Shoutbox 0 nowych PW 


713 Stron V  « < 580 581 582 583 584 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Salieri
post Wed, 15 Nov 2017 - 09:58
Post #11621


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





Panowie, mam pytanko. Sprzedałem swoje auto i póki czegoś innego nie kupie to kupiłem sobie złomka za 1500zł na dojazdy do pracy. Opłaciłem podatek ale szczerze mówiąc nie chce go rejestrować - raz, że koszty, a dwa musiałbym wziąć wolny dzień w pracy i zrobić sobie wycieczkę 200km.
Czy coś się zmieniło w temacie egzekwowania obowiązku przerejestrowania samochodu po 30dniach od zakupu?
Nadal nic nie grozi za to?

Co z policją w razie kontroli? W Internetach różne informacje się pojawiają - od twierdzenia, że nikt nikomu nic zrobić nie może do straszenia zakazem dalszej jazdy w razie kontroli.


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 15 Nov 2017 - 09:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Wed, 15 Nov 2017 - 10:19
Post #11622


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





jak się uprze to może Ci dowód zabrać. I ma do tego podstawę.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Wed, 15 Nov 2017 - 10:23
Post #11623


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Miałem sąsiada który wszystkie 3 samochody miał nieprzerejestrowane i jeździł nimi dobrych pare lat. Nie ma podstawy prawnej do zabrania dowodu rejestracyjnego, jedynie pofatygowałbym się do skarbówki bo CI to się nie patyczkują biggrin.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Salieri
post Wed, 15 Nov 2017 - 10:25
Post #11624


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





A jak nie przedstawię mu umowy K/S to skąd on będzie wiedział, że kupiłem to auto? Mają podgląd do CEPIKu z takim zakresem danych? Mam na myśli zgłoszenie sprzedaży w Wydziale Komunikacji przez sprzedającego.

Żadnych innych konsekwencji nie ma?

EDIT: Rezor - oczywiście skarbówka załatwiona od razu wink.gif


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Wed, 15 Nov 2017 - 10:55
Post #11625


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Z praktyki: raz zostałem zatrzymany do kontroli nieprzerejestrowanym autem po ponad 4 miesiącach od zakupu. Panowie policjanci byli bardzo oburzeni moim zachowaniem na drodze i robili mi pod górkę w wielu kwestiach, ale na ten temat nawet słowem się nie odezwali.


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Wed, 15 Nov 2017 - 11:17
Post #11626


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





CYTAT(Al Ed Upek @ Tue, 14 Nov 2017 - 21:01) *
Potrzebujesz tylko trigger 36-1 z czujnikiem położenia wału z forda, ale to rozwiązanie średnio nadaje się do jazdy na co dzień.

A co się z tym dzieje jakie są dolegliwości edisa na Daily? Są jakieś lepsze moduły żeby det je ogarnial?


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Wed, 15 Nov 2017 - 12:28
Post #11627


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Edis jest spoko, ale det jako stand alone ma bardzo ograniczone możliwości. W użytku codziennym brak możliwości wysterowania zaworu wolnych obrotów dość mocno doskwiera. No chyba że puścimy wszystkie sikawy w jednym banku.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Wed, 15 Nov 2017 - 12:55
Post #11628


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Sprzedajacy wyrejestrowal auto na Ciebie, zglosil to pewnie tez do ubezpieczalni, a policja przy kontroli sprawdza Cie w bazie oc, jest na Ciebie i juz wiedza ze kupiles a nie pozyczyles. Za nieprzerejestrowanie moga dowod zabrac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 15 Nov 2017 - 13:18
Post #11629


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





CYTAT(Rezor @ Wed, 15 Nov 2017 - 10:23) *
Miałem sąsiada który wszystkie 3 samochody miał nieprzerejestrowane i jeździł nimi dobrych pare lat. Nie ma podstawy prawnej do zabrania dowodu rejestracyjnego, jedynie pofatygowałbym się do skarbówki bo CI to się nie patyczkują biggrin.gif


jak to nie ma, a czytałeś co jest na dowodzie rej napisane ?


