Shoutbox 0 nowych PW 


32 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Nowa Tesla Roadster 2020, 0-100 1,96s, 1/4mili 8.9s v-max 400 km/h
Wombat
post Mon, 04 Dec 2017 - 23:56
Post #101


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





ktokolwiek ma pojęcie o własnym życiu zrozumie że w przeważającej większości przypadków zakupienie sobie elektryka jako samochodu na co dzień to strzał we własna torbę.
Mamy się nie opierać na tym co widzimy tylko na tym co nam mówią że widzimy? Ty tak na poważnie? Ta prawda dotyczy chyba tylko pokazów iluzjonistów.
Dlaczego uparcie każesz nam rozumieć niedolę producentów oraz niejako nabywać ich towary dla ich dobra? Bo "ich dobro" to "nasze dobro"? Wolne żarty.
Może ja i jestem zawistnym maluczkim gnojem ale argumentacja że powinienem kupować nissana leaf i męczyć się z elektrykiem, siwiejąc że mi baterii nie starczy - żeby Sklasa księdza proboszcza była tańsza - jakoś do mnie nie trafia.
Miałem już pojazd który muszę tankować w mieście co 80km (przy przelotach dziennych około 60-70km) i nawet przy całej łatwości tankowania jest to upierdliwe.
W naszych warszawskich realiach elektryk jest kompletnie bez sensu. Nawet zakładając że parkuje w garażu podziemnym i mam tam gniazdko z którego moge się całe noce ładować. gniazdko jest w "części wspólnej" współwłasności wiec na to co z niego wypłynie składa się cała wspólnota - tak jak na spryskiwacze w ogródkach.
Mając na uwadze fakt że jak sobie zamówisz kontener na gabaryty to musisz go napełnić w 30 sekund bo inaczej dobrzy sąsiedzi pozbędą sie do niego cichcem wszystkich swoich śmieci... to myśle że nie czekał bym długo na to aż ktoś wpadnie na to że "tankuje samochód" za jego pieniądze (składkowe - do wspólnoty) i zrobił by mi z tego powodu karczemna awanturę.
Wiec taka Tesla - dla człowieka co ma własny garaż z własnym prądem i w miejscu pracy i w domu (własny garaż z własnym prądem w miejscu pracy to na ogoł ma właściciel firmy) a dzienne dystanse nawet abstrakcyjne przeciągniete nie przekroczą powiedzmy 70% zasięgu - to sobie taką zabaweczkę może mieć.
A to że 6000km stad w innym kraju jest inaczej ma się nijak do naszych realiów. Oprócz imponujących osiągów przez 150km i 2 sekund do setki (średnia w warszawie z 6 godzin jeźdżenia samochodem z komputera to 38km/h) kompletnie nie widze plusów posiadania tego na codzień oprócz tego co już było wymienione - zamanifestowania czegoś. Walor praktyczny jest zerowy.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 04 Dec 2017 - 23:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
no_fear
post Tue, 05 Dec 2017 - 08:19
Post #102


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 January 2006





CYTAT(Wombat @ Mon, 04 Dec 2017 - 23:56) *
W naszych warszawskich realiach elektryk jest kompletnie bez sensu. Nawet zakładając że parkuje w garażu podziemnym i mam tam gniazdko z którego moge się całe noce ładować. gniazdko jest w "części wspólnej" współwłasności...
Wiec taka Tesla - dla człowieka co ma własny garaż z własnym prądem...

no dobra a ilu znacie właścicieli samochodów, za 500+ wink.gif (k pln), mieszkających w bloku ?

Co za argument - oczywista sprawa, że bez własnego garażu elektryk nie ma najmniejszego sensu.

To dla odmiany - w naszych krakowskich realiach - IMO elektryk sens ma.
Nie jestem żadnych krezusem, mieszkam 4km w linii prostej od Rynku, mam garaż przy domu i chętnie ładował bym co noc auto tak jak to robię z telefonem wink.gif

We Warszawie widać inny świat, inne realia cool.gif


--------------------
Sklep przeniesiony poza forum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 05 Dec 2017 - 08:35
Post #103


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
no dobra a ilu znacie właścicieli samochodów, za 500+ wink.gif (k pln), mieszkających w bloku ?

