Shoutbox 0 nowych PW 


32 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Nowa Tesla Roadster 2020, 0-100 1,96s, 1/4mili 8.9s v-max 400 km/h
Wombat
post Thu, 07 Dec 2017 - 23:23
Post #201


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
Mnie zastanawia kiedy człowiek zda sobie sprawę, że dalsze rozwijanie tłokowego silnika spalinowego okaże się już nieopłacalne.

Kiedy będzie miał sensowną alternatywę na TU I TERAZ a nie na "w przyszłości". Przeciez nie dlatego mamy spalinowce bo je kochamy i lubimy sobie powdychać tylko dlatego że jak na razie nie wymyślono nic co go godnie zastąpi.
Nie skasujemy spalinowców teraz z nadzieją że za 20 lat wymyślimy coś lepszego. Jak wymyślimy - to pomyslimy. I inaczej się to nie odbędzie.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 07 Dec 2017 - 23:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Fri, 08 Dec 2017 - 06:20
Post #202


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





wcale silnik spalinowy nie jest taki kosztowny. oczywiscie silnik elektryczny jest prostszy ale zespol baterii do niego potrzebny juz wcale taki nie jest. z zewnatrz skrzynka ale produkcja juz tak latwa nie jest jak skrawanie czy odlewka metalu. co do potrzeb i zmian. widzialbym to po sobie ze potrzebuje zmian. jakos nie potrzebuje wiec nie sadze ze inni potrzebuja, bo nie sadze ze jestem inny niz wszyscy.
niemcy jezdza do pracy na potege. raczej w ta strone podazamy bo odleglosc dojazdow do pracy z polskich statystyk rosnie. polacy coraz chetniej dojezdzaja do pracy coraz dalej.
czy za 20 lat zwiekszy sie ilosc pracujacych w domach? na pewno. do ilu procent? moze 5%. kolejne pytania jakie sie rodza to czy ludzie beda chcieli nadal zyc w wielkich aglomeracjach czy raczej beda uciekac do obszarow mniej zaludnionych. wydaje sie ze to drugie. w tej chwili jest np spory odplyw Warszawiakow z centrum na obrzeza miasta, bo jest latwiej, ciszej, taniej.
kolejna sprawa to te petle. niby kazdy ma taka petle u siebie w kuchni, ale jakos jechac w srodku takiej puszki ktora bedzie przejmowac pole. srodek bedzie sie elektryzowal a kierowcy wlosy stawaly deba. nie chcialbym. no chyba ze w podlodze bedzie jakis superferromagnetyk ktory przejmie 100% pola choc nie sadze.


https://moto.wp.pl/psa-chce-zwrotu-polowy-k...95439905847425a
i to jest cala przyczyna wprowadzania elektrykow. nie to ze ludzie tego potrzebuja tylko dlatego ze wlodaze narzucaja z gory takie prawo. i taka jest prawda. probuje na sie na sile wciskac ludziom gnioty i mami glupotami w tv na wzor wiadomosci w tv1.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Biniu
post Fri, 08 Dec 2017 - 08:08
Post #203


User
Dołączył: Tue, 14 November 2017





CYTAT(Tommo @ Thu, 07 Dec 2017 - 22:44) *
Mnie zastanawia kiedy człowiek zda sobie sprawę, że dalsze rozwijanie tłokowego silnika spalinowego okaże się już nieopłacalne. Stopień komplikacji i energochłonności procesu produkcji osiągnie apogeum rozsądku i praktycznego zastosowania. I czy w tym przesileniu człowiek nie sięgnie do pierwotnych, prostych rozwiązań jako alternatywy i chęci odreagowania. Taki napęd elektryczny posiadający wszystkie te cechy, mógłby być odpowiedzią na te problemy.


Dopóki taniej i wygodniej będzie jeździć spalinowcami. Jak np opracujemy takie metody pozyskiwania energii elektrycznej, że będzie to 2-3 razy tańsze niż uzysk energii ze spalania ropy to nikt nie będzie kopał się z koniem. Oczywiście o ile z tymi zasiegami coś ogarną.

