![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
Witam!!
Archiwum oblookalem, ale tutak chcialem moje poddac weryfikacji moje pomysly. obydwa autka sa seria i zostana nimi raczej (ew. bedzie robiony chip, dolot..) A wiec plan jest taki: Du - zamiast kata pusta puszka, pozniej seryjny srodek i na koniec przelot Fiat - pusta puszka zamiast kata, brak sordka i na koniec jakis tlumik komorowy michael czy cos... Co tym sadzicie??? Zaznaczam, ze nie ma plnow na wyprawe do elteca czy innej firmy od wydechow... bedzie to robione sposobem domowym (jest tlumikarz, ktory zrobi to co mu sie powie) Pozdrawiam i dziekuej za madre odpowedzi! A te glupie: -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Tue, 18 February 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
IMO przyrosty nie będą duże jak w turbo. W N/A ja bym się nie brał za takie coś chyba, że lubisz głośne tłumiki. Wywal kata resztę zostaw.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Najlepiej byłoby pojehcac na hamownię przed i po i zobaczyć ile dało i jak sie wszystko pozmieniało.
Osobiście myslę,ze opróćz zwiększonej głośnosci to nic sie nie zmiani, albo zmieni sie na tyle niewiele by teog nie odczuc |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
CYTAT("Adam_Tomaszek":2z3iki4t) IMO przyrosty nie będą duże jak w turbo. W N/A ja bym się nie brał za takie coś chyba, że lubisz głośne tłumiki.
i tak trzeba zrobic i tak bo to co bylo to pordzewialo, pourywalo, powypalalo sie itp. (wiec i tak jest glosno i do tego auto dlawi), kat w du ma juz 170k..., a w sc 70k hamownia bedzie przed i po -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 30 March 2003 Skąd: Nowy Sącz ![]() |
Też myślę, że to nic nie da, poza tym, że przy luźniejszych ukladach zawsze szybciej sypią się rury i tlumiki. Skoro musisz to wywal katy, ale wtedy musisz zainwestowac w tlumiki przelotowe, bo szybko je szlag trafi.
-------------------- Pozdrawiam
Sali |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
jezeli chcesz usunac kata to wstaw rure o tej samej srednicy co caly uklad
zwroc uwagena to ze ze jezeli by dodac do siebie wszystkie male kanaliki z kostki kata to uzyskamy mniejwiecej srednice ukladu zostawiajac sama puszke mozesz spowodowac niechciane zawirowania kture beda utrudnialy odprowadzanie spalin -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Niezgodzę się z przedmówcami... Moim zdaniem przy minimalizacji kosztów coś takiego zagwarantuje maksymalizację korzyści.
Wstawienie rury zamiast kata napewno nie jest dobre w N/A (spada pojemność układu, brakuje puszki rozprężającej). Tłumik przelotowy zamiast komorowego - znów spada objętość układu, powstaje bardzo dużo hałasu. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 February 2003 Skąd: Lublin ![]() |
wlasnie ja bede robil cos podobnego i chcialem sie zapytac w tym TOPIKU zeby nie twozyc nowego wiec tak
chec wsadzic kolektor od astry GSI rurowy 4-2-1 ( wczesniej go przerabiajac zeby posawola do Lanosa) PS:moze ma ktos taki kolektor na zbuciu tanio ?? chce dac puzniej ptorsta rure 50mm i na koncu przelotowka jakas ?? i nie wiem czy dawac jakis srodkowy tlumik przelotowy ?? czy nie ? mozecie wyrazic swoja opinie ?? ![]() ![]() z GORY DZIEKUJE -------------------- Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3 2005--> ET 17,4 2006--> ET 14,7 2007-->13.xx??? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Jesli ktos ma gazetke Auto Sukces z lutego 02' warto zajrzec. [url=http://autosukces.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artykul=950:3jm074ir]Tutaj[/url:3jm074ir] jest link do tekstu, w gazetce sa jeszcze zdjecia, opisy i wykresy z hamowni. Test byl przeprowadzany bodajze w MajerTech'u na citroenie saxo 1.6 16v. Po tym jakies tam niezbyt daleko idace wnioski mozna wyciagnac. Milego czytania
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Spawos":10397gj9) chec wsadzic kolektor od astry GSI rurowy 4-2-1 ( wczesniej go przerabiajac zeby posawola do Lanosa)
PS:moze ma ktos taki kolektor na zbuciu tanio ?? chce dac puzniej ptorsta rure 50mm i na koncu przelotowka jakas ?? i nie wiem czy dawac jakis srodkowy tlumik przelotowy ?? czy nie ? mozecie wyrazic swoja opinie ?? ![]() ![]() z GORY DZIEKUJE Może zabrzmi to brutalnie, ale IMO prócz kolektora nic tu się nie trzyma kupy... Po pierwsze - średnicę reszty wydechu narzuca Ci kolektor. Po drugie - to jest przecież N/A: przelot + N/A = dużo hałasu, kompletny brak dołu i przyrosty bardzo na górze (niewiadomo czy wogóle wkręcisz silnik na takie obroty). Ja bym zastosował jakąś małą komorę rozprężającą (lub po prostu katalizator wysokoprzepływowy), dalej do samego końca rura, na koniec tłumik komorowy... -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 27 January 2004 Skąd: Sopot ![]() |
Przepraszam,a może ktoś mi podpowiedzieć co zrobić z wydechem w turbo?Wywalić całkiem katy,czy wstawić metalowy?Czemu wszyscy odradzają montaż strumienicy?
