Shoutbox 0 nowych PW 


40 Stron V  « < 25 26 27 28 29 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Diesel: szybkie pytanie, szybka odpowiedź
DCA
post Mon, 26 Feb 2018 - 15:26
Post #521


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: CHEŁMNO





Pacjent Mercedes W211 2.2 CDI 136ps. Rok temy wycięty filtr DPF bo auto strasznie dymiło na siwo.

Aktualnie rano na zimnym silniku po odpaleniu pojawia się dymienie. Tuner zrzuca winę na wtryski. Proszę o pomoc czy te parametry, których zdjęcia mi przesłał są oznaką agonalnego stanu wtryskiwaczy.

Po odpaleniu.
1 wtrysk wartości -36, -34
2 wtrysk wartości 12, 26
3 wtrysk wartości 17, 22
4 wtrysk wartości -8, 14

Po chwili
1 wtrysk wartości -36
2 wtrysk wartości 26
3 wtrysk wartości 15
4 wtrysk wartości -6



--------------------
Seat Leon FR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 26 Feb 2018 - 15:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DeMarian
post Sat, 03 Mar 2018 - 15:11
Post #522


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 October 2012
Skąd: Bytów





Witam!
Planuję kupić Passata B6 2.0TDI CR 170KM. Od razu po zakupie chcę zrobić duży serwis obejmujący Wycięcie DPF, zaślepienie EGR, serwis olejowy DSG i silnika a przede wszystkim program.
Najchętniej oddałbym samochód w jedne ręce, kto ogarnie w pomorskim?


--------------------
Laguna 3 2.0dci
E36 323i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 03 Mar 2018 - 16:14
Post #523


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(DeMarian @ Sat, 03 Mar 2018 - 15:11) *
Witam!
Planuję kupić Passata B6 2.0TDI CR 170KM. Od razu po zakupie chcę zrobić duży serwis obejmujący Wycięcie DPF, zaślepienie EGR, serwis olejowy DSG i silnika a przede wszystkim program.
Najchętniej oddałbym samochód w jedne ręce, kto ogarnie w pomorskim?

EGR zostaw w spokoju, bez niego będzie gorsza emisja spalin i wolniej się nagrzewał silnik.
Wszystko powinien ogarnąć Robercik z Tune-UP w Twojej okolicy.

CYTAT(M4C13K @ Wed, 24 Jan 2018 - 22:31) *
Wydaje mi sie, ze ani jedno ani drugie turbo nie ma zmiennej geomterii. Generalnie duza tez nie dziala, bo w teorii zaczyna dmuchac od 3k rpm, tak jakby w ogole sie nie "zalaczaly" przez ta krotka chwile. Silnik wkreca sie w takiej sytuacji maks 3,5 tys

EGR?

CYTAT(DCA @ Mon, 26 Feb 2018 - 15:26) *
Pacjent Mercedes W211 2.2 CDI 136ps. Rok temy wycięty filtr DPF bo auto strasznie dymiło na siwo.

Aktualnie rano na zimnym silniku po odpaleniu pojawia się dymienie. Tuner zrzuca winę na wtryski. Proszę o pomoc czy te parametry, których zdjęcia mi przesłał są oznaką agonalnego stanu wtryskiwaczy.

Po odpaleniu.
1 wtrysk wartości -36, -34
2 wtrysk wartości 12, 26
3 wtrysk wartości 17, 22
4 wtrysk wartości -8, 14

Po chwili
1 wtrysk wartości -36
2 wtrysk wartości 26
3 wtrysk wartości 15
4 wtrysk wartości -6


Turbo albo wtryski powodują te objawy na 90%.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rrrr
post Sat, 03 Mar 2018 - 16:53
Post #524


User
Dołączył: Sun, 11 December 2016





Sprawdziłbym jeszcze kompresje bo często takie duże rozjazdy na korekcjach są spowodowane mechanicznymi brakami czytaj mniejsza kompresja to sterownik myśli, że za mała dawka idzie z wtrysku i podbija... Mialem też przypadek, że pierścień olejowy stanął i dolewał tyle oleju, że nie dało się zrobić wystarczająco małej dawki na wtryskach żeby nie klepało tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Salieri
post Mon, 05 Mar 2018 - 14:54
Post #525


