Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi... |
Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi... |
Sat, 01 Jun 2013 - 17:09
Post
#7561
|
|
Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze |
Czy przepalona uszczelka pod głowicą między 2 a 3 cylindrem może powodować nagrzewanie się wydechu? (mocno się oparzyłem o końcówkę wydechu, więc nagrzewanie jest konkretne). Ciśnienie na cylindrach 1-12, 2-9, 3-7, 4-12.
Chodzi o silnik wolnossący 2.0 16v Pb -------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 01 Jun 2013 - 17:09
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 01 Jun 2013 - 17:35
Post
#7562
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2011 |
ja mam zwykly zdrowy 1.5 wolnossacy i jak chwile pozapierdzielam po miescie a potem spokojnie podjade pod dom to ma ponad 100*C ...
|
|
|
Sat, 01 Jun 2013 - 18:03
Post
#7563
|
|
Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze |
Chodzi o romalną jazdę w przedziale 2-3 krpm/min
-------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 22:04
Post
#7564
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Mam w planach samodzielnie ustawić rozrząd ale chcę mieć pewność, że będzie git więc postanowiłem utrudnić sobie to zadanie. Słyszałem, że jest narzędzie, którym można bardzo precyzyjnie zmierzyć pozycję tłoka w celu znalezienia punktu zero czyli aby wszystkie tłoki stały w jednej lini z dokładnością do 0,1mm. Coś na zasadzie suwmiarki zapuszczanej przez dekiel głowicy dziurą na świecę. Ponoć stosuje się to wtedy gdy nie ma znaków a przeważnie w dizlach. Bym sobie to kupił ale ni cholery nie mogę znaleść, bo nie wiem jak to się nazywa. Jak ktoś wie to niech napisze. Z góry dzięki.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 22:06
Post
#7565
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory |
A po co? Nie ma fabrycznej procedury? Co to za auto?
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 22:09
Post
#7566
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Jest procedura, są znaki ale silnik składany z trzech i kute korby custom, więc wszystko powinno pasować ale nie musi tak precyzyjnie jak jest na znakach.
Auto to volvo v40 T4 1998r. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 22:16
Post
#7567
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów |
Wydechu nie posadzałbym ze nagrzeje sie mocniej od walnietej uszczelki.
taki przyrzad do rozrzadu nazywa sie czujnik zegarowy ze statywem. do niego potrzeba przedłuzki na wysokośc głowicy i dekla, np szprychy -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 22:56
Post
#7568
|
|
Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze |
Tak sobie teraz gdybam, że skoro uszczelka padła między 2 a 3 cylindrem, to gdy np na drugim cylindrze jest suw wedechowy, to na trzecim jest suw sprężania. Jako, że jest nieszczelność, to ciśnienie wypycha mieszankę paliwowo powietrzną do sąsiadującego cylindra. Miesznaka dostaje się od razu do wydechu i tam zostaje dopalona. Oczywiście zmieniając się w ciepło. Druga sprawa, że taka mieszanka, z której część "ładunku" poszła do drugiego cylindra w trakcie spężania inaczej się spala i przez to np rośnie EGT. Oczywiście czuć spadek mocy silnika. Takie moje gdybanie, którego nie potrafię poprzeć doświadczeniem itd. Ma to jakiś sens?
