Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi... |
Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi... |
gość_mat13por_* |
Tue, 07 Aug 2012 - 22:56
Post
#6361
|
|
silnik na luzie przeciez tez spala paliwo.. wiec nie wiem skad te dziwne wartości..
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 07 Aug 2012 - 22:56
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 07 Aug 2012 - 23:59
Post
#6362
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
Nie bezpośrednio motoryzacyjne, ale powiązane.
Ma ktoś doświadczenia praktyczne z cięciem karbonu? Płyta 3mm grubości, a szukam czegoś skuteczniejszego niż nóż do tapet. Węglik spiekany? Ostrza diamentowe? -------------------- www.time4rally.pl
|
|
|
Wed, 08 Aug 2012 - 03:48
Post
#6363
|
|
User Dołączył: Sat, 17 March 2012 Skąd: Warszawa |
Dobra piłka włośnicowa powinna dać radę.
|
|
|
Wed, 08 Aug 2012 - 07:56
Post
#6364
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
tylko teraz mi zabiłeś gwoździa z tym sprzęgłem dwu tarczowym. Czy takie sprzęgło podejdzie do zwykłej a4 b8 3.0TDI 240KM, z silnikiem CAPA. Jaka cena jest takiego zestawu dwu tarczowego, tzn. dwumas, docisk i 2x tarcza??? kazde 3.0 TDI ze skrzynią nowego typu, czyli audi A4 B8 i A5 ma sprzegło dwutarczowe ja takie kupiłem za 1000 PLN po przebiegu kilku tys km lepiej porządnie zdiagnozujcie problem tych drgań tak to wygląda -------------------- |
|
|
Wed, 08 Aug 2012 - 10:29
Post
#6365
|
|
User Dołączył: Wed, 06 June 2007 Skąd: Częstochowa |
Panowie, co powiecie o oponach Goodyear eagle f1 asymmetric 2? Warto się w to pakować bo różne opinie czytałem.
Ewentualnie może ktoś poleci podobną oponkę do 500zl 215/45/17? |
|
|
Wed, 08 Aug 2012 - 21:48
Post
#6366
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk |
trochę się interesowałem tematem, problemem modelu jest rdza i pierdoły z rodzaju np elektryki. takze zwroc uwage na stan nadwozia, o (tych) silnikach negatywnych opinii nie slyszalem, napewno kolejnym plusem jest starszy wiek uzytkowników auta w stosnku do np. bmw:) ja bym szedł w 2.8, osiągi nieco lepsze, no i wole 6 garów. co do usterek silników nie wiem Dziękuję za rzeczową odpowiedź -------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
Wed, 08 Aug 2012 - 22:20
Post
#6367
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin |
Panowie, mam pytanie: Pacjent to Passat 2.0 TDi CBAB. Wiem, że jeżdżenie na luzie nie jest fajną opcją, okej, ale jak to jest, że gdy wyrzucę na luz i włączę chwilowe spalanie, to pokazują mi się dziwne wartości, typu 5L/100km na przykład? Staram się hamować silnikiem i na luzie nie jeździć, ale interesuje mnie samo zjawisko. Jak to jest? Logicznie rzecz biorąc to dobrze pokazuje. Jeśli jedziesz np 60 na luzie to prawdopodobnie prędkość bierze z jakiegoś czujnika i liczy, że przy tych obrotach/wciśnięciu gazu czy czymś innym na przejechanie 100 km potrzeba tych 5 litrów. Spalanie na luzie podaje się w litrach na godzine, a jakoś nie wyobrażam sobie żebyś na luzie przy prędkości 0 przejechał 100 km, więc dobrze podaje... Mam nadzieję, że łapiesz o co mi chodzi? |
|
|
Thu, 09 Aug 2012 - 10:15
Post
#6368
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 |
Witam,
CYTAT("cowboy) kazde 3.0 TDI ze skrzynią nowego typu, czyli audi A4 B8 i A5 ma sprzegło dwutarczowe no właśnie kuzyn twierdzi, ze to dwumas, ale dla mnie też to jest trochę dziwne, bo samochód ma dopiero, albo aż 170tyś.ja takie kupiłem za 1000 PLN po przebiegu kilku tys km lepiej porządnie zdiagnozujcie problem tych drgań tak to wygląda Zobaczymy, sprzęgło już ma, a resztę będziemy myśleć. Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Pozdrawiam. |
|
|
Thu, 09 Aug 2012 - 19:13
Post
#6369
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 |
Który Service Manual do E36 jest dokładniejszy/lepszy? Haynes czy Bentley? Warto mieć oba?
