uniwersalne regulatory ciśnienia paliwa, tanie "repliki" |
uniwersalne regulatory ciśnienia paliwa, tanie "repliki" |
Fri, 30 Nov 2012 - 10:59
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Wed, 25 July 2007 Skąd: Grudziądz |
Cześć.
Sprawa wygląda następująco. Na allegro (przykładowo) jest dostępnych kilka różnych modeli regulatorów, rozpiętość cen od stoparę złotych do stokilkadziesiąt złotych. Różnią się one producentem i wyglądem. Ale poza tym teoretycznie to to samo "g". MAcie jakieś swoje sprawdzone typy? Czy brać najtańszy/najładniej wyglądający bo działanie ich jest na takim samym poziomie? Dzięki za podpowiedzi, linki (nie tylko do alle mile widziane). -------------------- Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
|
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 30 Nov 2012 - 10:59
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 30 Nov 2012 - 11:13
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin |
kup np replike TOMEi do tego jakis dodatkowy zegar cisnienia paliwa. Ten dodatkowy skalibruj z jakims w miare profi ile wskazuje przy zadanym cisnieniu. Regulator za listwe, czujnik zegarka w listwe (ja robie na srodku listwy) i masz stala kontrole.
|
|
|
Fri, 30 Nov 2012 - 11:23
Post
#3
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy |
Turbosmart, są na allegroszu, są sprawdzone, dobrej jakości, i warte swojej ceny. Jedynie przydałoby się dokupić wskaźnik do niego.
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
Fri, 30 Nov 2012 - 18:09
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 29 March 2012 |
Panowie a ja mam pytanie odnośnie takich regulatorów.
czy podczas zwiększania doładowania one zwiększają ciśnienie?? Dajmy na to mam go ustawione na 3 bary czy gdy pojawi się 0,5 bara doładowania to regulator da cienienie paliwa 3.5 bara? I czy jak ustawie mu ciśnienie 0,2 bara to przy pół bara doładowania da mi 0,7 ?? |
|
|
Fri, 30 Nov 2012 - 23:47
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu |
CYTAT czy podczas zwiększania doładowania one zwiększają ciśnienie?? Nie.Regulatory typu FMU tak mają |
|
|
Fri, 30 Nov 2012 - 23:50
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 |
Regulatory mają rózne" przełożenie" czyli ilośc paliwa w funkcji pod/nad ciśnieniaa powietrza. Trzeba dobrać taki który nam pasuje-to jest bardzo ważna sprawa przy kupnie regulatora!
|
|
|
Sat, 01 Dec 2012 - 08:14
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
^ nie mieszaj. Regulator z przełożeniem to tzw regulator FMU
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Sat, 01 Dec 2012 - 08:46
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Wed, 25 July 2007 Skąd: Grudziądz |
^ nie mieszaj. Regulator z przełożeniem to tzw regulator FMU FMU- Fajne Mechaniczne Urządzenie Kiedyś dawno dawno temu Grabowski takie "coś" polecał do strojenia turbawek Czy ktoś to jeszcze używa??? -------------------- Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
|
|
|
Sat, 01 Dec 2012 - 09:08
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie |
Właśnie z kompensacją ciśnienia w silnikach turbo mają problem chińskie regulatory. O ile na jałowym i na podciśnieniu jest w miare to przy doładowaniu nie zwiększają wystarczająco ciśnienia na listwie i potrafi być ubogo. Miałem taki reg. za ok. 150 zł i sie nie sprawdził przy 2 barach - wróciłem do seryjnego z 3B
|
|
|
Sat, 01 Dec 2012 - 09:44
Post
#10
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
oczywiscie ze jak pdepniesz podcisnienie pod regulator jak to sie w zasadzie robi to przy doladowaniu 1 bar cisnienie na listwie bedzie o 1 bar plus 0,6 wyzsze. a fmu ma duzo wyzszy przelicznik niz zwykly regulator. jak na wolnych obrotach (podcisnienie 0,6) usatwisz 3 bary to przy doladowaniu 1 bar bedziesz miec na listwie 3+0,6+1=4,6 bara.
w fmu bys w tym momencie mial w zaleznosci od wersji pewnie kolo 6 lub wiecej barow. ja moge polecic auto gauge za jakies 230zl. manometr w serii i nawet dzialal jako tako -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 01 Dec 2012 - 13:32
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań |
FMU- Fajne Mechaniczne Urządzenie Kiedyś dawno dawno temu Grabowski takie "coś" polecał do strojenia turbawek Czy ktoś to jeszcze używa??? Połowa USA -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo Peugeot 205 1.1 Turbo |
|
|
Sat, 01 Dec 2012 - 13:40
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sun, 21 February 2010 Skąd: Poznań, Iława |
Te regulatora za 100-150zł działają tak samo - na wolnych ok a przy pełnym ogniu więcej jak 0.5b więcej nie dają - sprawdzone na 3ch różnych w mojej historii. Generalnie działają ale trzeba je czasem dokręcić na nowo do się rozkręcają. Pzdr !