Chociaż według mnie uzależnianie się jeszcze bardziej od elektryczności jest strzałem jak to napisał Wombat w torbę.
Zresztą kogo tak naprawdę obchodzi skomplikowanie budowy samochodu i silnika spalinowego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Fri, 08 Dec 2017 - 08:14
Post #204


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





pętle ładujące telefon sa prawie z przyłożenia a samochód by był te 14-16cm nad ziemią i stanowczo więcej energii trzeba by tak przesłać. Duża moc by była potrzebna i ludzie z rozrusznikami serca lub śrubami w kościach by mogli dziwnie reagować.
Co do tego odpływu na przedmieścia... tzw "rodowici" wypływają ale do centrów ciągnie tłum firm, najemców..itd wiec to nie jest tak że centra pustoszeją i są pustostany.
Jest jeszcze inny problem - elektryk parkując zajmuje tyle samo miejsca co spalinowy a w przeładowanych miastach wieczorami i nocami jakieś 25% lub więcej samochodów stoi na takich nieformalnych miejscach parkingowych, wysepkach, skwerkach, trawniczkach, wzdłuż uliczek na pasie ruchu, podjazdach do garaży bramach, szerszych chodnikach na skrzyżowaniach i innej przestrzenie nie bedącej miejscami postojowymi. Jakby wszyscy tam mieli elektryki to by należało i takie miejsca "zelektryfikować" co prawnie by było trudne bo to dzikie parkingi lub wręcz postoje w miejscach niedozwolonych ale wszyscy przymykają oko bo parkingi są jakie są. Juz o zasileniu takiej ilości miejsc i wyprodukowaniu i przesyle takiej ilości energii nie mówie bo o tym już było.
Nie był by to problem i nawet te 300km zasięgu to też nawet by nie był problem jakby się dało w dużej i dostępnej ilości miejsc uzupełnić energie do 100% w te 4-5 minut - tak niemal z marszu jak na stacji benzynowej. To nawet w trasie by nie był dramat raz na 200-300km zjechać na 4 min gdzieś i się podłączyć - przynajmniej dla mnie. Ale 30 min przerwy już mnie zniechęca do trasy (które robie sporadycznie) a w mieście to kompletna porażka
No i wracamy do problemu baterii lub zużycia tej energii - ale to i tak tylko kawałek ze spraw do rozwiązania. 20 miejsc ładowania na dzielnice to już wyzwanie (na dziś), 200 to gigantyczne problem a 2000 to czysta utopia - a przecież nawet więcej by potrzeba.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Fri, 08 Dec 2017 - 09:02
Post #205


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(Tommo @ Thu, 07 Dec 2017 - 09:04) *
A to co się stało, bo chyba czegoś nie doczytałem? Wrzucił go do Wisły? smile.gif


Hehe, jeszcze nie wink.gif Ale kto wie co będzie za jakiś czas tongue.gif
Dlaczego ten link do dowód na to, że póki co elektryk to auto, które trzeba traktować w ramach ciekawostki? No wystarczy przeczytać to co pisze ten facet w tekście biggrin.gif

CYTAT
"Włączenie klimy zmniejsza zasięg o 10%, co praktycznie jest nieodczuwalne.
Gorzej zimą - mój Leaf nie ma pompy ciepła (model 2013 ma) i ogrzewanie pożera ok. 30% zasięgu niestety. No trudno. Zimą będę robił 80-100km i tyle po prostu."


CYTAT
Czas ładowania: 6 godzin z gniazdka 230V (pobór 16A). Dodatkowo auto posiada port CHAdeMO (szybkie ładowanie), który pozwala naładować akumulatory od 0% do 80% w mniej jak 30 minut. w Polsce są trzy takie stacje (Kraków, Warszawa, Aleksandrów Łódzki) i są darmowe.


CYTAT
Leafem zrobiłem nawet dwie trasy (dalsze wypady):

Bielsko-Biała -> Kalwaria Zebrzydowska (75km) i z powrotem na jednym ładowaniu (150km razem)

Mój rekord jednego dnia to jest uwaga....390km przejechane - wyjazd Żyrardów o 1.00 w nocy, ładowanie w Radomsku od 3.00 do 9.00 rano (i spałem wtedy), przyjazd do okolic Tychów, doładowanie przez kilka godzin (już nie do pełna) i jazda do Bielska-Białej i z powrotem. Wszystko było jednego dnia wink.gif


CYTAT
Przemek napisz o tym ogrzewaniu w LEAFie. Mamy ten samochód od kilku dni w firmie i za diaska nie wiem jak uruchomić to cudo. Ustawiając temperaturę na 20C, włączając przycisk HEAT nic się nie dzieje. Dziś przejechałem kilka kilometrów, wychodziłem z pojazdu kilka razy i w drodze powrotnej.... zmarzłem

