Shoutbox 0 nowych PW 


160 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mercedes A 45 AMG, Nowy król super hot-hatchy?
marianmk2
post Fri, 12 Apr 2013 - 23:49
Post #121


User
Dołączył: Fri, 21 September 2012
Skąd: Opole/OKR





Jezdziłem tym CLA AMG jeszcze jak był prototypem iii....... Jak dla mnie za ten hajs zupełnie dupy nie urywa..... Nie jedzie jakoś szczególnie szałowo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Mon, 15 Apr 2013 - 15:15
Post #122


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(skandaloo @ Sat, 06 Apr 2013 - 22:12) *
"Mercedes-Benz CLA 45 AMG wejdzie do sprzedaży w Niemczech w lipcu tego roku. Ceny będą rozpoczynały się od 56 078 euro. Co ciekawe, w USA samochód wyceniono na około 37 000 euro."

prawie 20tys ciekawe skąd taka różnica ?


Zapewne stąd, że amerkanie maja dośc własnych v8 w dobrych cenach i zpewne inaczej ny sie nie zainteresowali jakims małym R4T.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 16 Apr 2013 - 14:31
Post #123


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(dejv667 @ Mon, 15 Apr 2013 - 15:15) *
Zapewne stąd, że amerkanie maja dośc własnych v8 w dobrych cenach i zpewne inaczej ny sie nie zainteresowali jakims małym R4T.


To nie jest tak do końca, amerykanie lubią mercedesy i są gotowi sporo płacić za nie - bardziej wynika to ze "sztuczności" światowej gospodarki i finansów. Przecież nie ma żadnego racjonalnego powodu dla którego auto wyprodukowane w niemczech może być tańsze w stanach niż w niemczech. Każdy pamięta czasy kiedy był na prawdę tani dolar i nowa S klasa produkowana w niemczech kosztowała w stanach połowę wink.gif i opłacało się komuś ją zrobić, zawieźć statkiem do stanów, potem ktoś tam ją kupował, wiózł statkiem do Europy, płacił drakońskie cła i akcyzy a i tak wychodził na tym do przodu tongue.gif Powodem tych różnic w cenie samochodów, paliwa itp jest w 90% to, że nasza Europejska klasa polityczna na prawdę o siebie dba.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 16 Apr 2013 - 17:31
Post #124


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(rennen @ Tue, 16 Apr 2013 - 14:31) *
Przecież nie ma żadnego racjonalnego powodu dla którego auto wyprodukowane w niemczech może być tańsze w stanach niż w niemczech.


Jak to nie ma, a podatki? VAT w Niemczech to 19%, a w USA w większości stanów 5-8 %.
Ponadto dilerzy amerykańscy mogą sobie pozwolić na niższe marże- z powodu niższych podatków i kosztów pracy.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 16 Apr 2013 - 18:45
Post #125


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(mAbZ @ Tue, 16 Apr 2013 - 17:31) *
Jak to nie ma, a podatki? VAT w Niemczech to 19%, a w USA w większości stanów 5-8 %.
Ponadto dilerzy amerykańscy mogą sobie pozwolić na niższe marże- z powodu niższych podatków i kosztów pracy.


A czy podatki nie są "sztucznością" finansowego świata tak jak napisałem? Poza tym różnica w cenach jest większa niż te 10-12% wynikające z podatków. Gdy dolar był poniżej 2.50 zł a euro po 4+ różnice sięgały 50%


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 16 Apr 2013 - 19:25
Post #126


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Wytłumaczenie jest bardzo proste. Na rynek europejski klasy A są produkowane w drogich (pod względem kosztów pracy) i wysoce opodatkowanych Niemczech oraz na niewiele tańszych Węgrzech, w zależności od kształtu budy. Wszystkie klasy A idące do Ameryki, łącznie z AMG, są produkowane w tanim jak barszcz Meksyku. Jedynie silniki montowane są zgodnie z regułami AMG w Affalterbach i wysyłane do fabryk składających auta.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kodem
post Tue, 16 Apr 2013 - 22:10
Post #127


