JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Sun, 27 Aug 2017 - 10:35
Post
#5461
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 November 2014 |
Jak w aucie siedzi DPF to polecam Penrite Enviro+5W40 (w trochę większym budżecie ale warto) lub Millers EE longlife 5W40 (większy budżet). Dobrym wyborem będzie też Neste City Standard 5W40, który spełnia 505.01 ale jest full saps (do dpf-a nie bardzo na dłuższą metę). Z pozostałej 3 chyba najlepszy top tec. Dziekuje za dopowiedz. W aucie nie ma DPF, KATALIZATORA, EGR zaslepiony wylaczony. Czy w tym przypadku rowniez najlepszy bedzie Penrite Enviro+5W40 ? Dotychczasowy olej MOTUL wymieniam co 10tys max. |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 27 Aug 2017 - 10:35
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 28 Aug 2017 - 13:38
Post
#5462
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 23 August 2017 |
Ten Millers to b. dobry olej , choć do 1.2 TSI i jazdy miejskiej bardziej pasuje 5W30 lub ewentualnie 0W40/0W30. Można więc zmienić na Millersa EE longlife 5W30 z aprobata 504/507, który będzie dobry zarówno do Polo jak i 2.0 TDI. Penrite Enviro+5W30 lub EU5w30 to też dobre rozwiązanie dla obu aut (bez EU jest lepszy ma ponoć więcej PAO i estrów). Do 2.0 TDI proponuję również Archoila AR9100 - poprawi i smarowanie i czystość w silniku. Żeby nie było, że jako dystrybutor polecam ten środek warto poczytać wątek olejowy na forum OCP (Octavia Club Polska), gdzie wielu "świadomych użytkowników" poleca stosowanie tego dodatku i widzi jego zalety. Warto poczytać też o dodatkach do paliwa bo mają one pozytywny wpływ na funkcjonowanie DPF-u. Dziękuję za informację. Teść tez mnie podpytuje jaki olej do jego nowej zabawki: Ford Mondeo Vignale (2017) 2.0 TDCI 210 KM Powershift. Wyszukiwarki millersa i Penrite nie radzą sobie z tym nowym silnikiem. Będę wdzieczny za rady odnosnie doboru oleju. Pozdrawiam Max |
|
|
Mon, 28 Aug 2017 - 15:03
Post
#5463
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Dziękuję za informację. Teść tez mnie podpytuje jaki olej do jego nowej zabawki: Ford Mondeo Vignale (2017) 2.0 TDCI 210 KM Powershift. Wyszukiwarki millersa i Penrite nie radzą sobie z tym nowym silnikiem. Będę wdzieczny za rady odnosnie doboru oleju. Pozdrawiam Max Penrite Enviro+C2 0W30 spełniający najnowszą normę Forda stworzony specjalnie pod forda i euro6. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Mon, 28 Aug 2017 - 15:05
Post
#5464
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Dziekuje za dopowiedz. W aucie nie ma DPF, KATALIZATORA, EGR zaslepiony wylaczony. Czy w tym przypadku rowniez najlepszy bedzie Penrite Enviro+5W40 ? Dotychczasowy olej MOTUL wymieniam co 10tys max. Bez ekologii możesz spokojnie wlać jakiś olej full saps nap. LM Sythoil High Tech 5W40 lub też olej do ciężarówek np. Mobil Delvac, który ma wyższą klasę jakości. Ale Penrite Enviro+ 5W40 też będzie dobrym wyborem, zwłaszcza z Archoilem AR9100. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Mon, 28 Aug 2017 - 20:33
Post
#5465
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 November 2014 |
Bez ekologii możesz spokojnie wlać jakiś olej full saps nap. LM Sythoil High Tech 5W40 lub też olej do ciężarówek np. Mobil Delvac, który ma wyższą klasę jakości. Ale Penrite Enviro+ 5W40 też będzie dobrym wyborem, zwłaszcza z Archoilem AR9100. Czyli w moim przypadku norma 505.01 moze zostac pominieta? nie wplynie to negatywnie na pompowtryski? Zalalbym tego Mobila skoro lepszy od LM tylko widze ze ciezej z dostepnoscia i powiem szczerze ze mam troche uprzedzenia do marki MOBIL. Penrite z dodatkiem sporo wychodzi a ze auto duzo jezdzi olej jest zmieniany kilka razy w roku. |
|
|
Mon, 28 Aug 2017 - 22:21
Post
#5466