CYTAT
Co do zasięgu pokazywanego 120km. Nie przejmuj się. Autem da się zrobić nawet 170km (bez ogrzewania) ale trzeba wolno jeździć. Można też zrobić zaledwie 70km (z ogrzewaniem na full), lub 100-110km (jeżdżąc szybko i dynamicznie)


Powyższe cytaty moim zdaniem dosadnie świadczą o tym, że zakup takiego auta to przede wszystkim fanaberia wink.gif Auto ma być dla ludzi, a nie ludzie dla auta. Przecież mówimy o zwykłym samochodzie użytkowym. Taki pojazd ma być funkjonalny. A tutaj ludzie mają zagwozdkę:
- jak ustalić trasę, aby auto się nie rozładowało po drodze,
- czy używać ogrzewania, a jak tak, to jak często, żeby udało się dojechać do domu,

Przez miesiąc użytkowałem BMW i3 przed litftem. Auto było świetne. Prowadzenie, hamowanie i doskonałe przyspieszenie. Niesamowicie silne hamowanie silnikiem (aż się "stopy " zapalały przy odpuszczeniu gazu!).

Ale jazda nim bardzo mnie stresowała. Były momenty, że musiałem wyłączyć radio, ogrzewanie foteli i kabiny, aby dojechać do hotelu na trasie (udawało się) ,albo do domu. Co gorsza, jak złapały mrozy rok temu to zasięg spadł ze 120 km do 85 KM po naładowaniu do pełna. Nawet w mieście było momentami krucho, bo człowiek przyszedł skacowany po imprezie do domu i zapomniał naładować samochodu na następny dzień. Zdarzało się że nie mogłem podjechać do lokalnej Żabki bo auto było już w trakcie ładowania i nie chciałem przerywać ładowania bo nie jest to zalecane przez producenta. Pewnego dnia miałem to już w tyłku i przerywałem ładowaniem. Nie będę zapierniczał 3 km do sklepu po bułki, żeby bateriom było dobrze.
Poza tym teoretycznie pracuje w jednym miejscu. codziennie robię dystans ok. 42 km (dom-praca-dom). Ale są dni kiedy dostaje wiadomość - trzeba się spotkać z klientem w Wólce Kosowskiej. Albo w Wołominie. Albo i tu, i tu. I człowiek ma już gdzieś co ma na tym spotkaniu powiedzieć. Zastawia się jak ustalić trasę, aby baterii starczyło laugh.gif Trzeba mieć nerwy do jazdy takim autem. Albo leżeć i pachnieć i jeździć autem tylko do galerii lub kosmetyczki. Ale też nie za daleko wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 08 Dec 2017 - 10:09
Post #206


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Ale to chyba wszyscy rozumiemy, że na dzień dzisiejszy nie jest to rozwiązanie dla każdego. Elektryk ma sporo wad, które potrafią być upierdliwe, dla jednych bardziej dla innych mniej. Natomiast takie stanowcze twierdzenie, że nie nadaje się do eksploatacji, jest mocno na wyrost postawione.
Wiem że chcielibyście zasięg 500-800 km jak przeciętny benzyniak, wszystkie dotychczasowe zalety elektryka , ładowanie 5 min a i tak znajdą się malkontenci, że nie ma dźwięku v8 i kosztuje dużo. Ale trzeba realnie i trzeźwo na to spojrzeć. Postęp w tej dziedzinie jest ogromny. 10-20 lat temu samochód elektryczny to był wózek typu melex jeżdżący z prędkością 25 km/h zdychający po godzinie eksploatacji. Jeżeli proces rozwoju akumulatorów będzie przebiegał nieprzerwanie w temie dotychczasowym, myślę że jeszcze się mocno zdziwicie możliwościami tych samochodów.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Fri, 08 Dec 2017 - 14:07
Post #207


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





Realnie i trzeźwo spoglądając powtarzam ci po raz setny - NIE NADA SIĘ TO NA CO DZIEŃ DLA WIĘKSZOŚCI LUDZI w aglomeracjach bo jednym dystans, innym brak możliwości ładowania, trzecim czas..itd
A argument "bo za 20 lat..." kompletnie nie zmienia nic dziś.