Haynes ma dwie książki. Czerwona i zielona. Jaka jest między nimi różnica? -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
Thu, 09 Aug 2012 - 21:05
Post
#6370
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 25 January 2012 Skąd: Wroc |
silnik opel c20xe- skręcałem korbę na nowych oryginalnych śrubach okazało się ze blokuje wał na panewie po dokręceniu korby. problem rozwiązałem, i skręciłem tymi samymi śrubami i nie wiem czy będą miały dopowiednią wytrzymałaść bo raz już była nimi korba skręcona :/
nie wiem czy zamawiać znowu nowe czy nie, dla świetego spokoju wymienił bym te śruby. Znalazłem sklep gdzie można takie śruby kupić tylko nie wiem czy będą takie same wytrzymałe jak oryginał. niby 10.9 też mają te ze sklepu. a w aso trzeba czekać a w sumie spieszy mi się. |
|
|
Thu, 09 Aug 2012 - 21:44
Post
#6371
|
|
User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Sędziszów |
w jaki sposób jest rozwiązana kwestia regulacji sterowania ciśnienia doładowania eatona m62. pytam bo miotam sie z zamiarem dmuchnięcia boxera na serii gratach tak max do 0.6 co by sie przekonać czy warto zakuwać i pompować więcej. prosił bym o pomoc w temacie . a i jeszcze kwestia odprężania pod cisnie 0.6 czy jest sens dawać kanpkę. oczywiście to nie problem. dzieki za wysłuchanie
a co do do śrub nigdy nie zakładam nowych a swój motor już trzy razy rozbierałem ale to nie z powodu śrub. składaj spokojnie |
|
|
Thu, 09 Aug 2012 - 21:56
Post
#6372
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
w jaki sposób jest rozwiązana kwestia regulacji sterowania ciśnienia doładowania eatona m62. pytam bo miotam sie z zamiarem dmuchnięcia boxera na serii gratach tak max do 0.6 co by sie przekonać czy warto zakuwać i pompować więcej. prosił bym o pomoc w temacie . a i jeszcze kwestia odprężania pod cisnie 0.6 czy jest sens dawać kanpkę. oczywiście to nie problem. dzieki za wysłuchanie trzeba kolko o odpowiedniej srednicy zalozyc: max doladowanie przy max obrotach |
|
|
Thu, 09 Aug 2012 - 22:06
Post
#6373
|
|
User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Sędziszów |
a nie ma opcji sterowania jakimś zaworem , manualnym /elektronicznym?? i gdzie znajade zakres doładowania na poszczególnych obrotach przy ori kółkach etonów m45/62
|
|
|
Thu, 09 Aug 2012 - 22:33
Post
#6374
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
strona eatona zawiera takie info
http://www.eaton.com/ecm/groups/public/@pu...t/ct_128484.gif pogrzeb troszke |
|
|
Thu, 09 Aug 2012 - 22:40
Post
#6375
|
|
User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Sędziszów |
dzieki bardzo
|
|
|
Thu, 09 Aug 2012 - 22:42
Post
#6376
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 25 January 2012 Skąd: Wroc |
tylko że slyszałem że w tych silnikach lubią urywać się te śruby i nie wiem :/
|
|
|
Thu, 09 Aug 2012 - 23:25
Post
#6377
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