Dzięki za podpowiedzi. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
W turbo wydech powinien powodowac jak najmniejsze opory, wiec moglby byc i zupelnie wolny. W praktyce czesto stosuje sie tylko rure i tlumik na koncu.
A stumienica...Po co? -------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("chmielu":13yj9ygg) Czemu wszyscy odradzają montaż strumienicy?
Bo po co marnować pieniądze na coś co nie przynosi spodziewanych korzyści?? -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 August 2003 Skąd: Szczecin ![]() |
Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś przy turbo "strumienice" wsadzał.. to sie mija z celem według mnie totalnie środek przelotowy git tjwasiak ma racje testowałem na własnej skórze mając sam kolekotr 4;2;1 rure do końca i tylko końcowy doł był okropny ale za to wysoko kręcił.. ale na miasto to ciężka z tym jazda... jednak po wsadzeniu w odległosci od głowicy 512 mm komory rezonansowej czy też takiego środka by Mg miałem doł i to pozytywny... tak więc wychodzi że mam kolektor od razu za nim komore i do końca do tłumika
-------------------- Power by Mg-Motorsport
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Flashmaster Dołączył: Sun, 08 June 2003 Skąd: Katowice ![]() |
@Spawos... masz Du 1.5? przeciez w astrze gsi byl silniczek 2.0...wydaje mi sie ze zastosowanie takiego kolektora nie przyniesie nic dobrego...chyba ze to jakas sprawdzona konwersja tak czy siak dziwna..
@chmielu jezeli chodzi o wydech do turbo, najlepiej: od samege turbo ciagnac, mozliwie malo zakretow...zadnego katalizatora, pozegnac tlumik srodkowy a na koncu tlumik przelotowy lub absorbcyjny w zaleznosci od spodziewanego halasu. chodzi o to by "zaburzenie" ruchu spalin nastepowalo jak najdalej od turbiny.. -------------------- Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 February 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Coube
tak mam 1,5 16v a kolektro sie przerabia (sama flansze) i pasuje i np:maxx ma tak w swoim lanosie i wszystko ladnie mu gralo z tego co przeczytamel odnosnie wydechu to mam zoribc tak czy dobrze zaczailem?? 1 wsadzam kolektro od astry 2 kata juz nie mam wiec mam prosta rure 3potem caly czasu prosta rura do srodkoweto tlumika gdzie zastepuje do przelotowym (albo puszka rezonansowa?) 4 i na koniec przelotowka tlumik ?? ![]() -------------------- Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3 2005--> ET 17,4 2006--> ET 14,7 2007-->13.xx??? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 27 January 2003 Skąd: NDM ![]() |
tylko uważaj bo u mnie po takiej operacji zrobiło sie naprawde głośno, a tłumik srodkowy mam seryjny
-------------------- Pozdrawiam,
Stylo lanosik w wersji kryzys |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 February 2003 Skąd: Lublin ![]() |
a odczules jakies zminy ?? jakis wykresik przed i po takeiej modyfikacji ? masz ?
-------------------- Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3 2005--> ET 17,4 2006--> ET 14,7 2007-->13.xx??? |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
W moim CCS zarowno 1.1 jak i 1.2 najlepiej sprawdzal sie taki wydech :
- rurka zamiast kata - seryjny srodkowy - przelotowy koncowy Ale oba silniki nie byly serjne i mialy nieseryjne doloty powietrza |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Po wyjeciu katalizatora, ja bym nie zostawial nic seryjnego. A to dlatego, ja tez mam fiata (ale punto hgt) i po wyjeciu kata najpierw wydmuchaniu ulegl tlumik koncowy, a potem srodkowy, a te tlumiki do hgt sa dosyc drogie. Po tym jak wyjalem kata co do mocy nic nie odczulem, jedynie samochod troche glosniej chodzil, a z czasem jeszcze glosniej, bo jak napisalem wydmuchalo tlumiki. Ja uwazam ze jak sie wyjmuje kata to najlepiej wywalic srodkowy tlumik, a na tyl dac jakis sportowy z mozliwoscia wyciszania(raz mailem tylko koncowy tlumik to miasto nie bylo w stanie wytrzymac tego i musialem to zmienic, halas byl niesamowity jakby odrzutowiec lecial )
-------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:33 |