Shoutbox 0 nowych PW 


367 Stron V  « < 230 231 232 233 234 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
MisioLBN
post Tue, 03 Jan 2017 - 15:47
Post #4621


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(hexx @ Tue, 03 Jan 2017 - 15:06) *
źle liczysz
policz i podaj jaki masz koszt jednej wymiany oleju... ale taki kompletny
a potem zrobimy to samo wyliczenie na znacznie lepszym oleju z wymianą co 15km


Meguin 5w40 4l kosztuje 125zł plus filterek 18zł bodajże x2 = 286zł
Wcześniej lałem specola za 65zł 4l smile.gif x2 166zł z filterkami
Jeszcze wcześniej Valvoline 5w50 po 100zł za 4l x2 236zł z filterkami
Na valvo było wszystko git, silnik w środku idealnie czysty jak nóweczka a miał ponad 250kkm przelotu ale umarła pompa oleju potem długie przeprawy czemu co gdzie i jak i koniec końców zrezygnowałem z tego oleju też za sprawą tego wątku. Na specolu jak najbardziej wszystko było w normie i w sumie kupiłem meguina dla świętego spokoju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 03 Jan 2017 - 15:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomek evo
post Tue, 03 Jan 2017 - 15:57
Post #4622


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(Kunis @ Tue, 03 Jan 2017 - 14:57) *
Obserwuje wasz temat od jakiegoś czasu, niestety mało rozumiem.
Operujecie trudnymi do zrozumienia hasłami, wywyższacie jeden olej nad drugi ale jak to wygląda w praktyce ? Dwa takie same silniki użytkowane w podobny sposób i co się dzieje jak silnik jeździ na jakimś Mobil 1 0w40 a tych olejach z USA? Co jeden padnie po 300tyś a drugi po 600tyś? Nie mówię tu o użytkowaniu silnika w sporcie...
10 lat temu nie było u nas tych świetnych marek, ludzie jeździli na popularnych olejach i zdarza się otwierać jakiś 15 letni silnik który nie wykazuje większego zużycia i wygląda niemal jak nowy... Nie chce wsadzać kija w mrowisko, ale czy spuszczanie się na tych bazach daje jakieś wymierne korzyści dla przeciętnego kowalskiego, który zwiększył moc o 30% ?

Dzisiejsze konstrukcje są często zdecydowanie bardziej wymagające w kwestii odpowiedniego smarowania niż starsze generacje silników. Z jednej strony coraz lepsze/wytrzymalsze materiały do produkcji silników, z drugiej zdecydowanie większe wysilenie, skomplikowanie konstrukcyjne oraz konieczność szukania oszczędności co nie sprzyja projektowaniu pancernych silników. Do tego ekologia i projektowanie tak aby to wieczne nie było. Zwiększenie mocy o 30% może skutkować koniecznością zupełnie innego podejścia do kwestii smarowania niż przewiduje producent. Producenci popularnych olejów też dokładają swoja cegiełkę szukając jak najniższych kosztów produkcji i zmieniając formulacje olejów (niestety zazwyczaj na gorszą) przy zachowaniu dotychczasowych nazw handlowych. Kiedyś zatrzeć silnik to była sztuka a dziś wystarczy sobie kupić np. TSI z niewłaściwej serii i samo pójdzie biggrin.gif


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Tue, 03 Jan 2017 - 16:11
Post #4623


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Mam pytanie odnośnie oleju do skrzyni biegów tongue.gif Wiem że temat od silników ale też olej. Otóż miałem valvoline racing 75w80 w skrzyni i wszystko było miód, przepiecie z 1 na 2 przy odcinie to żaden problem. W między czasie zostało wymienione całe sprzęgło z dociskiem itd olej w skrzyni plus wszystkie cięgna skrzyni. No i zauważyłem że ostatnio po 1wsze nie da się wbić 2 bez zgrzytu przy odcince a po 2gie to problem z redukcją na 2 i tylko na 2, tak jak by nie do końca wysprzęglało i to nie zawsze. Zawsze jak redukuje robie międzygazy. Czepiać się oleju czy to raczej wina sprzęgła, poduch silnika ( też nowe ale jak dla mnie silnik tańczy bardziej jak na starych), ewentualnie nowe zamienniki cięgna ( niestety ori to 400zł za komplet.). Jak zły temat to prosze usunac tongue.gif Olej mi pasuje bo generalnie na zimno skrzynia sie dziwnie zachowuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 16:12
Post #4624









CYTAT(MisioLBN @ Tue, 03 Jan 2017 - 15:47) *
Meguin 5w40 4l kosztuje 125zł plus filterek 18zł bodajże x2 = 286zł

koszt wymiany i poświęcony czas ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Tue, 03 Jan 2017 - 16:13
Post #4625


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(hexx @ Tue, 03 Jan 2017 - 16:12) *
koszt wymiany i poświęcony czas ?