User
Dołączył: Sat, 29 August 2009





Nie tylko miejsce produkcji, nie tylko wspomniany VAT (w USA nie ma tego podatku w ogole, jest w niektorych stanach sales tax, ale ta cena jest zapewne bez takowego podatku). USA to po prostu wielki (do niedawna najwiekszy) rynek motoryzacyjny na swiecie - a to wieksza konkurencja, oraz mniejsze koszty jednostkowe. Po prostu wystarczy jedna centrala marketingu, dystrybucji itp na gigantyczny rynek, a nie osobna na Niemcy, Polske, Belgie, Holandie, Francje... Pare innych drobiazgow (plus czesto roznice w jakosci) i mamy powody roznicy w cenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feno
post Wed, 17 Apr 2013 - 15:54
Post #128


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(hwojtek @ Wed, 13 Feb 2013 - 22:42) *
Z cenami 200k PLN za to autko, to możecie panowie sobie stanąć w kolejce pod salonem na Daimlera. Może jak kupicie grupowo 20 sztuk uda wam się wyrwać taki rabat, tylko pilnujcie żeby tylne szyby nie były na korby, w końcu to Mercedes, więc dopłaca się za każdy duperel.


Czyli jednak oficjalną cenę można traktować jako zaletę tego auta ?


--------------------
F32 alpine white
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 17 Apr 2013 - 16:26
Post #129


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Skonfigurowałem sobie auto na niemieckiej i polskiej stronie Mercedesa. Baza a do tego:
- podniesienie vmaxa na 270 km/h
- automatyczna klimatyzacja
- dywaniki,
- podparcie lędźwiowe w standardowym fotelu (nie ma tego w polskim konfiguratorze, w niemieckim 184,45 Eur)
- Bluetooth do telefonu (w polskim brak, w nimieckim 523,60 Eur)
- interfejs USB,

W Polsce wyszło 199 414 PLN, w Niemczech 51 818 Eur (213160 PLN). Czyli ceny MB Polska ma niezłe i pewnie parę aut wróci do Niemiec. Tyle że w mojej dość spartańskiej konfiguracji nie ma navi, nie ma tego co jest na wszystkich zdjęciach czyli pakietu aero AMG (prawie 8000 PLN + 7000 za skrzydło chyba, bo z opisu nie wynika żeby było w nim zawarte), nie ma centralnego zamka, podparcie lędźwiowe dostępne jest wyłącznie w pakiecie za 6000 PLN z grzanymi zydlami, nie ma oczywistych pierdołów typu czujnik deszczu czy zmierzchu, które mam w dziewięcioletnim BMW w dieslu nawet. W konfiguracji, która by mnie satysfakcjonowała, jestem na północ od 230000 PLN. Zupełnie mnie to nie bierze, kupowanie najmniejszego Mercedesa z największym silnikiem i ładowanie pieniędzy w opcje, które nigdy się nie zwrócą przy odsprzedaży. Rozumiem, gdyby to miało być auto typu limuzyna, ale jeśli kupuje się [małą] furę 360 KM, to w celu raczej szybkiej i ostrej jazdy, a wtedy biorę te 199 414 PLN, idę do salonu Miutsubishi i wychodzę z 30k na program i mocniejsze sprzęgło, po czym robię kółka dookoła takiego Merola czy to w Ułężu, czy na TP, czy na Słomce.

No ale ja mam dewiację na jeżdżenie.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Wed, 17 Apr 2013 - 19:48
Post #130


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT(hwojtek @ Wed, 17 Apr 2013 - 16:26) *
Skonfigurowałem sobie auto na niemieckiej i polskiej stronie Mercedesa. Baza a do tego:
- podniesienie vmaxa na 270 km/h
- automatyczna klimatyzacja
- dywaniki,
- podparcie lędźwiowe w standardowym fotelu (nie ma tego w polskim konfiguratorze, w niemieckim 184,45 Eur)
- Bluetooth do telefonu (w polskim brak, w nimieckim 523,60 Eur)
- interfejs USB,