Jest też coś takiego jak apartamentowce... no w zasadzie to bloki tylko powiedzmy bogaciej. Co nie oznacza że 80% ludzi krezusi. Ogromna częsc to kredytowcy frankowicze liczący każdy grosz i gotowi zabic za 3.50zł. W każdym razie mimo sklimatyzowanych 120m apartamentu własnego gniazdka w garażu nie posiadają mimo że płacili po 30-50 tys za miejsce parkingowe.
po drugie nie kazdy elektryk kosztuje 500+. Są tańsze a mówimy o samochodzie dostępnym - alternatywie dla skody rapid..itd.
Używają argumentacji Kompota - ilu ludzi w wielkich miastach ma dom z własnym garażem..0,5%? To nie jest reprezentatywna grupa. Większość w warszawie się cieszy jak znajdzie po 16tej wolne miejsce parkingowe bliżej jak 800m od domu smile.gif.
A skoro mówimy że to przyszłość i alternatywa i jednocześnie że "oczywista sprawa że bez własnego garażu.." to znaczy można wyciągnąć dziwny wniosek że elektryki to przyszłość ale przyjmie się dopiero wtedy jak wszyscy bedą mieli garaże. smile.gif. To widze drobny problem w realizowaniu tej koncepcji.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Biniu
post Tue, 05 Dec 2017 - 08:36
Post #104


User
Dołączył: Tue, 14 November 2017





Wombat napisał jak to wygląda globalnie. Ty zaś napisałeś o sobie. Niewielki % właścicieli aut ma garaż z prądem.

Elektryki w kwestii transportu ludzi to nie jest żaden postęp. Mają bardzo ograniczone działanie i praktycznie brak przewag w stosunku do aut spalinowych czy hybryd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 05 Dec 2017 - 08:44
Post #105


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





Dokładnie. Elektryki to może i przyszłość ale nie z obecnie dostępnym w nich systemem magazynowania i dostarczania energii. Elektryki przyszłości to przyszłość smile.gif. Obecne nie. Ale jest możliwość że zanim powstaną elektryki przyszłości w przyszłości (a gdyby tu było przedszkole w przyszłości...) to zabije je kompletnie jakiś inny pomysł. Dostępność musi być taka żeby posiadanie takiego pojazdu nie wymagało też posiadania własnej latarni z gniazdkiem.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
error.
post Tue, 05 Dec 2017 - 08:44
Post #106


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





CYTAT(Krisss @ Mon, 04 Dec 2017 - 21:57) *
Jedyna poważna zmiana to zastąpienie silnika spalinowego elektrycznym

"Jedyną" i główną. Może jeszcze nie dziś, ale za jakiś czas może to być porównywalne z wynalezieniem maszyny parowej. Z resztą już dawno z wielu względów znajdujemy się obecnie w porównywalnym okresie.
CYTAT(Krisss @ Mon, 04 Dec 2017 - 21:57) *
ale swoją opinię lepiej oprzeć na tym co się widzi.

Ja bym powiedział, że swoją opinię najlepiej oprzeć na wiedzy. A nie na tym co się widzi i co się komuś wydaje, że widzi.
CYTAT(Krisss @ Mon, 04 Dec 2017 - 21:57) *
A rzeczywistość jest taka, że te auta bez poważnego przełomu w dziedzinie magazynowania energii są kompletnie bezużyteczne jako uniwersalny samochód. Dla przykładu w środę jadę do Warszawy, jest zima i mam do zrobienia 300 km, z czego ok 100 będzie mocno powyżej 150 km/h, reszta też nie w kolumnie zamulaczy. I co miałbym zrobić z tą Teslą? Zamówić taksówkę z Grójca do Warszawy, bo braknie prądu?

Ile jeszcze razy trzeba napisać, że w aktualnych założeniach obarczonych ograniczeniami technologicznymi te samochody nie są do tego stworzone? Po co używasz kolejny raz argumentu o trasie, skoro to nie są auta do tego?
CYTAT(Krisss @ Mon, 04 Dec 2017 - 21:57) *
Czy przywołane przez Ciebie smartfony rozłączają rozmowy po 15 minutach? Nie, możesz rozmawiać tak samo długo jak przy pomocy ich przodków, przy okazji sprawdzając pocztę, czytając newsy i grając w grę lub robiąc zdjęcia.

Chyba sobie żartujesz w tym momencie, prawda? Próbowałeś kiedyś "prowadzić" własny biznes za pomocą takiego telefonu? Przecież przy intensywnym użytkowaniu współczesne telefony trzeba ładować minimum raz, a są tacy co ładują je dwa razy dziennie.
CYTAT(kompot @ Mon, 04 Dec 2017 - 23:17) *
smile.gif
W tym przypadku opieranie na tym co się widzi nie zdaje egzaminu. Dziś wlasciwie wszystkie elektryki produkowane lub przygotowywane do produkcji przez OEMów aut spalinowych to odpowiedz na politykę CO2 i kary z nia zwiazane (pisalem juz o tym), niewielka ilosc to wspomniane trendy. Pisalem juz o tym wczesniej jaka jest roznica, gdy auto spala mnie paliwa. Jesli na kazdego klienta S klasy znajdzie sie jeden klient na EQC to koszty tej S klasy moze de facto spasc nawet do 5-10 tys euro w zaleznosci od wersji. Ktokolwiek kto ma pojecie o biznesie zrozumie, ze to ogromna kwota.

