ecumaster - zrob to sam |
ecumaster - zrob to sam |
Sun, 21 Jan 2018 - 20:29
Post
#4901
|
|
User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała |
Mało kto potrzebuje wpinać stand alone w siec CAN auta. Powoli to staje się codziennością, gdyż w obecnych czasach przeważająca większość 10-letnich aut jest na CANie i postępu technologicznego nie cofniesz. Chyba że zamiast seryjnego dashboardu chcesz montować zegary z Żuka i sterować elektryką kneflami z Ursusa zamiast fabrycznymi pstryczkami z BSI Dlatego kupiłem EMU a jedyną modyfikacją elektryczną w kabinie auta było przepięcie elektronicznego pedału gazu bezpośrednio do EMU. Wszystko w środku działa fabrycznie łącznie z klimą (u mnie leci po CAN), oraz wspomaganiem elektrohydraulicznym. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 21 Jan 2018 - 20:29
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 21 Jan 2018 - 20:34
Post
#4902
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
sa to raczej przykłady 3 różnych sterowników ;]
-Megasquirt to produkt typowo dla hobbystów ,z bardzo słabym hardware , sporo sie trzeba nalutowac zeby go rozbudować ;] - VEMS to dobry sterownik wychodzący własnie z hobbystycznego projektu , hardware dobre , nadal mozna go rozkrecać i modyfikować - Emu to produkt typowo komercyjny , nie jednocześnie jest mechanikiem , elektronikiem i kierowcą , EMU kupujesz w pudełku , z gwarancją , wsparciem , przyjaznym softem , a po podłączeniu działa jeśli chciałbyś podać trafny przykład wymień typowo komercyjny sterownik , i nie zrozum mnie źle , nie powtarzam jak "mantre" ze tylko EMU , cieszą mnie takie sterowniki jak vems , Megasquirt , czy Ottomotive , bo każdy wypełnił inną luke na rynku nie będąc dla siebie konkurencją |
|
|
Mon, 22 Jan 2018 - 17:44
Post
#4903
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 |
jeśli chciałbyś podać trafny przykład wymień typowo komercyjny sterownik , i nie zrozum mnie źle , nie powtarzam jak "mantre" ze tylko EMU , cieszą mnie takie sterowniki jak vems , Megasquirt , czy Ottomotive , bo każdy wypełnił inną luke na rynku nie będąc dla siebie konkurencją i to dobra puenta |
|
|
Sun, 04 Feb 2018 - 15:58
Post
#4904
|
|
Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń |
Wie kto może jak się zachowa Motronic 2.5 w C20XE jak mu się poodpina wszystkie czujniki oprócz np. wału? Do czego zmierzam - potrzebuję z niego tylko i wyłącznie impulsu do modułu zapłonowego, który będę modyfikował DET'em Zastanawiam się czy jak mu wszystko poodpinam to będzie utrzymywał stały kąt wyprzedzenia zapłonu zadany np. dla jałowych obrotów?
-------------------- Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i, Astra GSi, E46 330d,
Aktualnie - Accord CN2, Civic EJ2, Renault 21 |
|
|
Sun, 04 Feb 2018 - 17:11
Post
#4905
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Kąt zapłonu nawet na jałowych jest uzależniony od prędkości obrotowej silnika, więc nawet z odpiętym CLT, IAT, MAF, TPS nie będzie stały.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Sun, 04 Feb 2018 - 17:56
Post
#4906
|
|
Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń |
Zgadzam się, tylko jestem ciekawy czy w przypadku Motronica 2.5 jest tak samo. Skąd moje wątpliwości? Dziadostwo ma TPS, który jest tylko przełącznikiem...Więc może dostając informację o pracy na jałowych nie ruszałby zapłonu... Tak czy owak teoretycznie, nawet jeśli ecu korygowałoby zapłon po obrotach to będzie leciało po prostu po pierwszym wierszu mapy, rajt?
-------------------- Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i, Astra GSi, E46 330d,
Aktualnie - Accord CN2, Civic EJ2, Renault 21 |
|
|
Sun, 04 Feb 2018 - 18:34
Post
#4907
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Dlaczego nie podejdziesz klasycznie do tematu i nie zaemulujesz sygnału przepływki?
