Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> XK8 swap
Robert szcz.
post Thu, 12 Jan 2017 - 10:19
Post #21


User
Dołączył: Mon, 23 March 2009
Skąd: SZCZECIN





Założyciel tematu szuka na siłę problemów, podpowiadam, że w XK siedzi również V8 4.0/4.2 bez nikasilu z kompresorem, po podstawowych modyfikacjach osiągające ok 440ps i 580Nm od 0-100 poniżej 5s, 0-200 16s. Do fabrycznej skrzyni 722 z XKR można dostawić nawet łopatki...


--------------------
Calibra BiT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 12 Jan 2017 - 10:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
[Yossarian]
post Thu, 12 Jan 2017 - 14:13
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





CYTAT(świerzak @ Thu, 12 Jan 2017 - 06:37) *
Rozwiniesz ? Chodzi o silnik mniejszy ale konkretny, rozwojowy, wytrzymały z pierdolnięciem i ekonomiczny


No tak, bo przy projekcie, gdzie minimum, żeby to działało to pewno ze 20 tysięcy, ważne jest, żeby docelowy silnik był ekonomiczny tongue.gif ma to sens

1.9 TDi ? wink.gif

A bardziej serio - LS z GM chyba najsensowniejszy.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mateusz.mrowiec
post Thu, 12 Jan 2017 - 14:36
Post #23


Rookie
Dołączył: Fri, 24 December 2010





Witam,

kiedyś widziałem swapa w Jaguarze XJ na 1.8 (t)d z forda, podobno dobry ekonomiczny silnik. Ten XJ był swego czasu na olx do sprzedania jako ślubowóz, moze w tą stronę ?

tutaj link : http://www.zlomnik1.home.pl/archiwum/?p=11122

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
świerzak
post Thu, 12 Jan 2017 - 14:54
Post #24


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 June 2010





CYTAT
No tak, bo przy projekcie, gdzie minimum, żeby to działało to pewno ze 20 tysięcy, ważne jest, żeby docelowy silnik był ekonomiczny

Zacytuj dokładnie, również ekonomiczny a nie przede wszystkim
Zobaczcie na nowego mustanga i silnik 2.3 eco boost, dodam że mustangi nigdy mi się nie podobały ale ten jest ciekawy
http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/Mustang/Katalog
Wreszcie ktoś pomyślał, spalanie 2.3 w mieście 10 L, 5.0 20 L
Temat może mało racingowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Thu, 12 Jan 2017 - 15:31
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(świerzak @ Thu, 12 Jan 2017 - 14:54) *
Zacytuj dokładnie, również ekonomiczny a nie przede wszystkim
Zobaczcie na nowego mustanga i silnik 2.3 eco boost, dodam że mustangi nigdy mi się nie podobały ale ten jest ciekawy
http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/Mustang/Katalog
Wreszcie ktoś pomyślał, spalanie 2.3 w mieście 10 L, 5.0 20 L
Temat może mało racingowy

Jest tak wspaniały że wyjechały praktycznie same 5.0 smile.gif Jak widać własciciele się bardzo przejmowali spalaniem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
QbaqBA
post Thu, 12 Jan 2017 - 15:35
Post #26


Super User
Dołączył: Sat, 10 May 2008
Skąd: inąd





A co jest złego z silnikiem z XKR?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
świerzak
post Thu, 12 Jan 2017 - 18:24
Post #27


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 June 2010





CYTAT
podpowiadam, że w XK siedzi również V8 4.0/4.2 bez nikasilu z kompresorem, po podstawowych modyfikacjach osiągające ok 440ps i 580Nm od 0-100 poniżej 5s, 0-200 16s

Dzięki, nie wiedziałem że r ki były bez nikasilu , te z 1999 roku też ? wiem że od 2000 roku zrezygnowali z nikasila .
Nie wiem czy podstawowych modyfikacjach z 360 km zrobi się 440 , to 80 km więcej
CYTAT
A co jest złego z silnikiem z XKR?

Na początek to automat, to dałoby radę zastąpić manualem, mało racingowy ten silnik....mało popularny ( nie jak sr20, 4g63t , 2jz itd ) o czymś to świadczy ....
Nie chciałbym znowu "wdepnąć" w motor którego nikt nie zna w Pl.
Obawiał bym się też o wytrzymałość tego silnika i jego niezawodność
Słyszałem kiedyś takie powiedzenie w znanym programie motoryzacyjnym na tvn turbo happy.gif
Że Brytyjczycy potrafili zrobić ładny samochód ale mieli problem żeby dobrze jeździł ( był nie zawodny )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Fri, 13 Jan 2017 - 01:55
Post #28


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





Co może być lepszego w XK8, niż swap na silnik z XKR?... Rzeźba w gównie z jakimiś silnikami R4, czy R6? To jest jedyna sensowna opcja, zarówno cenowo, jak i technicznie. BTW silniki z McLarena i Zondy też nie są tak popularne jak sr20- o czym to świadczy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
świerzak
post Fri, 13 Jan 2017 - 06:59
Post #29


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 June 2010





CYTAT
Co może być lepszego w XK8, niż swap na silnik z XKR?...