Optymiści zakładają że stanie sie cud i zostanie dokonany jakiś wielki przełom w dziedzinie magazynowania energii bo "we wszystkim jest postęp". No niby taaaak... ALE - choć ten postęp dotyczy niezliczonej ilości detali to często mimo 40-50 letniego rozwoju jakiejś dziedziny jej "podstawy wyliczeniowe" są niezmienne bo wynikają z pewnych fizycznych ograniczeń. A w niektórych zastosowaniach mimo elektroniki, chipów, serwomechanizmów, generatorów kwarcowych i mocy obliczeniowych wciąż najlepszy jest mechanizm zegarowy ze sprężynką... a w kosmosie notatki wciąż najlepiej robić kawałkiem węgla na kartce bo inne materiały piśmiennicze zawodzą - a mazanie węglem po ścianie to dość stary pomysł (taki z jaskiń) i wciąż brak rewolucji w tym temacie. Wciąż nie wymyślono nic lepszego niż mazanie węglem po powierzchni. Tu nie musi ale może być podobnie - też nie można wykluczyć.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
error.
post Fri, 08 Dec 2017 - 16:38
Post #208


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





CYTAT(Wombat @ Fri, 08 Dec 2017 - 14:07) *
Realnie i trzeźwo spoglądając powtarzam ci po raz setny - NIE NADA SIĘ TO NA CO DZIEŃ DLA WIĘKSZOŚCI LUDZI w aglomeracjach bo jednym dystans, innym brak możliwości ładowania, trzecim czas..itd
A argument "bo za 20 lat..." kompletnie nie zmienia nic dziś.


Jak się nie nada, skoro już się nadaje. Naprawdę, to że w Polsce jesteśmy z tym głęboko w dupie, nie znaczy że cały świat tak wygląda. Skoro Norwegia była dla ciebie słabym przykładem, ze względu na skalę, to dam inny - Korea Południowa. Cytuję - "Nocą całe osiedla potrafią tam wyglądać jak pokój ze zdalnie sterowanymi samochodami." Z resztą ktoś wcześniej przykład Holandii, także jest tego coraz więcej.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Fri, 08 Dec 2017 - 17:20
Post #209


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





no to tylko czekać jak za tydzień bedzie w PL to dobrodziestwo.

Aha. W Korei jeździ około 20 tys takich pojazdów na 50 milionów obywateli. Pojazdów na LPG mają ponad 2,4mln... to chyba jednak z tymi "całymi osiedlami w elektrykach" to albo przesadzone albo to te osiedla gdzie mieszkają ci co mają po 2-3 lamborghini. A reszta ma jednak spalinówki na gaziutek albo benkę.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
error.
post Fri, 08 Dec 2017 - 20:12
Post #210


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





Nie musisz używać takiej ilości sarkazmu, mam cię za inteligentnego faceta. wink.gif
Ja wiem, że wygodnie używać takiej retoryki - ten kraj za mały, ten za duży. Ale ja chcę bardziej zwrócić uwagę na coś innego - na trend. W obu tych krajach w ciągu ostatnich kilku lat liczba tego typu aut wzrosła o 100 a może i ponad procent. Ja wiem, że trendy się zmieniają, ale to coś mówi o tym co może czekać nas w przyszłości. wink.gif Może nie tak bliskiej, ale jednak. Pozdro, error. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stef
post Fri, 08 Dec 2017 - 20:22
Post #211


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2004





Oczywiście,że temat elektryków raczkuje dopiero, szczególnie w Polsce. Oczywiście, że użytkowanie takiego auta jest dość upierdliwe. Wyobraźmy sobie jednak, że mamy taką Tesle 100D, w papierach ma zasięg ponad 600km, ale niech zrobi te 400. Dla kogoś, kto porusza się na co dzień po mieście to więcej niż wystarczająco. Wieczorem w garażu podłącza wtyczkę, ustawia programator na taryfę nocną, i nawet nie na rano a po paru godzinach bateria się naładuje do pełna. Nawet od zera. Nie jeździ na stację benzynową w ogóle. Nie traci nawet tych 15 min. w tygodniu na zatankowanie. Trasa? O ile ma supercharger po drodze robi te 800km z jedna przerwą 30 min. po drodze. Ktoś robi 800km na strzał? Bez siku, jedzenia, rozprostowania kości? Można. Jutro takie auto będzie miało 1000km zasięgu i naładuje się w 10 min. Już teraz Shell zaczyna stawiać ładowarki 350kW. Nie dziś, jutro. Tylko to jutro będzie szybciej niż nam się wydaje i będziemy sami śmiali się z siebie jak mogliśmy jeździć autami kopalnymi wink.gif


