Nowy Ford Focus RS z 4x4 |
Nowy Ford Focus RS z 4x4 |
Wed, 18 Nov 2015 - 05:50
Post
#281
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ |
Kolega powyżej ma racje. Jakis czas temu robiłem remap ACD w swoim Evo. Trudna akcja
|
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 18 Nov 2015 - 05:50
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 07:59
Post
#282
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Sorry, pogrzebać to i może ktoś pogrzebie, ale nie ma szans na bezpieczny i przetestowany program od firm trzecich. Nie w takim systemie AWD jaki jest w RSie. Moim zdaniem jest. Ale raczej tylko od kogos ze wsparciem fabryki, czyli, tak jak juz padlo w temacie, np Mountune. A wiec na pewno nie bedzie tanio. Poza tym tez kwestia czasu i tego jak ogolnie duze bedzie wsparcie aftermarketu. Doskonalym przykladem jest wlasnie mapowanie dyfrow w Evo - przez dluzszy czas jedyna opcja byl kontroler Ralliart, teraz juz normalnie w PL chlopaki mapuja. Ale "pare" lat minelo. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 09:56
Post
#283
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
bez przesady, w evo to już od dawna stroją kompy pokroju pectel czy motec do dyfrów... imo temat jest do ogarnięcia, łatwe to nie będzie - ale nie wierzę w to, że nikt się do tego nie dobierze i że każdy zrobi to źle(pomijam mountune).
-------------------- www.time4rally.pl
|
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 10:15
Post
#284
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Panowie oddzielmy dwa diametralnie różniące się światy sportu wyczynowego i ulicznej poprykawki.
Podejrzewam, że to auto ma kilka ustawień fabrycznych coś w rodzaju DCCD czy AYC i dla 99% klientów to zupełnie wystarczy. -------------------- A110S
|
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 10:33
Post
#285
|
|
User Dołączył: Mon, 05 January 2015 |
Co do tego czym się zajmuje, to niewiele mogę powiedzieć, bo zobowiązują mnie "umowy" do trzymania języka za zębami. Ale głownie rozwiązujemy kwestie pod tytułem "nie da się" z dziedziny robotyki, automatyki i progamowania tego szajsu. Robimy prototypy "urządzeń" naprawdę skomplikowamych. Dlatego uważam że nie ma czegoś takiego, że się nie da
Spójrzcie na to z innej strony. Dla większości z nas rozkmina takiego ECU to czarna magia. Dla osoby która zajmuje się takimi tematami całe życie, to kwestia posiedzenia nad tym i tyle. Co do samego rozwiązania oddzielnych sprzęgieł w fordzie na każde koło, zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem przerost formy nad treścią jestem ciekawy o ile takie rozwiązanie jest skuteczniejsze od innych rozwiązań. |
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 10:39
Post
#286
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin |
Ale Panowie, Wy tutaj teraz rozważacie konkretne zmiany parametrów, nastawów i zachowań, a mowa była "tylko" o zwiększeniu ewentualnych limiterów, żeby komp AWD zechciał łaskawie przekazać dodatkowy % analogicznie do seryjnych nastawów. Tak przynajmniej ja zrozumiałem zaczątki tej dyskusji...
-------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 12:50
Post
#287
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
tylko te tylko pewnie w roznych sytuacjach jest rozne. limit dla trybu torowego jest inny limit dla trybu normal tez, limity pewnie uzaleznione sa tez od kilku innych tabel. w dzisiejszym swiecie nic nie jest takie proste jak kiedys. dzis juz nawet ustawia sie kiedy i gdzie samochod ma spelniac normy emisji spalin.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 13:49
Post
#288
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
dokładnie jak noorec pisze. Oczywiście, że prędzej czy później będą robić cuda z tym lub innym sterowaniem tym systemem.
wojtek111 weź pod uwagę kwestie patentów, być może systemu z EVO nie mogli skopiować. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 15:47
Post
#289
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ |
Moim zdaniem nie będzie żadnych limiterów w ecu od napędu dot. "przyjęcia" przez daną oś konkretnej ilości niutonometrów. Limity, o których mowa to zapewne wyłącznie rozdział momentu, niezależnie od tego jaką on ma maksymalną wartość.
