Dziennik budowy KOZMO |
Dziennik budowy KOZMO |
Sun, 15 Jan 2017 - 17:15
Post
#181
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa |
Witajcie
Sam odkopuję swój stary wątek. Tak zaczął się dla mnie rok 2017: a właściwie to tak: Auto trafiło do mojego starego znajomego specjalisty od laminatów, który obecnie pracuje w Stw center. Musi mocno natrudzić się, żeby zlikwidować wszystkie pęknięcia i ubytki jakie powstały w trakcie ponad 3 lat oczekiwania na zdjęcie form: Prace ruszyły dzięki pomocy moich braci. Wracam z projektem i muszę zdążyć do 30 kwietnia aby prototyp pokazać na największych na świecie targach kit carów w Wielkiej Brytanii: The National Kit Car Show – Stoneleigh 2017 Zanim z braćmi podjęliśmy decyzję o zobowiązaniu podjętym na Kozmo, będąc na skraju ostatecznego poddania się, postanowiłem przynajmniej poprawić kilka rzeczy, które nie do końca mi wyszły. Czyli przednią szybę i zwis tylnej klapy: Porównanie kształtu przodu przed i po zmianie przedniej szyby: Tył postanowiłem skrócić, podnosząc wszystko poniżej lamp o 5 cm: W trakcie prac bardzo miłą urodzinową niespodziankę zrobili mi przyjaciele z Youngtimer Warsaw ;-) A na koniec kilka zretuszowanych zdjęć: -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 15 Jan 2017 - 17:15
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 15 Jan 2017 - 22:26
Post
#182
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin |
Pomarańcz!!
|
|
|
Sun, 15 Jan 2017 - 23:30
Post
#183
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 |
Naprawdę podziwiam nakład prac, i jesteście już na końcówce.. szacun.
+biały, pomarańcz, niebieski, czerwony |
|
|
Mon, 16 Jan 2017 - 01:27
Post
#184
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: oslo |
i spoiler musi byc
jeszcze jakis fajny VT aby te progi i przetoczenia sfotoszopowac (sa chyba takie troche krzywe?) jest fajnie gogogoo ew wysylanie cv i....... PZDR -------------------- 2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg hvitlok.no macademy.no |
|
|
Mon, 16 Jan 2017 - 15:50
Post
#185
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa |
i spoiler musi byc Musi ;-) CYTAT jeszcze jakis fajny VT aby te progi i przetoczenia sfotoszopowac (sa chyba takie troche krzywe?) Właśnie kolega od laminatów wyprowadza teraz wszystkie kształty, krawędzie. CYTAT jest fajnie Dzięki ;-) CYTAT gogogoo ew wysylanie cv i....... ? -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
Mon, 16 Jan 2017 - 20:28
Post
#186
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 |
Obserwuję projekt praktycznie od samego początku i mam nadzieje, że w końcu Ci się uda wszystko dokończyć bo są szanse na sukces. Ile takie auto kompletne będzie mniejwięcej kosztować?
|
|
|
Mon, 16 Jan 2017 - 22:04
Post
#187
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Obserwuję projekt praktycznie od samego początku i mam nadzieje, że w końcu Ci się uda wszystko dokończyć bo są szanse na sukces. Ile takie auto kompletne będzie mniejwięcej kosztować? Kompletne to chyba nie będzie, bo sam musisz sobie kupić używany silnik i elementy zawieszenia ( z tego co pamiętam plany). Ty kupujesz kit-cara, czyli w sumie rama z nadwoziem , która jest w stanie przyjąć jakiś silnik (1.4t-jet, 1.4 wolnossące fiata itp) -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Mon, 16 Jan 2017 - 23:19
Post
#188
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa |
Chciałbym budować i sprzedawać zarówno zestawy jak i kompletne auta.
