Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Mazda RX8 K20K - DailyCar
Rexsio
post Thu, 12 Jul 2018 - 19:53
Post #41


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 March 2018





Ja od siebie mogę powiedzieć że enkeie rpf-1 są całkiem mocne mimo malej masy. Wytrzymały uderzenie w skarpę za prostą w Poznaniu przy prędkości 80kmh smile.gif wymagały podprostowania ale nic nie pękło. Za torem też już sporo razy na nich byłem, latałem po tarkach, spadałem z nich i są ok. JRy mi osobiście też się podobaja i może na zmianę jakieś kiedyś wpadną smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 12 Jul 2018 - 19:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
THX911
post Wed, 01 Aug 2018 - 11:58
Post #42


User
Dołączył: Fri, 17 June 2011
Skąd: Starachowice





Ostatnio udało się wpaść na Pixers Ring na Time Attack JapFest - Pojechałem bez spiny, na zwykłych oponach Michelin PS4 245/40/18 - celem było poprawienie czasu jaki udało się uzyskać ostatnim razem na nich, czyli 1:06:500.
Udało się wycisnąć czas 1:03:656 gdzie już blisko do czasu jaki mi się udało zrobić na Extreme( 1:02:573 ) Więc sporo technicznie udało się poprawić.

W dodatku później był na lotnisku organizowany Drag - udało się zejść do 14:5xx - ale popełniłem najpierw gapę z nie wyłączeniem seryjnych systemów co mnie zmuliło na starcie. Potem niestety coś się podziało z baypassem i straciłem doładowanie.
Prawdopodobnie się zaciął bądź spalił. Ustalę co się podziało tym razem to dam znać. Także wróciłem na wolnossaku.

Poniżej filmik z przejazdu:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 01 Aug 2018 - 13:09
Post #43


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





14,5s na cwiare? czy ja dobrze rozumiem? jakos tak mocno slabawo? przez wysoka temperature? myslalem ze przy tej mocy co masz i Home made tcs spokojnie takie autko powinno klepac 13,5s


--------------------
930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s
Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
THX911
post Wed, 01 Aug 2018 - 13:11
Post #44


User
Dołączył: Fri, 17 June 2011
Skąd: Starachowice





Na początku mnie zmuliła nie wyłączona seryjna kontrola trakcji i stabilizacja. Obroty z LC 4000-5000 spadły na 1500-2000 sad.gif więc na starcie dupa. Temp w dolocie około 56-60C wiec też sporo - ale gorące dzień i w kolejce się grzało.
Myślę, że poniżej 14 jest spokojnie do ugrania - zobaczymy przy najbliższej okazji smile.gif Drag najmniej ważny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 01 Aug 2018 - 14:13
Post #45


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(piwo @ Wed, 01 Aug 2018 - 13:09) *
14,5s na cwiare? czy ja dobrze rozumiem? jakos tak mocno slabawo? przez wysoka temperature? myslalem ze przy tej mocy co masz i Home made tcs spokojnie takie autko powinno klepac 13,5s

RX8 z 1.8T też się nie popisał i 14s nie złamał, a ma 360hp. Warunki do startów były podobno bardzo dobre, więc to kwestia wjeżdżenia w auto. Ja oficjalnie 13.5 na ułężu robiłem , ale to na skrzyni 5-tce smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
THX911
post Wed, 01 Aug 2018 - 15:38
Post #46


User
Dołączył: Fri, 17 June 2011
Skąd: Starachowice





Najlepiej ze swapowanych RX8 pojechał Junior, który ma 2JZ GE VVT-I coś koło 400KM - pojechał chyba 13,700s-+.
Trzeba też dodać, że każde z tych RX8 miało wnętrze a niektóre nawet jakiś bagaż biggrin.gif Czysto for fun.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinowozniako
post Wed, 01 Aug 2018 - 19:13
Post #47


Rookie
Dołączył: Wed, 01 February 2017
Skąd: Kalisz





Aż się nie chce wierzyć w to co się czyta. RX8 nigdy nie były demonem prędkości na prostej ale to z wanklem i z powodów problemów z mocą tych silników. Ale tutaj widzę że te swapy to za dużo nie dają i to auto na prostej nadal jest wolniejsze niż być powinno. Nadrabia za to bardzo na zakrętach, ale powiedziałbym że jest to aż za duża dysproporcja.


--------------------
Mazda MX-3 KLDE 196KM 237NM Best ET 14.21
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 01 Aug 2018 - 19:45
Post #48


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(marcinowozniako @ Wed, 01 Aug 2018 - 19:13) *
Aż się nie chce wierzyć w to co się czyta. RX8 nigdy nie były demonem prędkości na prostej ale to z wanklem i z powodów problemów z mocą tych silników. Ale tutaj widzę że te swapy to za dużo nie dają i to auto na prostej nadal jest wolniejsze niż być powinno. Nadrabia za to bardzo na zakrętach, ale powiedziałbym że jest to aż za duża dysproporcja.