W Polsce wyszło 199 414 PLN, w Niemczech 51 818 Eur (213160 PLN). Czyli ceny MB Polska ma niezłe i pewnie parę aut wróci do Niemiec. Tyle że w mojej dość spartańskiej konfiguracji nie ma navi, nie ma tego co jest na wszystkich zdjęciach czyli pakietu aero AMG (prawie 8000 PLN + 7000 za skrzydło chyba, bo z opisu nie wynika żeby było w nim zawarte), nie ma centralnego zamka, podparcie lędźwiowe dostępne jest wyłącznie w pakiecie za 6000 PLN z grzanymi zydlami, nie ma oczywistych pierdołów typu czujnik deszczu czy zmierzchu, które mam w dziewięcioletnim BMW w dieslu nawet. W konfiguracji, która by mnie satysfakcjonowała, jestem na północ od 230000 PLN. Zupełnie mnie to nie bierze, kupowanie najmniejszego Mercedesa z największym silnikiem i ładowanie pieniędzy w opcje, które nigdy się nie zwrócą przy odsprzedaży. Rozumiem, gdyby to miało być auto typu limuzyna, ale jeśli kupuje się furę 360 KM, to w celu raczej szybkiej i ostrej jazdy, a wtedy biorę te 199 414 PLN, idę do salonu Miutsubishi i wychodzę z 30k na program i mocniejsze sprzęgło, po czym robię kółka dookoła takiego Merola czy to w Ułężu, czy na TP, czy na Słomce.

No ale ja mam dewiację na jeżdżenie.


Czujnik deszczu kosztuje 1865 PLN w pakiecie z podświetlanymi daszkami przeciwsłonecznymi i progami, natomiast co do czujnika zmierzchu to jest coś takiego jak Intelligent Light System w cenie 2724 PLN.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
microlot
post Wed, 17 Apr 2013 - 20:37
Post #131


Super User
Dołączył: Tue, 17 October 2006
Skąd: wawa





CYTAT(TJung @ Wed, 17 Apr 2013 - 19:48) *
Czujnik deszczu kosztuje 1865 PLN w pakiecie z podświetlanymi daszkami przeciwsłonecznymi i progami, natomiast co do czujnika zmierzchu to jest coś takiego jak Intelligent Light System w cenie 2724 PLN.


Zwał jak zwał, w Kii za 60 pare tysi są czujniki zmierzchu, wycieraczek, usb, bluetooth i regulacja odcinka lędźwiowego, nie wspominając o centralnym.
Mercedes poszedł po bandzie.. dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Wed, 17 Apr 2013 - 21:28
Post #132


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT(microlot @ Wed, 17 Apr 2013 - 20:37) *
Zwał jak zwał, w Kii za 60 pare tysi są czujniki zmierzchu, wycieraczek, usb, bluetooth i regulacja odcinka lędźwiowego, nie wspominając o centralnym.
Mercedes poszedł po bandzie.. dry.gif

W Kii...

Zresztą mnie to nie dziwi co piszesz, ale Mercedes nie jest tu odosobniony - jego konkurencie ze stajni Audi i BMW czasem wypadają jeszcze gorzej. Marki premium bardzo często śmieją się w ten sposób z klientów.

Poza tym, są ludzie (jak np. ja), których nie obchodzą te elementy wyposażenia. Mnie czujnik deszczu i zmierzchu po prostu irytują - i to niezależnie od marki, w jakiej je miałem. Zawsze musiałem ingerować w ich działanie, więc wolałbym ich nie mieć. Ale rozumiem, że ten wybór w takich markach mógłby być po prostu bezpłatny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 17 Apr 2013 - 21:39
Post #133


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Ale Tomek, ten Mercedes to jest ni pies ni wydra, autko wielkości lekko pomniejszonego Subaraka albo Evo, nawet od nich trochę mocniejsze i teoretycznie killujące, ale jeśli ma wnieść cokolwiek z Mercedesa w życie nabywcy, to trzeba je dowalić gadżetami typu lane departure warning czy masowanie plecków czy inne zarządzanie klimatyzacją za pomocą gestów i języka tańca. A wtedy jego osiągi idą na drugi plan oraz te gadżety to przy odsprzedaży wyrzucony pieniądz. Wciąż uważam to za nonsens (BTW porównywanie go z S3 też mi się mija z celem, bo jednak A-Klasse jest nieco mniejszy i na zewnątrz, i w środku).

P.s. A ja akurat czujniki deszczu/zmierzchu bardzo lubię, być może miałem szczęście że odpowiada mi skalibrowanie jednego i drugiego w BMW (dosłownie gdy pomyślę, że włączyłbym wycieraczki, to włączają się wycieraczki, sprawdzone wielokrotnie również na zawołanie przy świadkach wink.gif a robię dużo tras w warunkach dużego zmęczenia i o bardzo niekorzystnych porach więc staram się eliminować wszystko, co automat załatwi za mnie w samochodzie używanym na codzień. Również dlatego wybieram automatyczną klimatyzację, bo ustawiam 20,5 stopnia i zapominam o niej aż do sprzedaży auta.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stef
post Wed, 17 Apr 2013 - 21:45
Post #134


