Shoutbox 0 nowych PW 


367 Stron V  « < 248 249 250 251 252 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Mon, 13 Mar 2017 - 17:35
Post #4981









może ten ?
http://produkty.total.com.pl/pl/products/1...R-9900-FE-5W-30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 13 Mar 2017 - 17:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Joe89
post Tue, 14 Mar 2017 - 00:01
Post #4982


Super User
Dołączył: Sat, 19 June 2010
Skąd: PL





Jaką płukankę zapodać do 3UZ VVTi w LS430? Świeży nabytek, nie mam pewności na czym auto jeździło poprzednio. Olej zaleje raczej Motul z serii 8100 5w30 tylko nie wiem który dokładnie X-Clean+ czy X-Clean FE?


--------------------
JZA80
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 14 Mar 2017 - 00:17
Post #4983









CYTAT(Joe89 @ Tue, 14 Mar 2017 - 00:01) *
Jaką płukankę zapodać do 3UZ VVTi w LS430?

dowolną ze znanych marek
są w zasadzie takie same
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 14 Mar 2017 - 12:11
Post #4984


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Tu się pozwolę nie zgodzić bo są płukanki bardziej agresywne "rozpuszczalnikowe" i łagodniejsze "olejowe". Ale każda ze znanych marek powinna być skuteczna. ja polecam bardzo skuteczną Archoila AR2820. Dobre płukanki ma także Liqui Moly (seria pro-line) Xado, Millers i Penrite (dwie ostatnie są mniej agresywne). Co do innych się nie wypowiem bo nie mam większego doświadczenia ale jak Hexx pisze znanej marki powinno być ok niezależnie od typu.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 15 Mar 2017 - 20:05
Post #4985


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Millers 5W30....czym się różni (w praktyce) XF od EE ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 15 Mar 2017 - 20:19
Post #4986









W praktyce ? niczym
To głównie marketing... i modne słowo "nano".

W teorii... EE powinien dawać jakieś tam matematyczne oszczędności na paliwie oraz jak głosi ulotka..... zwiększenie mocy laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 15 Mar 2017 - 21:33
Post #4987


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Aaaa, czyli XF jest bez nano....nie zadałem sobie trudu by to sprawdzić (myślałem, że oba są nano) tak bym nie pytał wink.gif

No ja leję EE z tą nanotechnologią i z moich obserwacji wynika, że moje 535i pali na tym oleju ok. 2,127 % mniej paliwa przy tych samych warunkach użytkowania co na Mobilu. Także nie mów mi, że to placebo, ok? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 15 Mar 2017 - 21:40
Post #4988









no tak... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Wed, 15 Mar 2017 - 22:31
Post #4989


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





W praktyce jak się ma wskaźnik temperatury oleju to na EE w stosunku do XF-a temperatura oleju potrafi być niższa o kilka stopni. Uprzedzając pytania to nie mój wymysł tylko tak twierdzą użytkownicy tego oleju na podstawie swoich obserwacji i nie są to jednostkowe przypadki - jest dość dużo takich spostrzeżeń. Z praktycznych informacji nanotechnologia wytrzymuje jakieś 10 max 15 tys. i potem temperatura rośnie (obserwacje użytkowników) więc średnio się nadaje na tryb long life (ale który olej się nadaje?). Z tym zwiększeniem mocy to wiadomo, że to pewnie jakieś pomijalne przyrosty (bardziej teoretyczne) ale seria EE od Millersa jest idealna dla aut wymagających olejów z normami eklogicznymi i chociaż nie są to delikatnie mówiąc tanie oleje to idzie za tym wysoka jakość produktu.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 15 Mar 2017 - 22:47
Post #4990


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Macie karty, umiecie czytać parametry ktore niewiele mi mówią. ..pytanie brzmi, czy olej 10W60 (Millers czy Castrol czy cokolwiek do czego szybszy dostęp specyfokacji ) ma już dobre właściwości przy 90 st. czy trzeba czekac do 100 i dopiero agresywnie jeździć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 16 Mar 2017 - 07:11
Post #4991