Już odpowiadam...kupno oryginalnego xkr , był kiedyś temat na forum tylko pisała to osoba która miała już xk8 i jej brakowało pod butem
CYTAT
Rzeźba w gównie z jakimiś silnikami R4, czy R6?

Nie powiedział bym że jakby wstawić 2jz to będzie gówno
CYTAT
BTW silniki z McLarena i Zondy też nie są tak popularne jak sr20- o czym to świadczy?

O tym że jest drogo, dam inne porównanie, Ferrari i Corvette, ile kosztuje silnik do Ferrari, jego części kto to naprawi ? A ile do Corvette
Zonda to ma silniki mercedesa ? których de facto też sa mało popularne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Fri, 13 Jan 2017 - 19:23
Post #30


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





Bez wątpienia najlepszą opcją jest sprzedaż tego auta i zakup najmocniejszej dostępnej wersji tego modelu, jeśli po prostu chcesz mieć XK8/XKR. Ja nie twierdzę, że silnik SR20, 1.8T, czy tym bardziej 2JZ to gówno... Upychanie tych i podobnych siników do Jaga nie ma sensu z wielu względów: np. zdewastowanie ciekawego auta, trudności z podłączeniem wszystkich fabrycznych urządzeń pokładowych, wątpliwa szansa na odsprzedaż... Wg mnie na ogarnięcie takiego projektu, jeśli miałby to być wóz równie przyjazny w eksploatacji jak seryjny, potrzeba bardzo dużych nakładów finansowych- niewspółmiernych do osiągniętego efektu- to kolokwialnie nazywam rzeźbą w gównie. Przyznam, że w życiu miałem tylko XJS-a 4.0 cabrio, więc nie znam wad silników v8 z xk8. W jednostkach BMW M60B30/40 z rynku niemieckiego nikasil nie był przyczyną żadnych problemów w autach, które przez moje ręce się przewinęły (a było tego sporo). A popularność silnika XKR w światku tuningowym IMO wynika z małej dostępności tych jednostek i części do nich (stąd nawiązanie do silników egzotycznych supercarów), a nie z faktu, że jest bardzo nieudaną konstrukcją. Ja mam za sobą kilka swapów i to w rozpracowanych na wszystkie sposoby autach koncernu BMW i wiem, że to co planujesz zrobić nie ma najmniejszego sensu. Dojdziesz do tego prędzej, czy później. Tak czy inaczej kibicuję wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Mon, 16 Jan 2017 - 14:07
Post #31


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd






Kolego Świerzak, czym zawinił Ci ten piękny samochód, że chcesz go skrzywdzic gówienkiem typu R4 TFSI lub innym VAGowym?

Chcesz więcej mocy, to kup XKR. Silniki 4.2K były już bez wad, co nie oznacza, że 4.0K jest kiepskim motorem. Warto wymienić plastikowe napinacze, jeśli nie zostały wcześniej zastąpione przez metalowe. Nikasil, jeśli nie spowodował problemów w pierwszych latach, problemu już nie sprawi.

Osiągnięcie 440 PS na seryjnym Eatonie M112 jest praktycznie niemożliwe, chyba, że trafimy na bardzo zdrowe 4.0 (dobre 4.0 mają pod 380 PS), do tego wydech, dolot, porting eatona, obróbka głowic, mniejsze kółko, remap.

Za podobne pieniądze można włożyć kompresor twin screw i bez ruszania czegokolwiek mamy 500-550 PS w zależności od kółka i stanu silnika.

W Belgii jeździ XKR 4.0 z kompresorem Kenne Bell i metanolem, przebieg 400 tkm, w tym ponad 100tkm zrobione przy mocy 500+. Auto obecnie ma 630 PS.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
świerzak
post Mon, 16 Jan 2017 - 17:21
Post #32


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 June 2010





CYTAT
czym zawinił Ci ten piękny samochód, że chcesz go skrzywdzic gówienkiem typu R4 TFSI lub innym VAGowym?

