Shoutbox 0 nowych PW 


40 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Nowy Ford Focus RS z 4x4
TJung
post Wed, 18 Nov 2015 - 05:50
Post #281


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Kolega powyżej ma racje. Jakis czas temu robiłem remap ACD w swoim Evo. Trudna akcja wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 18 Nov 2015 - 05:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kras
post Wed, 18 Nov 2015 - 07:59
Post #282


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(TomekST @ Tue, 17 Nov 2015 - 22:57) *
Sorry, pogrzebać to i może ktoś pogrzebie, ale nie ma szans na bezpieczny i przetestowany program od firm trzecich. Nie w takim systemie AWD jaki jest w RSie.

Moim zdaniem jest. Ale raczej tylko od kogos ze wsparciem fabryki, czyli, tak jak juz padlo w temacie, np Mountune. A wiec na pewno nie bedzie tanio.
Poza tym tez kwestia czasu i tego jak ogolnie duze bedzie wsparcie aftermarketu. Doskonalym przykladem jest wlasnie mapowanie dyfrow w Evo - przez dluzszy czas jedyna opcja byl kontroler Ralliart, teraz juz normalnie w PL chlopaki mapuja. Ale "pare" lat minelo.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 18 Nov 2015 - 09:56
Post #283


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





bez przesady, w evo to już od dawna stroją kompy pokroju pectel czy motec do dyfrów... imo temat jest do ogarnięcia, łatwe to nie będzie - ale nie wierzę w to, że nikt się do tego nie dobierze i że każdy zrobi to źle(pomijam mountune).


--------------------
www.time4rally.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 18 Nov 2015 - 10:15
Post #284


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Panowie oddzielmy dwa diametralnie różniące się światy sportu wyczynowego i ulicznej poprykawki.
Podejrzewam, że to auto ma kilka ustawień fabrycznych coś w rodzaju DCCD czy AYC i dla 99% klientów to zupełnie wystarczy.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtek1111
post Wed, 18 Nov 2015 - 10:33
Post #285


User
Dołączył: Mon, 05 January 2015





Co do tego czym się zajmuje, to niewiele mogę powiedzieć, bo zobowiązują mnie "umowy" do trzymania języka za zębami. Ale głownie rozwiązujemy kwestie pod tytułem "nie da się" z dziedziny robotyki, automatyki i progamowania tego szajsu. Robimy prototypy "urządzeń" naprawdę skomplikowamych. Dlatego uważam że nie ma czegoś takiego, że się nie da smile.gif
Spójrzcie na to z innej strony. Dla większości z nas rozkmina takiego ECU to czarna magia. Dla osoby która zajmuje się takimi tematami całe życie, to kwestia posiedzenia nad tym i tyle.
Co do samego rozwiązania oddzielnych sprzęgieł w fordzie na każde koło, zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem przerost formy nad treścią biggrin.gif jestem ciekawy o ile takie rozwiązanie jest skuteczniejsze od innych rozwiązań.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Wed, 18 Nov 2015 - 10:39
Post #286


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





Ale Panowie, Wy tutaj teraz rozważacie konkretne zmiany parametrów, nastawów i zachowań, a mowa była "tylko" o zwiększeniu ewentualnych limiterów, żeby komp AWD zechciał łaskawie przekazać dodatkowy % analogicznie do seryjnych nastawów. Tak przynajmniej ja zrozumiałem zaczątki tej dyskusji...


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 18 Nov 2015 - 12:50
Post #287


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





tylko te tylko pewnie w roznych sytuacjach jest rozne. limit dla trybu torowego jest inny limit dla trybu normal tez, limity pewnie uzaleznione sa tez od kilku innych tabel. w dzisiejszym swiecie nic nie jest takie proste jak kiedys. dzis juz nawet ustawia sie kiedy i gdzie samochod ma spelniac normy emisji spalin.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 18 Nov 2015 - 13:49
Post #288


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





dokładnie jak noorec pisze. Oczywiście, że prędzej czy później będą robić cuda z tym lub innym sterowaniem tym systemem.
wojtek111 weź pod uwagę kwestie patentów, być może systemu z EVO nie mogli skopiować.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Wed, 18 Nov 2015 - 15:47
Post #289


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Moim zdaniem nie będzie żadnych limiterów w ecu od napędu dot. "przyjęcia" przez daną oś konkretnej ilości niutonometrów. Limity, o których mowa to zapewne wyłącznie rozdział momentu, niezależnie od tego jaką on ma maksymalną wartość.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 18 Nov 2015 - 16:15
Post #290


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





a jak oni mierza jaki moment przechodzi? poprzez pomiar temperaturyoleju ? jakis pomiar sily zaciskajacej poprzez tensometry czy co?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 18 Nov 2015 - 16:34
Post #291


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Wystarczy odpowiedni czujnik np na wejsciu tylnego mostu. Skoro mozna mierzyc moment dostarczony na kolo zamachowe i porownywac z wartoscia "spodziewana" dla danych obrotow, polozenia przepustnicy, ilosci zassanego powietrza i innych parametrow, to na pewno mozna mierzyc i dostarczony na wal.

