Shoutbox 0 nowych PW 


713 Stron V  « < 317 318 319 320 321 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
gość_mat13por_*
post Tue, 07 Aug 2012 - 22:56
Post #6361









silnik na luzie przeciez tez spala paliwo.. wiec nie wiem skad te dziwne wartości..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 07 Aug 2012 - 22:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
siewcu
post Tue, 07 Aug 2012 - 23:59
Post #6362


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Nie bezpośrednio motoryzacyjne, ale powiązane.

Ma ktoś doświadczenia praktyczne z cięciem karbonu? Płyta 3mm grubości, a szukam czegoś skuteczniejszego niż nóż do tapet. Węglik spiekany? Ostrza diamentowe?


--------------------
www.time4rally.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kruszu
post Wed, 08 Aug 2012 - 03:48
Post #6363


User
Dołączył: Sat, 17 March 2012
Skąd: Warszawa





Dobra piłka włośnicowa powinna dać radę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 08 Aug 2012 - 07:56
Post #6364


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(tomek 1980 @ Tue, 07 Aug 2012 - 21:43) *
tylko teraz mi zabiłeś gwoździa z tym sprzęgłem dwu tarczowym. Czy takie sprzęgło podejdzie do zwykłej a4 b8 3.0TDI 240KM, z silnikiem CAPA.
Jaka cena jest takiego zestawu dwu tarczowego, tzn. dwumas, docisk i 2x tarcza???



kazde 3.0 TDI ze skrzynią nowego typu, czyli audi A4 B8 i A5 ma sprzegło dwutarczowe

ja takie kupiłem za 1000 PLN po przebiegu kilku tys km

lepiej porządnie zdiagnozujcie problem tych drgań

tak to wygląda



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
satsun
post Wed, 08 Aug 2012 - 10:29
Post #6365


User
Dołączył: Wed, 06 June 2007
Skąd: Częstochowa





Panowie, co powiecie o oponach Goodyear eagle f1 asymmetric 2? Warto się w to pakować bo różne opinie czytałem.
Ewentualnie może ktoś poleci podobną oponkę do 500zl 215/45/17?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Wed, 08 Aug 2012 - 21:48
Post #6366


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





CYTAT(the Hitcher @ Tue, 07 Aug 2012 - 11:47) *
trochę się interesowałem tematem, problemem modelu jest rdza i pierdoły z rodzaju np elektryki. takze zwroc uwage na stan nadwozia, o (tych) silnikach negatywnych opinii nie slyszalem, napewno kolejnym plusem jest starszy wiek uzytkowników auta w stosnku do np. bmw:) ja bym szedł w 2.8, osiągi nieco lepsze, no i wole 6 garów. co do usterek silników nie wiem

Dziękuję za rzeczową odpowiedź smile.gif


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peerbe111
post Wed, 08 Aug 2012 - 22:20
Post #6367


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





CYTAT(David333 @ Tue, 07 Aug 2012 - 22:33) *
Panowie, mam pytanie:
Pacjent to Passat 2.0 TDi CBAB. Wiem, że jeżdżenie na luzie nie jest fajną opcją, okej, ale jak to jest, że gdy wyrzucę na luz i włączę chwilowe spalanie, to pokazują mi się dziwne wartości, typu 5L/100km na przykład? Staram się hamować silnikiem i na luzie nie jeździć, ale interesuje mnie samo zjawisko. Jak to jest? wink.gif


Logicznie rzecz biorąc to dobrze pokazuje.
Jeśli jedziesz np 60 na luzie to prawdopodobnie prędkość bierze z jakiegoś czujnika i liczy, że przy tych obrotach/wciśnięciu gazu czy czymś innym na przejechanie 100 km potrzeba tych 5 litrów.
Spalanie na luzie podaje się w litrach na godzine, a jakoś nie wyobrażam sobie żebyś na luzie przy prędkości 0 przejechał 100 km, więc dobrze podaje...
Mam nadzieję, że łapiesz o co mi chodzi? biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Thu, 09 Aug 2012 - 10:15
Post #6368


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam,
CYTAT("cowboy)
kazde 3.0 TDI ze skrzynią nowego typu, czyli audi A4 B8 i A5 ma sprzegło dwutarczowe

ja takie kupiłem za 1000 PLN po przebiegu kilku tys km

lepiej porządnie zdiagnozujcie problem tych drgań

tak to wygląda
no właśnie kuzyn twierdzi, ze to dwumas, ale dla mnie też to jest trochę dziwne, bo samochód ma dopiero, albo aż 170tyś.
Zobaczymy, sprzęgło już ma, a resztę będziemy myśleć.
Dzięki za zainteresowanie i pomoc.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej87
post Thu, 09 Aug 2012 - 19:13
Post #6369


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Który Service Manual do E36 jest dokładniejszy/lepszy? Haynes czy Bentley? Warto mieć oba?