Free bo to mój czas a jak na razie sprawa mi to fun tongue.gif To jeszzce ten wiek że lubie sobie podłubać przy samochodzie. Sama zmiana filterku sporo daje dobrego dla silnika. Urban legend mówi że lepiej dolewać olej i zmieniać filtry oleju jak zmieniać olej ale zostawiać stare filtry. Chociaż ja ostanio przy 3ciej wymianie oleju w ciągu 2 miesięcy już zostawiłem stary filtr tylko olej zmieniłem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 16:17
Post #4626









a ile dokładnie litrów wchodzi do układu ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Tue, 03 Jan 2017 - 16:19
Post #4627


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(hexx @ Tue, 03 Jan 2017 - 16:17) *
a ile dokładnie litrów wchodzi do układu ?

Dokładnie 4.2l ale wlewam zawsze 4l bo na bagnecie i tak jest max ( korek spustowy jest z boku i nie spuścisz do końca oleju bez przechylania samochodu, jedynie po zalaniu płukanki się w to bawiłem)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 16:23
Post #4628









No to 1 litr (niecały litr) Amsoila 5/50 kosztuje jakieś 45 PLN
za 5 litrów (5 butelek) zapłacisz 225,00 PLN + 18 PLN za filtr ..... 243,00 PLN

wymieniasz co 15k km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Tue, 03 Jan 2017 - 16:33
Post #4629


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(hexx @ Tue, 03 Jan 2017 - 16:23) *
No to 1 litr (niecały litr) Amsoila 5/50 kosztuje jakieś 45 PLN
za 5 litrów (5 butelek) zapłacisz 225,00 PLN + 18 PLN za filtr ..... 243,00 PLN

wymieniasz co 15k km

Jesteś pewny tych wymian co 15kkm ? Jakoś do mnie nie trafia taka rzadka zmiana, zawsze mówiłem nie wincyj jak 10kkm.
Na razie zamówiłem 5l meguina bo dobra cena 129zł tak na zaś ale spróbuje tak jak mówisz przy kolejnej zmianie. Może się amsoil trafi w dobrym prajsie. Plus TomekEVO musii go mieć w ofercie bo tylko u niego robie zakupy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 16:39
Post #4630









Oczywiście, że tak.
W Mustangu zmieniam co 15k (a tam olej nie ma lekko) i nie ma problemu.


Kiedyś jak jeszcze mi się chciało (i miałem za darmo tongue.gif) to robiłem badania w silniku 1.8T oleju po 15k km.. i to nie jakiegoś mega dobrego. Żadne wyczynowe oleje tylko takie trochę lepsze.
Pakietów dodatków zawsze miały jeszcze pod dostatkiem i można było je spokojnie używać do 30k km, więc tym bardziej Amsoil 5/50 spokojnie da radę.

Do LPG tym bardziej powinien być 5/50 a nie 5/40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 03 Jan 2017 - 20:37
Post #4631


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(MisioLBN @ Tue, 03 Jan 2017 - 16:33) *
Jesteś pewny tych wymian co 15kkm ? Jakoś do mnie nie trafia taka rzadka zmiana, zawsze mówiłem nie wincyj jak 10kkm.
Na razie zamówiłem 5l meguina bo dobra cena 129zł tak na zaś ale spróbuje tak jak mówisz przy kolejnej zmianie. Może się amsoil trafi w dobrym prajsie. Plus TomekEVO musii go mieć w ofercie bo tylko u niego robie zakupy.


Dziękuje za zaufanie biggrin.gif . Amsoil jest w długoterminowych planach ale puki co do oferty wchodzą Neste i Millers.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Tue, 03 Jan 2017 - 22:28
Post #4632


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(tomek evo @ Tue, 03 Jan 2017 - 20:37) *
Dziękuje za zaufanie biggrin.gif . Amsoil jest w długoterminowych planach ale puki co do oferty wchodzą Neste i Millers.