Zestaw składałby się faktycznie tylko z ramy, elementów zawieszenia, laminatów (nadwozie i elementy wnętrza) i zbiornika paliwa a reszta podzespołów pochodzących od fiata i alfy a także od helli (światła) czy amortyzatory prawdopodobnie gaz-shocks (oni robią sporo do kit carów) byłaby kupowana we własnym zakresie przez osobę składającą takiego kit-cara. Wychodzi taki zakup na raty ;-) Na koniec pośredniczyłbym w rejestracji auta – niestety przez UK. Auto kompletne również chciałbym mieć w ofercie ale faktycznie na używanym silniku i skrzyni biegów – dalej byłby to kit-car ale złożony przeze mnie i sprzedany jako kompletne auto. Planowane ceny to ok. 35 tys. zł za zestaw i ok 100 tys. zł za kompletne auto gotowe do procesu rejestracji (ok. 200-konny 1,4 TJET o wadze poniżej 700 kg). Ale ceny oficjalne będę mógł ustalić w maju po premierze auta i policzeniu kosztów. Oczywiście będzie to bardzo małoseryjna produkcja – 5 sztuk rocznie byłoby dla mnie niesamowitym sukcesem. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
Mon, 16 Jan 2017 - 23:36
Post
#189
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin |
Budżet 1000x mniejsxy niż arinera. Progress 100 azy wiekszy.
|
|
|
Tue, 17 Jan 2017 - 07:58
Post
#190
|
|
Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica |
Bardzo się cieszę, że mimo trudności, idziesz dalej. Kibicuję projektowi bardzo.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
Mon, 23 Jan 2017 - 22:10
Post
#191
|
|
User Dołączył: Wed, 30 March 2011 |
Fajnie, że temat się ruszył, kibicuję od dawna.
Przy okazji mam sugestię. Czy nie wyglądałoby lepiej, gdyby przeprojektować trochę dolne krawędzie z przodu i z tyłu, żeby nie było tak kwadratowo? Przepraszam za brak zdolności, przerobiłem w paint Chodzi mi o coś takiego: No i popieram, że wygląda lepiej ze spoilerem |
|
|
Mon, 13 Feb 2017 - 21:21
Post
#192
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa |
Fajnie, że temat się ruszył, kibicuję od dawna. Przy okazji mam sugestię. Czy nie wyglądałoby lepiej, gdyby przeprojektować trochę dolne krawędzie z przodu i z tyłu, żeby nie było tak kwadratowo? Przepraszam za brak zdolności, przerobiłem w paint Chodzi mi o coś takiego: No i popieram, że wygląda lepiej ze spoilerem Dzięki ;-) Generalnie już nie planuję żadnych większych zmian w nadwoziu poza poprawieniem górnej krawędzi przedniej maski o czym napiszę w następnym poście. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
Mon, 13 Feb 2017 - 22:07
Post
#193
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa |
Trochę nowości, czyli długi post z dużą ilością zdjęć ;-)
Zacznę od tego, że mam już silnik, który czeka u kolegi w jego warsztacie pod szyldem FlyPerfomance. Jest to TJer 150 KM z Bravo II. Na początek wstawimy silnik z seryjnym kolektorem i turbo. Dopiero po prezentacji Kozmo i wielu testach będziemy modyfikować ten silnik. Teraz najważniejsze jest, żeby Kozmo zaczęło jeździć. W międzyczasie w Stw nadal trwają poprawki modelu nadwozia przed zdjęciem form. Nadwozie jest już prawie całe wyrównane a pęknięcia zaszpachlowane. Przyglądając się dokładnie nadwoziu postanowiłem poprawić jeszcze górną krawędź maski, żeby bardziej przylegała do dolnej krawędzi zmienionej szyby przedniej. Najpierw użyliśmy pianki montażowej, ale był to chybiony pomysł. Potem uzupełniliśmy brakującą przestrzeń czymś czego nazwy nie pamiętam – bardzo gęstą pianką sprzedawaną w paskach 1x10x100 cm. Dopasowałem też dolną linię okien w drzwiach ale nie mam zdjęć. Wyciąłem też szablon z którego