JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
gość_hexx_* |
Mon, 13 Mar 2017 - 17:35
Post
#4981
|
|
|
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 13 Mar 2017 - 17:35
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 14 Mar 2017 - 00:01
Post
#4982
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL |
Jaką płukankę zapodać do 3UZ VVTi w LS430? Świeży nabytek, nie mam pewności na czym auto jeździło poprzednio. Olej zaleje raczej Motul z serii 8100 5w30 tylko nie wiem który dokładnie X-Clean+ czy X-Clean FE?
-------------------- JZA80
|
|
|
gość_hexx_* |
Tue, 14 Mar 2017 - 00:17
Post
#4983
|
|
|
|
|
Tue, 14 Mar 2017 - 12:11
Post
#4984
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Tu się pozwolę nie zgodzić bo są płukanki bardziej agresywne "rozpuszczalnikowe" i łagodniejsze "olejowe". Ale każda ze znanych marek powinna być skuteczna. ja polecam bardzo skuteczną Archoila AR2820. Dobre płukanki ma także Liqui Moly (seria pro-line) Xado, Millers i Penrite (dwie ostatnie są mniej agresywne). Co do innych się nie wypowiem bo nie mam większego doświadczenia ale jak Hexx pisze znanej marki powinno być ok niezależnie od typu.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wed, 15 Mar 2017 - 20:05
Post
#4985
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Millers 5W30....czym się różni (w praktyce) XF od EE ?
|
|
|
gość_hexx_* |
Wed, 15 Mar 2017 - 20:19
Post
#4986
|
|
W praktyce ? niczym
To głównie marketing... i modne słowo "nano". W teorii... EE powinien dawać jakieś tam matematyczne oszczędności na paliwie oraz jak głosi ulotka..... zwiększenie mocy |
|
|
Wed, 15 Mar 2017 - 21:33
Post
#4987
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Aaaa, czyli XF jest bez nano....nie zadałem sobie trudu by to sprawdzić (myślałem, że oba są nano) tak bym nie pytał
No ja leję EE z tą nanotechnologią i z moich obserwacji wynika, że moje 535i pali na tym oleju ok. 2,127 % mniej paliwa przy tych samych warunkach użytkowania co na Mobilu. Także nie mów mi, że to placebo, ok? |
|
|
gość_hexx_* |
Wed, 15 Mar 2017 - 21:40
Post
#4988
|
|
no tak...
|
|
|
Wed, 15 Mar 2017 - 22:31
Post
#4989
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
W praktyce jak się ma wskaźnik temperatury oleju to na EE w stosunku do XF-a temperatura oleju potrafi być niższa o kilka stopni. Uprzedzając pytania to nie mój wymysł tylko tak twierdzą użytkownicy tego oleju na podstawie swoich obserwacji i nie są to jednostkowe przypadki - jest dość dużo takich spostrzeżeń. Z praktycznych informacji nanotechnologia wytrzymuje jakieś 10 max 15 tys. i potem temperatura rośnie (obserwacje użytkowników) więc średnio się nadaje na tryb long life (ale który olej się nadaje?). Z tym zwiększeniem mocy to wiadomo, że to pewnie jakieś pomijalne przyrosty (bardziej teoretyczne) ale seria EE od Millersa jest idealna dla aut wymagających olejów z normami eklogicznymi i chociaż nie są to delikatnie mówiąc tanie oleje to idzie za tym wysoka jakość produktu.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wed, 15 Mar 2017 - 22:47
Post
#4990
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Macie karty, umiecie czytać parametry ktore niewiele mi mówią. ..pytanie brzmi, czy olej 10W60 (Millers czy Castrol czy cokolwiek do czego szybszy dostęp specyfokacji ) ma już dobre właściwości przy 90 st. czy trzeba czekac do 100 i dopiero agresywnie jeździć?
|
|
|
gość_hexx_* |
Thu, 16 Mar 2017 - 07:11
Post
#4991
|
|
Uprzedzając pytania to nie mój wymysł tylko tak twierdzą użytkownicy tego oleju na podstawie swoich obserwacji i nie są to jednostkowe przypadki - jest dość dużo takich spostrzeżeń. jak we wszystkim o czym piszesz ..... "magiczni użytkownicy" a jak jak zawsze twierdzę, że to bajki bo nawet jak wymienisz olej X na kolejny olej X ale świeży... to będzie obniżenie temperatury jak każda generacja obniża tą temperaturę o kolejne stopnie.. to po tylu generacjach olejowych jaka już powinna być ? no i to o czym wspomina... żaden ekologiczny olej nie będzie miał więcej dodatków, więc w żadnym nie będzie cudów |
|
|
gość_hexx_* |
Thu, 16 Mar 2017 - 07:16
Post
#4992
|
|
Macie karty, umiecie czytać parametry ktore niewiele mi mówią. ..pytanie brzmi, czy olej 10W60 (Millers czy Castrol czy cokolwiek do czego szybszy dostęp specyfokacji ) ma już dobre właściwości przy 90 st. czy trzeba czekac do 100 i dopiero agresywnie jeździć? spokojnie możesz dawać w palnik przy 90 stopniach.. a nawet 80 weź zalej jakiegoś amerykańca i będziesz miał spokój |
|
|
Thu, 16 Mar 2017 - 07:46
Post
#4993
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
spokojnie możesz dawać w palnik przy 90 stopniach.. a nawet 80 weź zalej jakiegoś amerykańca i będziesz miał spokój Ja nie katuję M-ki bez głowy, nie jestem typowym upalaczem (bo niektórzy naprawdę chlastają te auta niemiłosiernie) choć wiadomo, jest to auto do agresywnej jazdy (od czasu jej zakupu moja F pali 2 l mniej na 100 ). Dlaczego pytałem o te 90 i 100....w E92 i też innych M-kach te 90 stopni olej łapie w miarę szybko, a czas od 90 do 100 mocno się dłuży (oczywiście jak się trochę da w palnik to szybciej złapie). Amerykaniec - który polecasz? |
|
|
gość_hexx_* |
Thu, 16 Mar 2017 - 11:26
Post
#4994
|
|
Amerykaniec... ja sugeruję spróbować Amsoil'a 5/50 albo jak naprawdę dobrze dostaje to Dominator 15/50 lub SAE60
A temperatura ? Między 90 a 100 stopni lepkość kinematyczna oleju różni się nieznacznie.. więc nie ma panikować. |
|
|
Thu, 16 Mar 2017 - 18:01
Post
#4995
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków |
Hexx a jak taki Amsoil 5w50 ma się do m5 e39? Nada się? Auto używane na ulicy, nie pałowane bez sensu, eksploatowane raczej zgodnie z przeznaczeniem, bez ekscesów...
