Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> home made wydech do N/A (sc 1.1 & Du 1.6)
ade
post Sun, 14 Mar 2004 - 18:04
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





Witam!!

Archiwum oblookalem, ale tutak chcialem moje poddac weryfikacji moje pomysly. obydwa autka sa seria i zostana nimi raczej (ew. bedzie robiony chip, dolot..)


A wiec plan jest taki:

Du - zamiast kata pusta puszka, pozniej seryjny srodek i na koniec przelot

Fiat - pusta puszka zamiast kata, brak sordka i na koniec jakis tlumik komorowy michael czy cos...

Co tym sadzicie??? Zaznaczam, ze nie ma plnow na wyprawe do elteca czy innej firmy od wydechow... bedzie to robione sposobem domowym (jest tlumikarz, ktory zrobi to co mu sie powie)

Pozdrawiam i dziekuej za madre odpowedzi! A te glupie:


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 14 Mar 2004 - 18:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Adam_Tomaszek
post Sun, 14 Mar 2004 - 18:10
Post #2


Super User
Dołączył: Tue, 18 February 2003
Skąd: Warszawa





IMO przyrosty nie będą duże jak w turbo. W N/A ja bym się nie brał za takie coś chyba, że lubisz głośne tłumiki. Wywal kata resztę zostaw.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUfi
post Sun, 14 Mar 2004 - 18:13
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





Najlepiej byłoby pojehcac na hamownię przed i po i zobaczyć ile dało i jak sie wszystko pozmieniało.

Osobiście myslę,ze opróćz zwiększonej głośnosci to nic sie nie zmiani, albo zmieni sie na tyle niewiele by teog nie odczuc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Sun, 14 Mar 2004 - 18:15
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





CYTAT("Adam_Tomaszek":2z3iki4t)
IMO przyrosty nie będą duże jak w turbo. W N/A ja bym się nie brał za takie coś chyba, że lubisz głośne tłumiki.


i tak trzeba zrobic i tak bo to co bylo to pordzewialo, pourywalo, powypalalo sie itp. (wiec i tak jest glosno i do tego auto dlawi), kat w du ma juz 170k..., a w sc 70k


hamownia bedzie przed i po


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sali
post Sun, 14 Mar 2004 - 18:19
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 30 March 2003
Skąd: Nowy Sącz





Też myślę, że to nic nie da, poza tym, że przy luźniejszych ukladach zawsze szybciej sypią się rury i tlumiki. Skoro musisz to wywal katy, ale wtedy musisz zainwestowac w tlumiki przelotowe, bo szybko je szlag trafi.


--------------------
Pozdrawiam
Sali
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 14 Mar 2004 - 18:47
Post #6


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





jezeli chcesz usunac kata to wstaw rure o tej samej srednicy co caly uklad

zwroc uwagena to ze ze jezeli by dodac do siebie wszystkie male kanaliki z kostki kata to uzyskamy mniejwiecej srednice ukladu


zostawiajac sama puszke mozesz spowodowac niechciane zawirowania
kture beda utrudnialy odprowadzanie spalin


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 14 Mar 2004 - 19:09
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Niezgodzę się z przedmówcami... Moim zdaniem przy minimalizacji kosztów coś takiego zagwarantuje maksymalizację korzyści.
Wstawienie rury zamiast kata napewno nie jest dobre w N/A (spada pojemność układu, brakuje puszki rozprężającej). Tłumik przelotowy zamiast komorowego - znów spada objętość układu, powstaje bardzo dużo hałasu.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Spawos
post Sun, 14 Mar 2004 - 19:30
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 February 2003
Skąd: Lublin





wlasnie ja bede robil cos podobnego i chcialem sie zapytac w tym TOPIKU zeby nie twozyc nowego wiec tak

chec wsadzic kolektor od astry GSI rurowy 4-2-1 ( wczesniej go przerabiajac zeby posawola do Lanosa)
PS:moze ma ktos taki kolektor na zbuciu tanio ??
chce dac puzniej ptorsta rure 50mm i na koncu przelotowka jakas ?? i nie wiem czy dawac jakis srodkowy tlumik przelotowy ?? czy nie ?
mozecie wyrazic swoja opinie ??smile.gif czy dobrze robie moze jakies wskazowki macie zeby ustrzec sie bledow ??smile.gif ITP
z GORY DZIEKUJE


--------------------
Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3
2005--> ET 17,4
2006--> ET 14,7
2007-->13.xx???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sun, 14 Mar 2004 - 20:32
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Jesli ktos ma gazetke Auto Sukces z lutego 02' warto zajrzec. [url=http://autosukces.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artykul=950:3jm074ir]Tutaj[/url:3jm074ir] jest link do tekstu, w gazetce sa jeszcze zdjecia, opisy i wykresy z hamowni. Test byl przeprowadzany bodajze w MajerTech'u na citroenie saxo 1.6 16v. Po tym jakies tam niezbyt daleko idace wnioski mozna wyciagnac. Milego czytania


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 14 Mar 2004 - 20:52
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Spawos":10397gj9)
chec wsadzic kolektor od astry GSI rurowy 4-2-1 ( wczesniej go przerabiajac zeby posawola do Lanosa)
PS:moze ma ktos taki kolektor na zbuciu tanio ??
chce dac puzniej ptorsta rure 50mm i na koncu przelotowka jakas ?? i nie wiem czy dawac jakis srodkowy tlumik przelotowy ?? czy nie ?
mozecie wyrazic swoja opinie ??smile.gif czy dobrze robie moze jakies wskazowki macie zeby ustrzec sie bledow ??smile.gif ITP
z GORY DZIEKUJE