--------------------
Model X/Evo5/JCW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 08 Dec 2017 - 20:31
Post #212


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Nie czytałem tego bloga cytowanego powyżej, ale wygląda to pokracznie i raczej nie jest donrym argumentem za BEVami.
Leaf, pierwszy eGolf, pierwsze i3 itd a tym bardziej B klasa EV to są auta wypuszczone prawie jak próbne projekty.
Pierwszy eGolf 15MY miał 190 km zasięgu, 17MY ma 300 km, spora różnica. I tymjuż da się turlać bez stresu po mieście przez tydzień i podłączyć w weekend, plus raz w supermarkecie. Leaf również ostatnio dostał zastrzyk zasięgu jak i właściwie cała reszta rynku.
A propos tego co chcą klienci - Henry Ford podobno powiedział kiedyś, że gdyby zapytał ludzi co chcieli (zamiast robić swoje) to usłyszałby, że szybsze konie.


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Fri, 08 Dec 2017 - 20:37
Post #213


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(Tommo @ Fri, 08 Dec 2017 - 10:09) *
... Postęp w tej dziedzinie jest ogromny. 10-20 lat temu samochód elektryczny to był wózek typu melex jeżdżący z prędkością 25 km/h zdychający po godzinie eksploatacji. Jeżeli proces rozwoju akumulatorów będzie przebiegał nieprzerwanie w temie dotychczasowym, myślę że jeszcze się mocno zdziwicie możliwościami tych samochodów.


Nie prawda - 20 lat temu był już General Motors EV1 i miał zasięg do 160km (I gen) 230km (II gen). Przyspieszenie 0-100km/h 8 sek, Prędkość max 129km/h (kaganiec).


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 08 Dec 2017 - 20:48
Post #214


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Ważne jest to i z pewnością działa na korzyść popularyzacji, że jazda tymi pędzidłami daje mnóstwo frajdy. Te nowe i nieznane dotąd doznania z jazdy można porównać do tych sprzed lat, po przesiadce z dyliżansu do automobilu smile.gif smile.gif

Pojazdy eksperymentalne się nie liczą smile.gif


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 08 Dec 2017 - 21:40
Post #215


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Wiem, że 'nikogo nie obchodzi trudna sytuacja OEMów' itd. i oczywiście, klienta nie obchodzi jeśli an tym nie zyskuje lub nie traci, ale myślę, że warto poczytać info ze światka motoryzacji 'od kuchni':

https://af.reuters.com/article/africaTech/idAFL8N1NS5P7

W skrócie: PSA chce zwrotu połowy kasy wyłożonej za Opla (kupili od GM w tym roku, bedzie to 600-800 mln euro), bo po przyjrzeniu się sprawie mijają się z flotowym limitem CO2 na 2020 rok o 3-10 g/km (0.1-0.4 l/100km, jeszcze nie wiadomo). Cała flota Opla będzie wymieniona 3 lata (!) wcześniej na architekturze i silnikach PSA, plus muszą 'wypchnąć' dwa nowe BEVy szybko, bo, uwaga, Opel może zniknąć jeśli dowalą im przewidziane do 1 mld euro kar za zbyt wysoką CO2. Tak więc trochę kosa jak na stuletnią markę z dobrą przecież pozycją w sprzedaży. Takie 'potrzeby' robienia BEVów na pewno pozytywnie wpłyną na ceny baterii itd, choć raczej nie skusiłbym na BEVa od Opla robionego na szybko...


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Fri, 08 Dec 2017 - 21:56
Post #216


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





Tak trochę na marginesie - wszyscy hejtują, że tesla czy inny elektryk nie robi deklarowanego zasięgu na ładowaniu, a niby który konwencjonalny samochód osiąga powtarzalnie wyniki spalania deklarowane przez producentów? tongue.gif


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Fri, 08 Dec 2017 - 23:18
Post #217


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(exocet @ Fri, 08 Dec 2017 - 21:56) *
Tak trochę na marginesie - wszyscy hejtują, że tesla czy inny elektryk nie robi deklarowanego zasięgu na ładowaniu, a niby który konwencjonalny samochód osiąga powtarzalnie wyniki spalania deklarowane przez producentów? tongue.gif

szczerze mówiąc, jak trochę pojeździłem i "wyczułem" moc i moment - każdy był na poziomie katalogowych. (z tych prosto z salonu: Astra II, III, IV z 1.7CDTI, różne Hyundaie, Skody, Seaty)


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Fri, 08 Dec 2017 - 23:57
Post #218


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





No to gratuluję. Mi niestety żaden samochód na autostradzie przy 140kmh 4 litrów nie chce palić mimo obietnic producenta..


