Shoutbox 0 nowych PW 


367 Stron V  « < 269 270 271 272 273 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gongo
post Wed, 21 Jun 2017 - 23:06
Post #5401


User
Dołączył: Wed, 28 January 2015
Skąd: Warszawa/UK





CYTAT(tomek evo @ Wed, 21 Jun 2017 - 11:11) *
Proponuje wybrać coś z oferty następujących marek : Amsoil, Millers, Penrite, Neste, Mitasu. Nie znaczy, że na tych markach świat się kończy bo znajdziesz wiele innych dobrych ale te są w większości (może oprócz Mitasu) w miarę dostępne i dość dobrze "rozpracowane" i można mieć do nich zaufanie. Najlepiej chyba trzymać się lepkości 5W30 (choć 0W30 też powinno być ok jeśli silnik jest w dobrej kondycji)i tu jest ten problem, że większość olejów będzie z normami ekologicznymi (tak jak Motul X-clean) a to akurat niekoniecznie musi być dobre dla żywotności silnika jednak te lepsze oleje z C też dają radę. Kilka konkretnych olejów dla przykładu:
http://lejolej.pl/pl/p/Penrite-ENVIRO-GF-5-5w30-5L-/206
http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/281...r-oil-asl-3784l
http://lejolej.pl/pl/p/NESTE-CITY-PRO-C2-5W30-4L-/259
http://lejolej.pl/pl/p/MILLERS-OILS-EE-LON...-C3-5w30-5L/288
http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/silni...tic,p1239713263



Dzięki!!
Jest w czym wybierać smile.gif


--------------------
Nissan Almera N16
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 21 Jun 2017 - 23:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomek evo
post Thu, 22 Jun 2017 - 00:13
Post #5402


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(Blachu @ Wed, 21 Jun 2017 - 22:31) *
RU35 - norma z uwagi na PD i krzywki na wałku (obecnie założony od SDI PD), tak w skrócie. Wnioskuję, że masz nie co inne zdanie na ten temat, racja?


Też nie bardzo widzę sensu stosowania oleju z normą 505.01 w tak mocno zmodyfikowanym silniku. W przypadku olejów pół-wyczynowych nie obawiałbym się zbytnio, że nie ma normy.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blachu
post Thu, 22 Jun 2017 - 17:20
Post #5403


Rookie
Dołączył: Wed, 21 June 2017





Dlaczego nie widzicie sensu stosowania oleju z normą 505.01 w silniku 1.9 tdi o takiej mocy? Więc jaki olej lub oleje bez tej normy, pół-wyczynowe byście mi polecili? PS: Styl jazdy dynamiczny, sporo poruszam się po autostradach z dużymi prędkościami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 22 Jun 2017 - 18:44
Post #5404


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Nie chodzi o to aby nie wybierać oleju z normą 505.01 tylko przy wyborze oleju w takim przypadku nie patrzeć na normę tylko na parametry oleju i jego skład. Można zalać Millersa CFS NT/CFS NT+ w lepkosci 5W40, Fuchsa race pro S 5W40, Penrite 10tenths Premium 5W50 czy Amsoila 5W50 i kilka innych wynalazków. Z bardziej cywilnych Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 a także Millers EE longlife 5W40 czy Penrite Enviro+5W40 (te 2 ostatnie maja właśnie aprobatę 505.01 i sparwdzają sie nawet w mocno pomodzonych 1.9 tdi).


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blachu
post Thu, 22 Jun 2017 - 21:51
Post #5405


Rookie
Dołączył: Wed, 21 June 2017





Tomek evo móglbyś rzucić okiem na dwa linki z olejami Red Line, które zamieściłem kilka postów wcześniej i powiedzieć, który z nich jest lepszy w moim przypadku? Są tam zamieszczone parametry itd. Z tego co wyczytałem to full syntetyki (estry). Moim okiem laika wypadają one lepiej w porównaniu z Millersem ee longlife 5w40 czy Penrite enviro+ 5w40 porównując parametry - okiem laika podkreślam wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 23 Jun 2017 - 07:54
Post #5406