Czasem wystarczy odpowiednia jakość obsługi i przestają się liczyć złotówki tongue.gif nawet nie patrze czy inni przypadkiem nie mają 2zł taniej. Co do amsoila spokojnie dziś zamówiłem te 5l meguina bo fajna promocja to mam zapasu na prawie rok bo zmiana oleju wypadnie mi w kwietniu także do kolejnej zimy mam z głowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 04 Jan 2017 - 07:52
Post #4633









Przy 2 PLN wiadomo, że nie..
ale jak już u starego i wypróbowanego sprzedawcy robi się 70 PLN na niezbyt dużym zamówieniu.. to człowiek się zastanawia czy przypadkiem "nie jest dymany tak po starej znajomości" laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kabanv70
post Wed, 04 Jan 2017 - 08:56
Post #4634


User
Dołączył: Sat, 11 August 2012
Skąd: wpr





Ciekawostka:
Saab B235R panewkowy

Temp oleju: ~85st
V: 160km/h

Ciśnienie oleju Amsoil SS 5W50 ok 6bar
Ciśnienie oleju Neste CP 0W40 ok 5,6bar
Pomiar z podstawki filtra.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Wed, 04 Jan 2017 - 09:01
Post #4635


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(kabanv70 @ Wed, 04 Jan 2017 - 08:56) *
Ciekawostka:
Saab B235R panewkowy

Temp oleju: ~85st
V: 160km/h

Ciśnienie oleju Amsoil SS 5W50 ok 6bar
Ciśnienie oleju Neste CP 0W40 ok 5,6bar
Pomiar z podstawki filtra.

Nic to nie wniosło bo porównujesz 2 różne lepkości oleju... Wiadomo że w50 będzie miał wyższe ciśnienie od w40....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kabanv70
post Wed, 04 Jan 2017 - 10:29
Post #4636


User
Dołączył: Sat, 11 August 2012
Skąd: wpr





Spodziewalem się nizszego cisnienia ale w takim stopniu. Duzo miejsca nie zajelo a ktos moze uznac to za ciekawe wink.gif Do kazdego dodany AR9100 ale to wplywu raczej nie ma zadnego.
Za kilka tysi ocenię też czy sa roznice w zuzyciu oleju, jako ze robie w kolko te same trasy podobnym tempem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 04 Jan 2017 - 10:55
Post #4637


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(kabanv70 @ Wed, 04 Jan 2017 - 10:29) *
Spodziewalem się nizszego cisnienia ale w takim stopniu. Duzo miejsca nie zajelo a ktos moze uznac to za ciekawe wink.gif Do kazdego dodany AR9100 ale to wplywu raczej nie ma zadnego.
Za kilka tysi ocenię też czy sa roznice w zuzyciu oleju, jako ze robie w kolko te same trasy podobnym tempem.


Pewnie że ciekawe. Całkiem możliwe że ten 0W40 ma większy przepływ niż ten 5W50 i lepiej służy dzięki temu silnikowi.
A na jałowych obrotach na rozgrzanym oleju jakie ciśnienia obydwu ?
A tak przy okazji - przy jakim ciśnieniu w tym Twoim silniku puszcza zawór upustowy pompy ? - ile jest ciśnienia po odpaleniu na zimnym zupełnie ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bybus
post Wed, 04 Jan 2017 - 12:22
Post #4638


Rookie
Dołączył: Mon, 14 January 2013





tomek evo

Czy Penrite 10 Teths 10W40 Racing to dobry wybór do S8 D2 4.2 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 04 Jan 2017 - 12:55
Post #4639









CYTAT(kabanv70 @ Wed, 04 Jan 2017 - 08:56) *
Temp oleju: ~85st
V: 160km/h

na pewno masz taką temperaturę oleju ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 04 Jan 2017 - 13:11
Post #4640









CYTAT(MisioLBN @ Wed, 04 Jan 2017 - 09:01) *
Nic to nie wniosło bo porównujesz 2 różne lepkości oleju... Wiadomo że w50 będzie miał wyższe ciśnienie od w40....

jeżeli 40 jest w górnej granicy lepkościowej a 50 w dolnej, to ich parametry będą bardzo zbliżone
choć patrząc na temperaturę 85 stopni (i to w silniku turbo przy 160km/h) ... i jeżeli nie jest to błąd pomiaru (a pewnie jest) to olej nie osiąga nawet swojej roboczej temperatury pracy smile.gif
więc całe pomiary.. psu na budę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

367 Stron V  « < 230 231 232 233 234 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 00:03