Pier....isz i tyle w temacie smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinowozniako
post Wed, 01 Aug 2018 - 19:54
Post #49


Rookie
Dołączył: Wed, 01 February 2017
Skąd: Kalisz





CYTAT(jackkpl @ Wed, 01 Aug 2018 - 19:45) *
Pier....isz i tyle w temacie smile.gif.


Nie mówię o twoim aucie bo ono zapierdala, ale podzielam zdziwienie piwa. peace wink.gif


--------------------
Mazda MX-3 KLDE 196KM 237NM Best ET 14.21
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 01 Aug 2018 - 20:17
Post #50


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(marcinowozniako @ Wed, 01 Aug 2018 - 19:54) *
Nie mówię o twoim aucie bo ono zapierdala, ale podzielam zdziwienie piwa. peace wink.gif

Na 1/4 duzy wplyw ma czynnik ludzki i opona. Dlatego lepiej oceniac auto po czasach 100-200 a kierowce po czasie na 1/4 mili. Tu auto niczemu nie bylo winne wink.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 01 Aug 2018 - 21:55
Post #51


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(marcinowozniako @ Wed, 01 Aug 2018 - 18:54) *
Nie mówię o twoim aucie bo ono zapierdala, ale podzielam zdziwienie piwa. peace wink.gif


Gość od razu napisał dlaczego samochód nie zrobił dobrego czasu więc skąd zdziwienie?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinowozniako
post Wed, 01 Aug 2018 - 22:06
Post #52


Rookie
Dołączył: Wed, 01 February 2017
Skąd: Kalisz





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 01 Aug 2018 - 21:55) *
Gość od razu napisał dlaczego samochód nie zrobił dobrego czasu więc skąd zdziwienie?


Z przekonania że mimo słabego startu powinno tak czy siak zrobić lepszy czas... Po głębszej analizie dochodzę do wniosku że wcale nie powinno. Roztrzał w aucie przednionapędowym między wyśmienitym startem na rozrzanej oponie a po prostu zatrzymaniu się i ruszeniu ot tak to na 1/4 jest ok 0.3-0.5s różnicy, dokładając tutaj tył napęd wychodzi że przy dobrym starcie faktycznie poniżej 14s jest bardzo ale to bardzo realne, przy takiej mocy to właściwie musi być.


--------------------
Mazda MX-3 KLDE 196KM 237NM Best ET 14.21
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Wed, 01 Aug 2018 - 23:49
Post #53


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





400 wolnossących koni z 2JZ?


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rexsio
post Thu, 02 Aug 2018 - 08:16
Post #54


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 March 2018





CYTAT(GIB @ Wed, 01 Aug 2018 - 23:49) *
400 wolnossących koni z 2JZ?


Nie - GE uturbiony.

Ile na 1/4 wankle rx8 robiły? Są gdzieś wyniki TA i 1/4 z Japfestu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 02 Aug 2018 - 08:30
Post #55


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Na mazdaspeed niskie 15


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
133699
post Thu, 23 Aug 2018 - 18:18
Post #56


User
Dołączył: Fri, 18 November 2016





Tak brzydko spytam- policja jakoś reaguje na canardsy i spliter?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
THX911
post Wed, 29 Aug 2018 - 12:34
Post #57


User
Dołączył: Fri, 17 June 2011
Skąd: Starachowice





Póki co nie zdarzyło się by ktoś się tego czepiał. Czarne na czarnym, wiec tak się nie rzuca w oczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
THX911
post Sun, 03 Nov 2019 - 14:24
Post #58


User
Dołączył: Fri, 17 June 2011
Skąd: Starachowice





Czas na małe podsumowanie 2019 przy moich wymysłach w RX8 K20K smile.gif

Na początku roku trzeba było rozwiązać problem przepustnicy od kompresora, która się spaliła na Japfest 2018.
Kompresor poleciał do Łodzi do Kuby, który to miał wymienić mi uszczelniacze w kompresorze, zalać nowym olejem.
Tu nie wszystko poszło dobrze - kompresor wrócił wydając świszczący dźwięk - odesłałem, okazało się, że za ciasno spasowane nowe łożyska, ale za bardzo z tym się nic nie dało już więcej zrobić.
Zalał go innym olejem, pomierzył wszystko jeszcze raz i wrócił do mnie. Niestety tylko troszkę się uciszyło i dźwięk gwizdka pozostał sad.gif
Możliwe, że będzie trzeba zakupić inny używany kompresor i wymienić przód - przy okazji może wpadnie mniejsze kółko coby dołożyć parę KM.



