![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Były kilka lat temu wpisy o podobnym temacie, tzn. ocieplania blaszaków .
Czy użytkuje ktoś z Was taki blaszany garaż nieogrzewany (nie na stałe, może doraźnie czasami ogrzewany) ocieplony i z grawitacyjną , nie mechaniczną wentylacją ? Celem ma być przechowywanie samochodów, nie praca w nim, ew okazjonalna jakas drobna, zmiana kół itp . Zimą może być zimno, tylko nie wilgotno. Latem pewne trudno wyeliminować efekt piekarnika, ale może? Mam obawy o takie właśnie zjawiska j,w. w blaszaku - i czy izolowanie ścian i dachu ( nie wiem , pianką PU czy styropianem czy innymi metodami ) faktycznie dużo daje ? Do wentylacji wystarczy jakaś rura w górze nad dach i wloty gdzieś po bokach u dołu/ szczeliny ? Myślę też o drewnianym. Mam taki mały drewniany narzędziowy domek i tam "się oddycha" - nie ma wspomnianej wilgoci o żadnej porze roku, nie ma piekarnika jakoś mega latem, pachnie drewnem i w ogóle fajnie. Ale są 2 "ale" ( a może i więcej ?) -drewniane tak wstępnie patrząc są ze 2 lub więcej razy droższe od blaszaka nawet drewnopodobnego (tyke że nie wiem jaki koszt izolacji blaszaka, ale chyba nie drugie tyle co sam garaż) , po drugie no blacha jednak jest niepalna (choć nie wiem jak te izolacje z palnością, jak się je montuje między blachę a płytę OSB to już pewnie palne wszystko do blachy) , blachy drewnopodone są całkiem estetyczne i kusi mnie taki "blaszak" . Generalnie ciekaw jestem waszych - wieloletnich najlepiej z praktyki przechowywania aut w blaszakach ![]() Ewentualnie trzecia droga blaszak z jakąś symboliczną izolacją i na dłużej przechowywane auto/a w nim w Carcoconie ( https://www.carcoon.com/) to od kondensacji uwalnia, ale upierdliwe gdy się chce po prostu wskoczyć szybko w auto i pojechać. A jeżdżące się przewietrzy jeżdżąc. Może inne rozwiązania na wilgoć i upał ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Ocieplanie blaszaka jest bez sensu.
Jeśli już to blacha na dach z powłoką antykondensacyjną - filc który zapobiega skraplaniu się wilgoci. I właśnie po to aby sprawnie usuwać wilgoć taki garaż musi być nie szczelny - wiatr wszelkimi szczelinami usunie wilgoć, oczywiście małe szczeliny, a nie takie żeby wróble wleciały. Dobrze dać pod kostkę czy inne podłoże betonowe styropian posadzkowy - wystarczy 3cm - skutecznie zahamuje wpływ wilgoci z gruntu, co jest szczególnie dokuczliwe w okresie jesień do końca zimy - beton długo jest wilgotny. Zajmuję się budową różnych konstrukcji drewnianych i tak jak piszesz - jest tam klimat, a drewno nieco kompensuje wahania temperatur i wilgotności. Ale takie obiekty stawia się dla ludzi lub zwierząt, a nie dla samochodów - szkoda kasy, chyba że bardzo chcesz, bo Ci się podoba itp. Blaszak w stylu drewnianym będzie ładny, tani i bezobsługowy w konserwacji na długie lata. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Dzięki !
Właśnie widziałem oferty z tym filcem . Do tego tak wstępnie patrząc więcej możliwości "konfiguracji" takiego blaszaka np dach dwuspadowy w dowolne strony czy jednospadowy. A chciałbym przynajmniej po jednej stronie wyżej żeby mieć możliwość jednego auta nad drugim postawić. Szczeliny na pewno będą ![]() A ten styropian da się w płytę fundamentowa umieścić ? Płyta żeby można było kiedyś taki 4ro kolumnowy parkingowy podnośnik przymocować. Jak da się kondensacji uniknąć to wolę blachę bo byłem uczestnikiem pożaru domu drewnianego brrr.. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 April 2009 ![]() |
Pod płytę można dać twardy xps, ale on znowu jest drogi. A jak wygląda sytuacja z blaszakiem ocieplonym z zewnątrz + styropapa na dach, pomaga to na kondensacje? Tylko pewnie trzeba by było trochę wzmocnić konstrukcje dachu i uważać żeby nie wyjść poza ustawowe 36m2.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
jest alternatywa, zrobic garaz z plyty obornickiej, jak maly to moze byc bez szkieletu, jak wiekszy to stalowy szkielet ( slupy ) potrzebny
mozna to z zewnatrz wykonczyc dowolnie ( tynk, deski itp ) bedzie drozej niz blaszak za to z dobrymi drzwiami funkcjonalnie - nagrzejesz, nie bedzie sie schladzal z kazdym podmuchem wiaterku itp, |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
również polecam płyty warstwowe, warto szukac jakiegoś drugiego gatunku i można ogarnąć niskim kosztem a mamy duuużo lepsze rozwiazanie
-------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Wed, 10 November 2010 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Może inne rozwiązania na wilgoć i upał ? Ja trzymam auto pod blokiem na zwykłej kostce no i mam taki hmmm pokrowiec od Nava grup . Jest dobrany pod auto. Teraz stoi od października tak pewnie do kwietnia i nawet nalotu rudego na tarczach nigdy nie łapie a bez niego chociażby pół dnia popadało to na drugi dzień tarcze mają rudy nalot ( Teraz leci 3 zima ). W lato pod takim grubszym na grad z pianką i nawet nie nagrzewa się w środku. -------------------- Hokus pokus czary mary będę dmuchać ze dwa bary
Calibra 3.0 V6 TT Leon Cupra R |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
O, ta płyta warstwowa dobrze wygląda i też widzę oferują różne konfiguracje, wysokość , kształty itp, z grubsza patrząc to cena jak drewniany a wygląda solidniej .