Nie uważam żeby silniki typy 2.0 T ( jest ich kilka na forum ) generujące około 400 km i więcej były G......Jaguar musiałby generować ich ....800
W w wersji xk8 jest wolnossący, mały jak na v8, mało kto robi do tego jakieś części, mocy żeby w tym podnieść to zapomnij, a ostatni gwóźdź do trumny to automat .
Kto wpadł na pomysł żeby tak ładne auto spieprzyć takim motorem i skrzynią, jak to mówię silnik nijaki... nie ma pier.. auta z turbo ani mocy V8 ( takiego 6.0 )
to chyba taka moda lat 80/90, silnik 3.0-4.0 + automat, w starciu z nowszymi konstrukcjami typu "G.." R4 TFSI zostajesz z tyłu ...
Jest kilka nowszych konstrukcji np 350z który tez nie ma dużego silnika a ma być autem sportowym ale ten przynajmniej ma manual i jest dużo gratów do niego .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Mon, 16 Jan 2017 - 21:11
Post #33


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Jak ktoś myśli że XK miał być autem sportowym to tak jakby miał powiedzieć że maluch miał być autem rodzinnym.

XK to segment GT - nie sports car. Czyli ma się toczyć jakoś, ma być skóra, ma być wygoda i ma wyglądać - i takie są te samochody, tak samo mercedes 500sec bmw 840i

Silnik 2.0tfsi nie zrobi z tego rakiety. O elastyczności raczej też można zapomnieć Na FB widziałem za 800GBP jaguara z kompresorem tylko że to sedan, przełożyć mechanikę i jazda. Rakiety z tego nie będzie, bo może mieć i 1000KM ale co z tego jak polegnie zawieszeniowo i masą .... A gratów do tego zero. A jeśli już tak przeć na te konie to zatulejować blok i turbić/kompresorować, sprzęgnąć z manualem BMW i jazda na autobany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Tue, 17 Jan 2017 - 13:35
Post #34


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT(świerzak @ Mon, 16 Jan 2017 - 17:21) *
Nie uważam żeby silniki typy 2.0 T ( jest ich kilka na forum ) generujące około 400 km i więcej były G...


Same w sobie G nie są, ale jeśli nie widzisz mezaliansu w pakowaniu takiego piecyka do auta z klasą (i klasy GT), to powinieneś to 2.0T włożyć do Golfa II i będzie pan zadowolony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
świerzak
post Tue, 17 Jan 2017 - 14:24
Post #35


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 June 2010





CYTAT
Same w sobie G nie są, ale jeśli nie widzisz mezaliansu w pakowaniu takiego piecyka do auta z klasą (i klasy GT), to powinieneś to 2.0T włożyć do Golfa II i będzie pan zadowolony.

Sentymenty się skończyły kiedy 1.8T czy 2.0T jest w stanie spokojnie objechać takiego Jaguara z pojemnością 2x taką i 2x taką liczbą cylindrów, spalanie już pominę...
Golf nie przemawia do mnie wyglądem, Jaguar zaś motorem, ale motor można zmienić(pokręcić) a z Golfa to Jaguar nigdy nie będzie.
Wspominałem już wcześniej że temat znam i przerabiałem co prawda nie z Jaguarem ale z autem 3.0 ponad 200 km +automat, w mieście jak skrzynia przymuli
to jest w stanie objechać mnie 1.6 1.8 nie wspominając o 1.8T ( 180 czy 225 km )
W zasadzie to nie dało się tym jakoś szybko pojechać ponieważ silnik i skrzynia działa w systemie 0 1 albo snujesz się powoli albo pełen ogień....
Więc wybierałem snucie i bluzgi pod nosem że mnie golfy i inne tego typu auta z 1.8T biorą sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trbman
post Tue, 17 Jan 2017 - 15:24
Post #36


User
Dołączył: Wed, 08 October 2003
Skąd: Augustów





To sprzedaj jaga i kup golfa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Tue, 17 Jan 2017 - 21:56
Post #37


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





Szczerze mówiąc, wątek zaczyna przypominać słynne E30 M3 z M60, czy tam M62...
http://www.racingforum.pl/PRZESTROGA-DLA-N...ERW-t77489.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Tue, 17 Jan 2017 - 23:16
Post #38


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





CYTAT(świerzak @ Tue, 17 Jan 2017 - 14:24) *
Sentymenty się skończyły kiedy 1.8T czy 2.0T jest w stanie spokojnie objechać takiego Jaguara z pojemnością 2x taką i 2x taką liczbą cylindrów, spalanie już pominę...
Golf nie przemawia do mnie wyglądem, Jaguar zaś motorem, ale motor można zmienić(pokręcić) a z Golfa to Jaguar nigdy nie będzie.
Wspominałem już wcześniej że temat znam i przerabiałem co prawda nie z Jaguarem ale z autem 3.0 ponad 200 km +automat, w mieście jak skrzynia przymuli
to jest w stanie objechać mnie 1.6 1.8 nie wspominając o 1.8T ( 180 czy 225 km )
W zasadzie to nie dało się tym jakoś szybko pojechać ponieważ silnik i skrzynia działa w systemie 0 1 albo snujesz się powoli albo pełen ogień....
Więc wybierałem snucie i bluzgi pod nosem że mnie golfy i inne tego typu auta z 1.8T biorą sad.gif


