Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> 4x4 komfortowe za 25k pln
yotomeczek
post Wed, 13 Feb 2019 - 10:27
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(_adams_ @ Wed, 13 Feb 2019 - 09:35) *
Albo 2.0TDi albo zacząć szukać od ~30k 3.0TDi - nie wszystkie to trupy, a nie ma już dziś aut które nie generują mniejszych/większych kosztów. Czasy niezawodnych 80-tek B4 już minęły wink.gif


No właśnie kupowanie auta za ok. 25k i przy odrobinie pecha wpakowanie weń 15-20 tysi to trochę wtopa.
Zwiększenie budżetu do 40k tez w sumie niewiele zmienia - można kupić trochę nowszy rocznik i tyle.
Wychodzi na to że 4x4 to droga zabawka. Szkoda że Citroen C5 nie ma wersji z napędem 4x4 - nie byłoby problemu.
Za 35-40k może Skoda Superb 4x4 byłaby warta rozważenia (diesel 2.0 z manualem)?
Muszę obadać Subaru Outback bo to chyba bardziej sensowne auto 4x4 w okolicach 20-25k...


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 13 Feb 2019 - 10:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Frolik
post Wed, 13 Feb 2019 - 11:03
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Superb jeśli w ogóle, to tylko 2.0 TDI, bo TFSI z tych lat to śmietniki.
No i Superby to od 40 tys zł.
Takze budżet +10tys zl wiele tu nie zmienia.

Ciekawe jak naped 4x4 się w nich sprawuje...

Rozsadne będzie Legacy lub Outback za 20-25 tys zł plus pare groszy na dopieszczenie auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scorpio_24
post Wed, 13 Feb 2019 - 11:26
Post #23


Super User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Volvo jest super. Tylko XC70 za 25 kpln to raczej takie z lat MY05-07.
Na ostatnie XC70 raczej bez szans. Ale znajdziesz moze wersję V70 od 07 w górę awd. Ten sam naped i silniki. Tylko jest ich mało.
Jeżeli masz budżet od 30 w górę to obejrzyj sobie XC90. Ta sama technika co mniejsi bracia,a miejsca już baardzo duzo. Najlepiej motor d5 185 km czyli od 2005. My 07 i w gore sa drozsze bo wszedl lft zewnatrz. Po drodze jeszcze byla zmiana generacji haldexa, ale to nie powiem czy definitywnie w 2007 czy wczesniej (a tak mi cos swita,ze w tym d5 185 juz byl nowszy. Plus skrzynia automat 6 bieg zamiast 5 bieg. Poprawcie mnie jesli sie myle w ktorym roku byla zmiana).
Dynamika oczywiscie słabsza z d5 niz benzyna. Czarow z mleka nie ma. To waży 2 tony. Program może uratować sytuacje. Jest tez 4,4 v8;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Wed, 13 Feb 2019 - 11:37
Post #24


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(scorpio_24 @ Wed, 13 Feb 2019 - 11:26) *
obejrzyj sobie XC90. Ta sama technika co mniejsi bracia,a miejsca już baardzo duzo
O wiel większy i bardziej toporny wóz
CYTAT(scorpio_24 @ Wed, 13 Feb 2019 - 11:26) *
Program może uratować sytuacje. Jest tez 4,4 v8;)
i T6, znosi LPG.

Ogólnie Volvo, jak pogodzisz się z tym, że w napędzie będziesz musiał od czasu do czasu zrobić jakiś remont, to przynajmniej silnikowo raczej Cię drogo nie zaskoczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scorpio_24
post Wed, 13 Feb 2019 - 12:32
Post #25


Super User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





CYTAT(burski @ Wed, 13 Feb 2019 - 11:37) *
O wiel większy i bardziej toporny wóz i T6, znosi LPG.

Ogólnie Volvo, jak pogodzisz się z tym, że w napędzie będziesz musiał od czasu do czasu zrobić jakiś remont, to przynajmniej silnikowo raczej Cię drogo nie zaskoczy.

T6 2,9 jest w przedlifcie i akurat tej wersji wyjatkowo bym nie polecal bo sprzegana byla z 4 biegowym automatem. Oprocz tego ten silnik jest bardzo bogato wystrojony w serii i przez to pali jak smok.
Tego najfaniejszego 3,0 T6 w xc90 nigdy niestety nie bylo (za to bylo w v70, xc70 s80, xc60. I to juz jest niezla kosa.)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Malisz
post Wed, 13 Feb 2019 - 12:48
Post #26


Frequent User
Dołączył: Sun, 03 November 2013
Skąd: Warszawa





CYTAT(scorpio_24 @ Wed, 13 Feb 2019 - 11:26) *
Jest tez 4,4 v8;)

Byle nie 2005 rok - wada fabryczna silnika smile.gif Tak to fajne autko, dynamiczne z fajnym dźwiękiem silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Wed, 13 Feb 2019 - 12:57
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(burski @ Wed, 13 Feb 2019 - 11:37) *
O wiel większy i bardziej toporny wóz i T6, znosi LPG.

