Shoutbox 0 nowych PW 


302 Stron V  « < 250 251 252 253 254 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
przema72
post Fri, 12 Oct 2018 - 03:48
Post #5021


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





wartość Feedback to wielkość %DC o jaką korygujemy na plus lub minus , a nie wartość % korekcji z chwilowego DC zaworu , dlatego masz 65%DC dodać do tego max Feedback 10%dc i wychodzi 75
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 12 Oct 2018 - 03:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Zibi122
post Fri, 12 Oct 2018 - 08:26
Post #5022


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





1. ustaw na wejściu doładowania niższą wartość Boost target niż aktualnie osiąga turbo to pik będzie mniejszy
2. ustaw p=2 i=0 d=0 wind=100 feedback = +5 i -15 i sprawdz co będzie wtedy


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jano0
post Fri, 12 Oct 2018 - 10:14
Post #5023


User
Dołączył: Thu, 18 September 2008





CYTAT(przema72 @ Fri, 12 Oct 2018 - 03:48) *
wartość Feedback to wielkość %DC o jaką korygujemy na plus lub minus , a nie wartość % korekcji z chwilowego DC zaworu , dlatego masz 65%DC dodać do tego max Feedback 10%dc i wychodzi 75

Dzięki, teraz już kumam smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jano0
post Fri, 12 Oct 2018 - 10:25
Post #5024


User
Dołączył: Thu, 18 September 2008





CYTAT(Zibi122 @ Fri, 12 Oct 2018 - 08:26) *
1. ustaw na wejściu doładowania niższą wartość Boost target niż aktualnie osiąga turbo to pik będzie mniejszy
2. ustaw p=2 i=0 d=0 wind=100 feedback = +5 i -15 i sprawdz co będzie wtedy


1. Przy zmianie biegu pik będzie mniejszy ale podczas przyspieszania regulator będzie dążył do zmniejszenia doładowania.
2. dzięki, obetnę trochę parametry i może się poprawi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Sun, 21 Oct 2018 - 19:46
Post #5025


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Ma ktoś może linka do nieoficjalnych wersji testowych firmware?


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
latitude
post Sun, 21 Oct 2018 - 22:23
Post #5026


Rookie
Dołączył: Sun, 21 October 2018





Da się ogarnąć "szybszą" odcinkę podczas LC w det3?
I drugie pytanie, sterowanie zaworem MAC da się to jakoś szybciej ogarnąć żeby ładował jak najszybciej powiedzmy 0,8b a resztę upuszczał, wiem że w trybie FI to kilka kliknięć ale w trybie świniaka trzeba rzeźbić mapkę?

Pacjent:
DET3 zamontowany w s13 (ca18det), w trybie świniaka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Wed, 24 Oct 2018 - 17:20
Post #5027


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Kto ma uruchomiony LC w fuel implant i na jakiej wersji firmware?


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Wed, 24 Oct 2018 - 19:27
Post #5028


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Ja mam na 1.46, ale ostatnio jest jakiś problem z tym. Miałem ostatnio kilka przypadków że na fabrycznie nowych świnkach nie dało się załączyć lc, a po przepięciu mojego starego DET'a wszystko śmigało jak trzeba.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Wed, 24 Oct 2018 - 19:33
Post #5029


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





A w trybie świnki det nie steruje tak samo ebc jak w fi ? jeśli tak to musisz dc table podnieść początek do np 3-4tys obr jeśli coś to da to lepiej naciągnąć gruszkę albo zmienić na twardszą bo upuszczanie powietrza(dziurka w dolocie ) pogarsza wstawanie turbiny
Miałem podłączony lc i średnio to działało największym problemem były zakłócenia częstotliwości lc albo się nie wyłączało albo podczas odcinki na ułamki sekund wchodziło na większe obr niż zadane , szkoda że nie można zrobić normalnie na pedał sprzęgła poza tym chyba szybkiej odcinki nie da się zrobić bez pełnej kontroli nad cewkami ;p


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Wed, 24 Oct 2018 - 20:25
Post #5030


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT(Al Ed Upek @ Wed, 24 Oct 2018 - 19:27) *
Ja mam na 1.46, ale ostatnio jest jakiś problem z tym. Miałem ostatnio kilka przypadków że na fabrycznie nowych świnkach nie dało się załączyć lc, a po przepięciu mojego starego DET'a wszystko śmigało jak trzeba.

Czyli wychodzi że mój przypadek nie jest odosobniony. Dziś przeniosłem z jednego auta na próbę (gdzie nie był nikomu potrzebny LC) innego deta i to samo. Czyli wychodzi że mam w obiegu dwie "skopane" sztuki. Napisałem ponad tydzień temu maila do Ecumajstrów wraz z moim wsadem i nadal nic nie odpisane, więc nie wiadomo czy w ogóle mają zamiar coś robić z tym...

