Mercedes A 45 AMG, Nowy król super hot-hatchy? |
Mercedes A 45 AMG, Nowy król super hot-hatchy? |
Tue, 15 Oct 2013 - 06:20
Post
#221
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ |
Tu gdzie mieszkam nie ma wielu korków, a miasto to większości dwupasmowe drogi. W 80% codziennej jazdy jeżdże płynnie i spokojnie, nawet Evo :-) Robię rocznie kolo 12 tys km.
Nie, jeszcze nic nie zamówiłem, ale jestem zainteresowany. |
|
|
Tue, 15 Oct 2013 - 09:01
Post
#222
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm |
No to ile ci pali to EVO jak spokojnie jeździsz w mieście, schodzi do 10?
Ja jeżdżę w podobnych warunkach tzn. większość dwupasmówki i dość spokojnie więc dla porównania: RS monitor pokazuje mi aktualną wykorzystywaną moc- na autostradzie rzadko przekracza 70 KM, (więc dobrze piszesz, jackkpl ) i na tempomacie na autostradzie da się zejść poniżej 9 l. Ale w mieście bez korków 11,5, w korkach 16-17. Nie wyobrażam sobie, by AMG mogło zejść do 10 jeśli tylko masz odrobinę szacunku do siebie i będziesz ruszał spod świateł tak, jak to auto na to zasługuje ;-) -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Tue, 15 Oct 2013 - 09:42
Post
#223
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ |
No to ile ci pali to EVO jak spokojnie jeździsz w mieście, schodzi do 10? Ja jeżdżę w podobnych warunkach tzn. większość dwupasmówki i dość spokojnie więc dla porównania: RS monitor pokazuje mi aktualną wykorzystywaną moc- na autostradzie rzadko przekracza 70 KM, (więc dobrze piszesz, jackkpl ) i na tempomacie na autostradzie da się zejść poniżej 9 l. Ale w mieście bez korków 11,5, w korkach 16-17. Nie wyobrażam sobie, by AMG mogło zejść do 10 jeśli tylko masz odrobinę szacunku do siebie i będziesz ruszał spod świateł tak, jak to auto na to zasługuje ;-) Evo nie schodzi mi poniżej 14 l. w mieście (aczkolwiek moja "spokojna" jazda to nie jest ecodriving i raczej nie jestem zawalidrogą), a na trasie trudno zejść poniżej 12 (przy prędkościach około 140 km/h, bo wolniej nie jestem w stanie jechać). Też uważam, że A45 nie będzie w stanie przy normalnej jeździe (czyt. nie ecodriving) zejść poniżej 10 l, ale może się mylę, stąd moje pytania. No nic, poczekam albo spróbuję wysępić na kilka dni od jakiegoś dealera i wtedy zdam relację. |
|
|
Tue, 15 Oct 2013 - 11:53
Post
#224
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Jedna sprawa ,jaka zaobserwowalem , a moze wielu z was tego nie jest swiadomych. Jezdze sobie takim 2.0t 200 koni i przy mocniejszym wciskaniu gazu,ale do 3 tys rpm mozna jechac "eko", srednia na kompie 9.5pb(11lpg z dystrybutora). Po tych 100km i 9,5 sredniej, przez 2 minuty daje w palnik, 2x dochodze do 200 i zwalniam. Przez te 2 minuty wtryski 300cc pracuja na jakies 80%, pokonuje w tym czasie 5km. W tym czasie zuzywam 1,92l paliwa. Srednia po takiej akcji 10.9l/100.