Ogólnie Volvo, jak pogodzisz się z tym, że w napędzie będziesz musiał od czasu do czasu zrobić jakiś remont, to przynajmniej silnikowo raczej Cię drogo nie zaskoczy.


Ktoś się orientuje jaki jest koszt remontu napędów w Volvo? Tam jakaś przekładnia kątowa leci i co jeszcze?
XC70 to chyba dla mnie max (mój były szef miał nówkę 185KM diesel i było OK, XC90 to już za wielkie.


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamlass
post Wed, 13 Feb 2019 - 13:04
Post #28


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 March 2010





CYTAT(yotomeczek @ Wed, 13 Feb 2019 - 10:27) *
Muszę obadać Subaru Outback bo to chyba bardziej sensowne auto 4x4 w okolicach 20-25k...


Doszedłem do takich samych wniosków. Przy czym nie potrzebowałem kombi, więc skończyło się na Legacy (2.0 NA).
Przez ponad 2 lata użytkowania wymieniłem sworznie wahaczy za 430 zł i trzy razy olej w silniku. U mnie Subaru jeździ żona.
Kolega w tym samym czasie swojej żonie kupił BMW X3 3.0d z 2004 r. i przez dokładnie taki sam okres użytkowania włożył w auto 15k zł wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Wed, 13 Feb 2019 - 13:09
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(adamlass @ Wed, 13 Feb 2019 - 13:04) *
Doszedłem do takich samych wniosków. Przy czym nie potrzebowałem kombi, więc skończyło się na Legacy (2.0 NA).
Przez ponad 2 lata użytkowania wymieniłem sworznie wahaczy za 430 zł i trzy razy olej w silniku. U mnie Subaru jeździ żona.
Kolega w tym samym czasie swojej żonie kupił BMW X3 3.0d z 2004 r. i przez dokładnie taki sam okres użytkowania włożył w auto 15k zł wink.gif


Nowoczesna motoryzacja...
Poczytałem forum subaru i Diesla warto tylko od 2010 - wcześniejsze klękały panewki i sprzęgła. Benzyna 2,5 to też niezbyt pewny motor... ech


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scorpio_24
post Wed, 13 Feb 2019 - 13:10
Post #30


Super User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Porównaj wymiary XC90 np. vs XC70 na papierze i okaże się, że gabaryt jest większy, ale istotnie tylko w górę.
A propos napedu poszukaj sobie dwóch rzeczy:
Najpierw zazwyczaj pada tuleja skrzyni kątowej (ok 740 OE zl plus wymiana)
Oraz naprawa skrzyni kątowej przez napawanie zębów ok 1500-2500 z wymianą.
Poczytaj np volvo forum.

Oczywiście nie w każdym aucie te elementy muszą być do wymiany. Wszystko zalezy od tego czy auto czesto jezdzilo w sytuacjach gdzie uaktywnialo sie dolaczanie napedu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamlass
post Wed, 13 Feb 2019 - 13:11
Post #31


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 March 2010





Z tym 2.5 też nie ma dramatu. Popatrz na H6, chociaż może być problem z dobrym egzemplarzem w tym budżecie. Ja jestem bardzo zadowolony z 2.0 NA (150 KM). Nie jest to jakiś okrutny muł, demon prędkości też z niego żaden. Totalna bezawaryjność trochę wynagradza osiągi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mark2222
post Wed, 13 Feb 2019 - 13:24
Post #32


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 June 2011
Skąd: Mielec





S211 E500 4 matic- skrzynia wytrzymała, silnik M113 bezproblemowy do gazu- jedynie pompa SBC- ale patrząc na inne wydatki to nie ma co porównywać.


--------------------
W245 B200T 07' Lpidżi
W126 280SE 82' MegaSquirted
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Wed, 13 Feb 2019 - 13:52
Post #33


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(scorpio_24 @ Wed, 13 Feb 2019 - 12:32) *
T6 2,9 jest w przedlifcie i akurat tej wersji wyjatkowo bym nie polecal bo sprzegana byla z 4 biegowym automatem. Oprocz tego ten silnik jest bardzo bogato wystrojony w serii i przez to pali jak smok.
Tego najfaniejszego 3,0 T6 w xc90 nigdy niestety nie bylo (za to bylo w v70, xc70 s80, xc60. I to juz jest niezla kosa.)
Ten V8 też pali jak smok i gorzej jedzie niż T6

Apropos tych V8 i poliftów, to wciąż mówimy o budżecie 25k?
CYTAT(scorpio_24 @ Wed, 13 Feb 2019 - 13:10) *
A propos napedu poszukaj sobie dwóch rzeczy:
Najpierw zazwyczaj pada tuleja skrzyni kątowej (ok 740 OE zl plus wymiana)
Oraz naprawa skrzyni kątowej przez napawanie zębów ok 1500-2500 z wymianą.
Poczytaj np volvo forum.