Haynes ma dwie książki. Czerwona i zielona. Jaka jest między nimi różnica?


--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
didos239
post Thu, 09 Aug 2012 - 21:05
Post #6370


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 January 2012
Skąd: Wroc





silnik opel c20xe- skręcałem korbę na nowych oryginalnych śrubach okazało się ze blokuje wał na panewie po dokręceniu korby. problem rozwiązałem, i skręciłem tymi samymi śrubami i nie wiem czy będą miały dopowiednią wytrzymałaść bo raz już była nimi korba skręcona :/

nie wiem czy zamawiać znowu nowe czy nie, dla świetego spokoju wymienił bym te śruby. Znalazłem sklep gdzie można takie śruby kupić tylko nie wiem czy będą takie same wytrzymałe jak oryginał. niby 10.9 też mają te ze sklepu. a w aso trzeba czekać a w sumie spieszy mi się.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wnt
post Thu, 09 Aug 2012 - 21:44
Post #6371


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Sędziszów





w jaki sposób jest rozwiązana kwestia regulacji sterowania ciśnienia doładowania eatona m62. pytam bo miotam sie z zamiarem dmuchnięcia boxera na serii gratach tak max do 0.6 co by sie przekonać czy warto zakuwać i pompować więcej. prosił bym o pomoc w temacie . a i jeszcze kwestia odprężania pod cisnie 0.6 czy jest sens dawać kanpkę. oczywiście to nie problem. dzieki za wysłuchanie


a co do do śrub nigdy nie zakładam nowych a swój motor już trzy razy rozbierałem ale to nie z powodu śrub. składaj spokojnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 09 Aug 2012 - 21:56
Post #6372


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(wnt @ Thu, 09 Aug 2012 - 21:44) *
w jaki sposób jest rozwiązana kwestia regulacji sterowania ciśnienia doładowania eatona m62. pytam bo miotam sie z zamiarem dmuchnięcia boxera na serii gratach tak max do 0.6 co by sie przekonać czy warto zakuwać i pompować więcej. prosił bym o pomoc w temacie . a i jeszcze kwestia odprężania pod cisnie 0.6 czy jest sens dawać kanpkę. oczywiście to nie problem. dzieki za wysłuchanie



trzeba kolko o odpowiedniej srednicy zalozyc: max doladowanie przy max obrotach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wnt
post Thu, 09 Aug 2012 - 22:06
Post #6373


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Sędziszów





a nie ma opcji sterowania jakimś zaworem , manualnym /elektronicznym?? i gdzie znajade zakres doładowania na poszczególnych obrotach przy ori kółkach etonów m45/62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 09 Aug 2012 - 22:33
Post #6374


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





strona eatona zawiera takie info
http://www.eaton.com/ecm/groups/public/@pu...t/ct_128484.gif

pogrzeb troszke
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wnt
post Thu, 09 Aug 2012 - 22:40
Post #6375


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Sędziszów





dzieki bardzo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
didos239
post Thu, 09 Aug 2012 - 22:42
Post #6376


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 January 2012
Skąd: Wroc





tylko że slyszałem że w tych silnikach lubią urywać się te śruby i nie wiem :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 09 Aug 2012 - 23:25
Post #6377


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(wnt @ Thu, 09 Aug 2012 - 22:06) *
a nie ma opcji sterowania jakimś zaworem , manualnym /elektronicznym?? i gdzie znajade zakres doładowania na poszczególnych obrotach przy ori kółkach etonów m45/62



Doladowanie kompresorem najlepiej liczyc z tych map na stronie eatona. Ewentualnie gorna granica jest to, ile litrow kompresor pompuje na obrot * przelozenie (obroty silnika/obroty kompresora). M62 pompuje 1l na obrot ( o ile dobrze kojarze), wiec przy boxsterze (tam chyba siedzi 2.7 litra) musisz miec minimum 1.35 litra na obrot (silnik 4 suwowy zaciaga swoja pojemnosc na 2 obroty). na 0.6 bara liczysz 1.35 * 1.6 (cidsnienie bezwzgledne) daje 2.16:1. Teraz trzba uwzglednic sprawnosc wolumetryczna kompresora, ktora jest zalezna od obrotow (im wyzsze obroty tym wyzsza sprawnosc) i dojdziesz do jakiegos sensownego przelozenia.