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Wed, 15 Nov 2017 - 13:28
Post #11630


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





No fakt. Jest napisane jak byk: Zabrać dowód jak coś się nie zgadza! biggrin.gif

PS. Swoją drogą rozumiem, że nawiązujesz do notki:
"Właściciel pojazdu jest zobowiązany zgłosić w ciągu 30 dni organowi, który wydał dowód rejestracyjny, wszelkie zmiany danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu."
Nie ma tutaj jednak nigdzie wzmianki o konsekwencji braku takiego zgłoszenia ergo nie ma podstawy do zatrzymania dowodu rejestracyjnego. Policjant może Cię co najwyżej pouczyć i przypomnieć o obowiązku wyrobienia nowego DR. To, że ktoś trafi na nawiedzonego policjanta, który chce zabrać DR na podstawie swojego widzimisię to już inna sprawa.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Wed, 15 Nov 2017 - 13:33
Post #11631


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Wolne obroty już mam elektro zawarkiem j wyłącznikiem termicznym ogarnięte, najbardziej w diecie brakuje opcji wzbogacania po gwałtownym wciśnięciu gazu ale na zimnym silniku a tak to spoko smile.gif


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Wed, 15 Nov 2017 - 16:22
Post #11632


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





Troche pałowałem auto no moze na nie do konca rozgrzanym silniku.... nagle z pod maski dym tzn okazało sie ze waz od chłodnicy spadłi wywaliło płyn ,wąz ten co u góry jest (nie wiem czy to ma znaczenie) i teraz tak termostat nawalił czy cos innego czy ja jestem idiotą mam dolac płynu i wiecej nie pałowac???


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Wed, 15 Nov 2017 - 16:28
Post #11633


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





No to nie ma więcej przeciwwskazań. Trzeba jedynie uważać co się tankuje, bo nie ma dupochronu w postaci czujnika stuku.

CYTAT(marcin137 @ Wed, 15 Nov 2017 - 13:33) *
Wolne obroty już mam elektro zawarkiem j wyłącznikiem termicznym ogarnięte, najbardziej w diecie brakuje opcji wzbogacania po gwałtownym wciśnięciu gazu ale na zimnym silniku a tak to spoko smile.gif



--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Thu, 16 Nov 2017 - 01:18
Post #11634


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





Panowie borykam się z problemem w 3.0 V6 CDI OM642 w Cklasie.
Auto raz na jakiś czas wchodzi w tryb awaryjny - ale bez check'a. wyłączenie i włączenie zapłnou pomaga, jedzie wtedy normlnie. Ponadto mam odczucie, że auto raz jedzie lepiej, raz jakby mocy brakowało. Aczkolwiek tak mówi tylko moja dupohamowania, a auto mam od niedawna więc może mi się zdaje. Dziennie jeżdżę wieloma samochodami więc to może mi się tylko zdawać. Niemniej jak wpadnie w ten tryb awaryjnu to najczęściej wpada co chwilę - chyba, że mam gaz w podłodze to jedzie cały czas dobrze. I najczęściej na rozgrzanym silniku-nigdy na zimnym.
Na kompie pokazuje błędy:
2511 - sprawdź komponent Y27/9 (lewy nastawnik EGR)
2355 - sprawdź system "sterowanie recyrkuklacji spalin"
Podmieniłem EGR na inny, nie nowy i na drugi dzię to samo, później pare dni było dobrze , później powtórka. Mogę jeździć parę dni po około 15-20 km w jedną stronę do pracy i problemu nie ma, a czasem się pojawia. Myślę, że uszkodzony EGR wywałał by błąd zawsze a nie tylko czasem?
Szukałem informacji na ten temat i jest problem omawiany na anglojęzycznych forach, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy ktoś problem rozwiązał i co było przyczyną. Tu na przykład wspomniane jest, że aktuator turbo może być problemem http://forums.mbclub.co.uk/threads/y27-9-egr-fault.222098/ (...)our problem lies within the Turbo actuator.. it needs to be recalibrated to the turbo otherwise you'll have Limp Home Mode(...)