Tylko jak ta tuleja padnie, to zazwyczaj z kątówki niestety nie ma co zbierać. Można tuleję wymieniać profilaktycznie, ogólnie słaby temat, ale się da.
CYTAT(scorpio_24 @ Wed, 13 Feb 2019 - 13:10) *
Oczywiście nie w każdym aucie te elementy muszą być do wymiany. Wszystko zalezy od tego czy auto czesto jezdzilo w sytuacjach gdzie uaktywnialo sie dolaczanie napedu.

W każdym w końcu będą do wymiany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scorpio_24
post Wed, 13 Feb 2019 - 14:14
Post #34


Super User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Ktos cos tu pisal o polifcie za 25 kpln??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Wed, 13 Feb 2019 - 14:22
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





Zakładany budżet 25 tys, dołożenie 5 czy 10 tys. tak na prawdę niewiele zmienia...


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejbadgirl
post Wed, 13 Feb 2019 - 14:28
Post #36


Super User
Dołączył: Sun, 10 February 2008





a w takie cos warto sie zapakowac?

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy...r-ID6BuNew.html?

ten automat łopatkowy to działa jakoś szybko i bezawaryjnie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Wed, 13 Feb 2019 - 16:24
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





Jeśli Volvo XC90 to tylko pancerny 2,5T R5. Reszta to skarbonki, od 2005 jest polift. Tylko budżet wymagany min 30 bo taniej to tylko przy zakupie, potem zrobi się drogo wink.gif


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Thu, 14 Feb 2019 - 07:27
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(adamlass @ Wed, 13 Feb 2019 - 13:11) *
Z tym 2.5 też nie ma dramatu. Popatrz na H6, chociaż może być problem z dobrym egzemplarzem w tym budżecie. Ja jestem bardzo zadowolony z 2.0 NA (150 KM). Nie jest to jakiś okrutny muł, demon prędkości też z niego żaden. Totalna bezawaryjność trochę wynagradza osiągi.

Miałem 3 sztuki 2,5 w tym jeden Turbo a 2 wolnossaki, nigdy w żadnym nie było problemów z silnikiem, ani nawet osprzętem.
Sorry w jednym rozszczelnila się chlodnica i zapchał katalizator, ale to nie tragedie...

Fakt że rozrząd czy sprzęgło kosztują więcej niż w równoletnim golfie czy fabii, ale coś za coś.
Ale i tak Subaru jest nieporównywalnie tansze w serwisie niż BMW, Volvo itp...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
borman
post Wed, 20 Feb 2019 - 11:48
Post #39


User
Dołączył: Sat, 04 November 2017





altea xl freetrack
insignia 4x4
chevrolet captiva
e61 530xd

pamiętaj że przy stałym 4x4 spalanie w trasie będzie sporo wyższe niz na haldexie, a skrzynia 5 biegowa przy 140-150 pozbawi cię uszu tongue.gif a6c6 w stosunku do e60 jest porażką jeśli chodzi o jakość. no i superba 4x4 w okolicach 30k można znaleźć (ale raczej liftback).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Sat, 23 Feb 2019 - 16:16
Post #40


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(scorpio_24 @ Wed, 13 Feb 2019 - 13:10) *
Porównaj wymiary XC90 np. vs XC70 na papierze i okaże się, że gabaryt jest większy, ale istotnie tylko w górę.
A propos napedu poszukaj sobie dwóch rzeczy:
Najpierw zazwyczaj pada tuleja skrzyni kątowej (ok 740 OE zl plus wymiana)
Oraz naprawa skrzyni kątowej przez napawanie zębów ok 1500-2500 z wymianą.
Poczytaj np volvo forum.

Oczywiście nie w każdym aucie te elementy muszą być do wymiany. Wszystko zalezy od tego czy auto czesto jezdzilo w sytuacjach gdzie uaktywnialo sie dolaczanie napedu.


Szwagier szuka XC70 II generacji. Coś za 8-9 tys. euro. Chce manuala, ale nad silnikiem się zastawia bo w grę wchodzą i tak turbobenzyny lub turbodiesle. Co jest najbardziej problematycznego w tym modelu? Na co zwrócić uwagę? Już raz w ładował się w salespeeda w 156 wink.gif Napędy, zawieszenie jakieś bardzo drogie jest w utrzymaniu?
Jeśli silnik diesla to lepiej D5 2400 cm3 5- czy 4-garowy? Ja jeździłem 5-garowym i dźwięk moc w porządku. Są jakieś różnice szczególne w systemie zasilania paliwem (np. wtryski nadające się do regeneracji lub nie itd). Turbosprężarki różnią się szczególnie?

Ogólnie jak brać XC70 II to jakie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 07:06