-------------------- Corsa A C20LET 314KM, 494NM ---> ex wujkowóz
Kadett E C20XET - 262KM, 371NM ---> ex pocieszacz Combo gleba i 9" alu - żonowóz Corsa A 3.2V6 231KM, 320NM - daily |
|
|
Sat, 01 Dec 2012 - 13:48
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik |
te chinski ktore sa na zdjeciach te akurat nie dzialaja za duz jak FMU - fuel mangament unit?
ale te tomai, czy podrobki saarda juz tak, najlepszy chyba z tanich jest D1SPEC , dziala jak 1:1 , ja mam i jest fajny, 3 bary na wolnych na listwie, przy ladowaniu 1 bara ztubiniy mam 4 bary na listwie. pozdrowka k64 www.k64.pl -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Sat, 01 Dec 2012 - 14:04
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa |
(...)ale te tomai, czy podrobki saarda juz tak, najlepszy chyba z tanich jest D1SPEC , dziala jak 1:1 , ja mam i jest fajny, 3 bary na wolnych na listwie, przy ladowaniu 1 bara ztubiniy mam 4 bary na listwie. Albo się pomyliłeś, albo tam nie ma przełożenia 1:1. Jeśli na wolnych obrotach masz 3 bary ciśnienia paliwa, to przy 1 barze doładowania powinno być 4,6-4,7 bara dla przełożenia 1:1. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
Sat, 01 Dec 2012 - 14:06
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 |
No a są jeszcze tkaie np. 3:1 albo inne stosunki, i to nei jest sprzedawane jako FMU tylko jako manulany regulator ciśneinia paliwa! Kolega kupił tkai do nissana 200sx i okazło się zę tam gdzie wchodził boost, zamiast dolewać tka jak by było to na seryjnym to musiał MOCNO odlewać.
Chodzi o to zę rózne silniki mają różny stosunek ciś. paliwa-ciś. powietrza. Albo mi się coś poknociło, jak gadam głupoty to mnei poprawcie, ale rozkminiałem trochę temat i tak to wyglądało. Nawet na stronach sklepów z rzeczami tuningowymi są wypisane przy regulatorach te "przepłożenia" np 1:1, 3:1 itd... |
|
|
Sat, 01 Dec 2012 - 16:59
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST |
właśnie cały pic polega na tym że jak dobrze dobierzesz wtryski i taki regulator to w zasadzie nie musisz nic stroić oczywiście do pewnego stopnia
|
|
|
Sun, 02 Dec 2012 - 00:06
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik |
Albo się pomyliłeś, albo tam nie ma przełożenia 1:1. Jeśli na wolnych obrotach masz 3 bary ciśnienia paliwa, to przy 1 barze doładowania powinno być 4,6-4,7 bara dla przełożenia 1:1. wydaje mi sie ze jest to przelozenie 1:1 , zobacz na wolnych mam vacum -0,6 , z podpietym wezykiem nad/podcisnienia ustawiam sobie na regulatorze 3 bary (bo tyle chce miec). Przy 0,5 bara NADCISNIANIA na listwie robi mi sie 3,5 bara , przy 1 barze 4 bary na listwie itd. Tak działa u mnie d1spec, tego od niego oczekiwałem , wiele seryjnych regulatorow nawet tak działa , miałem za małe wtryski , kupiłem taki regulator i juz starczyly bo zwiekszyla mi sie wydajnosc wtryskow o 1 bar na listwie / 1 bar ladowalem do dolotu. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Sun, 02 Dec 2012 - 01:39
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer |
wydaje mi sie ze jest to przelozenie 1:1 , zobacz na wolnych mam vacum -0,6 , z podpietym wezykiem nad/podcisnienia ustawiam sobie na regulatorze 3 bary (bo tyle chce miec). Przy 0,5 bara NADCISNIANIA na listwie robi mi sie 3,5 bara , przy 1 barze 4 bary na listwie itd. Tak działa u mnie d1spec, tego od niego oczekiwałem , wiele seryjnych regulatorow nawet tak działa , miałem za małe wtryski , kupiłem taki regulator i juz starczyly bo zwiekszyla mi sie wydajnosc wtryskow o 1 bar na listwie / 1 bar ladowalem do dolotu. Nieco się to kłoci z prawami fizyki, ale jeśli tak u Ciebie działa, to znaczy, że tak ma być. Przy 0,6 bara podciśnienia masz 3 bary na listwie. Przy ciśnieniu atmosferycznym powinieneś mieć 3,6 bara na listwie, przy jednym barze w dolocie 4,6 bara na listwie. Nie wiem, jak chcesz to wytłumaczyć, ale praw fizyki nie zmienisz. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
Sun, 02 Dec 2012 - 07:27
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
"na wolnych mam vacum -0,6 , z podpietym wezykiem nad/podcisnienia ustawiam sobie na regulatorze 3 bary (bo tyle chce miec)."
Chyba miało być odpiętym. -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
Sun, 02 Dec 2012 - 08:51
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
bedzie ktos uprzejmy napisac dlaczego zamiast kombinowac nie lepiej miec stalego cisnienia na listwie, co jest latwo dostepne?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 05:05 |