JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Tue, 03 Jan 2017 - 15:47
Post
#4621
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
źle liczysz policz i podaj jaki masz koszt jednej wymiany oleju... ale taki kompletny a potem zrobimy to samo wyliczenie na znacznie lepszym oleju z wymianą co 15km Meguin 5w40 4l kosztuje 125zł plus filterek 18zł bodajże x2 = 286zł Wcześniej lałem specola za 65zł 4l x2 166zł z filterkami Jeszcze wcześniej Valvoline 5w50 po 100zł za 4l x2 236zł z filterkami Na valvo było wszystko git, silnik w środku idealnie czysty jak nóweczka a miał ponad 250kkm przelotu ale umarła pompa oleju potem długie przeprawy czemu co gdzie i jak i koniec końców zrezygnowałem z tego oleju też za sprawą tego wątku. Na specolu jak najbardziej wszystko było w normie i w sumie kupiłem meguina dla świętego spokoju. |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 03 Jan 2017 - 15:47
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 03 Jan 2017 - 15:57
Post
#4622
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Obserwuje wasz temat od jakiegoś czasu, niestety mało rozumiem. Operujecie trudnymi do zrozumienia hasłami, wywyższacie jeden olej nad drugi ale jak to wygląda w praktyce ? Dwa takie same silniki użytkowane w podobny sposób i co się dzieje jak silnik jeździ na jakimś Mobil 1 0w40 a tych olejach z USA? Co jeden padnie po 300tyś a drugi po 600tyś? Nie mówię tu o użytkowaniu silnika w sporcie... 10 lat temu nie było u nas tych świetnych marek, ludzie jeździli na popularnych olejach i zdarza się otwierać jakiś 15 letni silnik który nie wykazuje większego zużycia i wygląda niemal jak nowy... Nie chce wsadzać kija w mrowisko, ale czy spuszczanie się na tych bazach daje jakieś wymierne korzyści dla przeciętnego kowalskiego, który zwiększył moc o 30% ? Dzisiejsze konstrukcje są często zdecydowanie bardziej wymagające w kwestii odpowiedniego smarowania niż starsze generacje silników. Z jednej strony coraz lepsze/wytrzymalsze materiały do produkcji silników, z drugiej zdecydowanie większe wysilenie, skomplikowanie konstrukcyjne oraz konieczność szukania oszczędności co nie sprzyja projektowaniu pancernych silników. Do tego ekologia i projektowanie tak aby to wieczne nie było. Zwiększenie mocy o 30% może skutkować koniecznością zupełnie innego podejścia do kwestii smarowania niż przewiduje producent. Producenci popularnych olejów też dokładają swoja cegiełkę szukając jak najniższych kosztów produkcji i zmieniając formulacje olejów (niestety zazwyczaj na gorszą) przy zachowaniu dotychczasowych nazw handlowych. Kiedyś zatrzeć silnik to była sztuka a dziś wystarczy sobie kupić np. TSI z niewłaściwej serii i samo pójdzie -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Tue, 03 Jan 2017 - 16:11
Post
#4623
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Mam pytanie odnośnie oleju do skrzyni biegów Wiem że temat od silników ale też olej. Otóż miałem valvoline racing 75w80 w skrzyni i wszystko było miód, przepiecie z 1 na 2 przy odcinie to żaden problem. W między czasie zostało wymienione całe sprzęgło z dociskiem itd olej w skrzyni plus wszystkie cięgna skrzyni. No i zauważyłem że ostatnio po 1wsze nie da się wbić 2 bez zgrzytu przy odcince a po 2gie to problem z redukcją na 2 i tylko na 2, tak jak by nie do końca wysprzęglało i to nie zawsze. Zawsze jak redukuje robie międzygazy. Czepiać się oleju czy to raczej wina sprzęgła, poduch silnika ( też nowe ale jak dla mnie silnik tańczy bardziej jak na starych), ewentualnie nowe zamienniki cięgna ( niestety ori to 400zł za komplet.). Jak zły temat to prosze usunac Olej mi pasuje bo generalnie na zimno skrzynia sie dziwnie zachowuje.
