E65 745i zmniejszenie temperatury w DME |
E65 745i zmniejszenie temperatury w DME |
Sat, 03 Nov 2018 - 13:30
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 November 2018 |
Witam, czy mogl by mi ktos pomoc zmienic temperature cieczy ze 105° na 90° w oryginalnym pliku ? Oczywiscie zaplace ile trzeba. Auto to BMW 745i E65 333HP. Dziekuje i Pozdrawiam
|
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 03 Nov 2018 - 13:30
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 04 Nov 2018 - 01:52
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Skąd jesteś?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Sun, 04 Nov 2018 - 09:07
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 November 2018 |
Z Bydgoszczy, ale mieszkam w DE.
|
|
|
Mon, 05 Nov 2018 - 00:39
Post
#4
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
https://www.facebook.com/bimmergaragechoszczno/
Odezwij się do tego kolegi. Ogarnął temat w swoim aucie i masz po drodzę do nas jadac z DE -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Mon, 05 Nov 2018 - 09:27
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 November 2018 |
Napisalem tam koledze wiadomosc. Zobaczymy czy cos zdzialam
|
|
|
Mon, 05 Nov 2018 - 11:59
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 November 2018 |
Jak narazie to mam trzy opcje:
1. Przerobka termostatu tutaj http://www.termostat.pl/?page=kontakt 120zl z przesylka 2. Termostat + przerobka softu tutaj https://www.facebook.com/bimmergaragechoszczno/ 500zl 3. Gotowy termostat z USA https://www.ebay.de/itm/153170253180 podobno bez bledu w DME |
|
|
Mon, 05 Nov 2018 - 13:37
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 |
Napisz proszę - po co chcesz zmniejszyć temperaturę? Wiesz o tym, że docelowo wpłynie to na resztę osprzętu?
-------------------- Klub 100kucy/1L
|
|
|
Mon, 05 Nov 2018 - 14:41
Post
#8
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Napisz proszę - po co chcesz zmniejszyć temperaturę? Wiesz o tym, że docelowo wpłynie to na resztę osprzętu? No właśnie ma wpłynąć na nie, bo ta temperatura bezpośrednio wpływa na bolączki tego silnika -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Mon, 05 Nov 2018 - 15:22
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 |
No właśnie ma wpłynąć na nie, bo ta temperatura bezpośrednio wpływa na bolączki tego silnika Dalej nie rozumiem :-) Bolączki typu uszczelniacze zaworowe, simeringi/uszczelki? Raz na 200kkm to duży koszt wymiany? ;-) -------------------- Klub 100kucy/1L
|
|
|
Mon, 05 Nov 2018 - 15:54
Post
#10
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Poniżej 100k spokojnie potrafią polecieć uszczelniacze gdy np. auto lata z dużymi predkościami po autostradzie. Koszt wymiany to koło 3k pln. Moim zdaniem awarie mechaniczne w tym motorze zdarzają się przez obciążenie termiczne wlasnie. Widziałem ich kilka rozebranych, wydaje mi się że silnik jest konstrukcyjnie dobry, a obniżenie temperatury może dać tylko pozytywne efekty. Jak masz inną teorie, to chętnie się dowiem
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Mon, 05 Nov 2018 - 16:25
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 November 2018 |
Remontowalem N62B44 dwa razy od podstaw. Rozne podzespoly byly popekane, skruszale, oraz przebarwione przez zbyt wysoka temperature. Uszczelniacze zaworowe twarde jak kamien. Poza tym najlepsza wydajnosc silnika jest przy okolo 90°C. Instalacja LPG, reduktor, weze tez nie sa zadowolone z tych 105°C.
|
|
|
Mon, 05 Nov 2018 - 21:54
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze |
S62 które bazuje na M62 ma termostat 80stopni (albo nawet 78) a ten drugi 107. PIerwszy nie ma problemu z uszczelniaczami, wężami i rurkami, drugi owszem.
Przy wyższej temp jest wyższa wydajność i łatwiej spełnić normy spalin |
|
|
Mon, 05 Nov 2018 - 22:32
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 November 2018 |
Z norma spalin sie zgodze, ale nie z wydajnoscia. Przy 90°C jest lepsza wydajnosc niz przy 105°C, pewnie marginalnie lepsza, ale jednak.
Tu chodzi tylko i wylacznie o ekologie, kosztem elementow silnika i osprzetu. |
|
|
Tue, 06 Nov 2018 - 18:34
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 12 September 2013 |
Z norma spalin sie zgodze, ale nie z wydajnoscia. Przy 90°C jest lepsza wydajnosc niz przy 105°C, pewnie marginalnie lepsza, ale jednak. Tu chodzi tylko i wylacznie o ekologie, kosztem elementow silnika i osprzetu. Jeśli pod pojęciem wydajność mamy na myśli sprawność silnika to przynajmniej w teorii jest ona większa w przypadku wyższej temperatury pracy. |
|
|
Tue, 06 Nov 2018 - 21:02
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 November 2018 |
Czyli przy 105°C silnik jest mocniejszy, niz przy 90°C ?
|
|
|
Tue, 06 Nov 2018 - 21:09
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2003 Skąd: Klucze |
Pewnie nie. Ale mniej pali. Przynajmniej w teorii.
|
|
|
Tue, 06 Nov 2018 - 22:15
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Dokładnie, wyższa sprawność cieplna.
-------------------- A110S
|
|
|
Thu, 08 Nov 2018 - 01:32
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 12 September 2013 |
|
|
|
Thu, 08 Nov 2018 - 11:50
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 |
Może bym i u siebie przeprogramował...
Ktoś w okolicy KRK w sofcie? Nie chcę zakładać tuningowych gadżetów, które później święcą na szafie błędem. -------------------- Klub 100kucy/1L
|
|
|
Thu, 08 Nov 2018 - 22:53
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 November 2018 |
Chyba faktycznie lepiej nie zmieniac tej temperatury. Zawsze myslalem ze temperatura oleju jest wyzsza od temperatury cieczy, a tu sie okazuje ze jest odwrotnie.
https://www.youtube.com/watch?v=vhmNIhouJSU Jezeli przy temperaturze cieczy 105°C, temperatura oleju wynosila bedzie okolo 90-95°C no to wydaje mi sie ze wszystko gra |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 18 April 2024 - 14:24 |