Shoutbox 0 nowych PW 


367 Stron V  « < 232 233 234 235 236 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Fri, 06 Jan 2017 - 15:05
Post #4661









Możesz wskazać kolumnę z temperaturą oleju... co to ją brałeś po OBD jak pisałeś ?
Bo ja widzę tylko temperaturę płynu chłodniczego i ta jest właściwa dla termostatu jaki masz zamontowany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 06 Jan 2017 - 15:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kunis
post Fri, 06 Jan 2017 - 15:11
Post #4662


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Legionowo





Tutaj pokazuje temp wody. Nie logowałem do pliku temp oleju, tylko obserwowałem ją raz podczas jednego przejazdu na autostradzie.
Ale jeżeli chcesz to specjalnie dla CIebie mogę to zrobić. Niech tylko zrobi się cieplej, nie ma problemu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 06 Jan 2017 - 15:13
Post #4663









No to zdecyduj się co chcesz udowodnić..
temperatura płynu jest jak najbardziej właściwa... a ja czekam na te logi temperatury oleju przy prędkości 150km/h
by były w tych granicach jak podałeś wcześniej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunis
post Fri, 06 Jan 2017 - 15:16
Post #4664


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Legionowo





Nie ma problemu, zrobię je przy najbliższej okazji smile.gif Ale jak napiszesz, że mam uszkodzony czujnik to nie ręczę za siebie rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 06 Jan 2017 - 17:09
Post #4665









możesz robić
ja wyniki znam wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunis
post Fri, 06 Jan 2017 - 17:41
Post #4666


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Legionowo





Wiem, że wszystko wiesz smile.gif
Akurat jedzie do mnie znajomy z Poznania smile.gif
Nowy Typer przy 160km/h :



Też ma zepsuty samochód?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 06 Jan 2017 - 17:45
Post #4667









no i jaką masz na wskaźnikach temperaturę oleju i płynu chłodniczego ? (bo chyba po to wstawiłeś zdjęcie)
przy jakich temperaturach wskaźniki dochodzą do "większych punktów" ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunis
post Fri, 06 Jan 2017 - 17:50
Post #4668


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Legionowo





Hex, kur%a czy Ty bawisz się w trolla internetowego czy co?
Mówiłem że u siebie przy 140-150km/h miałem nie więcej jak 85 stopni.

Ty piszesz:

CYTAT(hexx @ Thu, 05 Jan 2017 - 20:22) *
powinna być w misce olejowej

nominalna temperatura pracy oleju to 95-105 stopni
lepkość kinematyczna oleju pracującego w normalnych warunkach eksploatacyjnych (jazda miasto i teren niezabudowany ale nie autostrada) mierzona jest przy 100 stopniach

przy jeździe autostradowej olej powinien mieć 105-115 stopni
mocniej a palnik... tak 160-200km/h to już temperatura 115-125


Po czym wrzucam Ci fote jak krowie na rowie gdzie mamy 160km/h i 87 stopni.

Już tracę do Ciebie cierpliwość....


Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 06 Jan 2017 - 17:55
Post #4669









Dziecko, dorośnij...
wstawiasz logi na których zamiast temperatury oleju masz temperaturę płynu chłodniczego... która jest właściwa.
Nawet tego nie odróżniasz tych parametrów.

Zdjęcie które wstawiłeś pokazuje, że płyn chłodniczy nawet nie osiągnął 80 stopni C ... czyli zdjęcie jest zrobione zaraz po ruszeniu, kiedy płyny nie mają jeszcze swojej temperatury.
Takie same mogę Ci zrobić, gdzie płyn chłodniczy będzie poniżej 50 stopni C a prędkość 160 km/h

Z takimi bajkami to na forum onet.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunis
post Fri, 06 Jan 2017 - 18:03
Post #4670


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Legionowo





Auto akurat jedzie już ponad godzine...
Nie mam siły już Ci nic udowadniać, mogę przesłać kolejne zdjęcie z aktualną godziną albo choćbym tu nie wiem co zrobił i tak będziesz miał "swoją rację".
Skoro temperatura zewnętrzna nie ma wpływu na te parametry o których cały czas rozmawiamy to ja nie wiem jak do Ciebie dotrzeć.
Jesteś ciężkim przypadkiem, nie wiem po co miał bym tu cokolwiek kręcić. Po prostu napisałeś, niemożliwe żeby olej miał taką temp na autostradzie - ja widząc ile miałem u siebie napisałem jak było u mnie.
Jaki mam mieć w tym wszystkim biznes żeby cokolwiek koloryzować? Chłopie, nie wiem kto tu się zachowuje jak dziecko.

