Shoutbox 0 nowych PW 


713 Stron V  « < 377 378 379 380 381 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
jagus
post Sat, 01 Jun 2013 - 17:09
Post #7561


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





Czy przepalona uszczelka pod głowicą między 2 a 3 cylindrem może powodować nagrzewanie się wydechu? (mocno się oparzyłem o końcówkę wydechu, więc nagrzewanie jest konkretne). Ciśnienie na cylindrach 1-12, 2-9, 3-7, 4-12.
Chodzi o silnik wolnossący 2.0 16v Pb


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 01 Jun 2013 - 17:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
xTasior
post Sat, 01 Jun 2013 - 17:35
Post #7562


User
Dołączył: Mon, 07 March 2011





ja mam zwykly zdrowy 1.5 wolnossacy i jak chwile pozapierdzielam po miescie a potem spokojnie podjade pod dom to ma ponad 100*C ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Sat, 01 Jun 2013 - 18:03
Post #7563


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





Chodzi o romalną jazdę w przedziale 2-3 krpm/min


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 02 Jun 2013 - 22:04
Post #7564


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Mam w planach samodzielnie ustawić rozrząd ale chcę mieć pewność, że będzie git więc postanowiłem utrudnić sobie to zadanie. Słyszałem, że jest narzędzie, którym można bardzo precyzyjnie zmierzyć pozycję tłoka w celu znalezienia punktu zero czyli aby wszystkie tłoki stały w jednej lini z dokładnością do 0,1mm. Coś na zasadzie suwmiarki zapuszczanej przez dekiel głowicy dziurą na świecę. Ponoć stosuje się to wtedy gdy nie ma znaków a przeważnie w dizlach. Bym sobie to kupił ale ni cholery nie mogę znaleść, bo nie wiem jak to się nazywa. Jak ktoś wie to niech napisze. Z góry dzięki.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sun, 02 Jun 2013 - 22:06
Post #7565


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





A po co? Nie ma fabrycznej procedury? Co to za auto?


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 02 Jun 2013 - 22:09
Post #7566


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Jest procedura, są znaki ale silnik składany z trzech i kute korby custom, więc wszystko powinno pasować ale nie musi tak precyzyjnie jak jest na znakach.
Auto to volvo v40 T4 1998r.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 02 Jun 2013 - 22:16
Post #7567


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





Wydechu nie posadzałbym ze nagrzeje sie mocniej od walnietej uszczelki.

taki przyrzad do rozrzadu nazywa sie czujnik zegarowy ze statywem. do niego potrzeba przedłuzki na wysokośc głowicy i dekla, np szprychy


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Sun, 02 Jun 2013 - 22:56
Post #7568


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





Tak sobie teraz gdybam, że skoro uszczelka padła między 2 a 3 cylindrem, to gdy np na drugim cylindrze jest suw wedechowy, to na trzecim jest suw sprężania. Jako, że jest nieszczelność, to ciśnienie wypycha mieszankę paliwowo powietrzną do sąsiadującego cylindra. Miesznaka dostaje się od razu do wydechu i tam zostaje dopalona. Oczywiście zmieniając się w ciepło. Druga sprawa, że taka mieszanka, z której część "ładunku" poszła do drugiego cylindra w trakcie spężania inaczej się spala i przez to np rośnie EGT. Oczywiście czuć spadek mocy silnika. Takie moje gdybanie, którego nie potrafię poprzeć doświadczeniem itd. Ma to jakiś sens?


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sun, 02 Jun 2013 - 23:25
Post #7569


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





http://nokautimg3.pl/p-6a-e1-6ae14421ced0a...m-zegarowym.jpg

nie jest to zadna technika z kosmosu, mozesz sobie kupic czujnik z odpowiednia dla Twoich wymagan dokładnoscia i wymierzyc GMP z dokladnoscia przewyzszajaca grubosc filmu olejowego.


CYTAT(kakao @ Sun, 02 Jun 2013 - 23:04) *
Mam w planach samodzielnie ustawić rozrząd ale chcę mieć pewność, że będzie git więc postanowiłem utrudnić sobie to zadanie. Słyszałem, że jest narzędzie, którym można bardzo precyzyjnie zmierzyć pozycję tłoka w celu znalezienia punktu zero czyli aby wszystkie tłoki stały w jednej lini z dokładnością do 0,1mm. Coś na zasadzie suwmiarki zapuszczanej przez dekiel głowicy dziurą na świecę. Ponoć stosuje się to wtedy gdy nie ma znaków a przeważnie w dizlach. Bym sobie to kupił ale ni cholery nie mogę znaleść, bo nie wiem jak to się nazywa. Jak ktoś wie to niech napisze. Z góry dzięki.