a nie ma opcji sterowania jakimś zaworem , manualnym /elektronicznym?? i gdzie znajade zakres doładowania na poszczególnych obrotach przy ori kółkach etonów m45/62 Doladowanie kompresorem najlepiej liczyc z tych map na stronie eatona. Ewentualnie gorna granica jest to, ile litrow kompresor pompuje na obrot * przelozenie (obroty silnika/obroty kompresora). M62 pompuje 1l na obrot ( o ile dobrze kojarze), wiec przy boxsterze (tam chyba siedzi 2.7 litra) musisz miec minimum 1.35 litra na obrot (silnik 4 suwowy zaciaga swoja pojemnosc na 2 obroty). na 0.6 bara liczysz 1.35 * 1.6 (cidsnienie bezwzgledne) daje 2.16:1. Teraz trzba uwzglednic sprawnosc wolumetryczna kompresora, ktora jest zalezna od obrotow (im wyzsze obroty tym wyzsza sprawnosc) i dojdziesz do jakiegos sensownego przelozenia. Co do przeplywu powietrza, to moze przydac sie jeszcze ta strona http://www.rbracing-rsr.com/turbotech.html (na samym dole sa kompresory) -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Fri, 10 Aug 2012 - 15:26
Post
#6378
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 31 October 2008 Skąd: Gdańsk |
CYTAT Logicznie rzecz biorąc to dobrze pokazuje. Jeśli jedziesz np 60 na luzie to prawdopodobnie prędkość bierze z jakiegoś czujnika i liczy, że przy tych obrotach/wciśnięciu gazu czy czymś innym na przejechanie 100 km potrzeba tych 5 litrów. Spalanie na luzie podaje się w litrach na godzine, a jakoś nie wyobrażam sobie żebyś na luzie przy prędkości 0 przejechał 100 km, więc dobrze podaje... Mam nadzieję, że łapiesz o co mi chodzi? Łapię, jasne, dzięki. Tylko właśnie to 'przeliczanie' mnie zastanawia, tzn. mógłby pokazać zwyczajnie 0,7L/h (tak, jak zawsze), a pokazuje jakieś dziwne wartości, mało tego - te wartości nie są stałe, wahają się w różnych przedziałach, np jadąc 80 km/h i wrzucając luz pokazuje raz ~5L, a za chwilke skoczy na 7L, potem spadnie na jeszcze inną wartość itd. Trochę mnie to zaciekawiło, więc ponawiam pytanie: czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł/ktoś wie, o co chodzi? Z góry dzięki, pozdro. |
|
|
Fri, 10 Aug 2012 - 16:02
Post
#6379
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
W Astrze GSI którą miałem kiedyś spalanie chwilowe zmieniało się z L/h na L/100km po przekroczeniu prędkości 13km/h.
Może u Ciebie też tak jest i wtedy komp sobie to jakoś dziwnie przelicza bo niby luz a jedziesz |
|
|
Fri, 10 Aug 2012 - 19:50
Post
#6380
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Łapię, jasne, dzięki. Tylko właśnie to 'przeliczanie' mnie zastanawia, tzn. mógłby pokazać zwyczajnie 0,7L/h (tak, jak zawsze), a pokazuje jakieś dziwne wartości, mało tego - te wartości nie są stałe, wahają się w różnych przedziałach, np jadąc 80 km/h i wrzucając luz pokazuje raz ~5L, a za chwilke skoczy na 7L, potem spadnie na jeszcze inną wartość itd. Trochę mnie to zaciekawiło, więc ponawiam pytanie: czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł/ktoś wie, o co chodzi? Z góry dzięki, pozdro. Jesli nadal jedziesz, to on liczy czas otwarcia wtryskow (a zna rozmiar wtryskow), z tego liczy zuzycie paliwa na h. Jesli zna predkosc (aktualna, srednia), to moze smialo to przeliczyc na zuzycie na 100km. Tak jak napisal poprzednik, dopiero jak predkosc wyniesie 0 lub ponizje jakiegos progu to zaklada,ze stoisz i pokazuje l/h. To jest bardzo logiczne,ze jak wrzucasz luz i sie nadal toczysz, to pokazuje chwilowe spalanie w l/100km. prawdopodobnie nie masz informacji o wrzuconym biegu (ani luzie), wiec wyobraz sobie sytuacje, gdzie mozesz jechac 50km/h na najwyzszym biegu przy obrotach biegu jalowego. SYtuacja bedzie ta sama, a wtedy oczekiwalbys zuzycia w l/100km. Co do biegu jalowego, to zaleznie od wlaczonej klimatyzacji, swiatel, wentylatora chlodnicy silnik jest roznie obciazony i te same obroty skutkuja w roznej ilosci paliwa pobieranej przez silnik. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 12:17 |