Dlatego pisze,ze da sie zejsc do takich 10l nawet w miescie, tylko dla uzytkownika tego forum jest to nieosiagalne, bo ciezko nie pozwolic sobie na start spod swiatel i ogien do 120km/h. I znam ten bol, bo te 11lpg to robie przy swiadomym jezdzeniu jak emeryt , zeby sprawdzic teorie z praktyka. Na codzien wole miec frajde i doplacic to +2l na 100km, jak wszyscy, ktorzy tutaj pisza w temacie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 15 Oct 2013 - 12:34
Post
#225
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Nie wiem jak z benzyną T. W dieslu, moim passatem jak jeżdzę normalnie w mieście czyli tak jak inni lub ciut szybciej spalam 7l ON. Jak uprawiam dla testu jazdę emeryta spalam 7.5l z tym, że DSG. EOT
Nie wierzę w spalanie sugerowane przez producenta. Zawsze jest kilka litrów więcej -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Tue, 15 Oct 2013 - 12:57
Post
#226
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
Jedna sprawa ,jaka zaobserwowalem , a moze wielu z was tego nie jest swiadomych. Jezdze sobie takim 2.0t 200 koni i przy mocniejszym wciskaniu gazu,ale do 3 tys rpm mozna jechac "eko", srednia na kompie 9.5pb(11lpg z dystrybutora). Po tych 100km i 9,5 sredniej, przez 2 minuty daje w palnik, 2x dochodze do 200 i zwalniam. Przez te 2 minuty wtryski 300cc pracuja na jakies 80%, pokonuje w tym czasie 5km. W tym czasie zuzywam 1,92l paliwa. Srednia po takiej akcji 10.4l/100. Raczej 10,9 O spalaniu możnaby otworzyć (ale się nie otworzy) kolejny temat jeśli nie całe podforum. Rozmowa ile komu pali ma tyle odpowiedzi ile jest osób razy miast razy warunków, w których jeździli. Jeśli cokolwiek ma sens to wykresy jednostkowego zużycia paliwa. EOT -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Tue, 15 Oct 2013 - 15:23
Post
#227
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 February 2006 Skąd: Poznań |
A45 vs E63 :
http://www.youtube.com/watch?v=cgX1kzTMI1k |
|
|
Tue, 15 Oct 2013 - 16:58
Post
#228
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Dlatego pisze,ze da sie zejsc do takich 10l nawet w miescie, tylko dla uzytkownika tego forum jest to nieosiagalne, bo ciezko nie pozwolic sobie na start spod swiatel i ogien do 120km/h. I znam ten bol, bo te 11lpg to robie przy swiadomym jezdzeniu jak emeryt , zeby sprawdzic teorie z praktyka. Na codzien wole miec frajde i doplacic to +2l na 100km, jak wszyscy, ktorzy tutaj pisza w temacie. I właśnie bardzo się dziwię, dlaczego zacytowałeś mnie i dołożyłeś do tego teorię o różnicach 150 KM a 360 KM w 2.0l. Nie kupujemy 360 konnej zabawki żeby robić osiągi spalania poniżej 10 w mieście. Dopisałem, że może tak zrobić kobieta, która umie delikatnie jeździć i do tego nie chce szybciej jeździć. |
|
|
Tue, 15 Oct 2013 - 19:55
Post
#229
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ |
I właśnie bardzo się dziwię, dlaczego zacytowałeś mnie i dołożyłeś do tego teorię o różnicach 150 KM a 360 KM w 2.0l. Nie kupujemy 360 konnej zabawki żeby robić osiągi spalania poniżej 10 w mieście. Dopisałem, że może tak zrobić kobieta, która umie delikatnie jeździć i do tego nie chce szybciej jeździć. Ja podchodzę do tego trochę inaczej. Obecnie mam diesla do jazdy na codzień i Evo. Niestety mam coraz mniej czasu, zeby jezdzic Evo więc szukam auta, które mogloby być kompromisem pomiędzy Insignią a Evo. A45 wydaje sie do tego perfekcyjne, ja nie potrzebuje dużego wozu. Wożąc dziecko do przedszkola mogę sobie jezdzic eco a w weekend sprawdzać, co ten Merc potrafi. I to jest sens mojej zagwostki. Oczywiście pozostaje pytanie, czy A45 będzie wystaczająco wygodne do jazdy na codzień, ale wydaje mi się, że tak. |
|
|
Tue, 15 Oct 2013 - 20:21
Post
#230
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 July 2010 Skąd: Wisła |
Tomek, ja mam podobną opcje, niby moge jeździć dieslem ale nie mam czasu jeździć Megane, dlatego upalam go na codzień, wolno nie jeżdze, a średnie spalanie oscyluje na poziomie 10l/100km w przeciągu wszystkich tankowań, Marcin Bąk bedzie miał w przyszlym roku w Lipcu limitowaną Megane Trophy 275ps, ohlins, akrapovic i inne bajery, tylko 6 sztuk w polsce, moze to by był dobry wybór dla Ciebie?