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Różna są szkoły i opinie odnośnie trzymania się normy 505.01. Wg. mnie bezpieczniej jest się tej normy trzymać, choć uważam, ze dobry olej bez tej normy jest bezpieczny dla silnika i da radę nawet jak nie ma normy (przy zachowaniu kluczowych parametrów z klasa lepkości na czele). Penrite z dodatkiem tani nie jest to fakt :
http://lejolej.pl/pl/p/Penrite-ENVIRO-5W40...9100-175-ml/189 ale otrzymujemy naprawdę świetny produkt, na którym 1.9 PD spisują się bardzo dobrze. Dobrym olejem do PD-ków jest również Neste City Standard 5W40 lub Liqui Moly Top tec 4100 5W40 (występujący również jako Meguin Low Emission 5W40) no i oczywiście Millers EE longlife 5W40 ale on jest akurat jeszcze droższy od Penrite. Budżetowym ale moim zdaniem bardzo sensownym rozwiązaniem jest Specol Spec Premium C3 5W40 + Archoil AR9100 : http://lejolej.pl/pl/p/SPECOL-Spec-Premium...hoil-AR9100/185 -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Sat, 02 Sep 2017 - 10:16
Post
#5467
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 November 2014 |
Różna są szkoły i opinie odnośnie trzymania się normy 505.01. Wg. mnie bezpieczniej jest się tej normy trzymać, choć uważam, ze dobry olej bez tej normy jest bezpieczny dla silnika i da radę nawet jak nie ma normy (przy zachowaniu kluczowych parametrów z klasa lepkości na czele). Penrite z dodatkiem tani nie jest to fakt : http://lejolej.pl/pl/p/Penrite-ENVIRO-5W40...9100-175-ml/189 ale otrzymujemy naprawdę świetny produkt, na którym 1.9 PD spisują się bardzo dobrze. Dobrym olejem do PD-ków jest również Neste City Standard 5W40 lub Liqui Moly Top tec 4100 5W40 (występujący również jako Meguin Low Emission 5W40) no i oczywiście Millers EE longlife 5W40 ale on jest akurat jeszcze droższy od Penrite. Budżetowym ale moim zdaniem bardzo sensownym rozwiązaniem jest Specol Spec Premium C3 5W40 + Archoil AR9100 : http://lejolej.pl/pl/p/SPECOL-Spec-Premium...hoil-AR9100/185 Ok sprobuje z Penrite enviro + 5w40 z dodatkiem archoil AR9100 Jesli nie bede widzial roznicy bede kombinowal dalej albo wroce do Motula. Dziekuje za pomoc i podpowiedzi. |
|
|
Mon, 11 Sep 2017 - 10:53
Post
#5468
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa |
tomek evo , opróżnij skrzynkę
-------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
Thu, 14 Sep 2017 - 12:11
Post
#5469
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
zrobione
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Thu, 21 Sep 2017 - 14:07
Post
#5470
|
|
User Dołączył: Mon, 26 May 2014 |
Znów chciałbym poprosić Was o pomoc w doborze oleju.
Tym razem do Carinki E 2.0d, 370tkm od wymiany do wymiany zero dolewek (wymiany do 2lat nie więcej) Carina jeździ tylko od około początku listopada do kwietnia (po prostu samochód zimowy), przy czym zrobię około 5tyskm ( trasy będą po 15km) (przez resztę roku stoi w garażu nieruszana). ogólnie jeździłem na 10w30, 10w40, raz nawet 5w50 i w sumie nic się nie działo. Ale chyba skłaniałbym się na 10w30. Jak już to zawsze odpalana będzie na dworze w tamtą zimę przy tych skrajnie niskich temperaturach -28C na elfie 10wXX nie było żadnego problemu. szybciej niż commo rail w lato chciałbym coś dobrego wlać i dlatego proszę o pomoc -------------------- MB C117 & ToyTota CT190
|
|
|
Fri, 22 Sep 2017 - 01:14
Post
#5471
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Powracam z tematem oleju do swojego auta. Po dotarciu zalałem CFS NT+ 10W60. Silnik 500km+ z JZta z luźnym pasowaniem. Juz po 500km zaobserwowałem ze olej jest ciemny a po 1000km był czarny. Dodatkowo znajomy pokazał mi zdjęcia motoru który pracował na tym oleju, w środku był czarny jak od sadzy. Czy jest sens przesiadać sie na inny olej z tego powodu? Jeśli tak to na co? Dodam ze mam bo w bardzo dobrej cenie. Jakie macie opinie na temat Rowe ? No i jeszcze spytam czy moge na takiej lepkości przejeździć zimę, czy to morderstwo dla silnika ?