CYTAT(TJung @ Wed, 18 Nov 2015 - 15:47) *
Moim zdaniem nie będzie żadnych limiterów w ecu od napędu dot. "przyjęcia" przez daną oś konkretnej ilości niutonometrów. Limity, o których mowa to zapewne wyłącznie rozdział momentu, niezależnie od tego jaką on ma maksymalną wartość.

Hmmm, pisal o tym koles, ktory zajmowal sie tworzeniem tego systemu. Chyba mozna mu wierzyc.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomekST
post Wed, 18 Nov 2015 - 16:37
Post #292


Frequent User
Dołączył: Sun, 03 March 2013





na amerykańskim forum subaru wypowiada się jego wieloletni użytkownik (maniak subaru), który parę lat temu został zatrudniony przez Ford Performance i jest odpowiedzialny za soft od ECU AWD w RS. "Wyśpiewał" bardzo dużo o tym napędzie i zarzeka się, że system wszystkie "gratisy" nie prześle na tył, tylko i wyłącznie na przód.


--------------------
..:: www.promoto.nutron.pl ::..
GR Yaris 2020 / Focus RS mk3 / Fiesta ST150 / Focus ST225
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 18 Nov 2015 - 17:31
Post #293


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Ja mu nie wierzę i co mi zrobicie?
A jaki ma być sens tego rozwiązania?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 18 Nov 2015 - 17:43
Post #294


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Hmmm, moze chronienie tylnego dyfra tongue.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomekST
post Wed, 18 Nov 2015 - 18:30
Post #295


Frequent User
Dołączył: Sun, 03 March 2013





pewnie, że chronienie dyfra - co zresztą napisał - dyfer jest na limicie. W grę wchodziłby dyfer z większą ilością płytek lub większa średnica płytek i tu kłania się potencjalny pakiet od Mountune lub Shelby ((((((((((:


--------------------
..:: www.promoto.nutron.pl ::..
GR Yaris 2020 / Focus RS mk3 / Fiesta ST150 / Focus ST225
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Wed, 18 Nov 2015 - 21:32
Post #296


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(Kras @ Wed, 18 Nov 2015 - 15:34) *
Wystarczy odpowiedni czujnik np na wejsciu tylnego mostu. Skoro mozna mierzyc moment dostarczony na kolo zamachowe i porownywac z wartoscia "spodziewana" dla danych obrotow, polozenia przepustnicy, ilosci zassanego powietrza i innych parametrow, to na pewno mozna mierzyc i dostarczony na wal.

Momentu sie nie mierzy, tylko modeluje, czujniki sa za drogie.

CYTAT(TJung @ Wed, 18 Nov 2015 - 14:47) *
Moim zdaniem nie będzie żadnych limiterów w ecu od napędu dot. "przyjęcia" przez daną oś konkretnej ilości niutonometrów. Limity, o których mowa to zapewne wyłącznie rozdział momentu, niezależnie od tego jaką on ma maksymalną wartość.

Beda, beda ,ze wzgledu na ochrone komponentow - dyfra i sprzegiel.

Jesli dyfer jest policzony na konkretny moment z malym zapasem (bo tak to sie teraz robi i tak ma byc ze wzgledu na koszty, mase, moment bezwladnosci, zreszta czesc wyspiewal to rowniez wspomniany inzynier Forda) to nie ma sensu ruszac limiterow, ewentualnie w niewielkim zakresie. Bo cholere pakowac cos co zniesie wiecej niz potrzeba? Jedynym powodem moze byc to, ze element jest wspolny z wersja o wiekszym momencie, wtedy jesli oplaca sie z finansowego punktu widzenia to owszem, wklada sie przeprojektowane elementy.


