JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Thu, 15 Feb 2018 - 19:36
Post
#5761
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
na karcie nie masz bezpośredniej informacji czy jest to PAO czy mieszanka PAO+HC czy HC różnej jakości
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 15 Feb 2018 - 19:36
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 15 Feb 2018 - 21:46
Post
#5762
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 |
|
|
|
Fri, 16 Feb 2018 - 07:02
Post
#5763
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
znając Castrola... to HC przeciętnej jakości
dlatego jak szukasz oleju, dobrego oleju do silnika PB.... to omijaj europejskie eko-zalewajki i bierz coś co jest robione w USA wybór jest spory.. Amsoil, LucasOil, RedLine, Royal Purple i kilka innych mniej znanych |
|
|
Fri, 16 Feb 2018 - 10:59
Post
#5764
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Akurat w Castrolu 0W40 jest ponoć całkiem sporo PAO co nie zmienia faktu, że był bym ostrożny bo w przypadku Castrola można się spodziewać, że na rożne rynki morze być różny olej pod tą samą nazwą handlową i różnice w jakości mogą być dość znaczne (i nie zdziwie się jak finalnie będzie to jakieś średnie HP z odrobiną PAO). Jeśli nie chcesz wydać zbyt wiele (np. na amerykańskie oleje czy penrite) to z 0W40 masz do wyboru 3 bardzo dobre sprawdzone oleje w dobrej cenie: Motul X-Max 0W40, Neste City Pro 0W40 i Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40. Wszystkie w cenie podobnej do Castrola albo nawet niższej. Co do Castola to jest kilka 0W40 i tak np. ten, który widzę w powiedzmy oficjalnej dystrybucji ( i mam dostępny) to Castrol Edge Titanium FST 0W40 spełniający normę C3, więc z automatu musi mieć okrojony pakiet dodatków ZDDP. Dobra baza PAO i C3 zwykle nie idą ze sobą w parze i ze świecą szukać taki olej więc do tego "pełnego syntetyka" to mu pewnie sporo brakuje.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 16 Feb 2018 - 12:27
Post
#5765
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
A to, że ten Millers XF 0W40 nie spełnia normy LL-04 tylko wcześniejszą i ma dużo TBN czyszczących silnik to po za "eko" w niczym nie przeszkodza memu motorowi?
|
|
|
Fri, 16 Feb 2018 - 12:39
Post
#5766
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
TBN jest istotny w silniku diesla
chodzi o neutralizowanie kwasów powstających podczas spalania siarki ... ogólnie mówiąc |
|
|
Fri, 16 Feb 2018 - 12:55
Post
#5767
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Jak ma mieć LL04 jak jest full saps. To, że nie spełnia normy pomyślanej głownie dla diesla z dpf-em to chyba nie problem.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 16 Feb 2018 - 13:18
Post
#5768
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 01 May 2009 |
pacjent to E39 530d po sofcie, przelot 306 tyś.km od 60 tyś. na Shellu 5w40, przejść na 0W40 czy zostać? zimą wyjazd z garażu (8 stopni) i jazda 10 km do roboty, czasem szybsza trasa 180-200 km/h, wchodzi 7 litrów, kupił bym 2 x 4l bańka lub 5l i 3x 1l (chciał bym mieć ten litr na dolewki) Co kupić nie wydając 5 stów na olej.