Rajt, będzie zmieniał kąt w zależności od prędkości obrotowej silnika tylko, z tym nie wygrasz. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Sun, 04 Feb 2018 - 19:23
Post
#4908
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn |
" Cranking -> prime plus "
wyciągnąłem listwę z wtryskami położyłem końcówki na ręczniku papierowym i mimo zwiększenia na max tj 25ms przy włączaniu zapłonu nic nie leci ?! może by tak zmienić w programie żeby tak od razu nie załączało tej opcji tylko np 2 sek po podaniu zasilania aż pompa coś nabije ? -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Sun, 04 Feb 2018 - 21:01
Post
#4909
|
|
Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń |
Dlaczego nie podejdziesz klasycznie do tematu i nie zaemulujesz sygnału przepływki? Rajt, będzie zmieniał kąt w zależności od prędkości obrotowej silnika tylko, z tym nie wygrasz. Kombinuje, bo mam cholerne C20XE na starym motronicu, czyli aparat zapłonowy i cewka sterowana modułem. Ogólnie w aucie jest namotane, trochę osprzętu z motronica 2.5, trochę z 2.8, przepływka cholera wie czy działa w ogóle itd itd - tak już kupiłem. I sobie wymyśliłem, że zamiast to wszystko na siłę uzdrawiać to wezmę zwyczajnie postawię to na DET3 w FI, wywale przepływkę w cholerę i wystroję na algorytmie AlphaN. Tylko pojawia się kłopot. TPS. Wiadomo, że do DET'a muszę podłączyć 0-5V. Fabrycznie w C20XE z tym sterownikiem TPS jest tylko przełącznikiem. I w tym momencie, wywalając przepływkę ECU w zasadzie nie będzie znało obciążenia silnika. Mógłbym próbować to postawić na EDIS4 na fordowskiej cewce, ale z kolei musiałbym dorabiać trigger 36-1. I nie bardzo wiem jak to ugryźć, żeby było dobrze -------------------- Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i, Astra GSi, E46 330d,
Aktualnie - Accord CN2, Civic EJ2, Renault 21 |
|
|
Sun, 04 Feb 2018 - 21:33
Post
#4910
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
" Cranking -> prime plus " wyciągnąłem listwę z wtryskami położyłem końcówki na ręczniku papierowym i mimo zwiększenia na max tj 25ms przy włączaniu zapłonu nic nie leci ?! może by tak zmienić w programie żeby tak od razu nie załączało tej opcji tylko np 2 sek po podaniu zasilania aż pompa coś nabije ? A to nie jest tak, że prime pulse leci dopiero przy rozpoczęciu kręcenia rozrusznikiem? Kombinuje, bo mam cholerne C20XE na starym motronicu, czyli aparat zapłonowy i cewka sterowana modułem. Ogólnie w aucie jest namotane, trochę osprzętu z motronica 2.5, trochę z 2.8, przepływka cholera wie czy działa w ogóle itd itd - tak już kupiłem. I sobie wymyśliłem, że zamiast to wszystko na siłę uzdrawiać to wezmę zwyczajnie postawię to na DET3 w FI, wywale przepływkę w cholerę i wystroję na algorytmie AlphaN. Tylko pojawia się kłopot. TPS. Wiadomo, że do DET'a muszę podłączyć 0-5V. Fabrycznie w C20XE z tym sterownikiem TPS jest tylko przełącznikiem. I w tym momencie, wywalając przepływkę ECU w zasadzie nie będzie znało obciążenia silnika. Mógłbym próbować to postawić na EDIS4 na fordowskiej cewce, ale z kolei musiałbym dorabiać trigger 36-1. I nie bardzo wiem jak to ugryźć, żeby było dobrze Jeśli nie masz wałków po 300 stopni to po co Ci AlphaN? Postaw to na klasycznym DET3 FIT w trybie Speed Density. Żeby była fajna reakcja na gaz pasuje mieć płynnego TPSa, w trybie correction by MAP nie działa to idealnie. TPSa więc tak czy siak musisz dołożyć płynnego jeszcze do fabrycznej przepustnicy. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Mon, 05 Feb 2018 - 00:28
Post
#4911
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
prime pulse jest po wystąpieniu pierwszego zbocza na czujniku położenia wału
są czujniki 4pinowe , które mają potenciometr do określania otwarcia i włącznik wolnych , jak mnie pamięci nie myli to starsze mazdy lub mercedesy a jeśli w elektryce jest sporo namieszanie to pewnie taniej wyjdzie trigger 36-1 przykrecić do pasowego i EDIS |
|
|
Mon, 05 Feb 2018 - 08:41
Post
#4912
|
|
Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń |
Jeśli nie masz wałków po 300 stopni to po co Ci AlphaN? Postaw to na klasycznym DET3 FIT w trybie Speed Density. Żeby była fajna reakcja na gaz pasuje mieć płynnego TPSa, w trybie correction by MAP nie działa to idealnie. TPSa więc tak czy siak musisz dołożyć płynnego jeszcze do fabrycznej przepustnicy. AlphaN ma być tylko po to żeby wyeliminować fabryczny przepływomierz, który nie wiadomo czy w ogóle działa Mógłbym MAP'a dorzucić, tylko tak czy owak nie będę miał jak zrobić konwersji MAF>MAP Niby na aparacie zapłonowym życie powinno być prostsze, a jednak nie jest... Chyba trzeba zacząć szukać triggera... -------------------- Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i, Astra GSi, E46 330d,
Aktualnie - Accord CN2, Civic EJ2, Renault 21 |
|
|
Mon, 05 Feb 2018 - 10:35
Post
#4913
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 |
a po co Ci konwersja z MAF jeśli będziesz miał FI i MAP?