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Rzeczywiście po parametrach wyglądają bardzo fajnie (oba). Ten "zwykły czerwony" jest full saps i to jego bym zarekomendował. EuroSeries jest C2/C3 więc jest mid saps chociaż nie wiem jakim cudem przy C2 ma HTHS na poziomie 4,3 wink.gif . Wg. mnie oba można lać bez obaw ale ten pierwszy będzie lepszy. Nie powiem Ci na temat baz ale ten EuroSeries raczej nie jest typowym PAO-syntetykiem z wysoką zawartością PAO chociaż mogę się mylić. Na papierze wyglądają bardzo ładnie.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Sun, 02 Jul 2017 - 19:05
Post #5407


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





Tak trochę z innej beczki... Często spotykam się z opiniami "Pompiarzy" ,że powinno się lać dobry olej 2T syntetyczny do ON w proporcji 1:200 z tym ,że oni zawsze wspominają o starszych bo paliwo coraz bardziej suche bo ekologia i normy tego wymagają... a jak jest w nowszych konstrukcjach z Dpf-em ? Ma to dla filtra jakieś znaczenie? Jak ze spopielaniem oleju 2T ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 02 Jul 2017 - 21:14
Post #5408


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Generalnie temat rzeka ale zamiast oleju 2T polecam stosowanie dobrych dedykowanych dodatków do paliw, które robią o wiele więcej niż 2T bez żadnych skutków ubocznych, które przy długotrwałym stosowaniu 2T mogą się jednak pojawić. Cenowo nie wychodzi wcale dużo drożej a suma summarum nawet taniej niż lanie 2T (w przypadku Archoila AR6900 D-max 500 ml po cenie katalogowej wychodzi niecałe 0,14 zł na 1 litr). Sam zrobiłem na 2T ponad 100 tys. zanim przerzuciłem się na dodatki wiec coś mogę powiedzieć na ten temat również z własnego doświadczenia. Co do paliwa to bardzo często jest ono na granicy normy nie tylko jeśli chodzi o smarność a generalnie zdaniem producentów pojazdów te normy i tak są dość luźne i generalnie nasze paliwa nie spełniają norm jakie zakładają sobie konstruktorzy jednostek napędowych (takie info od jednego z głównych inżynierów w bardzo dużej fabryce produkującej silniki). Do testów używają oni całkiem innego paliwa niż to co leje się na stacji (później oczywiście to ze stacji też).


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MK
post Mon, 03 Jul 2017 - 21:21
Post #5409


User
Dołączył: Sun, 20 November 2005





Widzieliście testy tego Pana https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX_lgTzaz4Ua1IAi ? Na ile są one miarodajne? Stoję teraz przed wyborem oleju do 1.9 TDI PD, w testach bardzo dobrze wypadł Ravenol Vmo 5w40. Co sądzicie o tym oleju?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 04 Jul 2017 - 00:02
Post #5410


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Nie ma Hexxa więc sam się trochę pokłócę ze sobą. Link do testów coś chyba nie chodzi ale na większość testów bym nie patrzył. Ten Ravenol to zdaje się jest całkiem niezłym olejem ze sporą zawartością PAO (jeśli czegoś nie pomyliłem bo Ravenol ma chyba z 5 olejów w tej lepkości i mi się mylą). Jednak zdania o produktach Ravenola są ogólnie dość podzielone i gdyby był z nami Hexx to by pewnie podsumował Ravenola jako niezły szajs, choć widziałem kilka analiz tych olejów i wypadły całkiem obiecująco. Nie doradzę więc bo olej niby dobry a nawet bardzo dobry ale kilka głosów, że nie do końca tak jest też słyszałem. Do 1.9 PD jest kilka dobrych olejów na rynku.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Tue, 04 Jul 2017 - 00:03
Post #5411


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Właśnie zaczałem się zastanawiać co się z Hexxem stało tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 04 Jul 2017 - 08:58
Post #5412


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Miejmy nadzieje, że to tylko czasowa nieobecność i pisze to zupełnie bez podtekstów.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MK
post Tue, 04 Jul 2017 - 10:30
Post #5413


User
Dołączył: Sun, 20 November 2005





Wrzucam poprawny link https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX_lgTzaz4Ua1IA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 04 Jul 2017 - 13:55
Post #5414