-------------------- A3 8V CTNC stage 3 - 414ps 544nm
|
|
|
Fri, 16 Feb 2018 - 14:37
Post
#5769
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
|
|
|
Fri, 16 Feb 2018 - 14:41
Post
#5770
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
na pewno nie jest w żaden sposób szkodliwe
amerykańskie oleje do silników PB mają TBN na poziomie 12 |
|
|
Fri, 16 Feb 2018 - 23:23
Post
#5771
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
pacjent to E39 530d po sofcie, przelot 306 tyś.km od 60 tyś. na Shellu 5w40, przejść na 0W40 czy zostać? zimą wyjazd z garażu (8 stopni) i jazda 10 km do roboty, czasem szybsza trasa 180-200 km/h, wchodzi 7 litrów, kupił bym 2 x 4l bańka lub 5l i 3x 1l (chciał bym mieć ten litr na dolewki) Co kupić nie wydając 5 stów na olej. Za 2 x4l Neste City Pro 0W40 zapłacisz ok. 300,00 zł a za Meguina Super Leichtlauf Driver 0W40 5l + 3x1 nawet mniej. Myślę, ze można spokojnie pzrejść na 0W40 - zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym i wczesno-wiosennym przy takim sposobie użytkowania. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Sat, 17 Feb 2018 - 10:38
Post
#5772
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 |
Akurat w Castrolu 0W40 jest ponoć całkiem sporo PAO co nie zmienia faktu, że był bym ostrożny bo w przypadku Castrola można się spodziewać, że na rożne rynki morze być różny olej pod tą samą nazwą handlową i różnice w jakości mogą być dość znaczne (i nie zdziwie się jak finalnie będzie to jakieś średnie HP z odrobiną PAO). Jeśli nie chcesz wydać zbyt wiele (np. na amerykańskie oleje czy penrite) to z 0W40 masz do wyboru 3 bardzo dobre sprawdzone oleje w dobrej cenie: Motul X-Max 0W40, Neste City Pro 0W40 i Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40. Wszystkie w cenie podobnej do Castrola albo nawet niższej. Co do Castola to jest kilka 0W40 i tak np. ten, który widzę w powiedzmy oficjalnej dystrybucji ( i mam dostępny) to Castrol Edge Titanium FST 0W40 spełniający normę C3, więc z automatu musi mieć okrojony pakiet dodatków ZDDP. Dobra baza PAO i C3 zwykle nie idą ze sobą w parze i ze świecą szukać taki olej więc do tego "pełnego syntetyka" to mu pewnie sporo brakuje. Dzięki wielkie! |
|
|
Sun, 18 Feb 2018 - 11:26
Post
#5773
|
|
Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów |
Może ktoś się orientuje jaką lepkość oleju zaleca producent do najnowszych silników vw audi i jaka to norma? No i czym w/g Was najlepiej zalać Golfa gtd 184KM z 2017 roku?
|
|
|
Sun, 18 Feb 2018 - 12:01
Post
#5774
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
|
|
|
Sun, 18 Feb 2018 - 12:27
Post
#5775
|
|
Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów |
Co ile wymiana?
|
|
|
Sun, 18 Feb 2018 - 12:33
Post
#5776
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
15k
|
|
|
Sun, 18 Feb 2018 - 13:27
Post
#5777
|
|
Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów |
Ok a nowe normy vw 508 509? są coś warte te oleje ?
|
|
|
Sun, 18 Feb 2018 - 13:48
Post
#5778
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
no są warte..
głównie dla VW, bo trzeba im zapłacić za to, by jakiś olej miał taką aprobatę dla silnika ? po za ekologią spalin to.... nic |
|
|
Sun, 18 Feb 2018 - 18:56
Post
#5779
|
|
Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów |
rozumiem
|
|
|
Mon, 19 Feb 2018 - 00:14
Post
#5780
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Na oleje z 508/509 trzeba uważać bo ponoć zderzają się zatarcia silników na "serwisowym" oleju i nie są to odosobnione przypadki. Pewnie longlife też robi swoje. Plus jest taki, ze te oleje muszą być na bardzo bogatej bazie PAO aby tą normę spełnić i teoretycznie to są produkty wysokiej jakości. Millers ma już olej z ta normą jak by ktoś poszukiwał czegoś lepszego. Do 2.0 TDI nie potrzeba jednak tego wynalazku wystarczy dobry olej z 504/507. Kolega ostatnio miał serwis w VW i serwisant go poinformował (nastraszył), że są w stanie sprawdzić czy olej jest średnio-nisko popiołowy (bez robienia badań) bo wiedzą, ze Klienci sobie oleje potrafią sami w międzyczasie zmieniać i jak ktoś zaleje nie taki jak trzeba to może wg. nich stracić gwarancję. Podchodzę do tych "rewelacji" z dużym dystansem ale może faktycznie coś jest na rzeczy.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 20 April 2024 - 08:40 |