wytnę aluminiową płytę osłaniającą dolną część przedniej części nadwozia – coś jak płyta pod silnik w rajdówkach z silnikiem z przodu. Płyta ta dodatkowo będzie pełniła funkcję minisplitera. Poprawiłem też wnęki na tylne światła. Nie wiem czemu ale 4 lata temu nie wyszły mi zbyt dokładnie i postanowiłem je zrobić na nowo. Okazało się, że opakowanie po płytach CD-R idealnie nadaje się na szablon tych wnęk. Teraz wiem, że będą one idealnie ustawione względem siebie dzięki użyciu zbudowanego na szybko narzędzia. A na koniec tego posta jeszcze krótka relacja z wizyty u Kacpra w jego skromnym warsztacie FlyPerfomance. To właśnie tu czeka na mnie TJet. A były dwa powody mojej wcześniejszej wizyty u niego. Pierwszy to wyspawanie szablonu punktów montażowych deski rozdzielczej i nagrzewnicy z fiata seicento, Postanowiłem wrócić do pierwotnego założenia i wykorzystać deksę rozdzielczą z auta dawcy bo z tworzeniem własnej nie zdążę na targi. A poflokowana deska od seicento wygląda całkiem nieźle i powinna pasować do kształtu Kozmo. To kitcar więc mogę spokojnie zastosować jak najwięcej podzespołów od bazowego auta dawcy. Drugi powód to przymiarki do większych hamulców. Planuję na wszystkich 4 kołach mieć tarcze wentylowane 284x22 mm. Z przodu będzie zacisk z fiata stilo 1.9 jtd dopasowany do zwrotnicy poloneza a z tyłu zacisk z alfy 159 3.2 z ręcznym dopasowany do przedniej zwrotnicy fiata seicento. Okazuje się, że adaptery będą bardzo proste do wykonania. Do obu zacisków można kupić klocki hamulcowe uliczne, tuningowe czy wyczynowe – np. Ferodo ma w ofercie 5 różnych klocków do zacisku od stilo i 3 różne klocki do zacisków ze 159. Na sam koniec ciekawostka z warsztatu Kacpra – zestaw ceramicznych hamulców z giulii quadrifoglio ;-) -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
Sat, 18 Feb 2017 - 22:32
Post
#194
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa |
Przedostatni krok przed zdjęciem form. Nadwozie pokryte lakierem akrylowym. Teraz zostało już tylko zrobić podziały i można zdejmować formy.
-------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
Sun, 19 Feb 2017 - 15:37
Post
#195
|
|
User Dołączył: Sun, 13 December 2009 |
w lakierze zupelnie inaczej wyglada !!!
|
|
|
Sun, 19 Feb 2017 - 16:03
Post
#196
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 |
Dokladnie,super.
Podziwiam!!! Swietnie sie to oglada!!! Szacun. |
|
|
Sun, 19 Feb 2017 - 18:48
Post
#197
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa |
Sam jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.
Chciałem prototyp zrobić tylko w żelkocie (wierzchnia warstwa laminatu w jednolitym kolorze) co byłoby tańsze od lakierowania ale nawet najtańszy akrylowy lakier wygląda nieporównywalnie lepiej. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
Sun, 19 Feb 2017 - 20:15
Post
#198
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 |
Zostaw go w tym kolorze .To teraz najbardziej modny kolor.Bo biale juz sie przejadly.
|
|
|
Sun, 19 Feb 2017 - 20:27
Post
#199
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa |
Zostaw go w tym kolorze .To teraz najbardziej modny kolor.Bo biale juz sie przejadly. Teraz jest biały. Ale to tylko kopyto. Nadwozie będzie pokryte białym żelkotem a potem pomalowane ale jeszcze nie wiem na jaki kolor. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
gość_FunThomas_* |
Sun, 19 Feb 2017 - 21:04
Post
#200
|
|
Na jednym ze zdjec, ze spojlerem z tylu, wyglada jak maly GT-R. Super!
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 17:13 |