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Fri, 22 Sep 2017 - 11:54
Post
#5472
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Znów chciałbym poprosić Was o pomoc w doborze oleju. Tym razem do Carinki E 2.0d, 370tkm od wymiany do wymiany zero dolewek (wymiany do 2lat nie więcej) Carina jeździ tylko od około początku listopada do kwietnia (po prostu samochód zimowy), przy czym zrobię około 5tyskm ( trasy będą po 15km) (przez resztę roku stoi w garażu nieruszana). ogólnie jeździłem na 10w30, 10w40, raz nawet 5w50 i w sumie nic się nie działo. Ale chyba skłaniałbym się na 10w30. Jak już to zawsze odpalana będzie na dworze w tamtą zimę przy tych skrajnie niskich temperaturach -28C na elfie 10wXX nie było żadnego problemu. szybciej niż commo rail w lato chciałbym coś dobrego wlać i dlatego proszę o pomoc Z lepkością 10W30 jest problem generalnie i prędzej coś do ciężarówek się znajdzie niż do osobówki. Szukaj oleju z podwyższona normą jakości. Ale czemu nie pomyślisz o wlaniu 5W30? Wybór dużo większy i na zimę silnik będzie miał dużo lżej a jak jest w dobrej kondycji to powinien bez problemu zaadoptować tą lepkość. Lepsza lepkość w niskich temperaturach i pompowalnośc. Przy dystansach rzędu 15 km w jedną stronę w niskich temperaturach to ma znaczenie. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 22 Sep 2017 - 12:12
Post
#5473
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Znów chciałbym poprosić Was o pomoc w doborze oleju. Tym razem do Carinki E 2.0d, 370tkm od wymiany do wymiany zero dolewek (wymiany do 2lat nie więcej) Carina jeździ tylko od około początku listopada do kwietnia (po prostu samochód zimowy), przy czym zrobię około 5tyskm ( trasy będą po 15km) (przez resztę roku stoi w garażu nieruszana). ogólnie jeździłem na 10w30, 10w40, raz nawet 5w50 i w sumie nic się nie działo. Ale chyba skłaniałbym się na 10w30. Jak już to zawsze odpalana będzie na dworze w tamtą zimę przy tych skrajnie niskich temperaturach -28C na elfie 10wXX nie było żadnego problemu. szybciej niż commo rail w lato chciałbym coś dobrego wlać i dlatego proszę o pomoc Z lepkością 10W30 jest problem generalnie i prędzej coś do ciężarówek się znajdzie niż do osobówki. Szukaj oleju z podwyższona normą jakości. Ale czemu nie pomyślisz o wlaniu 5W30? Wybór dużo większy i na zimę silnik będzie miał dużo lżej a jak jest w dobrej kondycji to powinien bez problemu zaadoptować tą lepkość. Lepsza lepkość w niskich temperaturach i pompowalnośc. Przy dystansach rzędu 15 km w jedną stronę w niskich temperaturach to ma znaczenie. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 22 Sep 2017 - 15:11
Post
#5474
|
|
User Dołączył: Mon, 26 May 2014 |
powiem tak że na 5w50 wtedy mobil pamiętam że głośniej sobie pracowała i miałem odczucie że to chyba za rzadki olej dla niej.:-)
To tak jeśli proponujecie ten 5w30 to jaki...? a jak 10w40 to co walać? .. -------------------- MB C117 & ToyTota CT190
|
|
|
Sat, 23 Sep 2017 - 11:56
Post
#5475
|
|
User Dołączył: Mon, 06 January 2014 |
Dziękuję za informację. Teść tez mnie podpytuje jaki olej do jego nowej zabawki: Ford Mondeo Vignale (2017) 2.0 TDCI 210 KM Powershift. Wyszukiwarki millersa i Penrite nie radzą sobie z tym nowym silnikiem. Będę wdzieczny za rady odnosnie doboru oleju. Pozdrawiam Max Poleć "tacie" na kolejną wymianę Amsoil. Mam klienta, który do tego silnika leje amsa i już nie chce zmieniać na nic innego. Pzdr! -------------------- www.ChemiaSamochodowa24.pl
|
|
|
Sat, 23 Sep 2017 - 14:35
Post
#5476
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk |
Panowie. Honda Civic X 1.5T 182km, nowka sztuka. Co wlać na pierwsza wymianę? Instrukcja podaje pare rodzajów ale raczej 5w30 najlepsze. Co wlać? Wóz jako daily całoroczny. Dzięki.
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
Sun, 24 Sep 2017 - 13:13
Post
#5477
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Co konkretnie rekomenduje/zaleca/wymaga producent? Świeży silnik więc doświadczeń z nim nikt większych chyba nie ma.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Sun, 24 Sep 2017 - 13:15
Post
#5478
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Poleć "tacie" na kolejną wymianę Amsoil. Mam klienta, który do tego silnika leje amsa i już nie chce zmieniać na nic innego. Pzdr! A który konkretnie Amsoil spełniać będzie normę WSS-M2C930-A? -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Sun, 24 Sep 2017 - 16:24
Post
#5479
|
|
User Dołączył: Mon, 06 January 2014 |
-------------------- www.ChemiaSamochodowa24.pl
|
|
|
Sun, 24 Sep 2017 - 17:56
Post
#5480
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk |
Co konkretnie rekomenduje/zaleca/wymaga producent? Świeży silnik więc doświadczeń z nim nikt większych chyba nie ma. http://www.civicx.com/attachments/oil-jpg.37088 ASO chce lac Castrola. Mysle, ze sa lepsze marki i w tej kwestii prosze o opinie. -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 21:21 |