|
|
|
gość_hexx_* |
Tue, 03 Jan 2017 - 16:12
Post
#4624
|
|
|
|
|
Tue, 03 Jan 2017 - 16:13
Post
#4625
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
koszt wymiany i poświęcony czas ? Free bo to mój czas a jak na razie sprawa mi to fun To jeszzce ten wiek że lubie sobie podłubać przy samochodzie. Sama zmiana filterku sporo daje dobrego dla silnika. Urban legend mówi że lepiej dolewać olej i zmieniać filtry oleju jak zmieniać olej ale zostawiać stare filtry. Chociaż ja ostanio przy 3ciej wymianie oleju w ciągu 2 miesięcy już zostawiłem stary filtr tylko olej zmieniłem. |
|
|
gość_hexx_* |
Tue, 03 Jan 2017 - 16:17
Post
#4626
|
|
a ile dokładnie litrów wchodzi do układu ?
|
|
|
Tue, 03 Jan 2017 - 16:19
Post
#4627
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
|
|
|
gość_hexx_* |
Tue, 03 Jan 2017 - 16:23
Post
#4628
|
|
No to 1 litr (niecały litr) Amsoila 5/50 kosztuje jakieś 45 PLN
za 5 litrów (5 butelek) zapłacisz 225,00 PLN + 18 PLN za filtr ..... 243,00 PLN wymieniasz co 15k km |
|
|
Tue, 03 Jan 2017 - 16:33
Post
#4629
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
No to 1 litr (niecały litr) Amsoila 5/50 kosztuje jakieś 45 PLN za 5 litrów (5 butelek) zapłacisz 225,00 PLN + 18 PLN za filtr ..... 243,00 PLN wymieniasz co 15k km Jesteś pewny tych wymian co 15kkm ? Jakoś do mnie nie trafia taka rzadka zmiana, zawsze mówiłem nie wincyj jak 10kkm. Na razie zamówiłem 5l meguina bo dobra cena 129zł tak na zaś ale spróbuje tak jak mówisz przy kolejnej zmianie. Może się amsoil trafi w dobrym prajsie. Plus TomekEVO musii go mieć w ofercie bo tylko u niego robie zakupy. |
|
|
gość_hexx_* |
Tue, 03 Jan 2017 - 16:39
Post
#4630
|
|
Oczywiście, że tak.
W Mustangu zmieniam co 15k (a tam olej nie ma lekko) i nie ma problemu. Kiedyś jak jeszcze mi się chciało (i miałem za darmo ) to robiłem badania w silniku 1.8T oleju po 15k km.. i to nie jakiegoś mega dobrego. Żadne wyczynowe oleje tylko takie trochę lepsze. Pakietów dodatków zawsze miały jeszcze pod dostatkiem i można było je spokojnie używać do 30k km, więc tym bardziej Amsoil 5/50 spokojnie da radę. Do LPG tym bardziej powinien być 5/50 a nie 5/40 |
|
|
Tue, 03 Jan 2017 - 20:37
Post
#4631
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Jesteś pewny tych wymian co 15kkm ? Jakoś do mnie nie trafia taka rzadka zmiana, zawsze mówiłem nie wincyj jak 10kkm. Na razie zamówiłem 5l meguina bo dobra cena 129zł tak na zaś ale spróbuje tak jak mówisz przy kolejnej zmianie. Może się amsoil trafi w dobrym prajsie. Plus TomekEVO musii go mieć w ofercie bo tylko u niego robie zakupy. Dziękuje za zaufanie . Amsoil jest w długoterminowych planach ale puki co do oferty wchodzą Neste i Millers. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Tue, 03 Jan 2017 - 22:28
Post
#4632
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Dziękuje za zaufanie . Amsoil jest w długoterminowych planach ale puki co do oferty wchodzą Neste i Millers. Czasem wystarczy odpowiednia jakość obsługi i przestają się liczyć złotówki nawet nie patrze czy inni przypadkiem nie mają 2zł taniej. Co do amsoila spokojnie dziś zamówiłem te 5l meguina bo fajna promocja to mam zapasu na prawie rok bo zmiana oleju wypadnie mi w kwietniu także do kolejnej zimy mam z głowy. |
|
|
gość_hexx_* |
Wed, 04 Jan 2017 - 07:52
Post
#4633
|
|
Przy 2 PLN wiadomo, że nie..