Może zabrzmi to brutalnie, ale IMO prócz kolektora nic tu się nie trzyma kupy... Po pierwsze - średnicę reszty wydechu narzuca Ci kolektor. Po drugie - to jest przecież N/A: przelot + N/A = dużo hałasu, kompletny brak dołu i przyrosty bardzo na górze (niewiadomo czy wogóle wkręcisz silnik na takie obroty). Ja bym zastosował jakąś małą komorę rozprężającą (lub po prostu katalizator wysokoprzepływowy), dalej do samego końca rura, na koniec tłumik komorowy...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chmielu
post Sun, 14 Mar 2004 - 21:23
Post #11


User
Dołączył: Tue, 27 January 2004
Skąd: Sopot





Przepraszam,a może ktoś mi podpowiedzieć co zrobić z wydechem w turbo?Wywalić całkiem katy,czy wstawić metalowy?Czemu wszyscy odradzają montaż strumienicy?
Dzięki za podpowiedzi.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Sun, 14 Mar 2004 - 23:10
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





W turbo wydech powinien powodowac jak najmniejsze opory, wiec moglby byc i zupelnie wolny. W praktyce czesto stosuje sie tylko rure i tlumik na koncu.

A stumienica...Po co?


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 15 Mar 2004 - 00:31
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("chmielu":13yj9ygg)
Czemu wszyscy odradzają montaż strumienicy?


Bo po co marnować pieniądze na coś co nie przynosi spodziewanych korzyści??


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bakster
post Mon, 15 Mar 2004 - 00:40
Post #14


Super User
Dołączył: Tue, 12 August 2003
Skąd: Szczecin





Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś przy turbo "strumienice" wsadzał.. to sie mija z celem według mnie totalnie środek przelotowy git tjwasiak ma racje testowałem na własnej skórze mając sam kolekotr 4;2;1 rure do końca i tylko końcowy doł był okropny ale za to wysoko kręcił.. ale na miasto to ciężka z tym jazda... jednak po wsadzeniu w odległosci od głowicy 512 mm komory rezonansowej czy też takiego środka by Mg miałem doł i to pozytywny... tak więc wychodzi że mam kolektor od razu za nim komore i do końca do tłumika


--------------------
Power by Mg-Motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coube
post Mon, 15 Mar 2004 - 01:34
Post #15


Flashmaster
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: Katowice





@Spawos... masz Du 1.5? przeciez w astrze gsi byl silniczek 2.0...wydaje mi sie ze zastosowanie takiego kolektora nie przyniesie nic dobrego...chyba ze to jakas sprawdzona konwersja tak czy siak dziwna..

@chmielu
jezeli chodzi o wydech do turbo, najlepiej:
od samege turbo ciagnac, mozliwie malo zakretow...zadnego katalizatora, pozegnac tlumik srodkowy a na koncu tlumik przelotowy lub absorbcyjny w zaleznosci od spodziewanego halasu.
chodzi o to by "zaburzenie" ruchu spalin nastepowalo jak najdalej od turbiny..


--------------------
Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Spawos
post Mon, 15 Mar 2004 - 08:38
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 February 2003
Skąd: Lublin





Coube
tak mam 1,5 16v a kolektro sie przerabia (sama flansze) i pasuje i np:maxx ma tak w swoim lanosie i wszystko ladnie mu gralo
z tego co przeczytamel odnosnie wydechu to mam zoribc tak
czy dobrze zaczailem??
1 wsadzam kolektro od astry
2 kata juz nie mam wiec mam prosta rure
3potem caly czasu prosta rura do srodkoweto tlumika gdzie zastepuje do przelotowym (albo puszka rezonansowa?)
4 i na koniec przelotowka tlumik ??smile.gif


--------------------
Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3
2005--> ET 17,4
2006--> ET 14,7
2007-->13.xx???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stylo
post Mon, 15 Mar 2004 - 09:52
Post #17


Rookie
Dołączył: Mon, 27 January 2003
Skąd: NDM





tylko uważaj bo u mnie po takiej operacji zrobiło sie naprawde głośno, a tłumik srodkowy mam seryjny


--------------------
Pozdrawiam,
Stylo
lanosik w wersji kryzys
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Spawos
post Mon, 15 Mar 2004 - 12:47
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 February 2003
Skąd: Lublin





a odczules jakies zminy ?? jakis wykresik przed i po takeiej modyfikacji ? masz ?


--------------------
Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3
2005--> ET 17,4
2006--> ET 14,7
2007-->13.xx???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radek
post Mon, 15 Mar 2004 - 13:07
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: Warszawa





W moim CCS zarowno 1.1 jak i 1.2 najlepiej sprawdzal sie taki wydech :

- rurka zamiast kata - seryjny srodkowy - przelotowy koncowy

Ale oba silniki nie byly serjne i mialy nieseryjne doloty powietrza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Mon, 15 Mar 2004 - 14:26
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





Po wyjeciu katalizatora, ja bym nie zostawial nic seryjnego. A to dlatego, ja tez mam fiata (ale punto hgt) i po wyjeciu kata najpierw wydmuchaniu ulegl tlumik koncowy, a potem srodkowy, a te tlumiki do hgt sa dosyc drogie. Po tym jak wyjalem kata co do mocy nic nie odczulem, jedynie samochod troche glosniej chodzil, a z czasem jeszcze glosniej, bo jak napisalem wydmuchalo tlumiki. Ja uwazam ze jak sie wyjmuje kata to najlepiej wywalic srodkowy tlumik, a na tyl dac jakis sportowy z mozliwoscia wyciszania(raz mailem tylko koncowy tlumik to miasto nie bylo w stanie wytrzymac tego i musialem to zmienic, halas byl niesamowity jakby odrzutowiec lecial )


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:33