Tak tylko zauważ że taki golf 1,6 czy 1,8 a zwłąszcza podkręcony 1,8 czy 2,0T Pojedzie bo jego masa to tona a mocy 250 czy 350. Żeby Jag tak pojechał to musiałbyś mieć jakieś 500 - 600KM. A nie 300konne TFSI smile.gif Manual czy DSG czy cokolwiek innego Tobie nie pomoże bo masa zabije przyspieszenie, a w mieście też się nie pobujasz mo moment będzie gorszy niż w tym paliwożernym v8 - więc tym bardziej będziesz miał albo jazdę jak autobus albo pełen ogien - tylko nie z powodu skrzyni a z powodu masy i obrotów użytecznych.

Rób jak uważasz, ale w samochodzie ważącym pewnie spokojnie ponad 1600, to żeby to jechało ,niestety, ale musi iść i pojemność i moc w parze. Albo wywalenie wszystkiego żeby zejść z masy jak najbardziej.

Co tu daleko szukać - spójrz na historię Audi A8 2,2T z tego forum smile.gif Przeciąg zaczęło robić dopiero powyżej 500KM a jak jest z użytecznością 500konnego motoru nie mając silnika pokroju GTR czy audi RS6 to każdy wie że nie jest kolorowo smile.gif

W tym samochodzie żeby osiągnąć cel nie szukałbym niczego poniżej 2jz, audi V8, UZ, czy tego V8 z kompresorem. Oczywiście wszystkie jakoś zmodzone i spięte z manualem.

Albo wydmuszka i dużo laminatu biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Wed, 18 Jan 2017 - 04:24
Post #39


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





Jak dla mnie autor przesadził z opinią odnośnie innych silników, a może by tak poszukać rozbitków bądź części z nowszych jag'ów? Takie auto to klasyk sam w sobie i wartość ma oryginał, przeszczep na jednostki wymienione przez autora jak dla mnie niekoniecznie jest dobrym wyjściem(oczywiście 2 jz zawsze za ale tu trzeba profi...). Jeżeli autor ceni jaga za to, że to "jag", to jednie brytyjska forma tunu zostaje, a jak nie wkładać coś z pazurem a nie jakieś wypierdki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
świerzak
post Wed, 18 Jan 2017 - 07:19
Post #40


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 June 2010





CYTAT
Tak tylko zauważ że taki golf 1,6 czy 1,8 a zwłąszcza podkręcony 1,8 czy 2,0T Pojedzie bo jego masa to tona a mocy 250 czy 350. Żeby Jag tak pojechał to musiałbyś mieć jakieś 500 - 600KM. A nie 300konne TFSI smile.gif Manual czy DSG czy cokolwiek innego Tobie nie pomoże bo masa zabije przyspieszenie, a w mieście też się nie pobujasz mo moment będzie gorszy niż w tym paliwożernym v8 - więc tym bardziej będziesz miał albo jazdę jak autobus albo pełen ogien - tylko nie z powodu skrzyni a z powodu masy i obrotów użytecznych.

Golf 5 gti waży 1350 kg, a nie tonę, znam te dane na pamięć, miałem styczność z kilkoma hot hatchami z turbo.
http://www.zeperfs.com/duel1256-188.htm strona może nie najlepsza na porównania, ale już tu widać że golf w seri jest prawie tak samo szybki jak jaguar, ma również niżej max monent bo przy 1800 obr/min.

CYTAT
Rób jak uważasz, ale w samochodzie ważącym pewnie spokojnie ponad 1600, to żeby to jechało ,niestety, ale musi iść i pojemność i moc w parze

Ford mustang z 2.3 T waży 1655 kg , jest zatem cięższy od Jaguara, jest też szybszy, a ma silniczek 2.3 .
http://www.zeperfs.com/duel5847-188.htm

Jasne że lepiej od razu wsadzić 2jz, ale też to nie jest tak że jak by miał 2.0T czy 2.3 T to bezie za mały silnik.
CYTAT
Szczerze mówiąc, wątek zaczyna przypominać słynne E30 M3 z M60, czy tam M62...

Temat założyłem ponieważ mam na oku wersję xk8 ( nie xkr ) w atrakcyjnej cenie, a nie auto kolekcjonerskie typu e30 m3 za 100 000 zł .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 19:20