Shoutbox 0 nowych PW 


14 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Szybkie RWD na zakręty
kermit01
post Fri, 15 Mar 2019 - 19:32
Post #121


User
Dołączył: Tue, 03 June 2014





CYTAT(piwo @ Tue, 12 Mar 2019 - 06:27) *
no tak. ale dochodza tutaj jeszcze umiejetnosci. to jest najszybszy kierownik z ekipy 50 aut. wiec no to 1/50 potrafi wycisnac tyle z auta a reszta meczy sie w czasach 2minuty,.
http://mc2018.nickesh.pl/ranking/race-results/5
ten sam kieorwnik w caymanie pewnie by krecil 1m45s.
chodzi o to by wybrac najszybsza baze dla siebie, a nie patrzec ze Kubica w naszym aucie to by klepnal na poznaniu 1m40s.


Ja tam widzę, że pierwsza 15-ka jest poniżej 2 minut(klasa 2,0) smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 15 Mar 2019 - 19:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pudel
post Sat, 16 Mar 2019 - 01:28
Post #122


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 January 2005
Skąd: Kraków





Powiem Ci coś na temat MX-5 ND bo takie właśnie auto posiadam i w sezonie 2018 udało mi się wywalczyć I miejsce w klasie w Miatachallenge.

Za 98900zł masz nówkę w podstawowej wersji z manualem, 184KM, szperą i 1030kg masy własnej!

Z modów na dzień dobry wrzucasz zawias Öhlinsa, grubszy stabilizator do przodu, big brake Wilwooda, kilka rozpórek, felgi 17x8 do tego semi 235/40, rollbar i kubły (zamiast kiepskich foteli w podstawowej wersji ;-))
Do tego wydech i program w DISI i bez wałków masz 200KM które idzie od samego dołu (skyactive) aż do końca!

Przed sobą za 125 000zł masz pachnący, nowy przygotowany samochód który na torze jest przezajebisty! Który w zakręcie łamie prawa fizyki ;-), który przez cały sezon nie klęknie ani razu!

Dodatkowo wieczorny wypad na miasto, top down - czad!

Pamiętam także jak po kilku sesjach swoją MX-5 na Silesii wypożyczyłem sobie Lotusa Elise Cup 250 i przepaści pomiędzy nimi nie było...


--------------------
MX-5 ND
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Sat, 16 Mar 2019 - 06:30
Post #123


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





O! Takiej odpowiedzi autor oczekiwał...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Sat, 16 Mar 2019 - 08:18
Post #124


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





moge rowniez polecic Mx-5 ND. wlasnie cos takiego przygotowywuje sobie do jazdy w tym sezonie. 1000kg czuc lekkosc tego auta, a 200KM odetkało ten wóz smile.gif
to tego musisz zrobic hamulce ,zawias, regulowane wachacze, drazki , wydech, remap , kubelki , pasy , kiera, naba , szersze felgi , semi slika .. ze 30k trzeba w nia włożyć i bedziesz miec bardzo fajny wóz do zabawy


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 16 Mar 2019 - 12:58
Post #125


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(pudel @ Sat, 16 Mar 2019 - 01:28) *
... rollbar i kubły (zamiast kiepskich foteli w podstawowej wersji ;-))...


Dają kubełki więcej miejsca nad głową ? bo fabryczne fotele i tak nisko są zamocowane przecież ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Sat, 16 Mar 2019 - 18:13
Post #126


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





daja wiecej miejsca nad glowa. mozna spokojnie nawet seryjny fotel obnizyc


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sikor44
post Sat, 16 Mar 2019 - 20:53
Post #127


User
Dołączył: Wed, 05 July 2017
Skąd: Warszawa





CYTAT(pudel @ Sat, 16 Mar 2019 - 01:28) *
Powiem Ci coś na temat MX-5 ND bo takie właśnie auto posiadam i w sezonie 2018 udało mi się wywalczyć I miejsce w klasie w Miatachallenge.

Za 98900zł masz nówkę w podstawowej wersji z manualem, 184KM, szperą i 1030kg masy własnej!

Z modów na dzień dobry wrzucasz zawias Öhlinsa, grubszy stabilizator do przodu, big brake Wilwooda, kilka rozpórek, felgi 17x8 do tego semi 235/40, rollbar i kubły (zamiast kiepskich foteli w podstawowej wersji ;-))
Do tego wydech i program w DISI i bez wałków masz 200KM które idzie od samego dołu (skyactive) aż do końca!

Przed sobą za 125 000zł masz pachnący, nowy przygotowany samochód który na torze jest przezajebisty! Który w zakręcie łamie prawa fizyki ;-), który przez cały sezon nie klęknie ani razu!

