Insignia 2.8 260KM |
Insignia 2.8 260KM |
Tue, 07 Mar 2017 - 19:53
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
Przeglądając ogłoszenia z mocniejszym rodzinnym kombi z epoki nowożytnej czyli 09/10+ do 40k PLN wyskoczyło mi w wynikach wyszukiwania to auto.
Takie np.: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...i-ID6yMi8f.html Turbo i reszta podobno to samo co w OPC, tylko wydech inny. Kreator obiecuje programem 330KM/525NM. Jakoś to powinno jechać. Przy tym spalaniu konieczne LPG, ale czytałem, że łyka bezproblemowo. Wstępnie wiem tyle, że automat zabija osiągi a tylny napęd sypał się nawet w nowych autach. Warto patrzeć na ten samochód ? |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 07 Mar 2017 - 19:53
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
gość_hexx_* |
Tue, 07 Mar 2017 - 21:14
Post
#2
|
|
Warto... ale musisz się przejechać czy pasuje.
Pierwsze modele z 2008/2009 miały problem z z haldex IV ale to zostało opanowane przez producenta. Automat jest AISIN ... nie jest jakiś szybki ale nie sprawia problemów. Ma dziwne wyposażenie.. typowe dla niemieckiego rynku. |
|
|
Tue, 07 Mar 2017 - 22:17
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze |
Nie zapomnij dodać, że jest drogi w naprawach w porównaniu do ZF. Silnik przy 150-200kkm lubi mieć zmieniony rozrząd, więc to czekać przyszłego właściciela, stąd może niezła cena.
|
|
|
Tue, 07 Mar 2017 - 23:13
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
A rozrzad stanial,ostatnio, chyba tylko 4k w czesciach
|
|
|
Wed, 08 Mar 2017 - 06:32
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 13 November 2011 Skąd: lbn |
Instalacja gazowa w tym egzemplarzu to tragedia. Typowy wrzut pod maskę BRC jeśli się nie mylę. Wężyki mają z 50cm długości minimum,brak kompensacji między listwami. Kompletny drut.
|
|
|
Wed, 08 Mar 2017 - 10:42
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
Ten egzemplarz wrzuciłem jako przykład, generalnie chodzi mi o to czy warto pchać się w ten model z tym motorem, napędem i skrzynią.
Zakładając, że podkręcimy auto i będzie miało osiągi porównywalne do OPC to po obejrzeniu tego filmiku i tak jest straszna lipa. Przecież to wogóle nie jedzie jak na taką moc. To już lepiej wziąć Passata 2.0 TSI z DSG, zrobić program 260KM/360NM i będzie jechał tak samo jak nie lepiej i nie trzeba z LPG rzeźbić. Nie mówię nawet o tym, że pewnie da się tam wsadzić turbo z 7R. |
|
|
gość_hexx_* |
Wed, 08 Mar 2017 - 10:58
Post
#7
|
|
OPC waży 2 tony i ma 4x4 w automacie
to nie będzie wyścigówka ze świateł.. więc takie testy są trochę bez sensu |
|
|
Wed, 08 Mar 2017 - 12:12
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa |
Wiesz, Audi w modelu a8 w 3 tedeiku automacie i 4x4 (262 konie) podaje 5,9 do setki (nie sądzę żeby opc było cięższe).
Nie wiem ile w tym prawdy, ale przyspieszenie w tej opc wygląda mało ciekawe bez dwóch zdań. |
|
|
Wed, 08 Mar 2017 - 12:42
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki |
|
|
|
Wed, 08 Mar 2017 - 13:22
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
Panowie 325KM i 7s do 100 ? Bez jaj.
Tu też automat, 4x4 180KM mocy i 6,8. Auto lżejsze ale mocy prawie dwa razy mniej. |
|
|
Wed, 08 Mar 2017 - 13:43
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa |
Jakos tak jest ze wszystkie auta z tym automatem Aisin są dość powolne w zakresie 0-100 km/h patrząc na moc tych aut. Np Vectra C 3.2 z tym automatem jedzie jakby miala 150 koni....