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Sat, 09 Dec 2017 - 00:24
Post #219


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
W skrócie: PSA chce zwrotu połowy kasy wyłożonej za Opla (kupili od GM w tym roku, bedzie to 600-800 mln euro), bo po przyjrzeniu się sprawie mijają się z flotowym limitem CO2 na 2020 rok o 3-10 g/km (0.1-0.4 l/100km, jeszcze nie wiadomo). Cała flota Opla będzie wymieniona 3 lata (!) wcześniej na architekturze i silnikach PSA, plus muszą 'wypchnąć' dwa nowe BEVy szybko, bo, uwaga, Opel może zniknąć jeśli dowalą im przewidziane do 1 mld euro kar za zbyt wysoką CO2. Tak więc trochę kosa jak na stuletnią markę z dobrą przecież pozycją w sprzedaży. Takie 'potrzeby' robienia BEVów na pewno pozytywnie wpłyną na ceny baterii itd, choć raczej nie skusiłbym na BEVa od Opla robionego na szybko...

Przepraszam ale co mnie obchodzi co chce psa od opla lub hopla??? Czemu usiłujesz zrobić tak żeby problemy koncernów były moimi problemami?
Koncern sie nie pochyli ze zrozumieniem nad moim problemem że mam 45 a nie 65 tys na samochód albo "horom curke". Wiec nie widze powodu zeby sie stresowac tym ile komu wisi opel lub kto wisi oplowi. Mi to wisi jeszcze bardziej.
Nie bedzie opla to bedzie inny. co mnie to.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 09 Dec 2017 - 01:38
Post #220


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(Wombat @ Fri, 08 Dec 2017 - 23:24) *
Przepraszam ale co mnie obchodzi co chce psa od opla lub hopla??? Czemu usiłujesz zrobić tak żeby problemy koncernów były moimi problemami?
Koncern sie nie pochyli ze zrozumieniem nad moim problemem że mam 45 a nie 65 tys na samochód albo "horom curke". Wiec nie widze powodu zeby sie stresowac tym ile komu wisi opel lub kto wisi oplowi. Mi to wisi jeszcze bardziej.
Nie bedzie opla to bedzie inny. co mnie to.

Wombat, czy to jeszcze problemy z czytaniem czy już schizofrenia? biggrin.gif Podrzuciłem ciekawostkę a Ty dalej swoje, że ja coś 'usiłuję' i klasycznie wybiórczy cytat, w czym jesteś mistrzem. Daj już spokój rolleyes.gif

CYTAT(kompot @ Fri, 08 Dec 2017 - 20:40) *
Wiem, że 'nikogo nie obchodzi trudna sytuacja OEMów' itd. i oczywiście, klienta nie obchodzi jeśli an tym nie zyskuje lub nie traci, ale myślę, że warto poczytać info ze światka motoryzacji 'od kuchni':

https://af.reuters.com/article/africaTech/idAFL8N1NS5P7

W skrócie: PSA chce zwrotu połowy kasy wyłożonej za Opla (kupili od GM w tym roku, bedzie to 600-800 mln euro), bo po przyjrzeniu się sprawie mijają się z flotowym limitem CO2 na 2020 rok o 3-10 g/km (0.1-0.4 l/100km, jeszcze nie wiadomo). Cała flota Opla będzie wymieniona 3 lata (!) wcześniej na architekturze i silnikach PSA, plus muszą 'wypchnąć' dwa nowe BEVy szybko, bo, uwaga, Opel może zniknąć jeśli dowalą im przewidziane do 1 mld euro kar za zbyt wysoką CO2. Tak więc trochę kosa jak na stuletnią markę z dobrą przecież pozycją w sprzedaży. Takie 'potrzeby' robienia BEVów na pewno pozytywnie wpłyną na ceny baterii itd, choć raczej nie skusiłbym na BEVa od Opla robionego na szybko...



--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

32 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 18:31