Dodatkowo wieczorny wypad na miasto, top down - czad!

Pamiętam także jak po kilku sesjach swoją MX-5 na Silesii wypożyczyłem sobie Lotusa Elise Cup 250 i przepaści pomiędzy nimi nie było...


no i to jest konkret. gratulacje za tytuł smile.gif !
jedyną wadę tego auta jaką dostrzegam to brak możliwości przewiezienia zapasu kół/opon


--------------------
Sikor#44 - Trener motocyklowy
_https://www.facebook.com/Sikor44/
_https://www.instagram.com/sikor44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
h8r
post Sat, 16 Mar 2019 - 21:01
Post #128


Super User
Dołączył: Fri, 12 February 2010
Skąd: Warszawa





Dzięki za merytoryczne głosy w sprawie Miaty, do tej pory traktowałem ją jako plan B, w razie gdybym doszedł do wniosku, że mnie po prostu nie stać na pierwsze 3 pozycje (co akurat takie dalekie prawdy nie jest). No ale rzeczywiście przy 200 koniach na tonę ma stosunek mocy do masy podobny do mojego poprzedniego auta, a powinna być w miarę niezawodna i dać się znacznie taniej upalać. Jako wadę uznałbym, że auto trzeba jednak zbudować i 30k wydaje się optymistycznym podejściem bazując na moich poprzednich doświadczeniach. Ciekaw jestem jak chłodzenie będzie sobie dawać radę torze, w takich wozach z reguły trzeba zrobić więcej niż się wydaje przed zakupem.


--------------------
mała rzecz, a cieszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 16 Mar 2019 - 21:13
Post #129


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(Sikor44 @ Sat, 16 Mar 2019 - 20:53) *
no i to jest konkret. gratulacje za tytuł smile.gif !
jedyną wadę tego auta jaką dostrzegam to brak możliwości przewiezienia zapasu kół/opon


Jakoś się pewnie da - 1/2 po wywaleniu fotela pasażera, 2-3 na klapie bagażnika ?
Swoją drogą, ona musi mieć takie wielgachne koła ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
h8r
post Sat, 16 Mar 2019 - 21:19
Post #130


Super User
Dołączył: Fri, 12 February 2010
Skąd: Warszawa





Żadne z aut które mnie interesują nie mają opcji wożenia kół, także spoko nie traktuję tego jako wadę. Będę jeździł na tych samych, jak złapie gumę (co mi się tylko raz w życiu zdarzyło) to trudno laweta. Poza tym do poprzednich generacji są bagażniki na tył na opony, więc do nd to tylko kwestia czasu.


--------------------
mała rzecz, a cieszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 17 Mar 2019 - 06:50
Post #131


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Mx-5 ND - napisz do dwóch Panów powyżej, dostaniesz listę części z numerami lub linkami. Klik i kupujesz po tygodniu w domu jest.

To nie jest przebudowa silnika tylko kilka śrubek odkręcić i przykręcić. Nie ma w tym dużej filozofii. W nowych autach części aftermarketowe działają dobrze i pasują od strzała.

Mazda jako auto na track day to ultra dobrze zbalansowane, dobrze trzymające się drogi auto które ma zawieszenie projektowanie pod jazdę po torze a nie po autostradzie. Za 130k pln nie ma nic lepszego do kupienia. A jak będzie mało to później można mocy dorobić. 70k w kieszeni zostaje na opony, klocki i paliwo i jeszcze jest kaska na wypady na Nur.

Jeśli Buni który od 15 lat lata po torach i jeździł chyba każdym możliwym autem torowym mówi Mazda, to musi to być naprawdę zajebisty wóz.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Sun, 17 Mar 2019 - 12:39
Post #132


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Ciekawa sprawa z tą Mazdą, wygląda na to że auto po lifcie na 2019 w końcu ma ciut większa moc, co przy tej masie powinno być już w miarę wystarczające, szczególnie na tych ciaśniejszych torach/autodromach. Odkąd przeczytałem ten temat to strasznie zaczęła mi chodzić po głowie wymiana Clio na taką Mazdę. Mam pytanie: czy szpera w tej 2.0 184 KM to jest płytka, czy Torsen? Czy można tam całkowicie wyłączyć kontrolę trakcji jednym przyciskiem?