Druga sprawa - nie wiem ile taka Insignia 2.8 ma momentu, ale te skrzynie dobrze sobie radzą i są trwałe w autach z momentem do 400 nM. W Peugeotach 2.7HDI skrzynie te padają jak muchy, własnie za sprawą momentu. Chyba ze w Oplu coś udoskonalili, w co osobiscie raczej wątpię.... |
|
|
gość_hexx_* |
Wed, 08 Mar 2017 - 14:37
Post
#12
|
|
Druga sprawa - nie wiem ile taka Insignia 2.8 ma momentu, ale te skrzynie dobrze sobie radzą i są trwałe w autach z momentem do 400 nM. trzeba zmieniać lej jak już czujesz, że słabo zmienia... i nie ma problemu ze skrzynią. seryjnie moment 435Nm .. ale dość wysoko w obrotach to typowe auto GT .. wygodne do jazdy w trasie, ze sporą wygodą przyspieszania w zakresie 100-250 nie ma w nim typowego "pierdolnięcia turbo". auto zachowuje się jak taki mocny wolnossak i ma stosunkowo słaby dół obrotów za to jest już dobrze w trasie |
|
|
Wed, 08 Mar 2017 - 15:53
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
To auto jak na ta moc nie jedzie, średnio skręca i środku jest ciaśniejsze niż niejeden kompakt, drogie w utrzymaniu i pali jak smok a na plus to niezłe wykończenie i wyposażenie jakie można mieć i niezły komfort jazdy. Na trasę z LPG będzie niezły ale nie zdziw się jak cię objedzie 1.8 TSI po programie (nawet jak też zrobisz program).
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
Wed, 08 Mar 2017 - 16:01
Post
#14
|
|
jak to średnio skręca ...
ma jakąś wadę układu kierowniczego i nie da się nią jeździć po drogach publicznych .... ? kurde.. w 2009 roku nie miała |
|
|
Wed, 08 Mar 2017 - 17:19
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
|
|
|
gość_hexx_* |
Wed, 08 Mar 2017 - 17:33
Post
#16
|
|
|
|
|
Wed, 08 Mar 2017 - 18:17
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
No właśnie zawsze jest jakieś ale ...
Albo nie ma automatu, albo napędu 4x4, albo stare, albo za mało floty ... |
|
|
gość_hexx_* |
Wed, 08 Mar 2017 - 20:37
Post
#18
|
|
W manualu ma skrzynię F40 (jak pamiętam) ... która ma dobre przełożenia w trasy.
ale nie jest tak precyzyjna jak skrzynie VAG. W Oplu VC musiałem co 15k robić regulację. Szczerze.... Nie brał bym zwykłej z tym silnikiem a jak już to OPC (miałem.. więc mogę coś powiedzieć). Jest inne zawieszenie (lepsze, bardziej precyzyjne i o zmiennej charakterystyce), ma lepsze wykończenie, lepsza jakość foteli (RECARO) i bardzo, bardzo dobre heble BREMBO. Fela 20" ładnie wygląda. Auto w trasie jest rewelacyjne. Robiłem nim w jeden dzień 1450km i bez problemu wysiadałem. Miałem lekki program (360KM) i zdjęty limiter... i spokojnie osiągała 280km/h GPS. Napęd 4x4 (Haldex 4 gen) działa bardzo dobrze. Nie jest to układ do latania bokiem po rondach (jak stare Torseny) ale do dupowozu jest bardzo dobry. Trakcję masz zawsze.. szczególnie zimą a auto jest przewidywalne i stabilne. Dobrze wspominam to auto... choć ma kilka głupich rozwiązań |
|
|
Wed, 08 Mar 2017 - 21:07
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
Tylko trochę głupio mieć auto, które wygląda szybko ze świadomością, że może Cię złoić każde TSI powyżej 1.4
|
|
|
gość_hexx_* |
Wed, 08 Mar 2017 - 21:12
Post
#20
|
|
bez przesady
jak chcesz się ścigać ze świateł... to kup coś innego to jest auto klasy GT (Grand Turismo) widziałeś dane jakie wstawiłem ? w "trasie" i na "torach" OPC jest bardziej dynamiczne niż Pastuch R36 ... więc tym bardziej nie porównuj do jakiegoś kastrata TSI z R4 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 18:40 |