Zanim znalazłem ten wątek chciałem wyciągnąć turbinę i oczyścić zmienną geomterię ponieważ zauważyłem, że limp'a łapał zawsze gdy z około 1600-1800 obr/min wciskałem mocniej gaz i zamiast kopnąć w plecy przestawał jechać. Zdjąłem dźwignię od sterowania zmienną geometrią i chodzi leciutko, nie zacina się itp więc porzuciłem ten pomysł.
Słabo wygląda też u mnie rura dolotowa z przepływkami ( http://allegro.pl/mercedes-ml-klasa-320-cd...7.html#imglayer ) bo ktoś ją połamał i kleił jakimiś silikonami. Przyszcząc w te miejsca plakiem nie było róźnicy w obrotach więc CHYBA jest szczelna.
Miał ktoś podobne problemy, wie jak zaradzić, że nie wymieniać wszystkiego po kolei?


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BlackDaro
post Thu, 16 Nov 2017 - 01:38
Post #11635


Frequent User
Dołączył: Thu, 19 January 2017
Skąd: CBR





CYTAT(Salieri @ Wed, 15 Nov 2017 - 09:58) *
Panowie, mam pytanko. Sprzedałem swoje auto i póki czegoś innego nie kupie to kupiłem sobie złomka za 1500zł na dojazdy do pracy. Opłaciłem podatek ale szczerze mówiąc nie chce go rejestrować - raz, że koszty, a dwa musiałbym wziąć wolny dzień w pracy i zrobić sobie wycieczkę 200km.
Czy coś się zmieniło w temacie egzekwowania obowiązku przerejestrowania samochodu po 30dniach od zakupu?
Nadal nic nie grozi za to?

Co z policją w razie kontroli? W Internetach różne informacje się pojawiają - od twierdzenia, że nikt nikomu nic zrobić nie może do straszenia zakazem dalszej jazdy w razie kontroli.


Znam conajmniej kilka osób, które nigdy nie rejestrują zakupionych samochodów na siebie i jeżdżą tak już któryś rok bez żadnych konsekwencji. Kontrolowani byli już wielokrotnie (mała miejscowość, odrazu sie rzuca w oczy, że tablice nie z tego rejonu/województwa), dowód na poprzedniego właściciela i nigdy żaden nie miał z tym problemu.

Jeden najlepszy (osoba prywatna) handluje tanimi złomkami (1,5-4tys.) i nigdy z żadnym nie latał po żadnych urzędach, niektóre ,,lepsze" samochody trzymał po pół roku i dłużej na dojazdy do pracy, a przez jego ręce w ciągu ostatnich lat przeszło conajmniej z 50 sztuk.

Policja sie nie czepia, skarbówka też nie. To wszystko martwe przepisy albo oni mają tyle szczęścia he he.


--------------------
seryjny Peugeot 206 s16 (136KM) LPG
60ft 2,5 ET 16,0 Olsztyn 2017 -->
--> _https://youtu.be/sxLbR_329kw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Thu, 16 Nov 2017 - 09:58
Post #11636


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





Chcę kupić podwójną końcówe tłumika w kolorze czarnym i nigdzie nie moge tego znaleźć. Gdzie szukać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Thu, 16 Nov 2017 - 10:00
Post #11637


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





Jak miałem poprzedni wóz nie przerejestrowany ponad rok to raz zatrzymali mnie "Młodzi wrocławscy", gość zaczął wydzierać ryja jak to sobie z nich robię jaja i co to mi nie grozi. Chciał wezwać lawetę, zakaz dalszej jazdy, 500zł mandatu i coś tam jeszcze wykrzykiwał. Finalnie oddał dowód, kazał spierdalać i nie pokazywać się na oczy.
Zazwyczaj miałem jakieś tam pogróżki, "HoHoHo następnym razem zabierzemy Panu dowód".
Nawet kiedyś policmajster podał mi art. wg. którego może mi zabrać kwity. Okazał się brednią.