Co do odcinki na pedał sprzęgła to będzie się dało jak naprawią w/w buble. Pin 2, ciągniesz z niego kabelek na "pstryczek" domontowany na pedał. Ja stosuję do tego celu włącznik świateł stop z Ursusa smile.gif


Wg schematu w instrukcji ma wtedy łączyć pin 2 z masą. Elektryka u mnie ok, bo nawet spięty "na krótko" nie rusza.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Wed, 24 Oct 2018 - 21:24
Post #5031


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Myślałem żeby czujnik abs zamontować na koronce od wału silnika i żeby pełniło to rolę źródła Hz i w ten obwód mikroprzełącznik na pedał sprzęgła wtedy det będzie albo widział częstotliwość albo nie , bo pin 2 mi potrzebny do afr i 2xmap smile.gif a i u mnie wersja 1.42 . Są nowsze i co dają?


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pytacz
post Thu, 25 Oct 2018 - 01:48
Post #5032


Rookie
Dołączył: Thu, 29 March 2018





CYTAT
Czyli wychodzi że mam w obiegu dwie "skopane" sztuki. Napisałem ponad tydzień temu maila do Ecumajstrów wraz z moim wsadem i nadal nic nie odpisane, więc nie wiadomo czy w ogóle mają zamiar coś robić z tym...


Bo najwidoczniej sprzedali już tyle detów i emu, że mają to w dupie bo hajs i tak się już zgadza. Nawet w wątku się przestali udzielać. Tak to już jest niestety na świecie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Thu, 25 Oct 2018 - 15:45
Post #5033


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Na obu sztukach i na wersjach 1.43 oraz 1.46 mi nie działa LC, włącznie z wejściem częstotliwościowym (gdyby działało w sumie sprytny pomysł z czujnikiem, albo jakiś generator impulsów). Jedyna sytuacja kiedy działa to jak dam z poziomu klienta w konfiguracji "always active". W SA fuel implant -> tables switch input mam oczywiście zadedykowane do LC...
Mogę jeszcze sprawdzić na trzeciej sztuce, gdy kiedyś spotkam się z właścicielem auta.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Thu, 25 Oct 2018 - 18:57
Post #5034


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Z moich obserwacji wynika że każda świnka działa nieco inaczej. Jedna załączała tylko po odznaczeniu always active, w drugiej lc załączał się permanentnie po podłączeniu pulapa do wejścia częstotliwościowego (na map switch nie reagowała), jeszcze inna świnia załącza tylko przez map switch, a na wejście częstotliwościowe nie reaguje. Kraków trochę się miga z tego co wiem.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 25 Oct 2018 - 19:13
Post #5035


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(MichalST @ Wed, 10 Oct 2018 - 23:09) *
DET3+ (jakaś nowa wersja bo "+") i problemy z LC. LC jest aktywne gdy na extra analog input napięcie jest powyżej 4,8V. Problem jest taki że nie jest aktywne bo pullup na pinie 2 dociąga tylko do 4,8V gdy ten pin "wisi" w powietrzu. Co ciekawe po zaznaczeniu opcji odwrócenia wejścia nadal LC nie idzie aktywować, nawet pomimo podłączenia pinu 2 do masy (jak to jest w schemacie). Na always active działa, odcina i pluje strzałami. Problem w tym że jest to bezużyteczne bez krańcówki sprzęgła podpiętej pod pin 2. Wygląda na jakiś bug w sofcie. Firmware do fuel implant, wersja 1.46. Niższe wersje do tego DET3+ nie widzą wbudowanego MAPsensora, więc nie jestem w stanie sprawdzić.

EDIT: Podciągnięcie +5V z pinu 12 do tables switch (jest wtedy 5,0V zamiast 4,8) nadal nie zmienia sprawy.

Weź 12V i po sprawie, będzie 5V przekraczać, sprawdzone. Czasem kupa z tym zabawy ale ZAWSZE jest to do ogarnięcia, daj invert input przy okazji, jeśli działa przy always active to problem jest w Twojej robocie, a nie urządzeniu. Pamiętaj też, że chcąc na przykład LC po drążku hamulca ręcznego albo pedale sprzęgła potrzebujesz podawać 0V lub 12V cały czas, nie rób tak, że przy LC podajesz 12V, a bez LC nie podajesz nic, bo świnka głupieje, nie ma gdzie się napięcie podziać.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Fri, 26 Oct 2018 - 14:38
Post #5036


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Nie poczuwam się do tego że to mój problem, sorry smile.gif Po pierwsze po to mam instrukcję żeby do niej się stosować, do schematów w niej zawartych a nie robić jakieś dziwne kombinacje co wymieniłeś. Chyba że producent czegoś nie wymienił w instrukcji, ale to go nie usprawiedliwia bo przez takie kombinowania tracę godziny a robota stoi. A po drugie próby podawania na analog in napięcia wyższego niż 5V nie jest zalecane o czym wspominał gdzieś Ecumaster, gdyż w ten sposób można uwalić przetwornik A/C. Nie mam zamiaru tego testować na swoich, ani klientów sprzętach. Ma działać jak w instrukcji i kropka.

