się do zastosowań w profesjonalnym sporcie. W cywilnych silnikach niższe lepkości stosuje się przede wszystkim aby obniżyć spalanie (przy okazji poprawiając nieco moc) co jest w dużej mierze wypadkową eko-norm co nie znaczy, że te oleje są do niczego. Producenci dbając przede wszystkim o swój interes muszą zadbać o to aby silnik wytrzymał w okresie gwarancji i to przy wymianach co 30 tys. Jak to będzie w praktyce wyglądało to dopiero się okaże ale np. w przypadku normy VW 508/509 wymagania stawiane przed olejem są naprawdę bardzo wysokie i na podstawie dotychczasowych doświadczeń i badań można wnioskować, że oleje z oficjalna aprobatą 508/509 są na PAO-syntetycznych bazach. Oczywiście PAO nie jest antidotum na wszystko ale to pokazuje, że wymagania stawiane przez normę są b. wysokie i to na pewno dobra wiadomość. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 22:44
Post
#6840
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
2.5 TDI V6, z seryjnych 150KM zrobione aktualnie 231. Mocno użytkowane na mieście i na trasie. Mocne 5W40 i regularna wymiana aby nie dopuścić do spadku parametrów. Na zimę można i 0W40 spróbować. W lecie na 5W50 też w ostateczności można jeździć ale wg. mnie to nie ma sensu. Zależy do jakich temperatur jesteś w stanie zagrzać olej. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 03:02 |