Co do przeplywu powietrza, to moze przydac sie jeszcze ta strona http://www.rbracing-rsr.com/turbotech.html (na samym dole sa kompresory)


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
David333
post Fri, 10 Aug 2012 - 15:26
Post #6378


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 October 2008
Skąd: Gdańsk





CYTAT
Logicznie rzecz biorąc to dobrze pokazuje.
Jeśli jedziesz np 60 na luzie to prawdopodobnie prędkość bierze z jakiegoś czujnika i liczy, że przy tych obrotach/wciśnięciu gazu czy czymś innym na przejechanie 100 km potrzeba tych 5 litrów.
Spalanie na luzie podaje się w litrach na godzine, a jakoś nie wyobrażam sobie żebyś na luzie przy prędkości 0 przejechał 100 km, więc dobrze podaje...
Mam nadzieję, że łapiesz o co mi chodzi?


Łapię, jasne, dzięki. wink.gif Tylko właśnie to 'przeliczanie' mnie zastanawia, tzn. mógłby pokazać zwyczajnie 0,7L/h (tak, jak zawsze), a pokazuje jakieś dziwne wartości, mało tego - te wartości nie są stałe, wahają się w różnych przedziałach, np jadąc 80 km/h i wrzucając luz pokazuje raz ~5L, a za chwilke skoczy na 7L, potem spadnie na jeszcze inną wartość itd. Trochę mnie to zaciekawiło, więc ponawiam pytanie: czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł/ktoś wie, o co chodzi? wink.gif
Z góry dzięki, pozdro. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 10 Aug 2012 - 16:02
Post #6379


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





W Astrze GSI którą miałem kiedyś spalanie chwilowe zmieniało się z L/h na L/100km po przekroczeniu prędkości 13km/h.
Może u Ciebie też tak jest i wtedy komp sobie to jakoś dziwnie przelicza bo niby luz a jedziesz smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 10 Aug 2012 - 19:50
Post #6380


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(David333 @ Fri, 10 Aug 2012 - 15:26) *
Łapię, jasne, dzięki. wink.gif Tylko właśnie to 'przeliczanie' mnie zastanawia, tzn. mógłby pokazać zwyczajnie 0,7L/h (tak, jak zawsze), a pokazuje jakieś dziwne wartości, mało tego - te wartości nie są stałe, wahają się w różnych przedziałach, np jadąc 80 km/h i wrzucając luz pokazuje raz ~5L, a za chwilke skoczy na 7L, potem spadnie na jeszcze inną wartość itd. Trochę mnie to zaciekawiło, więc ponawiam pytanie: czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł/ktoś wie, o co chodzi? wink.gif
Z góry dzięki, pozdro. smile.gif


Jesli nadal jedziesz, to on liczy czas otwarcia wtryskow (a zna rozmiar wtryskow), z tego liczy zuzycie paliwa na h. Jesli zna predkosc (aktualna, srednia), to moze smialo to przeliczyc na zuzycie na 100km. Tak jak napisal poprzednik, dopiero jak predkosc wyniesie 0 lub ponizje jakiegos progu to zaklada,ze stoisz i pokazuje l/h. To jest bardzo logiczne,ze jak wrzucasz luz i sie nadal toczysz, to pokazuje chwilowe spalanie w l/100km. prawdopodobnie nie masz informacji o wrzuconym biegu (ani luzie), wiec wyobraz sobie sytuacje, gdzie mozesz jechac 50km/h na najwyzszym biegu przy obrotach biegu jalowego. SYtuacja bedzie ta sama, a wtedy oczekiwalbys zuzycia w l/100km.

Co do biegu jalowego, to zaleznie od wlaczonej klimatyzacji, swiatel, wentylatora chlodnicy silnik jest roznie obciazony i te same obroty skutkuja w roznej ilosci paliwa pobieranej przez silnik.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

713 Stron V  « < 317 318 319 320 321 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 12:17