PS: Pin 2 ma zrobiony wewnętrznie pullup do 4,8V. Też komedia jakby nie mogli 5V, lub rezystor o wysokiej oporności do masy, żeby wyrównać "wiszący" koniec do 0V.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Fri, 26 Oct 2018 - 20:13
Post #5037


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Miał ktoś kiedyś problem z Ebc (mac)? bo mi jakiś czas temu nagle przestał działać, wczoraj zabrałem się do sprawdzenia i sam zaworek na krótko działa instalacja przewody są okej , wymieniłem też tranzystor i dalej nic , niestety dotknęło mi się +12V na pin 7 i teraz ebc jest ciągle zamknięte i przeładowuje turbo , da się to jeszcze naprawić ? smile.gif


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sun, 28 Oct 2018 - 03:39
Post #5038


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





CYTAT(MichalST @ Fri, 26 Oct 2018 - 14:38) *
Nie poczuwam się do tego że to mój problem, sorry smile.gif Po pierwsze po to mam instrukcję żeby do niej się stosować, do schematów w niej zawartych a nie robić jakieś dziwne kombinacje co wymieniłeś. Chyba że producent czegoś nie wymienił w instrukcji, ale to go nie usprawiedliwia bo przez takie kombinowania tracę godziny a robota stoi. A po drugie próby podawania na analog in napięcia wyższego niż 5V nie jest zalecane o czym wspominał gdzieś Ecumaster, gdyż w ten sposób można uwalić przetwornik A/C. Nie mam zamiaru tego testować na swoich, ani klientów sprzętach. Ma działać jak w instrukcji i kropka.

PS: Pin 2 ma zrobiony wewnętrznie pullup do 4,8V. Też komedia jakby nie mogli 5V, lub rezystor o wysokiej oporności do masy, żeby wyrównać "wiszący" koniec do 0V.


wewnętrzny pullup nie zależy od ich widzi mi sie a od poszczególnej partii stabilizatorów napięcia , które nieraz naprawdę sporo przekłamują bądź są wrażliwe na temp.
Wejście można uszkodzić podając napięcie większe niż 5V jeśli przekroczy sie maksymalny próg prądu dla wejścia , w rzeczywistość śmiało możesz podciągać wejście do 12v przez rezystor np 10Kohm nic sie nigdy złego nie stanie


CYTAT(marcin137 @ Fri, 26 Oct 2018 - 20:13) *
Miał ktoś kiedyś problem z Ebc (mac)? bo mi jakiś czas temu nagle przestał działać, wczoraj zabrałem się do sprawdzenia i sam zaworek na krótko działa instalacja przewody są okej , wymieniłem też tranzystor i dalej nic , niestety dotknęło mi się +12V na pin 7 i teraz ebc jest ciągle zamknięte i przeładowuje turbo , da się to jeszcze naprawić ? smile.gif

jesli "dotkneło ci sie " to niestety det3 do naprawy , do wymiany jest tranzystor wyjściowy na pin7 , dlatego nie działa i działać nie będzie nie zależnie czy wymieniłeś zewnętrzny tranzystor sterujący
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fildo
post Fri, 02 Nov 2018 - 22:29
Post #5039


Rookie
Dołączył: Fri, 02 November 2018
Skąd: szczecin





Witam, zamontowałem deta3 w seicento z silnikiem uturbionym z punto1 1,2 8v + wtryski 320ccm i zaczęły sie schody.
Chodzi o nagły skok AFR przy niewielkim wzroście obrotów, stałym TPS i stałym ciśnieniu w kolektorze dolotowym.
Występuje to najczęściej miedzy 60-100mPa i ok 1900-2500obr. Próbowałem wzbogacić mape ve w ty miejscu ale efekt jest zerowy, przedział obrotów wzbogaca sie ale skok afr pozostaje. Pojawia sie to zawsze kiedy uchylenie przepustnicy zostaje bez zmian, a przyspieszam na wysokim biegu. Kiedy od razu butuje i szybko wkrecam na obr wszystko pozostaje płynne. Korekty przyspieszenia nic nie dają. Robiłem tez próby na odpiętym oryginalnym mapie od ori sterownika i odpiętym krokowcu - bez zmian.
dodam ze auto jeździło na oryginalnych wtryskach bez podłączonego deta.
Powoli rozkładam juz ręce i nie wiem za co sie złapać.

przesyłam loga, i projekt
https://drive.google.com/drive/folders/1vZq...Jw-?usp=sharing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Sun, 04 Nov 2018 - 18:31
Post #5040


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Wypadania zapłonów nie ma?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

302 Stron V  « < 250 251 252 253 254 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 07:34