Aktualnie mam fuchsa titan pro race s 10w60... Myślałem o Millersie CFS, ale już lekko przeginają z cenami, bo 700pln za olej to chyba przesada... W PL nie ma dostępnego amsa 10w60? -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
gość_hexx_* |
Thu, 16 Mar 2017 - 18:05
Post
#4996
|
|
Amsoil jak pamiętam nie ma oleju 10/60. Jest tylko SAE60 ale to już do dobrze dociążanych silników.
Czy 5/50 da radę ? Trzeba spróbować. Jeżeli silnik zdrowy, nie bierze nadmiernie oleju i jest bez LPG ... to powinien wystarczyć. |
|
|
Thu, 16 Mar 2017 - 23:50
Post
#4997
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
jak we wszystkim o czym piszesz ..... "magiczni użytkownicy" a jak jak zawsze twierdzę, że to bajki bo nawet jak wymienisz olej X na kolejny olej X ale świeży... to będzie obniżenie temperatury jak każda generacja obniża tą temperaturę o kolejne stopnie.. to po tylu generacjach olejowych jaka już powinna być ? no i to o czym wspomina... żaden ekologiczny olej nie będzie miał więcej dodatków, więc w żadnym nie będzie cudów To co mam ci dawać cytaty z różnych forów? Tym sposobem to bym siedział całymi dniami i wyszukiwał takie relacje a Ty na koniec byś stwierdził, że to niewiarygodne. Jak twierdzisz, ze to bajki to twoja sprawa inni twierdza co innego. Gdzie wyczytałeś , że każda genaracja obniża temperaturę o kolejne stopnie? Ja niczego takiego nie napisałem więc proszę o źródło. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 17 Mar 2017 - 00:01
Post
#4998
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Hexx a jak taki Amsoil 5w50 ma się do m5 e39? Nada się? Auto używane na ulicy, nie pałowane bez sensu, eksploatowane raczej zgodnie z przeznaczeniem, bez ekscesów... Aktualnie mam fuchsa titan pro race s 10w60... Myślałem o Millersie CFS, ale już lekko przeginają z cenami, bo 700pln za olej to chyba przesada... W PL nie ma dostępnego amsa 10w60? Oprócz Amsoila masz jeszcze bardzo dobre Neste 1 5w50 w dobrej cenie. Nie jest to wyczynowy olej (podobnie jak AMS) ale daje radę. Z dobrych i niedrogich (ok. 35 zł/l) 10w60 masz Meguina Racer 10w60 (Liqui Moly Race Tech 10w60) - bardzo dobry olej i świetnie się sprawdza w m5e39. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 17 Mar 2017 - 00:30
Post
#4999
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków |
Oprócz Amsoila masz jeszcze bardzo dobre Neste 1 5w50 w dobrej cenie. Nie jest to wyczynowy olej (podobnie jak AMS) ale daje radę. Z dobrych i niedrogich (ok. 35 zł/l) 10w60 masz Meguina Racer 10w60 (Liqui Moly Race Tech 10w60) - bardzo dobry olej i świetnie się sprawdza w m5e39. Nie chodzi o to, żeby było budżetowo, ale moim zdaniem 700pln za Millersa to już przegięcie... Zastanawiałem się po prostu, czy 5w50 nie będzie lepsze, skoro nie upalam m5, tylko jeżdżę normalnie/dynamicznie, jeśli nie, to zaleję LM Race Tech, albo znowu Fuchsa, bo sprawuje się bardzo dobrze i opinie też ma dobrą. -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
gość_hexx_* |
Fri, 17 Mar 2017 - 07:13
Post
#5000
|
|
To co mam ci dawać cytaty z różnych forów? Tym sposobem to bym siedział całymi dniami i wyszukiwał takie relacje a Ty na koniec byś stwierdził, że to niewiarygodne. Jak twierdzisz, ze to bajki to twoja sprawa inni twierdza co innego. Gdzie wyczytałeś , że każda genaracja obniża temperaturę o kolejne stopnie? Ja niczego takiego nie napisałem więc proszę o źródło. napisz czasem jak ktoś, kto chce coś doradzić a nie jak typowa hiena... wciskająca swoją ofertę Neste do sinika M w BMW ? Tam mało który olej wyrabia. No to jeszcze chińskie opony LingLong, Rotalla albo Sunny... bo użytkownicy dobrze się o nich wypowiadają (wpisy na forach to potwierdzą) a hurtownie mają dużą sprzedaż |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 07:11 |