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Nie ma co zbytnio sugerować się wynikami tych testów tarcia bo nie oddają one rzeczywistych warunków pracy oleju w silniku(choć testujący stara się coraz bardziej). Niestety ale aby tego typu testy były wiarygodne to potrzebne są inne zasoby niż te jakimi dysponuje Piotr Tester ale szacunek dla Niego, że próbuje z coraz lepszym skutkiem.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dante182
post Thu, 06 Jul 2017 - 13:28
Post #5415


Rookie
Dołączył: Sun, 14 December 2014





Witam. Miał ktoś jakąś styczność z olejami Xado? Planuje u siebie zalac Xado Nova Drive 5w30. Wspomniany wczesniej Pan, ktory robił różne testy w ogólnym podsumowaniu wygrał własnie ten olej czyli Xado. Opinii chyba bardzo mało... Warto się w to pchac? tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 06 Jul 2017 - 14:52
Post #5416


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Xado to raczej ceniona marka więc ryzyka bym się nie obawiał. Słyszałem o kłopotach z dostępnością ale tylko plotki wiec nie wiem jak to w praktyce wygląda. Ogólnie lepkość 5W30 szału nie robi ale sa też dobre i bardzo dobre oleje w tej lepkości więc zależy do czego potrzebujesz ten olej.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dante182
post Thu, 06 Jul 2017 - 15:27
Post #5417


Rookie
Dołączył: Sun, 14 December 2014





Bmw 120d ze slynnym n47. Poki co narazie sam program. Jak patrzylem to 5w30 ma slaba liczbe zasadowa (TBN) i pod tym wzgledem 5w40 duzo lepiej wypada. Z dostepnoscia chyba juz wiekszych problemow nie ma. Koszt praktycznie ten sam co LM top tec 4600 ktory mam obecnie zalany.
Dylemat jest miedzy Xado 5w40 a TopTec 4600 moze z jakims dodatkiem. Czy jesy sens kombinowac z Xado?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fzhut
post Thu, 06 Jul 2017 - 21:03
Post #5418


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 December 2011





Nie polecam kombinacji w N47, nawet mocno zrobione auta jeżdżą na 0W30/5W30 LL-04 i nic im nie jest. Rozrząd jest filigranowy, a napinacze sterowane hydraulicznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 07 Jul 2017 - 10:24
Post #5419


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





W tym silniku faktycznie można zostać przy 5W30, choć niektórzy leją z powodzeniem 5W40. Z lepszych olejów z 5W30 masz Millersa EE longlife C3 5W30 czy nowe Penrite Enviro+ EU 5W30 (a także bardzo dobre dedykowane pod VW 504/507 Penrite Enviro+5W30) , Neste City Pro W Lolglife III 5w30 (też pod VW) lub (i tutaj prośże się nie śmiać) Specola Spec Premium C3 5W30 VW504/507 w nowej formulacji ( jest w sieci dostępna analiza tego oleju i jest on na najnowszym i najbogatszym dostępnym pakiecie dodatków umożliwiającym zastosowanie większej ilości dodatków ochronnych, przede wszystkim boru - dla porównania top tec 4200/4600 jest na starym pakiecie i technicznie rzecz biorąc oceniany jest niżej). Kilka innych dobrych 5W30 low/mid saps też by się oczywiście znalazło i myślę, że Xado jest całkiem niezły ale nie mam doświadczenia z tym olejem.
Aby podnieść TBN (i poprawić smarowanie) warto zastosować Archoila AR9100.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peer
post Sun, 09 Jul 2017 - 22:22
Post #5420


User
Dołączył: Tue, 16 October 2012





Siema, krótkie pytanie: Cooper S 2011 (N18), 184@230KM.
Nadchodzi pierwsza dla mnie zmiana oleju i chciałem zalać XF Longlife 5W30.
Są jakieś lepsze alternatywy, coś dedykowanego dla silników z wtryskiem bezpośrednim etc.? Konfigurator Millersa sugeruje 0W30... mellow.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

367 Stron V  « < 269 270 271 272 273 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 16:39