Przepustnice kompresora złożyłem z dwóch + zakupiłem już dostępny zestaw naprawczy w postaci nowej zębatki. W tej co się popsuła na JapFest, spalił się silnik + pękł jeden ząb na przekładni.
Wymienione - ustawione według wskazań Jackkpl i śmiga - chociaż pewnie jak wyjadę po kolejnych modach autem będzie trzeba troszkę zmienić jej zamykanie, bo aktualnie działa bardziej jak turbo,
przepustnica zamyka się później i gwałtownie, przez co stracił elastyczność wstawania od dołu. Do poprawienia.


Z przodu auta pod maską było ciasno, więc zrobiłem nową obudowę wiatraka, oraz zakupiłem wiatraki z FMIC - na pewno zestaw nie jest tak wydajny jak ORI z RX8 - ale zależało
mi na uzyskaniu więcej przestrzeni, za dużo rzeczy się tam o siebie ocierało.
Wpadł również testowo wiatrak pchający z przodu na chłodnice kompresora.
Jednak nie zauważyłem by to jakoś pomogło podczas postoju, kiedy przepustnica kompresora
jest otwarta i tak kotłuje ciepłe powietrze.


Przy okzazji chłodnicy zrobiłem sobię czujnik temp. wody w układnie kompresora. Zamiast wydawać kasę na zegarek od temp. którego i tak nie miałbym gdzie upchać to zakupiłem
uniwersalny termometr w prostokątnej obudowie, odciąłem przewód z termomentra, wpiąłem się w czujnik temp. wody motocyklowy i wszystko bangla, przekłamanie 1C'.

Jak już miąłem zdjęty kompresor, to okleiłem go całego złotą folią termiczną co by odbijał
ciepło.


Wpadła Air Filter Wrap na filtr K&N - z przodu strasznie łapał gruby syf.

Miałem wyciek z podkładki pod filtr oleju z którego wychodziły przewody olejowe do chłodnicy. Wpadła nowa podstawka, w tej poprzedniej były jakieś przeróbki Przemy, rozwiercone kanały - założyłem tak jak przyszło nie ruszone, ale chyba też zrobię taki zabieg przy okazji. Do tego miałem wyciek płynu chłodniczego nad skrzynią z wyjścia wody z bloku. Tu było więcej zabawy by to naprawić.


Pojawił się wyciek z pompy serwa hamulcowego, wyjęte wyczyszczonę, wymienione uszczelki, odmalowane i złożone.

Plan zakładał też zrobienie nowego wydechu - i tu sukcesów dużych nie ma.
Wpadł zestaw zrobiony w MotoWydech pod WWA(jakość 7/10) - sam zakupiłem wcześniej w RMmotors katalizator sportowy 200CPSI Euro4 - co by nie śmierdziało spalinami.
Do tego doszły "Końcówka wydechu RM Motors RMT-C101-1" z których strasznie nie jestem zadowolony, najpierw nity się poluzowały po przejechaniu 4kkm i zaczęły brzęczeć, potem po
jednych zawodach na Torze Jastrząb nadpaliło osłony. Nie polecam.



Wydech miał być do jazdy na co dzień, więc doszła pneumatyczna przepustnica wydechu.
Tutaj jednak fantazja mnie poniosła w konstrukcji wydechu i wpadło 3' na wcześniej wspomnianym katalizatorze + tłumiku przelotowym + 2 końcowych przelotowych z otwarciem na pominięcie 2 ostatnich tłumików.
Auto ma teraz dół w przedziale 3-4krpm - plus jest za głośno przy jeździe autostradowej.
Wpadły dwa silencery, ale za dużo to nie pomogło. Pewnie będę starał się jakoś poprawić
ten błąd, ale jeszcze nie mam pomysłu co dokładnie zrobić. Za to brzmi całkiem fajnie jak na Hondę.
https://www.youtube.com/watch?v=kl9JKvbtnrs&t=


Jak widać na foto za prosto to nie jest pospawane.

Po "popsuciu" wydechu i kompresora próbowałem się troszkę podratować wyciszeniem maski
i podłogi w aucie. Tak wiem doszło 18kg - ale to jednak nadal ma być Daily niż wyścigówka.


Po tych zabiegach wpadło strojenie u Niutona na poprawionych rolkach STW.
Wcześniej było 366KM/333NM - teraz wyszło 345KM / 333NM. Dzięki wydechowi można było wycofać bardziej zapłon. EGT na poziomie 850C.
https://www.youtube.com/watch?v=bX9w4vh-rLY...CHkVpZ5Ulm2jxg0


W końcu usunąłem (zaślepiłem) seryjny check engine, który tylko wkurzał, a nic nie wnosił. Wpadło też flokowanie panelu nawigacji i daszek zegarów.


Co mi się jeszcze udało popsuć przez ten rok.