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





Cześć
Pacjent A4 B8, 3.0TDI CAPA, manual, 2008rok.
wracając wczoraj z Zakopca dopadł mnie dziwny problem.
Zaczęło się od tego, że przy utrzymywaniu stałej prędkości coś szarpnęło, tak jakby przerwało.
Po chwili nie dało się już jechać ze stałą prędkością bo mocno szarpało całym autem, silnik jakby przerywał.
Przy przyspieszaniu i przy puszczonym gazie było wszystko ok, moc była, ale reakcja na gaz była opóźniona, po wcisnieciu gazu reakcja byla tak po 1-2 sekundach.
Zatrzymałem się, nieszczelności nie było, wycieków nie było, temperatura w normie, silnik chodził na jałowych równo i cicho, ale obroty były podwyższone - zakładam, że zaczął się wypalać DPF (taki był zawsze objaw jak się wypalał - podwyższone obroty na jałowym+opóźniona reakcja na gaz). Nie gasiłem tylko sprawdziłem błędy w sterownikach (żadnego nie było) pojechałem dalej. Ze 20km moja jazda wyglądała niestety tak, że co chwilę przyśpieszałem i zwalniałem - tak dało się jechać. Po tym czasie wszystko przeszło i wygląda na to, że już jest ok (dziś przejechałem 360km do Wrocławia i auto zachowuje się już całkiem normalnie).
Wczoraj po wszystkim celowo trochę zapomniałem o 6 biegu i trochę go przegoniłem i w ogóle samochód jakiś żwawszy się zrobił.
Co to mogło być? DPF już kilka razy się wypalał ale nigdy nie było szarpania przy jednostajnej jeździe - może to sugeruje coś innego? Wtryski? Niestety nie mam teraz pod ręką VCDS, żeby to posprawdzać, jutro wracam do Warszawy dopiero.
Żadnych błedów, żadnych checków, żadnych migających kontrolek itp. Zero dymu, nawet przy bucie. po 10minutach stania w miejscu tez.

Co to może być i dlaczego tak mogło się stać?


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 05 Mar 2018 - 21:48
Post #526


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Zamarzło paliwo. Zamarzło, bo...






...mogło.

Wymień filtr paliwa, sprawdź w nim zawartość wody/parafiny, jeździj.

W ubiegłym tygodniu miałem chyba 3 telefony o identyczne objawy w 3.0TDI, przypadek? tongue.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Salieri
post Tue, 06 Mar 2018 - 09:44
Post #527


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





Kurde poważnie? I przy bucie byłoby ok?

Filtr paliwa miesiąc temu zakładany nowy, a temperatura też nie była jakas bardzo niska bo z -5 może. I to się zaczęło w trasie, po przejechaniu ze 150km. Jeśli zamarniete paliwo to by mnie uspokoiło wink.gif


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 06 Mar 2018 - 13:53
Post #528


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Nie wiem co jest z tymi 3.0TDI, ale w mrozy właśnie one posypały się tej zimy lawinowo, może przypadek. Może mają zbyt wydajną chłodnicę paliwa pod autem? Ciężko powiedzieć, ja zawsze po takiej akcji zalecam nowy filtr paliwa, przepatrzenie jego obudowy, ewentualnie jakiś arktyczny diesel zalać z testów z yt (jest różnica), wstawić na noc do ciepłego garażu (powyżej 10 stopni) i śmigać dalej.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Salieri
post Wed, 07 Mar 2018 - 08:31
Post #529


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





nieżle, no nic, wczoraj kolejne 360km z Wrocka do Wawy i wszystko w porządku, fura jeździ, nie szarpie.

Dodatkowe pytanie - co ile mniej wiecej kilometrów na przykład jazdy autostradowej powinien wypalać się DPF na przykład w takim 3.0tdi?
U mnie wypala się (przynajmniej tak mi się wydaje) co 300-400km - to nie za często?


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M4C13K
post Sat, 10 Mar 2018 - 22:46
Post #530


Super User
Dołączył: Thu, 30 June 2011
Skąd: PO





Panowie, ktoś modził 1.9 twin/bi turbo z saaba/lanci? Mam lancie 190 ps w serii, dwie turbiny na geometrii, co można z tego wycisnąć samym programem plus usunięcie ekologii. Jest sens to dłubać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Sun, 11 Mar 2018 - 18:14
Post #531


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





w DETA wypala się co 400Km czyli pewnie taki algorytm mają 2.0d jak i 3.0d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeMarian
post Mon, 12 Mar 2018 - 11:30
Post #532


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 October 2012
Skąd: Bytów





Panowie, mam problem.
2.5tds - grzeje się, a jakże... Ale jeśli chodzi na postoju to wszystko jest ok, wskaźnik trzyma pion, ale wystarczy 5-10min jazdy i i już na czerwonym polu. Wisko chodzi, korek od zbiorniczka podmieniłem na dobry, myślałem że termostat a okazało się że jakimś dziwnym trafem go nie ma, więc motor powinien jeździć niedogrzany a nie się gotować. Co dalej robić? Pompa wody/głowica? Jak i co sprawdzać?