To ma być 35m2 więc pewnie ze szkieletem, ale możliwość potencjalnie nagrzania gdyby jednak trzebna było fajna. Pokrowiec nie, muszę mieć coś zamykane . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Szkielet można wykonać drewniany, wyjdzie taniej.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 April 2009 ![]() |
A jak z palnością tych płyt? No i jak się je mocuje?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
blacha niepalna, a pianka pomiedzy nimi no coz... cos tam jednak palna
![]() montaz: jak konstrukcja to takimi jebitnymi wkretami do konstrukcji najszybciej, jak bez szkieletu to laczniki stolarskie + sruby, te plyty same w sobie maja duza sztywnosc ps: 35m2 to nie jest duza powierzchnia, jesli zrobisz wzglednie waski i niski ( zeby plaszczyzna dachu nie byla kwadratowa ) to chyba by sie obeszlo bez szkieletu ja zrobilem jeszcze inaczej - z racji ze chcialem zeby pomieszczenie bylo wysokie to postawilem slupy, polaczylem je belkami drewnianymi, od srodka poszla plyta wiorowa a na zewnatrz styropian + siatka + klej, dach mam normalnie blache falista ocieplona welna, z pespektywy czasu tylko drzwi garazowe inne bym wstawil ( mam "rolete" z mechanizmem na zewnatrz ) - strasznie mi cieplo ucieka przez nie, najslabszy termicznie punkt |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sat, 04 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie no to musi jakoś wyglądać beton i papa nie ... , i małe, i termicznie chyba nic dobrego .
Co do tego z płyt to ja na pewno sam nie będę tego robił ( skończyłbym za 10 lat a później nic tam nie wsadził ...bo jeszcze się zawali ![]() ale widzę że są firmy wykonawca z montażem, nawet jakaś z Rzeszowa. I akurat szeroki planuję (tzn auta 2 obok siebie a nie jedno za drugim) i trochę wyższy aby w razie czego jedno nad drugim się zmieściło. Tak te z wełny płyty też widziałem w ogłoszeniach , to już wykonawcą będę pytał jakie różnice, czy ta wełna nie namaka jakoś itp. Dzięki za podpowiedzi! -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 April 2009 ![]() |
To ja podręczę jeszcze temat, bo mi się te płyty spodobały. Panowie, z waszego doświadczenia ile min na wysokość musiałby mieć taki garaż, żeby upchnąć w nim podnośnik i bez problemu korzystać przy normalnej osobówce?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
3,5 metra nad podnosnikiem, ale na SUVa troche wiecej - okolo 4
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
A moze dwa, trzy polaczone takie szamba ?
https://cesspool-szamba.pl/pl/p/Szamba-beto...morowe-12-m3/18 No i wiadono ze mozna to wykonczyc dla wygladu plus obrobka zadaszenia ale jaka kasa ! To sa bardzo mocne zbiorniki z dobrej klazy izolacja od przeciekania. Kwestia wyobrazni co mozna z tego zrobic. Kolega zrobil sobie pod domem dwie takie piwnice. Przeklcil jedna na jame meska ![]() Albo tedy ? https://m.youtube.com/watch?si=_rl-hnYKLKXA...eature=youtu.be -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
do samego przechowywania to by Andrzejowi kontenery morskie starczyly
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Nieda sie wysiadac. Sam myslalem nad takim wypelnionym azotem. I do tego skropliny i masakra w lato plus przemarzanie
-------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
do samego przechowywania to by Andrzejowi kontenery morskie starczyly ![]() ![]() mógłbym powiedzieć , jak to jest w zwyczaju tu i tam...ZONA nie pozwoli ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 06:27 |