Miałem przygodę przy 280km/h ze spliterem, który wydawało mi się, że solidnie przymocowałem, a jednak na środku zderzaka był przymocowany do dokładki 4 śrubami (plus po bokach mocowania kątownikami do konstrukcji auta), ale
niestety ta była tylko mocowana na plastikowe kołki - więc zrobiła się japa z pięknym
pióropuszem iskier i środek się stopił sad.gif papa spliterku) - będzie trzeba pomyśleć nad nowym zderzakiem/spliterem.



W końcu się zebrałem i uruchomiłem FlatShift w RaceTCS - działa to super, od razu lepiej się przyśpiesza plus te efekty dźwiękowe <3. Przy pomiarze z logów TCS-a w 2 osoby i połową baku wyszło powtarzalne 5.2s do 100kmh.
https://www.youtube.com/watch?v=VgkOybaxdCA...nWC_2lG4F11x5eE

To teraz część z sukcesem - wybrałem się na IV rundę Miata Challenge na Tor Jastrząb. Mimo przeciwności losu i mocnego przeziębienia udało się zająć 1 miejsce w klasie RX8( z początku zapisałem się do open, ale grono forumowiczów RX8 mnie przepisało do swojej klasy - nie wyszła im ta zamiana ^^ ) oraz 4 czas "generalki". Auto podawało bardzo dobrze, chociaż mimo niskiej temp. olej doszedł do 130C' co spowodowało zmianę taktyki i robienie na zmianę szybkich okrążeń z chłodzącymi. Tu by można pomyśleć, czy coś nie trzeba zmienić w systemie chłodzenia oleju. Cały dzień wyszedł bardzo fajnie. Szczególnie, że cały rok nie jeździłem po torach i troszeczkę zardzewiałem.
https://www.youtube.com/watch?v=L33osPAhErE
https://www.youtube.com/watch?v=wP27NcUIbQA...1bmvGOPVEhOHUOY




Parę dni po zawodach dopadła mnie "awaria". Padło sprzęgło, nie mogłem wbić żadnego biegu, jak odpalałem auto na wbitym biegu ze wciśniętym sprzęgłem to auto ruszało.
Pierwszy raz uziemiło mi Mazdę i musiałem z WWA do garażu wrócić na lawecie.


Po sprawdzeniu wszystkiego z wierzchu zdjąłem skrzynie i wymontowałem docisk i tarczę sprzęgła. Powodem awarii była tarcza sprzęgła, w której to sprężyny wytarły powierzchnie obudowy, następnie kawałek jej pękł i wpadł w docisk, blokując jego prace. Sama wykładzina obita kewlarem miała się jeszcze bardzo dobrze mimo przejechania na niej już 35tyś km.
Pytanie jeszcze do was - czy znacie jakąś firmę, która mi zrobi tarczę sprzęgła z mocniejszymi sprężynkami i obije kewlarem?



Teraz jaki plan - na razie auto zostaje w garażu, czas troszkę oszczędzić kasy na własne cztery ściany. Jak się ogarnę z tym wyzwaniem, Mazda wróci. Może nawet uda się wykorzystać tę awarię na kolejny mod, jakim jest wstawienie automatycznej skrzyni z pomocą HTG tuning z BMW M3 gs7d36sg. Zobaczymy, co czas pokaże. Na razie przejechałem po swapie 35tyś km. Jestem nadal zakochany w tym aucie, w tym, jak się prowadzi, wygląda i daje radę.

Jeszcze lista prac, jakie będę chciał wykonać:
1. Regeneracja poduszek silnika
2. Wymiana przodu kompresora
3. Mniejsza rolka kompresora
4. Naprawa/wyminą skrzyni biegów.
5. Poprawki blacharskie/malowanie
6. Poprawki na wydechu + nowe końcówki wydechu
7. Nowy zderzak przedni
8. ...



Mimo, że sporo opisanych problemów, to rok pozytywny, duży postęp w mechanice auta i moim doświdczeniu.


Jeśli macie jakieś uwagi co można było zrobić inaczej, lepiej lub można poprawić i w jaki sposób to piszcie śmiało. Z chęcią poznam opinie innych ludzi smile.gif

Pozdro!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sun, 03 Nov 2019 - 15:38
Post #59


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Fajnie zrobiony tłumik, duża różnica jest zamknięty/otwarty? Masz jakiś filmik?


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
THX911
post Sun, 03 Nov 2019 - 16:46
Post #60


User
Dołączył: Fri, 17 June 2011
Skąd: Starachowice





CYTAT(deejey! @ Sun, 03 Nov 2019 - 15:38) *
Fajnie zrobiony tłumik, duża różnica jest zamknięty/otwarty? Masz jakiś filmik?


Wrzucałem wyżej filmik - pod koniec masz przejazd z zamkniętą i otwartą.
Nie brzmi jakoś to dobrze z otwartą - drze się strasznie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 00:16