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
no_fear
post Thu, 16 Nov 2017 - 10:56
Post #11638


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 January 2006





Pomijając przypadek kolegi, który musi brać kredyt i urlop na tydzień czasu, żeby przerejestrować auto.


Pół roku czy rok nie przerejestrowanym autem ? mellow.gif
z ciekawości - po co ?
żeby tłumaczyć się przy każdej kontroli ?

Czy chodzi o te horrendalne opłaty w wysokości 180zł ?


edit Salieri, wiesz o tym, że obecnie możesz zarejestrować auto tam gdzie mieszkasz ? a nie gdzie jesteś zameldowany ?
w większości urzędów nie robią z tym problemów - na podstawie oświadczenia wink.gif


--------------------
Sklep przeniesiony poza forum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Thu, 16 Nov 2017 - 10:56
Post #11639


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Jak mocno nadepniesz na odcisk, to mogą zabrać dowód. Nic więcej. Idziesz do urzędu z umową i od ręki odbierasz. Znam taki przypadek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Thu, 16 Nov 2017 - 13:15
Post #11640


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(arek-lin @ Thu, 16 Nov 2017 - 01:18) *
Panowie borykam się z problemem w 3.0 V6 CDI OM642 w Cklasie.
Auto raz na jakiś czas wchodzi w tryb awaryjny - ale bez check'a. wyłączenie i włączenie zapłnou pomaga, jedzie wtedy normlnie. Ponadto mam odczucie, że auto raz jedzie lepiej, raz jakby mocy brakowało. Aczkolwiek tak mówi tylko moja dupohamowania, a auto mam od niedawna więc może mi się zdaje. Dziennie jeżdżę wieloma samochodami więc to może mi się tylko zdawać. Niemniej jak wpadnie w ten tryb awaryjnu to najczęściej wpada co chwilę - chyba, że mam gaz w podłodze to jedzie cały czas dobrze. I najczęściej na rozgrzanym silniku-nigdy na zimnym.
Na kompie pokazuje błędy:
2511 - sprawdź komponent Y27/9 (lewy nastawnik EGR)
2355 - sprawdź system "sterowanie recyrkuklacji spalin"
Podmieniłem EGR na inny, nie nowy i na drugi dzię to samo, później pare dni było dobrze , później powtórka. Mogę jeździć parę dni po około 15-20 km w jedną stronę do pracy i problemu nie ma, a czasem się pojawia. Myślę, że uszkodzony EGR wywałał by błąd zawsze a nie tylko czasem?
Szukałem informacji na ten temat i jest problem omawiany na anglojęzycznych forach, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy ktoś problem rozwiązał i co było przyczyną. Tu na przykład wspomniane jest, że aktuator turbo może być problemem http://forums.mbclub.co.uk/threads/y27-9-egr-fault.222098/ (...)our problem lies within the Turbo actuator.. it needs to be recalibrated to the turbo otherwise you'll have Limp Home Mode(...)

Zanim znalazłem ten wątek chciałem wyciągnąć turbinę i oczyścić zmienną geomterię ponieważ zauważyłem, że limp'a łapał zawsze gdy z około 1600-1800 obr/min wciskałem mocniej gaz i zamiast kopnąć w plecy przestawał jechać. Zdjąłem dźwignię od sterowania zmienną geometrią i chodzi leciutko, nie zacina się itp więc porzuciłem ten pomysł.
Słabo wygląda też u mnie rura dolotowa z przepływkami ( http://allegro.pl/mercedes-ml-klasa-320-cd...7.html#imglayer ) bo ktoś ją połamał i kleił jakimiś silikonami. Przyszcząc w te miejsca plakiem nie było róźnicy w obrotach więc CHYBA jest szczelna.
Miał ktoś podobne problemy, wie jak zaradzić, że nie wymieniać wszystkiego po kolei?


Obstawiam przepływomierz. Odłącz i zobacz jak będzie, lepiej czy gorzej.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post

713 Stron V  « < 580 581 582 583 584 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 16:47