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2004





Jeśli dla kogos ma znaczenie to z tylu jest aburdalnie mało miejsca, porwnalbym do mini, tyle ze sa drzwi smile.gif


--------------------
Model X/Evo5/JCW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
skandaloo
post Wed, 17 Apr 2013 - 21:59
Post #135


Super User
Dołączył: Tue, 14 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(hwojtek @ Wed, 17 Apr 2013 - 21:39) *
Ale Tomek, ten Mercedes to jest ni pies ni wydra, autko wielkości lekko pomniejszonego Subaraka albo Evo, nawet od nich trochę mocniejsze i teoretycznie killujące, ale jeśli ma wnieść cokolwiek z Mercedesa w życie nabywcy, to trzeba je dowalić gadżetami typu lane departure warning czy masowanie plecków czy inne zarządzanie klimatyzacją za pomocą gestów i języka tańca. A wtedy jego osiągi idą na drugi plan oraz te gadżety to przy odsprzedaży wyrzucony pieniądz. Wciąż uważam to za nonsens (BTW porównywanie go z S3 też mi się mija z celem, bo jednak A-Klasse jest nieco mniejszy i na zewnątrz, i w środku).

P.s. A ja akurat czujniki deszczu/zmierzchu bardzo lubię, być może miałem szczęście że odpowiada mi skalibrowanie jednego i drugiego w BMW (dosłownie gdy pomyślę, że włączyłbym wycieraczki, to włączają się wycieraczki, sprawdzone wielokrotnie również na zawołanie przy świadkach wink.gif a robię dużo tras w warunkach dużego zmęczenia i o bardzo niekorzystnych porach więc staram się eliminować wszystko, co automat załatwi za mnie w samochodzie używanym na codzień. Również dlatego wybieram automatyczną klimatyzację, bo ustawiam 20,5 stopnia i zapominam o niej aż do sprzedaży auta.

W176 to klasa kompakt ,jest większa wymiarami ood nowej A3 .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feno
post Thu, 18 Apr 2013 - 06:49
Post #136


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Warszawa





Bardzo prawdopodobne, że A45 ma sporo wad, ale zdaje się, że jest to najtańsze, nowe 360KM na rynku.


--------------------
F32 alpine white
Go to the top of the page
 
+Quote Post
._.
post Thu, 18 Apr 2013 - 08:02
Post #137


User
Dołączył: Sun, 05 July 2009
Skąd: na południe od nigdzie





Tutaj jest tańsze, nowe 375km
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,13710592,Hyu...119_900_zl.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 18 Apr 2013 - 10:19
Post #138


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Ciekawe, bo o ile się nie mylę dotąd V6 było dostępne tylko z leniwym automatem..

Tylko że w tabelce jest pomyłka. W tekśćie jest podana bardziej prawidłowa moc: 347 KM, nie 375.

CYTAT
274hp 2.0L Turbo I4 engine or 348hp 3.8L V6 engine with RWD


https://www.hyundaiusa.com/build-your-hyund...e&year=2013


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 18 Apr 2013 - 11:06
Post #139


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(skandaloo @ Wed, 17 Apr 2013 - 21:59) *
W176 to klasa kompakt ,jest większa wymiarami ood nowej A3 .

A/S3: 431x178x142 cm, bagażnik 380 litrów
A-Klasse: 429x178x143 cm, bagażnik 340 litry

Na moje to jednak jest mniejsza z zewnątrz. A w środku jest wyraźnie mniejsza.


CYTAT(mAbZ @ Thu, 18 Apr 2013 - 10:19) *
Ciekawe, bo o ile się nie mylę dotąd V6 było dostępne tylko z leniwym automatem..
Tylko że w tabelce jest pomyłka. W tekśćie jest podana bardziej prawidłowa moc: 347 KM, nie 375.

Prawda z mocą, natomiast Genesis V6 był od początku dostępny z 6-b manualem, automat wymagał chyba coś 7000 dopłaty. Całkiem fajne auto.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Thu, 18 Apr 2013 - 11:31
Post #140


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





A w cenie konfiguracji, którą przedstawił hwojtek możemy spokojnie kupić Camaro - jeszcze lepiej spełnia założenie cena/moc. Trochę słabsze 370z też w tym budżecie będzie, nie mówiąc o wyprzedaży rocznika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

160 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 05:17