-------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 23:25
Post
#7569
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
http://nokautimg3.pl/p-6a-e1-6ae14421ced0a...m-zegarowym.jpg
nie jest to zadna technika z kosmosu, mozesz sobie kupic czujnik z odpowiednia dla Twoich wymagan dokładnoscia i wymierzyc GMP z dokladnoscia przewyzszajaca grubosc filmu olejowego. Mam w planach samodzielnie ustawić rozrząd ale chcę mieć pewność, że będzie git więc postanowiłem utrudnić sobie to zadanie. Słyszałem, że jest narzędzie, którym można bardzo precyzyjnie zmierzyć pozycję tłoka w celu znalezienia punktu zero czyli aby wszystkie tłoki stały w jednej lini z dokładnością do 0,1mm. Coś na zasadzie suwmiarki zapuszczanej przez dekiel głowicy dziurą na świecę. Ponoć stosuje się to wtedy gdy nie ma znaków a przeważnie w dizlach. Bym sobie to kupił ale ni cholery nie mogę znaleść, bo nie wiem jak to się nazywa. Jak ktoś wie to niech napisze. Z góry dzięki. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Mon, 03 Jun 2013 - 07:00
Post
#7570
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa |
Mam w planach samodzielnie ustawić rozrząd ale chcę mieć pewność, że będzie git więc postanowiłem utrudnić sobie to zadanie. Słyszałem, że jest narzędzie, którym można bardzo precyzyjnie zmierzyć pozycję tłoka w celu znalezienia punktu zero czyli aby wszystkie tłoki stały w jednej lini z dokładnością do 0,1mm. Coś na zasadzie suwmiarki zapuszczanej przez dekiel głowicy dziurą na świecę. Ponoć stosuje się to wtedy gdy nie ma znaków a przeważnie w dizlach. Bym sobie to kupił ale ni cholery nie mogę znaleść, bo nie wiem jak to się nazywa. Jak ktoś wie to niech napisze. Z góry dzięki. Czujnik zegarowy zmierzy ci z dokładnością do 0,01. Do 0.1mm wystarczyłby głębokościomierz. Fakt jest taki że wszędzie zalecają wykonanie pomiaru za pomocą czujnika zegarowego. -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
Mon, 03 Jun 2013 - 22:19
Post
#7571
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY |
http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-przyrza...3103879510.html
Kup sobie coś w ten deseń z uchwytem przedłużającym. Wkładasz to w miejsce świecy/wtryskiwacza i kręcisz |
|
|
Mon, 03 Jun 2013 - 23:07
Post
#7572
|
|
User Dołączył: Mon, 21 June 2010 |
Panowie takie pytanie. Zaczął pulsować pedał sprzęgła, delikatnie ale wyczuwalnie. Sprzęgło jest nowe więc myślę, że to dwumas bo przy wymianie sprzęgła był sprawdzony i wykazywał delikatny, ale niegroźny luz. Autem nie rzuca przy odpalaniu, czy gaszeniu i nie słychać klekotania od dwumasu. Teraz pytanie. Jak długo można tak jeździć i czy nie będzie to zabójcze dla panewek? Bo najchętniej bym zrobił to od razu, ale na razie fundusze nie pozwalają, więc auto musi pojeździć jeszcze z 2 miesiące. Silnik to 1.9 dCi w Lagunie II.
|
|
|
Tue, 04 Jun 2013 - 07:04
Post
#7573
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 October 2006 Skąd: że znowu |
Opiszę sytuację: auto - golf 6 1.6tdi cr; odpalany na 10-15 sekund (w tym czasie przestawiony parę metrów) i gaszony. Następnie i tak już zabijająca silnik trasa 3 km i znów postój. Jak wytłumaczyć kobiecie dlaczego nie warto przestawiać tego auta (chodzi o tą pierwszą sytuację) bo ma to negatywny wpływ na silnik itp. Muszę ją postraszyć tylko muszę mieć twarde argumenty. Nie będę opisywał skąd ta sytuacja wynika, bo chodzi o jej lenistwo - z tym przestawianiem auta
|
|
|
Tue, 04 Jun 2013 - 09:34
Post
#7574
|
|
User Dołączył: Tue, 29 November 2011 |
Golf IV TDI ze skrzynią 6 i hydraulicznym sprzęgłem.