CYTAT(tomek evo @ Wed, 15 Mar 2017 - 22:31) *
Uprzedzając pytania to nie mój wymysł tylko tak twierdzą użytkownicy tego oleju na podstawie swoich obserwacji i nie są to jednostkowe przypadki - jest dość dużo takich spostrzeżeń.

jak we wszystkim o czym piszesz wink.gif ..... "magiczni użytkownicy"

a jak jak zawsze twierdzę, że to bajki
bo nawet jak wymienisz olej X na kolejny olej X ale świeży... to będzie obniżenie temperatury

jak każda generacja obniża tą temperaturę o kolejne stopnie.. to po tylu generacjach olejowych jaka już powinna być ? smile.gif
no i to o czym wspomina... żaden ekologiczny olej nie będzie miał więcej dodatków, więc w żadnym nie będzie cudów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 16 Mar 2017 - 07:16
Post #4992









CYTAT(Joker @ Wed, 15 Mar 2017 - 22:47) *
Macie karty, umiecie czytać parametry ktore niewiele mi mówią. ..pytanie brzmi, czy olej 10W60 (Millers czy Castrol czy cokolwiek do czego szybszy dostęp specyfokacji ) ma już dobre właściwości przy 90 st. czy trzeba czekac do 100 i dopiero agresywnie jeździć?

spokojnie możesz dawać w palnik przy 90 stopniach.. a nawet 80
weź zalej jakiegoś amerykańca i będziesz miał spokój
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 16 Mar 2017 - 07:46
Post #4993


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(hexx @ Thu, 16 Mar 2017 - 07:16) *
spokojnie możesz dawać w palnik przy 90 stopniach.. a nawet 80
weź zalej jakiegoś amerykańca i będziesz miał spokój


Ja nie katuję M-ki bez głowy, nie jestem typowym upalaczem (bo niektórzy naprawdę chlastają te auta niemiłosiernie) choć wiadomo, jest to auto do agresywnej jazdy (od czasu jej zakupu moja F pali 2 l mniej na 100 biggrin.gif ).

Dlaczego pytałem o te 90 i 100....w E92 i też innych M-kach te 90 stopni olej łapie w miarę szybko, a czas od 90 do 100 mocno się dłuży (oczywiście jak się trochę da w palnik to szybciej złapie).

Amerykaniec - który polecasz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 16 Mar 2017 - 11:26
Post #4994









Amerykaniec... ja sugeruję spróbować Amsoil'a 5/50 albo jak naprawdę dobrze dostaje to Dominator 15/50 lub SAE60
A temperatura ? Między 90 a 100 stopni lepkość kinematyczna oleju różni się nieznacznie.. więc nie ma panikować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Thu, 16 Mar 2017 - 18:01
Post #4995


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





Hexx a jak taki Amsoil 5w50 ma się do m5 e39? Nada się? Auto używane na ulicy, nie pałowane bez sensu, eksploatowane raczej zgodnie z przeznaczeniem, bez ekscesów...

Aktualnie mam fuchsa titan pro race s 10w60... Myślałem o Millersie CFS, ale już lekko przeginają z cenami, bo 700pln za olej to chyba przesada... wink.gif

W PL nie ma dostępnego amsa 10w60?



--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 16 Mar 2017 - 18:05
Post #4996









Amsoil jak pamiętam nie ma oleju 10/60. Jest tylko SAE60 ale to już do dobrze dociążanych silników.
Czy 5/50 da radę ? Trzeba spróbować. Jeżeli silnik zdrowy, nie bierze nadmiernie oleju i jest bez LPG ... to powinien wystarczyć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 16 Mar 2017 - 23:50
Post #4997


