F1 - sezon 2013 |
F1 - sezon 2013 |
Sun, 30 Jun 2013 - 20:38
Post
#141
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 19 February 2005 Skąd: WaWa |
Warto dodać, że HAM stracił oponę zaraz za zjazdem do pitlane i musiał dymać całe kółko.
|
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 30 Jun 2013 - 20:38
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 01 Jul 2013 - 14:52
Post
#142
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź |
Najciekawszy wyścig do tej pory
Co do procedury startu ---to Web 'bluzgał" na zespół ...a nie odwrotnie .Może oni ruszają za niego zdalnie ( tak kiedyś chyba było jak w Top Gearze Hamond nie mógł sobie poradzić z ruszeniem bolidem ) Taki mały żarcik > Co do opon ..trzeba powołać komisję Macierewicza ..a nóż widelec ten carbon został zmieszany z brzozą ...albo co gorsza z trotylem -------------------- quattro
|
|
|
Tue, 02 Jul 2013 - 08:19
Post
#143
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
-------------------- |
|
|
Sun, 07 Jul 2013 - 15:19
Post
#144
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 28 June 2010 Skąd: Mogilno |
piękne podium ale nie da już się słuchać tych dwóch onanistów, jedzie ponad 20 zawodników ale cały czas tylko słychać jak się brandzlują nad Alonso
|
|
|
Sun, 07 Jul 2013 - 15:29
Post
#145
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów |
i uwazaja ze jak kimi wjedzie w DRS to na jednym kołku wyprzedzi seba
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Sun, 07 Jul 2013 - 21:05
Post
#146
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
koło Webera nokatuje kamerzyste BBC -------------------- |
|
|
Sun, 07 Jul 2013 - 21:40
Post
#147
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 28 June 2010 Skąd: Mogilno |
Kimi jak Kimi, ale że Roman się nie dał Ferdasowi
|
|
|
Tue, 09 Jul 2013 - 12:37
Post
#148
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
zmiany na rok 2014
http://scarbsf1.com/blog1/2013/07/08/2014-rules-first-look/ Front wing reduced front 1800mm to 1650mm wide Nose tip centered at 185mm high Front Bulkhead maximum height 525 Chassis height maximum 625mm Vanity panels still allowed Engines now 1.6l V6 turbo, Direct injection, fuel flow limited, 15k max RPM Energy Recovery systems to add +150hp from Kinetic and Turbo harvesting Race Fuel limited to 100kg Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season Single central exhaust pipe exiting 17-18.5cm behind rear axle line and 300-525mm high Last 150mm of tail pipe must point 5 degrees upwards No bodywork behind the tail pipe axis No lower beam wing Space still allowed for Y75 winglet (monkey seat) Top rear wing a little shallower Minimum weight 690Kg i ładny opis z blogu Sokoła http://sokolimokiem.tv/?p=8389 -------------------- |
|
|
Tue, 09 Jul 2013 - 12:58
Post
#149
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy |
Niedługo to silnik będzie musiał być z seicento....
|
|
|
Tue, 09 Jul 2013 - 14:00
Post
#150
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
a co powiesz o czasach 1.5T w F1, czyli lata 80-te ?
zmiany sa mega ogromne, małe silniki turbo + odzyskiwanie energii wpisuja sie w ogólny trend branzy moto cieszy mnie konsekwetne zmniejszanie znaczenia elementow aerodynamicznych sztywne przełozenia 8biegowych skrzyn biegów to tez mega zagadka -------------------- |
|
|
Tue, 09 Jul 2013 - 15:22
Post
#151
|
|
Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław |
Ciekawi mnie jak z przełożeniami będzie Monaco vs Monza
-------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
Tue, 09 Jul 2013 - 15:32
Post
#152
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
Ciekawi mnie jak z przełożeniami będzie Monaco vs Monza CYTAT Wracając do skrzyń biegów, ich przełożenia trzeba będzie nominować przed rozpoczęciem sezonu. Obecnie przepisy dopuszczają zgłoszenie 30 zębatek, z których można dowolnie korzystać w trakcie mistrzostw (oczywiście po piątkowych treningach trzeba dobrać przełożenia na resztę weekendu). W 2014 roku przez cały sezon będzie można stosować tylko jeden zestaw przełożeń – czy to na Monako, czy na Monzę. Dostępny będzie tylko jeden „dżoker” – raz w roku będzie można zmienić deklarację dotyczącą przełożeń. Spodziewam się, że zespoły dokonają podziału sezonu pod kątem charakterystyki torów i pewnie wszystkie skorzystają z „dżokera” w jednym momencie (gdzieś po Monako, a przed Silverstone…). tak jak napisał Sokół, pewnie przed SPA i Monzą zespoły zrobią Dzokera -------------------- |
|
|
Tue, 09 Jul 2013 - 16:39
Post
#153
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 May 2005 Skąd: Gliwice |
Cie pieron, chyba ładny wyścig był (niestety tylko fragmenty mogłem obejrzeć) a tu tak mało komentarzy.