Jak ktoś nie patrzy dalej niż na czubek własnego nosa, to nie zrozumie takiego argumentu. wink.gif
CYTAT(Wombat @ Mon, 04 Dec 2017 - 23:56) *
ktokolwiek ma pojęcie o własnym życiu zrozumie że w przeważającej większości przypadków zakupienie sobie elektryka jako samochodu na co dzień to strzał we własna torbę.

A ktoś kto ma pojęcie nie tylko o wspomnianym wyżej końcu własnego nosa, tylko szeroko pojętym życiu w społeczeństwie dojdzie do całkiem odmiennego wniosku. Widzisz, to kwestia zarówno wiedzy, jak i zmiany sposobu myślenia, mentalności. Niestety, dla nas wszystkich jest to też ogromny (szczególnie jak na nasze realia) koszt finansowy. Pojedź do Norwegii, to nie raz poczujesz się jak na parkingu pod fabryką Tesli. W ciągu dekady tamtejszy rynek motoryzacyjny zmienił się o 180 stopni. Jest to wynik zarówno szeroko pojętej polityki, w tym finansowej, ale przede wszystkim to kwestia podejścia Norwegów.

Daleko mi do ekoterrorysty, ale takie krótkowzroczne podejście do pewnych spraw zaczyna być co najmniej smutne. Rozumiem, że niektórzy mają głęboko w d... z jakimi problemami będą się musiały zmierzyć ich dzieci czy wnuki. Ważne żeby robić "trasy po 1000km bez wysiadania", tankować w "5 minut" (yeah right laugh.gif ) i heja banana, raz się żyje. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 05 Dec 2017 - 08:57
Post #107


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





Pisałem o tym że coś co sie dzieje 6000km stąd jest żadnym argumentem u nas. Nie chodzi o zapatrzenie na czubek własnego nosa tylko o sens.
Oczywiście że masz racje że nalezy myśleniem wybiegać w przyszłość - tylko że jakby teraz wszystkim warszawiakom ROZDAĆ elektryki to po trzech dniach pewnie 95% z nich by stała następne 100 lat w miejscu gdzie się im prąd skończył (oprócz tych które by zepchneli na trawniki). Nie przekonasz nikogo do wydania 80 tys na samochód który po 300km będzie w zasadzie bezużytecznym kłopotem. Nie ma takiej argumentacji.

Norwegia to zły przykład. To jeden z najsłabiej zaludnionych krajów w EU. 5 milionów ludzi na cały kraj. To ja myśle że po warszawie się dziennie porusza około 2,5-3mln przy 37-38 mln w całym kraju. Skala zmienia perspektywe. Kompletnie innych nakładów wymaga zaprojektowanie infrastruktury dla 5 mln uzytkowników a kompletnie innych dla 37mln uzytkowników.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Biniu
post Tue, 05 Dec 2017 - 08:59
Post #108


User
Dołączył: Tue, 14 November 2017





Silnik elektryczny to zadna nowość. Niedługo będzie obchodził 200 urodziny. Tak samo jak kwestia magazynowania energii elektrycznej. Z tym problemem ludzkość nie zmaga sie od 10-20 lat tylko o wiele wiele dłużej.
W tym temacie padały stwierdzenia, że za 20-30 lat elektryki wyprą spalinowki. Co jest kompletną bzdurą, bo jak na razie mogą być skierowane tylko do bardzo wąskiej grupy odbiorców. Na razie też nic nie wskazuje na jakiś przełom w tych dziedzinach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Tue, 05 Dec 2017 - 12:23
Post #109


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





10 nie tak źle jak na elektryka odchudzonego
https://www.youtube.com/watch?v=4FCb70blEMw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 05 Dec 2017 - 13:05
Post #110


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





nurburgring jest jakos bardziej dla mnie miarodajny bo wiem ze baterie przynajmniej na cale okrazenie starczaja a nie na 10sekund.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sadek
post Tue, 05 Dec 2017 - 14:40
Post #111


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Warszawa





CYTAT(piwo @ Tue, 05 Dec 2017 - 13:05) *
nurburgring jest jakos bardziej dla mnie miarodajny bo wiem ze baterie przynajmniej na cale okrazenie starczaja a nie na 10sekund.


Czytam ten temat i jak powszechnie wiadomo, każdy ma swoją perspektywę odbioru informacji a także ich przyswajania. Wiąże się to także z poziomem akceptacji otaczającej nas rzeczywistości. U każdego jest różna.

Ciekawi mnie, skoro tak z takim namaszczeniem traktujesz każdy kilometr przejechany to czym jeździsz na co dzień w korkach?