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pudel
post Sun, 17 Mar 2019 - 19:54
Post #133


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 January 2005
Skąd: Kraków





CYTAT(pawel934 @ Sun, 17 Mar 2019 - 12:39) *
Ciekawa sprawa z tą Mazdą, wygląda na to że auto po lifcie na 2019 w końcu ma ciut większa moc, co przy tej masie powinno być już w miarę wystarczające, szczególnie na tych ciaśniejszych torach/autodromach. Odkąd przeczytałem ten temat to strasznie zaczęła mi chodzić po głowie wymiana Clio na taką Mazdę. Mam pytanie: czy szpera w tej 2.0 184 KM to jest płytka, czy Torsen? Czy można tam całkowicie wyłączyć kontrolę trakcji jednym przyciskiem?

Szpera to Torsen, a całkowitą kontrole trakcji wyłączasz jednym dotknięciem przycisku!


--------------------
MX-5 ND
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 17 Mar 2019 - 20:23
Post #134


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





tutaj szpery do ND

https://rev9autosport.com/nd-16/drivetrain/lsd.html


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Sun, 17 Mar 2019 - 20:35
Post #135


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





CYTAT(pudel @ Sun, 17 Mar 2019 - 19:54) *
Szpera to Torsen, a całkowitą kontrole trakcji wyłączasz jednym dotknięciem przycisku!


Hehe czyli klasycznie dwie informacje: dobra i zła biggrin.gif

Czy taka szpera daje radę w praktyce? Ja zarówno w E36 jak i Clio mam płytkę, myślałem zawsze że to jedyne "prawilne" wyjście.

Albert, dzięki za link. Dostępność gratów aftermarketowych do tego auta robi wrażenie. I w dodatku mają ludzkie ceny. Patrzyłem dzisiaj na rzeczy o których pisał pudel w swoim poście i te wszystkie graty mają naprawdę rozsądne ceny.


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DSTurbo
post Sun, 17 Mar 2019 - 20:39
Post #136


Super User
Dołączył: Fri, 03 April 2015





Czemu torsen zły? Pytam poważnie.


--------------------
Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Sun, 17 Mar 2019 - 20:49
Post #137


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





CYTAT(DSTurbo @ Sun, 17 Mar 2019 - 20:39) *
Czemu torsen zły? Pytam poważnie.


Poniewaz dziala tylko w sytuacji, w ktorej stycznosc z podlozem maja oba kola.


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 17 Mar 2019 - 20:51
Post #138


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Paweł, zrobiłem kilka TD na płytkowej (FDW znane Ci) i w zasadzie żadnej diametralnej różnicy w czasach na asfalcie nie widzę (z wiskozą porównując) . A upierdliwość - serwisowanie, docieranie, zużycie, strzelanie na parkingu , a i jeszcze dobór oleju bo skrzynia chce inny a szpera inny. Ale to w FWD w RWD oddzielne oleje może mieć, to odpada ten punkt. Może na rajdy gdzie pół auta w powietrzu przez pół OSu "jedzie" to ma sens płytkowa, ale na asfaltach gdzie tylko czasem coś podbije ? gdzie zalety?
Ja zmieniam na torsen właśnie, a najchętniej do wisko bytm wrócił, ale dyfer seryjny za słaby. Drugi raz bym płytkowej na asfalt nie zakładał. Mazda też nie na rajdy, japońce wiedzą co robią smile.gif


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DSTurbo
post Mon, 18 Mar 2019 - 11:02
Post #139


Super User
Dołączył: Fri, 03 April 2015





CYTAT(Tom-Lee @ Sun, 17 Mar 2019 - 20:49) *
Poniewaz dziala tylko w sytuacji, w ktorej stycznosc z podlozem maja oba kola.

Poprzednik mnie ubiegł, czyli, rajdy, kjs to przewaga płytki, ale ulica, tor, gdzie raczej ciężko oderwać koło od asfaltu to taki torsen w mx5, czy tam gt86 jest chyba ok opcją. Jestem laik w temacie, miałem tylko 1 auto z torsenem, żadnego na płytkowej.


--------------------
Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Loobo
post Mon, 18 Mar 2019 - 11:39
Post #140


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 September 2005
Skąd: WB





CYTAT(MiC_street @ Mon, 11 Mar 2019 - 15:02) *
niedawno na Poznaniu, prawie seryjna MX5 NC 160KM zrobiła 1:51 biggrin.gif
(opona Extreme z tego co kojarze)


A pytanie co oznacza to "prawie seryjna"? Że ma kierę sportową to widać na filmie smile.gif wydechu raczej nie ma lub ma jakiś cichy, bo słychać głównie silnik.
Generalnie czas mega. Na prawdę nieźle.

A do właściciela tematu - brałbym Miatę jeśli na codzień nie zdarza Ci się przewieźć więcej niż 2 osoby, lub jakieś większe zakupy. W przeciwnym wypadku brałbym GT86.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

14 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 18:22