--------------------
Laguna 3 2.0dci
E36 323i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 12 Mar 2018 - 16:17
Post #533


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Chłodnica zmęczona życiem - niewydajna.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
119
post Mon, 12 Mar 2018 - 18:51
Post #534


User
Dołączył: Sat, 28 December 2013





A w tych TDSach przypadkiem nie rozpadał się wirnik pompy wody?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodziokardasz
post Tue, 13 Mar 2018 - 17:33
Post #535


User
Dołączył: Fri, 18 February 2011
Skąd: czarnaziemia





Obstawiam pompę wody, jak kolega wyżej pisze, rozpada się wirnik.

Przy okazji szybkie pytanie, vw 1,9 tdi AUY wymiana głowicy razem z pompo-wtryskami czy coś trzeba ustawiać adoptować w komputerze ? Czy wkładać i odpalać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 13 Mar 2018 - 18:25
Post #536


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Pompki ustaw przy montażu na odległości, a po odpaleniu zerknij na kąt synchro na rozrządzie.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Wed, 14 Mar 2018 - 12:26
Post #537


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Ja mam pytanie co do 2.5 TDI-AXG (na pompie). Nie daje się odpalić - na "plaku" pracuje więc jakieś tam sprężanie jest. Rozrząd sprawdzony i ustawiony (na pompie, wałku i kole zam. znaki się pokrywają). Filtr paliwa wymieniony i zalany, zasilanie do zaworu odcinającego dociera, sam zawór sprawny.
Teraz kilka pytań:
- pompa zdaje się nie podaje paliwa na wtryski (po ich odkręceniu lekko wypływa tylko paliwo) - czy tak może być?
- paliwo nie leci z powrotu pompy przy kręceniu silnika - czy tak powinno być, po dwóch próbach zapalenia wyleciało tamtędy kila kropli paliwa?
- czy jeśli kąt byłby lekko przestawiony (wtrysku) to po odpaleniu "plakiem" powinien pracować?

Dziś jeszcze spróbujemy podać paliwo "na krótko" ale nie wiemy już gdzie szukać problemu. Pompa padła by tak nagle? Kilka dni wcześniej odpalał normalnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Wed, 14 Mar 2018 - 13:28
Post #538


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





A regulacja na nastawniku? Dawka startowa/rozruchowa, zawsze zapominam jak to się nazywa fachowo.


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arkadiusz
post Wed, 14 Mar 2018 - 15:09
Post #539


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 March 2008
Skąd: W-wa





pompa,
tak padla nagle
w 2.5 tdi jak pompa jest sprawna to praktycznie zawsze odpali.
chyba ze masz immo zablokowane, podepnij pod vaga a potem wyjmuj pompe i do naprawy biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paweł#G
post Thu, 15 Mar 2018 - 08:16
Post #540


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





CYTAT(DeMarian @ Mon, 12 Mar 2018 - 11:30) *
Panowie, mam problem.
2.5tds - grzeje się, a jakże... Ale jeśli chodzi na postoju to wszystko jest ok, wskaźnik trzyma pion, ale wystarczy 5-10min jazdy i i już na czerwonym polu. Wisko chodzi, korek od zbiorniczka podmieniłem na dobry, myślałem że termostat a okazało się że jakimś dziwnym trafem go nie ma, więc motor powinien jeździć niedogrzany a nie się gotować. Co dalej robić? Pompa wody/głowica? Jak i co sprawdzać?

Brak termostatu - zależnie od silnika, bywa że po wyjęciu znika krążenie w najdalej oddalonym miejscu i się tam przegrzewa mimo niskej temp. na wskaźniku i zabija silnik po czasie, a bywa że przy przytkanej chłodnicy po wyjęciu ciecz z pompy nie jest ukierunkowana na chłodnice i silnik szybko się przegrzewa, bo pompa tylko miesza ciecz przez silnik....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

40 Stron V  « < 25 26 27 28 29 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 11:58