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Thu, 16 Mar 2017 - 07:11) *
jak we wszystkim o czym piszesz wink.gif ..... "magiczni użytkownicy"

a jak jak zawsze twierdzę, że to bajki
bo nawet jak wymienisz olej X na kolejny olej X ale świeży... to będzie obniżenie temperatury

jak każda generacja obniża tą temperaturę o kolejne stopnie.. to po tylu generacjach olejowych jaka już powinna być ? smile.gif
no i to o czym wspomina... żaden ekologiczny olej nie będzie miał więcej dodatków, więc w żadnym nie będzie cudów



To co mam ci dawać cytaty z różnych forów? Tym sposobem to bym siedział całymi dniami i wyszukiwał takie relacje a Ty na koniec byś stwierdził, że to niewiarygodne. Jak twierdzisz, ze to bajki to twoja sprawa inni twierdza co innego. Gdzie wyczytałeś , że każda genaracja obniża temperaturę o kolejne stopnie? Ja niczego takiego nie napisałem więc proszę o źródło.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 17 Mar 2017 - 00:01
Post #4998


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(Krisu_K13TL @ Thu, 16 Mar 2017 - 18:01) *
Hexx a jak taki Amsoil 5w50 ma się do m5 e39? Nada się? Auto używane na ulicy, nie pałowane bez sensu, eksploatowane raczej zgodnie z przeznaczeniem, bez ekscesów...

Aktualnie mam fuchsa titan pro race s 10w60... Myślałem o Millersie CFS, ale już lekko przeginają z cenami, bo 700pln za olej to chyba przesada... wink.gif

W PL nie ma dostępnego amsa 10w60?


Oprócz Amsoila masz jeszcze bardzo dobre Neste 1 5w50 w dobrej cenie. Nie jest to wyczynowy olej (podobnie jak AMS) ale daje radę. Z dobrych i niedrogich (ok. 35 zł/l) 10w60 masz Meguina Racer 10w60 (Liqui Moly Race Tech 10w60) - bardzo dobry olej i świetnie się sprawdza w m5e39.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Fri, 17 Mar 2017 - 00:30
Post #4999


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





CYTAT(tomek evo @ Fri, 17 Mar 2017 - 00:01) *
Oprócz Amsoila masz jeszcze bardzo dobre Neste 1 5w50 w dobrej cenie. Nie jest to wyczynowy olej (podobnie jak AMS) ale daje radę. Z dobrych i niedrogich (ok. 35 zł/l) 10w60 masz Meguina Racer 10w60 (Liqui Moly Race Tech 10w60) - bardzo dobry olej i świetnie się sprawdza w m5e39.


Nie chodzi o to, żeby było budżetowo, ale moim zdaniem 700pln za Millersa to już przegięcie... Zastanawiałem się po prostu, czy 5w50 nie będzie lepsze, skoro nie upalam m5, tylko jeżdżę normalnie/dynamicznie, jeśli nie, to zaleję LM Race Tech, albo znowu Fuchsa, bo sprawuje się bardzo dobrze i opinie też ma dobrą.



--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 17 Mar 2017 - 07:13
Post #5000









CYTAT(tomek evo @ Thu, 16 Mar 2017 - 23:50) *
To co mam ci dawać cytaty z różnych forów? Tym sposobem to bym siedział całymi dniami i wyszukiwał takie relacje a Ty na koniec byś stwierdził, że to niewiarygodne. Jak twierdzisz, ze to bajki to twoja sprawa inni twierdza co innego. Gdzie wyczytałeś , że każda genaracja obniża temperaturę o kolejne stopnie? Ja niczego takiego nie napisałem więc proszę o źródło.

napisz czasem jak ktoś, kto chce coś doradzić a nie jak typowa hiena... wciskająca swoją ofertę

Neste do sinika M w BMW ? Tam mało który olej wyrabia.
No to jeszcze chińskie opony LingLong, Rotalla albo Sunny... bo użytkownicy dobrze się o nich wypowiadają (wpisy na forach to potwierdzą) a hurtownie mają dużą sprzedaż rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

367 Stron V  « < 248 249 250 251 252 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 07:11