--------------------
wiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
diabolo
post Tue, 05 Dec 2017 - 15:19
Post #112


User
Dołączył: Thu, 27 May 2010





każdy chce pchać tesle na autostradę i wmawiać innym, że na pełnym bucie nie zrobi więcej jak 1/3-1/4 maksymalnego zasięgu
w takim razie weźmy na autostradę lambo albo veyrona który cały bak skończy w 12min a nawet jadąc jak emeryt ile przejedzie ? 200-300km ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Biniu
post Tue, 05 Dec 2017 - 15:27
Post #113


User
Dołączył: Tue, 14 November 2017





Pchać na autostradę chcą ci którym się wmawia, że za 30 lat będą same elektryki to postęp i w ogóle.
A to ma zastosowanie tylko do miasta i dojazdów 5km do pracy. O ile masz garaż z prądem!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 05 Dec 2017 - 15:45
Post #114


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Biniu jak wiesz co będzie za 30 lat, to może zakład dużego lotka mi wytypujesz?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 05 Dec 2017 - 16:27
Post #115


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





Ale to że elektryki bedą fajne i praktyczne za 30 lat nie oznacza że równie fajne i praktyczne są dziś.
Dziś i w naszych realiach to dla większości fanaberia a praktyczny sprzęt tylko dla bardzo nielicznych tych którzy zasadniczo mają wszędzie blisko, bardzo napięci na terminy nie są i mają warunki do hodowania takiego "prądożera".


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 05 Dec 2017 - 16:36
Post #116


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(Sadek @ Tue, 05 Dec 2017 - 14:40) *
Czytam ten temat i jak powszechnie wiadomo, każdy ma swoją perspektywę odbioru informacji a także ich przyswajania. Wiąże się to także z poziomem akceptacji otaczającej nas rzeczywistości. U każdego jest różna.

Ciekawi mnie, skoro tak z takim namaszczeniem traktujesz każdy kilometr przejechany to czym jeździsz na co dzień w korkach?

Fiatem Punto 1.4 LPG.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
diabolo
post Tue, 05 Dec 2017 - 16:59
Post #117


User
Dołączył: Thu, 27 May 2010





CYTAT(piwo @ Tue, 05 Dec 2017 - 16:36) *
Fiatem Punto 1.4 LPG.


jeżeli nie jest to sarkazm to teraz sam sobie odpowiedziałeś
za kilka lub kilkanaście lat będzie można poruszać się po mieście tanio i szybko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Biniu
post Tue, 05 Dec 2017 - 17:05
Post #118


User
Dołączył: Tue, 14 November 2017





CYTAT(Tommo @ Tue, 05 Dec 2017 - 15:45) *
Biniu jak wiesz co będzie za 30 lat, to może zakład dużego lotka mi wytypujesz?


A to pytaj kolegów fantastów co twierdzą, że elektryki to jest przyszłość motoryzacji. Stan obecny techniki nie pozwala stwierdzić, że elektryki wyprą spalinowki, bo jak już wielokrotnie zostało tutaj napisane są o wiele mniej wygodne/praktyczne od spalinowcow. A o to chodzi właśnie w rozwoju technologii postępie cywilizacji. Rozwiązania bardziej kłopotliwe, mniej wygodne sa wypierane przez bardziej wszechstronne praktyczne, łatwiejsze w obsłudze itp itd. Przytoczona rewolucja smartfonowa w telekomunikacji to dobry przykład. Zamiast telefonu dzięki ktoremu możemy tylko dzwonić i smsowac mamy multimedialne kombajny, które oprócz podstawowych funkcji mają także tyle funkcji co komputery.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 05 Dec 2017 - 17:45
Post #119


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Czyli zakładasz że jeśli teraz elektryki nie są w stanie konkurować z konwencjonalnymi rozwiazaniami, to za 30 lat tym bardziej. Szkoda że analizując wiele przykładów z historii techniki, twoja teza zupełnie nie potwierdza faktów.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 05 Dec 2017 - 18:32
Post #120


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(Biniu @ Tue, 05 Dec 2017 - 08:36) *
Wombat napisał jak to wygląda globalnie. Ty zaś napisałeś o sobie. Niewielki % właścicieli aut ma garaż z prądem.

Elektryki w kwestii transportu ludzi to nie jest żaden postęp. Mają bardzo ograniczone działanie i praktycznie brak przewag w stosunku do aut spalinowych czy hybryd.


w takim Oslo, na ulicy, przy znakomitej wiekszosci miejsc parkingowych sa slupki z gniazdkiem, wiec niekoniecznie musi byc garaz smile.gif ale tam inaczej ludziki mysla
Go to the top of the page
 
+Quote Post

32 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 00:34