|
|
|
Tue, 15 Oct 2013 - 20:29
Post
#231
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Ja podchodzę do tego trochę inaczej. Obecnie mam diesla do jazdy na codzień i Evo. Niestety mam coraz mniej czasu, zeby jezdzic Evo więc szukam auta, które mogloby być kompromisem pomiędzy Insignią a Evo. A45 wydaje sie do tego perfekcyjne, ja nie potrzebuje dużego wozu. Wożąc dziecko do przedszkola mogę sobie jezdzic eco a w weekend sprawdzać, co ten Merc potrafi. I to jest sens mojej zagwostki. Oczywiście pozostaje pytanie, czy A45 będzie wystaczająco wygodne do jazdy na codzień, ale wydaje mi się, że tak. Co nie zmienia faktu, że nie będziesz nim jeździł jako daily w taki sposób, żeby to spalanie było jak najmniejsze. Bez szaleństw - ok. Ale nie o kropelce. I tylko o tym cały czas mówię. |
|
|
Tue, 15 Oct 2013 - 20:32
Post
#232
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ |
Tomek, ja mam podobną opcje, niby moge jeździć dieslem ale nie mam czasu jeździć Megane, dlatego upalam go na codzień, wolno nie jeżdze, a średnie spalanie oscyluje na poziomie 10l/100km w przeciągu wszystkich tankowań, Marcin Bąk bedzie miał w przyszlym roku w Lipcu limitowaną Megane Trophy 275ps, ohlins, akrapovic i inne bajery, tylko 6 sztuk w polsce, moze to by był dobry wybór dla Ciebie? Nie, jestem skrzywiony na punkcie napędu na cztery koła. Nie chcę ani mocnego fwd, ani rwd. Co nie zmienia faktu, że nie będziesz nim jeździł jako daily w taki sposób, żeby to spalanie było jak najmniejsze. Bez szaleństw - ok. Ale nie o kropelce. I tylko o tym cały czas mówię. Tak, teraz kumam. Zle zrozumiałem Twoją wypowiedż. |
|
|
Tue, 15 Oct 2013 - 21:51
Post
#233
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
I właśnie bardzo się dziwię, dlaczego zacytowałeś mnie i dołożyłeś do tego teorię o różnicach 150 KM a 360 KM w 2.0l. Nie kupujemy 360 konnej zabawki żeby robić osiągi spalania poniżej 10 w mieście. Dopisałem, że może tak zrobić kobieta, która umie delikatnie jeździć i do tego nie chce szybciej jeździć. Zacytowalem Ciebie, bo nie do konca sie zgadzalem z Twoja wypowiedzia (glownie odnosnie kobiecej nogi). Chodzi tez o to,ze jadac z dzieckiem na pokladzie, A45 spali znacznie mniej, niz eko driving w EVO po chipsie. I chyba to jest to, nad czym TJung sie zastanawial. Teraz czekam na opinie, jak juz sobie to auto sprawi . -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wed, 16 Oct 2013 - 06:48
Post
#234
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
bo nie do konca sie zgadzalem z Twoja wypowiedzia (glownie odnosnie kobiecej nogi). Wiem, że duża część kobiet w ogóle nie ma pojęcia o jeździe i jeźdżąc spokojnie nie potrafi jeździć ekonomicznie, ale nie o tym temat, zwyczajnie czepiasz się słów które chyba są zrozumiałe (odnośnie delikatnej kobiecej nogi- moja potrafi zejść do niskich wartości, PMN kiedyś wklejał jaki jego Kobieta zrobiła wynik w M5, ale Ty widać chcesz się rozwodzić w tym temacie inaczej). NVM, EOT |
|
|
Wed, 16 Oct 2013 - 07:22
Post
#235
|
|
I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz |
Jeździłem ostatnio nową Bklasą na testach i dla zabawy posłuchałem komputera kiedy zmieniać biegi i jechałem jak ekopizda przez 18km. Efekt-3.2l/100km. Prywatnie żona ma takie auto i w życiu nie zeszła poniżej 4.6, ale też i tak nie jechałą. Ale w nowej B komp kazał mi zrzucać bieg na obroty na ok. 1300-1400, jedziesz do 1900 i zmiana biegu i tak od początku. Może tak jeżdżąc da się zrobić zadeklarowane przez nich spalania. W dupie mają trwałość motoru, ale spalanie wyjdzie.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
Wed, 16 Oct 2013 - 08:05
Post
#236
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk |
Jeździłem ostatnio nową Bklasą na testach i dla zabawy posłuchałem komputera kiedy zmieniać biegi i jechałem jak ekopizda przez 18km. Efekt-3.2l/100km. Prywatnie żona ma takie auto i w życiu nie zeszła poniżej 4.6, ale też i tak nie jechałą. Ale w nowej B komp kazał mi zrzucać bieg na obroty na ok. 1300-1400, jedziesz do 1900 i zmiana biegu i tak od początku. Może tak jeżdżąc da się zrobić zadeklarowane przez nich spalania. W dupie mają trwałość motoru, ale spalanie wyjdzie. A co to ma do trwałości motoru? Ja czasami też tak jeżdżę moją Vką jak mam ochotę na powolny crusing -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
Wed, 16 Oct 2013 - 08:11
Post
#237
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
A co to ma do trwałości motoru? Ja czasami też tak jeżdżę moją Vką jak mam ochotę na powolny crusing Skoro wyszło mu takie spalanie na 100 km to chyba chodzi o diesla. Trzeba Ci tłumaczyć jak to wpływa na jego żywotność? (1400-1900) ? Z dupy jest porównanie do Oplowskiego V6. Chyba, że po prostu musiałeś coś tu napisać. |
|
|
Wed, 16 Oct 2013 - 08:30
Post
#238
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk |
Co tacy agresywni wszyscy tutaj ostatnio? Napisałem bo gdzieś czytałem że to miało zły wpływ na stare jednostki napędowe a dzisiejsze silniki raczej z tym problemu nie mają. Ile w tym prawdy, nie wiem. Chętnie się douczę
-------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
Wed, 16 Oct 2013 - 08:34
Post
#239
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Skoro wyszło mu takie spalanie na 100 km to chyba chodzi o diesla. Trzeba Ci tłumaczyć jak to wpływa na jego żywotność? (1400-1900) ? Z dupy jest porównanie do Oplowskiego V6. Chyba, że po prostu musiałeś coś tu napisać. Też nie kumam turbo juz tłoczy nie cisniesz wiec korb nie obciązasz o co kaman? -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Wed, 16 Oct 2013 - 08:40
Post
#240
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
znam co najmniej trzy przypadki, gdzie diesle (czterocylindrowe) przestały normalnie jeździć po ekodrajwingu przez tysiące kilometrów do 2k RPM, a o DPFie chyba nie muszę mówić.
Co kto woli. Rodzimi tunerzy pewnie też się nie znają twierdząc, że utrubiony silnik powinien jeździć co jakiś czas w swoim szerszym zakresie obrotów a nie tylko w dolnej partii. Dynamicznie, nie znaczy kat pod czerwone. @dzdziadziuch - jeszcze raz Ci powtórzę, nie porównuj 4cyl. turbodiesla do starej V6 w benzynie, bo jej naprawdę nie miało co zaszkodzić. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 19:30 |