Filmik z kółkiem Webbera (jakby ktoś nie widział) - http://www.youtube.com/watch?v=bbUQHergsZs A'propos zmian na 2014 to chyba trzeba założyć nowy temat. -------------------- '91 Sierra kombi 24V (BOA)
|
|
|
Sun, 14 Jul 2013 - 19:46
Post
#154
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy |
Najlepiej dla mnie jakby wrócili do zwykłej skrzyni i żeby szli w kierunku umiejętności kierowcy a nie aerodynamiki, opon itp, chociaż to też jest cześć wyścigu dobrze go zaplanować przez cały zespół.
|
|
|
Mon, 22 Jul 2013 - 21:51
Post
#155
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź |
Co do skrzyń przełożenia zostaną takie same na cały sezon...ale może będą wachlować przełożeniami głównymi .....pamiętać trzeba też ,że obecnie bolid uzyskuje ok 250Nm-300Nm momentu obrotowego...teraz będą to wielkości minimum 2 razy większe ...cała siłą napędowa dostępna będzie w szerszym zakresie prędkości ..i przy 8 begach pola mocy martwej praktycznie nie będą istniały .
Zapowiada się ciekawy sezon ...najbardziej interesuje mnie GP Ruskich -------------------- quattro
|
|
|
Tue, 23 Jul 2013 - 09:42
Post
#156
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow |
kiwi siła napędowa czyli moc, teraz moc auta maja dostępna od około 10000 do 15 - 16 000, i ten zakres wykorzystują, a zapewne jak obroty spadną w niższy zakres np przy wyprzedzaniu spadek mocy nie jest tak gwałtowny a jeśli obroty spadną poniżej zakresu pełnego ładowania turbo to będzie to o wiele gorsze. Ale to F1 juz jestem ciekaw rozwiązań inżynierskich mających na celu ograniczyć negatywne efekty związane z doładowaniem, na początku pewnie zaawansowane systemy podtrzymania obrotów turbiny, ale później nie wiadomo co będzie. Na pewno zmieni sie dziwiek będzie "pierdzieć" podczas podtrzymania. co uważam za zmiane na gorsze bo dziwiek bedzie bardzij przypominał rajdówki a nie oryginalne wycie dzisiejszych wysokoobrotowych silników.
Ciekaw jestem trwałości bo turbo pozwoli na dużo większa moc przy niższych obrotach czyli zwiększenie momentu obrotowego i duze obciązenie silnika i układu przeniesienie napedu - niestety mam nadzieje ze spadek osiągów nie będzie w związku z tym bardzo widoczny... (jak wiadomo wysoki max momentu obrotowy nie ma związku z osiągami) -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
Tue, 23 Jul 2013 - 11:16
Post
#157
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
(jak wiadomo wysoki max momentu obrotowy nie ma związku z osiągami) nie wracajmy do podstawówki i prostych wzorów matematycznych tymczasem Kobayashi szaleje w Ferrari po ulicach Moskwy -------------------- |
|
|
Sun, 28 Jul 2013 - 17:51
Post
#158
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź |
Ciekawy wyścig(GP Węgier) ....walka do samego końca między Raikonenem i Vetelem ....szkoda Grosjana ...wg mnie nie zasłużył na kare, mimo to niezłe 6 miejsce i punkty dla Lotusa .Massa wraca do korzeni czyli zaczyna jeździć jak stary dziad ,który rozpycha się na lewo i prawo ...wielki minus w moich oczach
-------------------- quattro
|
|
|
Sun, 28 Jul 2013 - 18:05
Post
#159
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 28 June 2010 Skąd: Mogilno |
oba Lotusy dzisiaj pięknie jechały bo Roman cisnął nawet Vettela
|
|
|
Fri, 02 Aug 2013 - 11:25
Post
#160
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Dźwięk nowego V6 T
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 09:58 |