--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Mon, 03 Jun 2013 - 07:00
Post #7570


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(kakao @ Sun, 02 Jun 2013 - 22:04) *
Mam w planach samodzielnie ustawić rozrząd ale chcę mieć pewność, że będzie git więc postanowiłem utrudnić sobie to zadanie. Słyszałem, że jest narzędzie, którym można bardzo precyzyjnie zmierzyć pozycję tłoka w celu znalezienia punktu zero czyli aby wszystkie tłoki stały w jednej lini z dokładnością do 0,1mm. Coś na zasadzie suwmiarki zapuszczanej przez dekiel głowicy dziurą na świecę. Ponoć stosuje się to wtedy gdy nie ma znaków a przeważnie w dizlach. Bym sobie to kupił ale ni cholery nie mogę znaleść, bo nie wiem jak to się nazywa. Jak ktoś wie to niech napisze. Z góry dzięki.



Czujnik zegarowy zmierzy ci z dokładnością do 0,01. Do 0.1mm wystarczyłby głębokościomierz. Fakt jest taki że wszędzie zalecają wykonanie pomiaru za pomocą czujnika zegarowego.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Mon, 03 Jun 2013 - 22:19
Post #7571


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-przyrza...3103879510.html
Kup sobie coś w ten deseń z uchwytem przedłużającym. Wkładasz to w miejsce świecy/wtryskiwacza i kręcisz wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jazz
post Mon, 03 Jun 2013 - 23:07
Post #7572


User
Dołączył: Mon, 21 June 2010





Panowie takie pytanie. Zaczął pulsować pedał sprzęgła, delikatnie ale wyczuwalnie. Sprzęgło jest nowe więc myślę, że to dwumas bo przy wymianie sprzęgła był sprawdzony i wykazywał delikatny, ale niegroźny luz. Autem nie rzuca przy odpalaniu, czy gaszeniu i nie słychać klekotania od dwumasu. Teraz pytanie. Jak długo można tak jeździć i czy nie będzie to zabójcze dla panewek? Bo najchętniej bym zrobił to od razu, ale na razie fundusze nie pozwalają, więc auto musi pojeździć jeszcze z 2 miesiące. Silnik to 1.9 dCi w Lagunie II.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cubus1
post Tue, 04 Jun 2013 - 07:04
Post #7573


Super User
Dołączył: Sat, 14 October 2006
Skąd: że znowu





Opiszę sytuację: auto - golf 6 1.6tdi cr; odpalany na 10-15 sekund (w tym czasie przestawiony parę metrów) i gaszony. Następnie i tak już zabijająca silnik trasa 3 km i znów postój. Jak wytłumaczyć kobiecie dlaczego nie warto przestawiać tego auta (chodzi o tą pierwszą sytuację) bo ma to negatywny wpływ na silnik itp. Muszę ją postraszyć tylko muszę mieć twarde argumenty. Nie będę opisywał skąd ta sytuacja wynika, bo chodzi o jej lenistwo - z tym przestawianiem auta wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prekursor
post Tue, 04 Jun 2013 - 09:34
Post #7574


User
Dołączył: Tue, 29 November 2011





Golf IV TDI ze skrzynią 6 i hydraulicznym sprzęgłem.
Notorycznie raz w roku puszcza mi pompka przy pedale sprzęgła.
Irytuje mnie fakt, że muszę to robić raz w roku.

Układ po wymianie zawsze odpowietrzany i zalewany nowym płynem hamulcowym.
Co się dzieje? Nie uśmiecha mi się korzystać z lawety czy wozić ze sobą w zapasie pompki.
Skrzyni mi się nie chce wyjmować żeby sprawdzić stan wysprzęglika.