Z mojej strony kończę. Szkoda klawiatury.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 06 Jan 2017 - 18:04
Post #4671









znajdź termostat od tego silnika i zobacz jaką temperaturę otwarcia
właściwa/robocza temperatura płynu chłodniczego będzie bardzo zbliżona do tej temperatury
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunis
post Fri, 06 Jan 2017 - 18:15
Post #4672


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Legionowo





Jest - 15 stopni !! rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xpl1337
post Sat, 07 Jan 2017 - 15:45
Post #4673


Frequent User
Dołączył: Wed, 08 April 2015





Co to za tfsi ktore ma temp. plynu 84 stopnie? Z tego co wiem to termostat w 2.0 tsi/tfsi otwiera sie przy 95 stopniach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 07 Jan 2017 - 15:53
Post #4674









są dostępne WAHLER'y i GATES na 87 stopni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kabanv70
post Sun, 08 Jan 2017 - 20:49
Post #4675


User
Dołączył: Sat, 11 August 2012
Skąd: wpr





Nie zauwazylem odpowiedzi hexx"a.

Pomiar z podstawki filtra oleju, kiedy temp. otoczenia spada ponizej 0st to jadac do 160km/h mam 80-85st. Fabryczna chlodnica oleju w zderzaku, termostat uchyla sie przy 80st.

Temp. cieczy to tez 79-81st, odczyt kompa, termostat uchyla sie przy 82st.
To sa termostaty ze starszego modelu Saaba - 9000, ktory mial jeszcze pancerny motor, nie to co moje flaczki.
Przeniosę czujnik cisnienia w miejsce seryjnego ale na lato czym predzej wracam do 5W50 ze wzgledu wlasnie na cisnienie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 08 Jan 2017 - 20:54
Post #4676









CYTAT(kabanv70 @ Sun, 08 Jan 2017 - 20:49) *
Fabryczna chlodnica oleju w zderzaku, termostat uchyla sie przy 80st.

no to zmienia postać rzeczy, skoro masz chłodnicę z termostatem i pomiarem już za chłodnicą
chyba podobne rozwiązanie maja R-Type
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Mon, 09 Jan 2017 - 07:58
Post #4677


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





Po prostu - jak już ktoś wspomniał, projektując silnik bada się przepływy i temperaturę oleju w rożnych punktach silnika. Olej bezpośrednio na głowicy, na gładzi cylindra, czy po wyjściu z turbo ma zupełnie inna temperaturę niż w misce czy w podstawce filtra. Generalnie temperatura oleju w misce to tak jak temperatura płynu w chłodnicy - nie ma wiele wspólnego z temperatura robocza. I faktem jest, że olej stosunkowo nieczęsto osiąga nominalna temperaturę - stąd lepkość podaje się i norma przewiduje dwa zakresy - roboczy - to ta druga cyfra w oznaczeniu i podczas rozgrzewania - to ta pierwsza.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 09 Jan 2017 - 08:32
Post #4678









Temperatura w misce olejowej jest najbardziej zbliżona do tzw. temperatury roboczej... i na dobrą sprawę temperatura z miski daje już względne pojęcie o tym co dzieje się w silniku.
Dlaczego ? Bo olej bez dodatkowych chłodnic/układów wraca do miski. Jeżeli tam jest już temperatura wyższa niż założona przez producenta oznacza to, że jest już "za gorąco" w silniku (bez wnikania w szczegółowe przyczyny).

Temperatura mierzona za chłodnicą jest ważna dla oleju który wchodzi do silnika ale będzie zafałszowywać to co się dzieje w silniku.
Jeżeli olej łapie w misce 120 stopni bez ostrej jazdy, to jest już powód do niepokoju dlaczego tak wysoko. Jeżeli dołożymy do tego chłodnicę "custom made" i będzie ona wydajna + sprzyjające warunki zewnętrzne, to pomiar wykonany za nią pokaże, że "jest bezpiecznie i bez problemu".

W takim wypadku imo powinny być dwa wskazania temperatur.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Tue, 10 Jan 2017 - 00:24
Post #4679


Super User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





Panowie, co zalać do Laguny 3, 2.0 dci 175KM, 140 tys przelotu, do tej pory na elfie 5w30 z normą rn0720. Samochód seria, jazda dość dynamiczna.
Znalazłem SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AR-L 5W-30, coś lepszego? czy lać dalej elfa i się nie wydurniać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Tue, 10 Jan 2017 - 08:56
Post #4680


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





hexx - to jasne że temperatura w misce daje pojecie o nieprawidłowościach. Ale utożsamianie jej z temp robocza oleju to nieporozumienie - pisze to w kontekście dyskusji o temperaturach oleju w autach na autostradzie i projektowaniu przepływów oleju w silniku.

Damzzii - w instrukcji do Laguny 2.0 DCI są podane 3 oleje standard, polecany i rekomendowany - wszystko oczywiście ELFA. - ja leję ten rekomendowany (teoretycznie najlepszy) ELF SXR 5W40 (dotyczy auta bez DPF) - teraz się chyba troszkę nazwa zmieniła... nie ma co kombinować tylko wymieniać co 10 - 12 000 kkm - ma duży plus - w hurtowniach jest stosunkowo tani smile.gif . Wskazania kompa można przeprogramować na bodajże 12 000 km najmniej.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post

367 Stron V  « < 232 233 234 235 236 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 23 April 2024 - 19:27