ale jak już u starego i wypróbowanego sprzedawcy robi się 70 PLN na niezbyt dużym zamówieniu.. to człowiek się zastanawia czy przypadkiem "nie jest dymany tak po starej znajomości" |
|
|
Wed, 04 Jan 2017 - 08:56
Post
#4634
|
|
User Dołączył: Sat, 11 August 2012 Skąd: wpr |
Ciekawostka:
Saab B235R panewkowy Temp oleju: ~85st V: 160km/h Ciśnienie oleju Amsoil SS 5W50 ok 6bar Ciśnienie oleju Neste CP 0W40 ok 5,6bar Pomiar z podstawki filtra. |
|
|
Wed, 04 Jan 2017 - 09:01
Post
#4635
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Ciekawostka: Saab B235R panewkowy Temp oleju: ~85st V: 160km/h Ciśnienie oleju Amsoil SS 5W50 ok 6bar Ciśnienie oleju Neste CP 0W40 ok 5,6bar Pomiar z podstawki filtra. Nic to nie wniosło bo porównujesz 2 różne lepkości oleju... Wiadomo że w50 będzie miał wyższe ciśnienie od w40.... |
|
|
Wed, 04 Jan 2017 - 10:29
Post
#4636
|
|
User Dołączył: Sat, 11 August 2012 Skąd: wpr |
Spodziewalem się nizszego cisnienia ale w takim stopniu. Duzo miejsca nie zajelo a ktos moze uznac to za ciekawe Do kazdego dodany AR9100 ale to wplywu raczej nie ma zadnego.
Za kilka tysi ocenię też czy sa roznice w zuzyciu oleju, jako ze robie w kolko te same trasy podobnym tempem. |
|
|
Wed, 04 Jan 2017 - 10:55
Post
#4637
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Spodziewalem się nizszego cisnienia ale w takim stopniu. Duzo miejsca nie zajelo a ktos moze uznac to za ciekawe Do kazdego dodany AR9100 ale to wplywu raczej nie ma zadnego. Za kilka tysi ocenię też czy sa roznice w zuzyciu oleju, jako ze robie w kolko te same trasy podobnym tempem. Pewnie że ciekawe. Całkiem możliwe że ten 0W40 ma większy przepływ niż ten 5W50 i lepiej służy dzięki temu silnikowi. A na jałowych obrotach na rozgrzanym oleju jakie ciśnienia obydwu ? A tak przy okazji - przy jakim ciśnieniu w tym Twoim silniku puszcza zawór upustowy pompy ? - ile jest ciśnienia po odpaleniu na zimnym zupełnie ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wed, 04 Jan 2017 - 12:22
Post
#4638
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 January 2013 |
tomek evo
Czy Penrite 10 Teths 10W40 Racing to dobry wybór do S8 D2 4.2 ? |
|
|
gość_hexx_* |
Wed, 04 Jan 2017 - 12:55
Post
#4639
|
|
|
|
|
gość_hexx_* |
Wed, 04 Jan 2017 - 13:11
Post
#4640
|
|
Nic to nie wniosło bo porównujesz 2 różne lepkości oleju... Wiadomo że w50 będzie miał wyższe ciśnienie od w40.... jeżeli 40 jest w górnej granicy lepkościowej a 50 w dolnej, to ich parametry będą bardzo zbliżone choć patrząc na temperaturę 85 stopni (i to w silniku turbo przy 160km/h) ... i jeżeli nie jest to błąd pomiaru (a pewnie jest) to olej nie osiąga nawet swojej roboczej temperatury pracy więc całe pomiary.. psu na budę |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 00:03 |