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 18 Nov 2015 - 22:01
Post #297


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Więc przy strzale ze sprzęgła zamieli przednimi kolami?
Tam skrzynia man czy aut?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Wed, 18 Nov 2015 - 22:36
Post #298


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





W tym przypadku za przeniesienie momentu odpowiada sprzęgło na wale, które spina się przenosząc maksymalnie odpowiedni moment. Nie jest to oczywiście takie trywialne zagadnienie bo w grę wchodzi jeszcze to na jak przyczepnej nawierzchni jedziemy, ale spięcie sprzęgła na wale wyznacza maksymalną wartość. Ewentualnym limitem będą też wartości przenoszone przez sprzęgła na półosiach, tak przypuszczam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomekST
post Wed, 18 Nov 2015 - 23:21
Post #299


Frequent User
Dołączył: Sun, 03 March 2013





filmik zawierający mniej i bardziej konkretne informacje o aucie ==> https://youtu.be/-UIM95NiqhE
Jeśli chodzi o AWD to między innymi takich rzeczy się dowiadujemy:

* Up to 100% of torque to rear axle
* System monitors car sensors 100 times per second (example inputs on slide: steering, throttle, engine output and speed, yaw rate, lateral and longitudinal acceleration, brake and ESC systems, wheel speeds, PTU and RDU temperature)
* No center diff = infinite torque split
* Thermal safeguards in place for extreme use
* "Just because this vehicle is geared for track use doesn't mean we ignored the other requirements we had for AWD" (hot/cold weather testing, ice storm, sand, etc)
* Drive modes - AWD tuning is the same for Normal/Sport. Track tunes the AWD to find the fastest way through a bend
* Launch mode - Goal is to give the best acceleration time possible "Give as much torque to the rear wheels without slip". As soon as AWD mode is no longer needed it sends power back to the front

Ford w listopadzie woził dziennikarzy na prawym:

Jan Horn (Autobild), Germany: €œThis car makes you look good. It flatters you and irons out your mistakes. Not that I made any, but you can instantly tell how competent the car is.

Manuel Iglisch (Auto Bild Sportscar), Germany: €œI want to write 15 articles on this car. I’m a big RS fan and this is by far the best one yet!”

Stephan Helmreich (Sport Auto), Germany: Simply great, Iam speechless!”

Horst von Sauma (Auto Zeitung), Germany: Wonderful car! Everything’s perfect – seating position, steering, engine response, transmission. Drive modes are great, they really make the car behave differently. It’s a brave move by Ford to not make any compromises with this car. And I can also drive slowly and comfortably in it, I don’t have to drive fast all the time.

Stephan Wagner (TopGear Deutschland), Germany: €œUnbelievable. The Audi RS3 and the Mercedes A45 can’t match this car in terms of how fun it is to drive. It€™s even better than the Focus RS Mk2 that I have at home. Perfectly linear engine response. I can'€™t believe how good it is.

Roland Loewisch (Grip), Germany: €œI can€™t find anything negative to say about this car. It'€™s simply fantastic and the drive modes is a stroke of genius €“ you can€™t get it in any other car and the customers will no doubt love it.

Alberto Sarasini (Autosprint), Italy: €œIt just does what you want it to do. If you want to push it and have fun, you can. If you want a comfortable ride, you can do that too. I can'€™t say anything bad about this car.

Andrea Stassano (Quattroruote), Italy: This car is unique. The way the AWD system works is impressive and the drive modes are very nicely done. No other car offers what the RS has.

Girogio Ursicino (Il Messagero), Italy: €œIt€™s very good indeed. Lots of fun to drive and you feel safe all the time. I tried all the drive modes and I must say it works really well €“ each setting gives the car a specific character.

Jesus Aguado (Motor Press), Spain: You don€™t have to ask me what I think€“ just look at this big smile!

Alvaro Sauras Alonso (Autofacil/EVO), Spain: €œI like it a lot, a lot, a lot. It€™s just a perfect package and I€™m not sure I can think of a car that€™s better than this.

Jose Luis Garcia Cano (El Mundo/Marca), Spain: €œIt€™s precise, competent, powerful. But the most important thing is how fun it is to drive.



--------------------
..:: www.promoto.nutron.pl ::..
GR Yaris 2020 / Focus RS mk3 / Fiesta ST150 / Focus ST225
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FF2004
post Thu, 19 Nov 2015 - 10:08
Post #300


Frequent User
Dołączył: Fri, 05 June 2009
Skąd: W-wa





CYTAT(TomekST @ Wed, 18 Nov 2015 - 23:21) *
* Up to 100% of torque to rear axle


To jest fizycznie niemożliwe, przecież on nie może odłączyć napędu przednich kół. Mi to wygląda na bardziej rozbudowany Haldex z szeroko dorobioną historyjką marketingową.


--------------------
FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno
Go to the top of the page
 
+Quote Post

40 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 15:14