|
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 16:15
Post
#290
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
a jak oni mierza jaki moment przechodzi? poprzez pomiar temperaturyoleju ? jakis pomiar sily zaciskajacej poprzez tensometry czy co?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 16:34
Post
#291
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Wystarczy odpowiedni czujnik np na wejsciu tylnego mostu. Skoro mozna mierzyc moment dostarczony na kolo zamachowe i porownywac z wartoscia "spodziewana" dla danych obrotow, polozenia przepustnicy, ilosci zassanego powietrza i innych parametrow, to na pewno mozna mierzyc i dostarczony na wal.
Moim zdaniem nie będzie żadnych limiterów w ecu od napędu dot. "przyjęcia" przez daną oś konkretnej ilości niutonometrów. Limity, o których mowa to zapewne wyłącznie rozdział momentu, niezależnie od tego jaką on ma maksymalną wartość. Hmmm, pisal o tym koles, ktory zajmowal sie tworzeniem tego systemu. Chyba mozna mu wierzyc. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 16:37
Post
#292
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 03 March 2013 |
na amerykańskim forum subaru wypowiada się jego wieloletni użytkownik (maniak subaru), który parę lat temu został zatrudniony przez Ford Performance i jest odpowiedzialny za soft od ECU AWD w RS. "Wyśpiewał" bardzo dużo o tym napędzie i zarzeka się, że system wszystkie "gratisy" nie prześle na tył, tylko i wyłącznie na przód.
-------------------- ..:: www.promoto.nutron.pl ::..
GR Yaris 2020 / Focus RS mk3 / Fiesta ST150 / Focus ST225 |
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 17:31
Post
#293
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Ja mu nie wierzę i co mi zrobicie?
A jaki ma być sens tego rozwiązania? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 17:43
Post
#294
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Hmmm, moze chronienie tylnego dyfra
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 18:30
Post
#295
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 03 March 2013 |
pewnie, że chronienie dyfra - co zresztą napisał - dyfer jest na limicie. W grę wchodziłby dyfer z większą ilością płytek lub większa średnica płytek i tu kłania się potencjalny pakiet od Mountune lub Shelby ((((((((((:
-------------------- ..:: www.promoto.nutron.pl ::..
GR Yaris 2020 / Focus RS mk3 / Fiesta ST150 / Focus ST225 |
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 21:32
Post
#296
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
Wystarczy odpowiedni czujnik np na wejsciu tylnego mostu. Skoro mozna mierzyc moment dostarczony na kolo zamachowe i porownywac z wartoscia "spodziewana" dla danych obrotow, polozenia przepustnicy, ilosci zassanego powietrza i innych parametrow, to na pewno mozna mierzyc i dostarczony na wal. Momentu sie nie mierzy, tylko modeluje, czujniki sa za drogie. Moim zdaniem nie będzie żadnych limiterów w ecu od napędu dot. "przyjęcia" przez daną oś konkretnej ilości niutonometrów. Limity, o których mowa to zapewne wyłącznie rozdział momentu, niezależnie od tego jaką on ma maksymalną wartość. Beda, beda ,ze wzgledu na ochrone komponentow - dyfra i sprzegiel. Jesli dyfer jest policzony na konkretny moment z malym zapasem (bo tak to sie teraz robi i tak ma byc ze wzgledu na koszty, mase, moment bezwladnosci, zreszta czesc wyspiewal to rowniez wspomniany inzynier Forda) to nie ma sensu ruszac limiterow, ewentualnie w niewielkim zakresie. Bo cholere pakowac cos co zniesie wiecej niz potrzeba? Jedynym powodem moze byc to, ze element jest wspolny z wersja o wiekszym momencie, wtedy jesli oplaca sie z finansowego punktu widzenia to owszem, wklada sie przeprojektowane elementy. -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 22:01
Post
#297
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Więc przy strzale ze sprzęgła zamieli przednimi kolami?