|
|
|
Mon, 05 Feb 2018 - 13:33
Post
#4914
|
|
Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń |
Potrzebuje sygnał obciążenia dla seryjnego sterownika żeby korygował zapłon A jedyny jaki jest to sygnał z MAF który chcę wywalić bo przepływka jest walnięta i nie ma na rynku nowych a używki to loteria, wiadomo.
-------------------- Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i, Astra GSi, E46 330d,
Aktualnie - Accord CN2, Civic EJ2, Renault 21 |
|
|
Tue, 06 Feb 2018 - 15:40
Post
#4915
|
|
User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała |
Dla tych co są mocno za Speed Density, jakie wady poza tym że trzeba robić korekcje barometryczne ma Alpha-N? Wiadomo że gołego nie wolno do turbo, jedynie z multiplikacją MAP.
-------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
Tue, 06 Feb 2018 - 22:11
Post
#4916
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
Strojenie jest bardziej pracochłonne.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
Wed, 07 Feb 2018 - 00:20
Post
#4917
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Mniejsze spalanie, większa kultura pracy.
Poza tym przy Alpha-N na jałowych obrotach krokowiec zmienia Ci przepływ powietrza, a odczyt z TPSa taki sam, co daje taką samą dawkę paliwa cały czas błędnie. Przy Speed Density uchylenie krokowca zmieni podciśnienie w kolektorze i dawka paliwa się zmieni. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Wed, 07 Feb 2018 - 15:05
Post
#4918
|
|
User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała |
A to ciekawe Chętnie bym się spotkał z kimś osobiście na wymianę doświadczeń itp. w sprawie strojenia w obu trybach.
Ja niestety robiłem 2x podejścia do Speed Density, jeden raz w moim aucie na Zetecu (miesiąc walki), drugi w kumpla Hyundaiu (po 2 dniach zwątpiłem). A to zalewało przy dodaniu gazu, a to za sucho i gasnął. Spalania rzędu 25-30L. Zabawy ze wzbogaceniami przy przyspieszaniu bezskuteczne. W Alpha-N opanowałem robotę tak, że w 2 godziny jest gotowa mapka do jazdy, a w jedno popołudnie auto wystrojone. Trzecie auto, które stroję (mój daily car) jest również na Alpha-N. Wszystkie ze względu na turbo są w hybrydowym, tzn. z multiplikacją MAP. Na początek sustain rate do Alpha-N musi być dowalony powyżej 50%, mnie wychodzi finalnie 70-80%. Potem reszta to bajka. PS: W daily mam DBW i zamiast krokówki wszystko robi przepustnica i problemu z dawką jałowych po TPS nie ma. Zresztą choćby była EMU ma kompensację DC VE. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
Thu, 08 Feb 2018 - 21:08
Post
#4919
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu |
A jak z użytkowaniem tego trybu na co dzień ?
Nadaje się czy tylko do sportu?(n/a) Chciałbym dość mocno przerobić kolektor dolotowy, ze względu na brak miejsca pod maską i wywalenie przepływki by mi trochę ułatwiło sprawę. |
|
|
Thu, 08 Feb 2018 - 21:54
Post
#4920
|
|
User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała |
Ja ujeżdżam wóz codziennie do roboty ponad 20km w jedną stronę i nic się nie dzieje, z czego też na powrocie jest jazda przez korki. Jako ciekawostkę dodam że pierwsze monowtryski w VW właśnie jechały na Alpha-N. BMW stosowało z powodzeniem przy ITB (np. M3 E36). Zaś Focusy ST/RS zarówno mk2 jak i mk3 lecą fabrycznie Alpha-N + MAP.
-------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 16:40 |