Jakieś pomysły?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Tue, 04 Jun 2013 - 12:24
Post #7575


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(cubus1 @ Tue, 04 Jun 2013 - 07:04) *
Opiszę sytuację: auto - golf 6 1.6tdi cr; odpalany na 10-15 sekund (w tym czasie przestawiony parę metrów) i gaszony. Następnie i tak już zabijająca silnik trasa 3 km i znów postój. Jak wytłumaczyć kobiecie dlaczego nie warto przestawiać tego auta (chodzi o tą pierwszą sytuację) bo ma to negatywny wpływ na silnik itp. Muszę ją postraszyć tylko muszę mieć twarde argumenty. Nie będę opisywał skąd ta sytuacja wynika, bo chodzi o jej lenistwo - z tym przestawianiem auta wink.gif



Zabije DPF'a (nie nagrzeje się do temp. oczyszczania) i będzie konieczna wizyta w ASO, zabije aku (nie zdąży się naładować, jak jest traktowany do sprawdzenia w kompie) i będzie konieczna wymiana.

CYTAT(prekursor @ Tue, 04 Jun 2013 - 09:34) *
Golf IV TDI ze skrzynią 6 i hydraulicznym sprzęgłem.
Notorycznie raz w roku puszcza mi pompka przy pedale sprzęgła.
Irytuje mnie fakt, że muszę to robić raz w roku.

Układ po wymianie zawsze odpowietrzany i zalewany nowym płynem hamulcowym.
Co się dzieje? Nie uśmiecha mi się korzystać z lawety czy wozić ze sobą w zapasie pompki.
Skrzyni mi się nie chce wyjmować żeby sprawdzić stan wysprzęglika.

Jakieś pomysły?


Nie masz wzmocnionego docisku sprzęgła?


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Tue, 04 Jun 2013 - 20:24
Post #7576


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Wie ktoś gdzie dostanę śrubę rzymską taka jak do rozporek? Bo na allegro widze same popierdółki? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prekursor
post Tue, 04 Jun 2013 - 20:45
Post #7577


User
Dołączył: Tue, 29 November 2011





CYTAT(mate96 @ Tue, 04 Jun 2013 - 12:24) *
Nie masz wzmocnionego docisku sprzęgła?

Nie sądzę.
Po wymianie kolejnej pompki chciałbym to solidnie odpowietrzyć. Po domowym sposobie pedał nie jest tak twardy jak bym chciał.
Wiem, że istnieją przyrządy do ciśnieniowego odpowietrzania. Możesz coś polecić?
Ewentualnie inne wskazówki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Tue, 04 Jun 2013 - 21:25
Post #7578


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT(iktorn92 @ Tue, 04 Jun 2013 - 20:24) *
Wie ktoś gdzie dostanę śrubę rzymską taka jak do rozporek? Bo na allegro widze same popierdółki? smile.gif

nbajblizszy tokarz lub sklep z lożyskami

CYTAT(prekursor @ Tue, 04 Jun 2013 - 20:45) *
Nie sądzę.
Po wymianie kolejnej pompki chciałbym to solidnie odpowietrzyć. Po domowym sposobie pedał nie jest tak twardy jak bym chciał.
Wiem, że istnieją przyrządy do ciśnieniowego odpowietrzania. Możesz coś polecić?
Ewentualnie inne wskazówki.

bywa tak, ze zły płyn utrudnia lub nawet uniemozliwia prace sprzegła. sprawdz czy zalewasz płynem zalecanym przez producenta.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Tue, 04 Jun 2013 - 22:33
Post #7579


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Kolega w Corolli wymienił pompkę zostawił stary wysprzęglik. Nowa pompka padła po pol roku. Wymienil wtedy z wysprzeglikiem i spokoj, inna sprawa, ze po wymienie samej pompki i odpowietrzeniu po tygodniu z odpowietrznika leciało bagno i mysle, ze to moze zabijac, brudny układ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Wed, 05 Jun 2013 - 11:54
Post #7580


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Chłopaki, macie jakiś fajny sposób na wyciągnięcie zapieczonego pierścionka uszczelniającego z tłoka? Póki co jestem na początku walki z nim, tłok wcześniej ponoć leżał 3 tyg. w nafcie i go nie ruszyło nic. Ja próbowałem póki co palnikiem podgrzewać tłok, ale efekty są mizerne wink.gif


--------------------
Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i, Astra GSi, E46 330d,
Aktualnie - Accord CN2, Civic EJ2, Renault 21
Go to the top of the page
 
+Quote Post

713 Stron V  « < 377 378 379 380 381 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 22:15