Tam skrzynia man czy aut? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 22:36
Post
#298
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 |
W tym przypadku za przeniesienie momentu odpowiada sprzęgło na wale, które spina się przenosząc maksymalnie odpowiedni moment. Nie jest to oczywiście takie trywialne zagadnienie bo w grę wchodzi jeszcze to na jak przyczepnej nawierzchni jedziemy, ale spięcie sprzęgła na wale wyznacza maksymalną wartość. Ewentualnym limitem będą też wartości przenoszone przez sprzęgła na półosiach, tak przypuszczam.
|
|
|
Wed, 18 Nov 2015 - 23:21
Post
#299
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 03 March 2013 |
filmik zawierający mniej i bardziej konkretne informacje o aucie ==> https://youtu.be/-UIM95NiqhE
Jeśli chodzi o AWD to między innymi takich rzeczy się dowiadujemy: * Up to 100% of torque to rear axle * System monitors car sensors 100 times per second (example inputs on slide: steering, throttle, engine output and speed, yaw rate, lateral and longitudinal acceleration, brake and ESC systems, wheel speeds, PTU and RDU temperature) * No center diff = infinite torque split * Thermal safeguards in place for extreme use * "Just because this vehicle is geared for track use doesn't mean we ignored the other requirements we had for AWD" (hot/cold weather testing, ice storm, sand, etc) * Drive modes - AWD tuning is the same for Normal/Sport. Track tunes the AWD to find the fastest way through a bend * Launch mode - Goal is to give the best acceleration time possible "Give as much torque to the rear wheels without slip". As soon as AWD mode is no longer needed it sends power back to the front Ford w listopadzie woził dziennikarzy na prawym: Jan Horn (Autobild), Germany: This car makes you look good. It flatters you and irons out your mistakes. Not that I made any, but you can instantly tell how competent the car is. Manuel Iglisch (Auto Bild Sportscar), Germany: I want to write 15 articles on this car. Iâm a big RS fan and this is by far the best one yet!â Stephan Helmreich (Sport Auto), Germany: Simply great, Iam speechless!â Horst von Sauma (Auto Zeitung), Germany: Wonderful car! Everythingâs perfect â seating position, steering, engine response, transmission. Drive modes are great, they really make the car behave differently. Itâs a brave move by Ford to not make any compromises with this car. And I can also drive slowly and comfortably in it, I donât have to drive fast all the time. Stephan Wagner (TopGear Deutschland), Germany: Unbelievable. The Audi RS3 and the Mercedes A45 canât match this car in terms of how fun it is to drive. Its even better than the Focus RS Mk2 that I have at home. Perfectly linear engine response. I can't believe how good it is. Roland Loewisch (Grip), Germany: I cant find anything negative to say about this car. It's simply fantastic and the drive modes is a stroke of genius you cant get it in any other car and the customers will no doubt love it. Alberto Sarasini (Autosprint), Italy: It just does what you want it to do. If you want to push it and have fun, you can. If you want a comfortable ride, you can do that too. I can't say anything bad about this car. Andrea Stassano (Quattroruote), Italy: This car is unique. The way the AWD system works is impressive and the drive modes are very nicely done. No other car offers what the RS has. Girogio Ursicino (Il Messagero), Italy: Its very good indeed. Lots of fun to drive and you feel safe all the time. I tried all the drive modes and I must say it works really well each setting gives the car a specific character. Jesus Aguado (Motor Press), Spain: You dont have to ask me what I think just look at this big smile! Alvaro Sauras Alonso (Autofacil/EVO), Spain: I like it a lot, a lot, a lot. Its just a perfect package and Im not sure I can think of a car thats better than this. Jose Luis Garcia Cano (El Mundo/Marca), Spain: Its precise, competent, powerful. But the most important thing is how fun it is to drive. -------------------- ..:: www.promoto.nutron.pl ::..
GR Yaris 2020 / Focus RS mk3 / Fiesta ST150 / Focus ST225 |
|
|
Thu, 19 Nov 2015 - 10:08
Post
#300
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 June 2009 Skąd: W-wa |
* Up to 100% of torque to rear axle To jest fizycznie niemożliwe, przecież on nie może odłączyć napędu przednich kół. Mi to wygląda na bardziej rozbudowany Haldex z szeroko dorobioną historyjką marketingową. -------------------- FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 15:14 |