Notorycznie raz w roku puszcza mi pompka przy pedale sprzęgła. Irytuje mnie fakt, że muszę to robić raz w roku. Układ po wymianie zawsze odpowietrzany i zalewany nowym płynem hamulcowym. Co się dzieje? Nie uśmiecha mi się korzystać z lawety czy wozić ze sobą w zapasie pompki. Skrzyni mi się nie chce wyjmować żeby sprawdzić stan wysprzęglika. Jakieś pomysły? |
|
|
Tue, 04 Jun 2013 - 12:24
Post
#7575
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa |
Opiszę sytuację: auto - golf 6 1.6tdi cr; odpalany na 10-15 sekund (w tym czasie przestawiony parę metrów) i gaszony. Następnie i tak już zabijająca silnik trasa 3 km i znów postój. Jak wytłumaczyć kobiecie dlaczego nie warto przestawiać tego auta (chodzi o tą pierwszą sytuację) bo ma to negatywny wpływ na silnik itp. Muszę ją postraszyć tylko muszę mieć twarde argumenty. Nie będę opisywał skąd ta sytuacja wynika, bo chodzi o jej lenistwo - z tym przestawianiem auta Zabije DPF'a (nie nagrzeje się do temp. oczyszczania) i będzie konieczna wizyta w ASO, zabije aku (nie zdąży się naładować, jak jest traktowany do sprawdzenia w kompie) i będzie konieczna wymiana. Golf IV TDI ze skrzynią 6 i hydraulicznym sprzęgłem. Notorycznie raz w roku puszcza mi pompka przy pedale sprzęgła. Irytuje mnie fakt, że muszę to robić raz w roku. Układ po wymianie zawsze odpowietrzany i zalewany nowym płynem hamulcowym. Co się dzieje? Nie uśmiecha mi się korzystać z lawety czy wozić ze sobą w zapasie pompki. Skrzyni mi się nie chce wyjmować żeby sprawdzić stan wysprzęglika. Jakieś pomysły? Nie masz wzmocnionego docisku sprzęgła? -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
Tue, 04 Jun 2013 - 20:24
Post
#7576
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra |
Wie ktoś gdzie dostanę śrubę rzymską taka jak do rozporek? Bo na allegro widze same popierdółki?
|
|
|
Tue, 04 Jun 2013 - 20:45
Post
#7577
|
|
User Dołączył: Tue, 29 November 2011 |
Nie masz wzmocnionego docisku sprzęgła? Nie sądzę. Po wymianie kolejnej pompki chciałbym to solidnie odpowietrzyć. Po domowym sposobie pedał nie jest tak twardy jak bym chciał. Wiem, że istnieją przyrządy do ciśnieniowego odpowietrzania. Możesz coś polecić? Ewentualnie inne wskazówki. |
|
|
Tue, 04 Jun 2013 - 21:25
Post
#7578
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów |
Wie ktoś gdzie dostanę śrubę rzymską taka jak do rozporek? Bo na allegro widze same popierdółki? nbajblizszy tokarz lub sklep z lożyskami Nie sądzę. Po wymianie kolejnej pompki chciałbym to solidnie odpowietrzyć. Po domowym sposobie pedał nie jest tak twardy jak bym chciał. Wiem, że istnieją przyrządy do ciśnieniowego odpowietrzania. Możesz coś polecić? Ewentualnie inne wskazówki. bywa tak, ze zły płyn utrudnia lub nawet uniemozliwia prace sprzegła. sprawdz czy zalewasz płynem zalecanym przez producenta. -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Tue, 04 Jun 2013 - 22:33
Post
#7579
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra |
Kolega w Corolli wymienił pompkę zostawił stary wysprzęglik. Nowa pompka padła po pol roku. Wymienil wtedy z wysprzeglikiem i spokoj, inna sprawa, ze po wymienie samej pompki i odpowietrzeniu po tygodniu z odpowietrznika leciało bagno i mysle, ze to moze zabijac, brudny układ.
|
|
|
Wed, 05 Jun 2013 - 11:54
Post
#7580
|
|
Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń |
Chłopaki, macie jakiś fajny sposób na wyciągnięcie zapieczonego pierścionka uszczelniającego z tłoka? Póki co jestem na początku walki z nim, tłok wcześniej ponoć leżał 3 tyg. w nafcie i go nie ruszyło nic. Ja próbowałem póki co palnikiem podgrzewać tłok, ale efekty są mizerne
-------------------- Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i, Astra GSi, E46 330d,
Aktualnie - Accord CN2, Civic EJ2, Renault 21 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 22:15 |